Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Když jde muž na jedno pivo, jsou z toho obvykle tři

Publikováno:včeraZdroj:Novinky.cz

Do hospůdek Češi chodí sice méně, než tomu bylo ještě před deseti lety, ale když už tam zajdou, obvykle nikdy nezůstanou u jednoho piva. Podle aktuálního průzkumu fóra Pij s rozumem nejčastěji vypijí tři piva. Dalších dvacet procent si dá dvě, stejný počet lidí čtyři a více.

Většina Čechů ale k alkoholu přistupuje zodpovědně, nemají chuť se programově opíjet a konzumují alkohol v rozumné míře.

„Fenomén binge drinking, tedy extrémně vysoké konzumace alkoholu v krátkém časovém úseku, u nás není takovým sociálně-zdravotním problémem jako ve Skandinávii a na Britských ostrovech. Přesto se jednou za čas opije na víkendové party polovina mladých lidí ve věku 18 až 26 let,” upozorňuje Vladimír Darebník z Unie výrobců a dovozců lihovin.

Jedna pětina Čechů se řadí mezi alkoholové rekordmany
I když většina Čechů pije s rozumem, téměř každý má za sebou zkušenost, kdy přebral a vypil takové množství, které by lidově porazilo i slona. Podle průzkumu pětina z nás zvládla vypít během 24 hodin více jak 12 půllitrů piva, panáků či dvou decilitrových sklenek vína.

Největší „rekordmany“ nalezneme v Ústeckém kraji, kde má takovou zkušenost více jak třetina respondentů. Nejčastější maximální hranicí je konzumace 5 až 7 drinků, této „mety“ dosáhlo 23 % respondentů. Čtvrtina dotázaných během jednoho dne nikdy nevypila více než tři drinky.

AB InBev prodává dva německé pivovary, získat by mohl miliardy

Publikováno:včeraZdroj:E15.czAutor:ČTK

Největší světový producent piva Anheuser-Busch InBev zahájil prodej menších německých značek piva Hasseröder a Diebels.

Skupina tím pokračuje v odprodeji části majetku po loňském převzetí britské společnosti SABMiller. Agentuře Reuters to dnes sdělily informované zdroje. Letos už AB InBev prodal Plzeňský Prazdroj spolu s dalšími čtyřmi evropskými pivovary z bývalého SABMilleru japonské skupině Asahi.

AB InBev podle zdrojů poslal potenciálním zájemcům první informační balíky a požádal je o předložení předběžných nabídek. Prodej obou německých značek by mohl skupině vynést až 200 milionů eur (5,25 miliardy korun).

AB InBev na prodeji podle zdrojů spolupracuje s finančními domy Deutsche Bank a Lazard. Mluvčí skupiny potvrdil, že firma zvažuje budoucnost obou německých pivovarů a jedná o tom "s omezeným počtem investorů"; dodal ale, že na bližší informace je stále ještě brzy.

Hasseröder a Diebels mají roční tržby celkem asi 140 milionů eur a piva obou značek se prodávají převážně na domácím, tedy německém trhu; Hasseröder je jednou z nejprodávanějších značek ve východním Německu a Diebels je znám tmavým pivem Altbier, které se pije zejména v Düsseldorfu a okolí.

Předpokládá se, že by o ně mohly mít zájem velké německé pivovary jako je Bitburger nebo Radeberger.

Skupina Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (dnešních 1,2 bilionu korun) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Svého největšího rivala SABMiller pak skupina koupila za téměř 100 miliard dolarů. Anheuser-Busch vede mnoho let řadu právních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar o používání značky Budweiser.

Když Babiš navrhoval zlevnění piva, ODS to označila za populismus

Publikováno:včeraZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Jan Prokeš

ODS navrhuje snížit spotřební daň z piva z 32 na 26,80 koruny za hektolitr.
Novela se již dostala do třetího čtení, ministr financí Ivan Pilný je však proti. Podle něj by rozpočet přišel ročně o 800 milionů.
Ministr návrh označil za populismus nejhoršího zrna. Loni přitom chtěl daň u piva snižovat jeho šéf Andrej Babiš.

Návrh Andreje Babiše (ANO) snížit daň z přidané hodnoty u piva na deset procent označili loni poslanci ODS za populismus. Sami však nyní za levnější pivo bojují.

Předseda poslaneckého klubu strany Zbyněk Stanjura hodlá snížit základní sazbu spotřební daně z piva o více než pět korun na 26,80 koruny za hektolitr. Novela se ve sněmovně dostala již do třetího čtení, minulý týden návrh podpořil rozpočtový výbor. Proti je naopak současný ministr financí Ivan Pilný (ANO). "Hrát si s cenou piva a mluvit o tom, že pivo bude možná levnější, je opravdu populismus toho nejhoršího zrna," prohlásil Pilný, čímž oplatil občanským demokratům argumentaci z loňského roku.

Pilnému vadí, že kvůli nižší spotřební dani by stát přišel zhruba o 800 milionů korun. Stanjura se ohradil, že tato částka nepředstavuje ani promile celkových daňových příjmů. "Pokud si ministr financí není schopen poradit s výpadkem 800 milionů, nemá ve svém úřadě co dělat," řekl. "Investiční pobídky a neinvestiční dotace loni činily 66 miliard korun. Nyní je potřeba podpořit také malé živnostníky," dodal Stanjura.

Novela by podle poslanců ODS měla nejvíce pomoci provozovatelům restaurací a kompenzovat jim náklady spojené se zavedením elektronické evidence tržeb (EET). Pilný je však přesvědčen, že nižší spotřební daň pomůže hlavně pivovarům. Jestli bude znamenat také levnější pivo, není vůbec jisté. "Návrh plošně snižuje daně z piva pro výrobce, což ale neznamená jistotu promítnutí do cen ani pro restaurace, ani pro případného konečného spotřebitele," prohlásil ministr financí.

Zákon, pod kterým je podepsaný také předseda strany Petr Fiala, chce vrátit sazby přibližně na úroveň před rokem 2010. Spotřební daň z piva tehdy vzrostla v rámci úsporného balíčku ministra financí úřednické vlády Eduarda Janoty. Mělo se sice jednat o dočasné opatření, k snížení sazby ale dosud nedošlo.

Občanští demokraté chtěli původně nejvíce podpořit minipivovary, jejichž počet v posledních letech výrazně roste. Prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň uvádí, že jich je v Česku kolem 350. Malým pivovarům s ročním výstavem do 10 tisíc hektolitrů měla sazba klesnout o čtyři koruny na 12 korun. To však bylo v rozporu s evropskými daňovými předpisy, podle kterých nesmí být snížená sazba menší než polovina té základní. Daň nejmenším pivovarům nakonec klesne na 13,40 koruny.

Loni se v tuzemsku vypilo téměř 16,4 milionu hektolitrů piva. To je přibližně o 200 tisíc hektolitrů více než v předchozím roce. České pivovary loni uvařily rekordních 20,5 milionu hektolitrů. "Po dlouhé době se nám povedlo, že výstav vzrostl nejenom díky exportu, ale spotřeba rostla i v Česku," komentoval výsledky František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. Místní producenti vyvážejí pivo hlavně na Slovensko, do Německa nebo Polska.

Německé pivovary na prodej. InBev nabízí Hasseröder a Diebels

Publikováno:včeraZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Největší světový producent piva Anheuser-Busch InBev zahájil prodej menších německých značek piva Hasseröder a Diebels. Skupina tím pokračuje v odprodeji části majetku po loňském převzetí britské společnosti SABMiller. Letos už AB InBev prodal Plzeňský Prazdroj spolu s dalšími čtyřmi evropskými pivovary z bývalého SABMilleru japonské skupině Asahi.

AB InBev podle zdrojů poslal potenciálním zájemcům první informační balíky a požádal je o předložení předběžných nabídek. Prodej obou německých značek by mohl skupině vynést až 200 milionů eur (5,25 miliardy Kč).

AB InBev na prodeji podle zdrojů spolupracuje s finančními domy Deutsche Bank a Lazard. Mluvčí skupiny potvrdil, že firma zvažuje budoucnost obou německých pivovarů a jedná o tom "s omezeným počtem investorů"; dodal ale, že na bližší informace je stále ještě brzy.

Hasseröder a Diebels mají roční tržby celkem asi 140 milionů eur a piva obou značek se prodávají převážně na domácím, tedy německém trhu; Hasseröder je jednou z nejprodávanějších značek ve východním Německu a Diebels je znám tmavým pivem Altbier, které se pije zejména v Düsseldorfu a okolí. Předpokládá se, že by o ně mohly mít zájem velké německé pivovary jako je Bitburger nebo Radeberger.

Skupina Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (dnešních 1,2 bilionu Kč) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Svého největšího rivala SABMiller pak skupina koupila za téměř 100 miliard dolarů. Anheuser-Busch vede mnoho let řadu právních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar o používání značky Budweiser.

Blíží se Slavnosti pivovaru Ostravar

Publikováno:před 2 dnyZdroj:České nápojeOstravar

V pátek a v sobotu se v areálu ostravského pivovaru uskuteční v pořadí sedmnácté Slavnosti pivovaru Ostravar. Do Ostravaru přijede spousta skvělých hudebníků v čele s Třemi sestrami, Čechomorem a Richardem Krajčem. Návštěvníky Slavností rovněž čeká nabitý pivní program. Premiéru bude mít na Slavnostech nový pivní speciál Letní jedenáctka, k jehož přípravě byl použit americký chmel s citrusovou vůní. Pivo se bude čepovat také přímo ze sklepa pivovaru a připraveny budou exkurze a pivovarské školy. Richard Krajčo pokřtí během Slavností Ostravaru svou novou desku Kryštof 25.

Slavnosti pivovaru Ostravar, to je především velká oslava zlatavého moku, při které v areálu ostravského pivovaru pivo teče proudem a na dvou hudebních scénách se střídá jedna skvělá kapela za druhou. “Jsme připraveni. V ležáckých skepích máme nachystáno 7 druhů piv, které jsme pro návštěvníky letošních Slavností připravili Ve čtvrtek pak začneme se stavbou hudebních scén a v pátek v 15.00 otevřeme pivovar lidem,” říká vrchní sládek pivovaru Roman Richter.

Páteční rocková párty
V pátek si v Ostravaru příjdou na své především příznivci rocku. Na hlavní scéně postupně vystoupí Legendy se vrací, HorkýžeSlíže a nováček Slavností Tři sestry. Šéf organizačního týmu Jan Vošta si Tři sestry na Slavnostech dlouhá léta přál. “Tři sestry jsou totiž ta nejvíce pivní kapela u nás. Jsme rádi, že se nám ji podařilo přivést do Ostravy zrovna na 120. narozeniny Ostravaru. ” vysvětluje Vošta. Program na hlavní stage v pátek doplní další dvě rocková uskupení, která budou hrát na nádvoří pivovaru. Jsou to Zakázaný ovoce a The Paranoid.

Pestrá sobota
Sobotní program bude ještě nabitější a hudebně velmi pestrý. Zahájí ho mladý talentovaný zpěvák Jakub Ondra, jehož písně už hrají největší česká rádia. Po něm poprvé na Slavnostech zazní pravý britský rock. Na Slavnosti totiž dorazí kapela Shoshin, která právě v Berlíně dokončila své nové album 'A Billion Happy Endings'. Následují známý český rapper Lipo, Michal Hrůza a tajemstvím obestřené vystoupení Richarda Krajča. Ještě před svým vystoupením plánuje Krajčo v Ostravaru pokřtít zbrusu novou desku s názvem Kryštof 25, vydanou u příležitosti 25. narozenin havířovsko-ostravské kapely. Finále sobotního programu i celého sedmnáctého ročníku obstará trojlístek známých kapel Mňága a Žďorp, Love&Light a Čechomor.

Na čepu poprvé Letní jedenáctka ze spilky
Ostravský pivovar využije pivního svátku nejen k prezentaci skvělé muziky, ale také k představení letní novinky. Jmenuje se přímočaře Letní jedenáctka a ostravští pivovarníci k její přípravě použili mimo jiné speciální odrůdu chmele s citrusovou vůní dovezenou až z USA. “Tento chmel má velmi osvěžující aroma a výborně se hodí do horkých letních dní. Proto jsme ho použili při přípravě letního speciálu ze spilky,” vysvětluje vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

Z 60 píp poteče kompletní portfólio Ostravaru včetně letní novinky
Vedle nové letní jedenáctky poteče ze 60 píp rozmístěných po areálu kompletní pivní portfólio ostravského pivovaru. “Celkem budeme čepovat 7 různých značek, tzn. Letní 11, nefiltrovaný a nepasterizovaný prémiový ležák, Ostravar Premium, Originál, Mustang, Černou Barboru i Velvet, takže si návštěvníci budou moci vybrat piva podle chuti, stupňovitosti, barvy, nebo podle toho, zda chtějí klasické pivo nebo nějaký speciál,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

Exkurze poprvé i do stáčírny lahví, pivovarské školy se sládky
Ostravští pivovarníci zapracovali také na podobě exkurzí a letos si budou moci návštěvníci kromě vyhlášené spilky prohlédnout poprvé i provoz stáčírny lahví, která v uplynulých dvou letech prošla obrovskou modernizací. Další novinkou exkurzí je, že se na jednotlivých pracovištích návštěvníci budou mít možnost setkat přímo se zaměstnanci, kteří v provoze pracují a dozvědět se od nich spoustu zajímavých informací. Pro návštěvníky toužící se vzdělat v oblasti piva a pivovarnictví jsou opět připraveny pivovarské školy se sládky. Novinkou letošního ročníku bude také stan ve stylu hospody se speciálními osmihektolitrovými minitanky, ze kterých budou pivovarníci čepovat pivo Mustang do skleněných půllitrů tak jako v běžné hospodě.

Všechna piva za dvacku
Dvoudenní vstupné na Slavnosti Ostravaru lze ještě zakoupit v předprodeji za 330 Kč, na místě samém návštěvníci zaplatí o 70 korun více. Pořídit lze i jednodenní vstupenky za 190 Kč v předprodeji či 250 Kč na místě.. V ceně vstupenky mají návštěvníci starší 18 let tradičně půllitr piva na uvítanou zdarma. . Vstupenky je možné koupit na webu Ostravar.cz a GoOut.net. nebo v ostravských informačních centrech a také na Pivní pohotovosti v Ostravě. Cena všech piv na Slavnostech bude velmi příznivých 20 korun.

Hudební Line up Slavností / Pivní Line up Slavností

Pátek / Velká rocková párty
16:00 Legendy se vrací (OS)
17:00 Zakázaný ovoce (MS)
18:00 Horkýže Slíže (OS)
19:30 The Paranoid (MS)
20:30 Tři sestry (OS)

Pestrá sobota
14:30 Jakub Ondra (MS)
15.20 Shoshin (OS)
16.20 Lipo (MS)
17.10 Michal Hrůza (OS)
18.10 Richard Krajčo vč. Křtu nové desky Kryštof 25 (MS)
19.00 Mňága a Žďorb (OS)
20:00 Love&Light (MS)
20:50 Čechomor (OS)

(OS … Ostravar Stage, MS … Mustang stage)

Pivní Line up
Speciál ze spilky Letní 11 (letošní novinka s premiérou na Slavnostech)
Nepasterizovaný a nefiltrovaný Ostravar Premium
Prémiový ležák Ostravar Premium
Světlé výčepní pivo Ostravar Original
Jedenáctka Mustang
Černá Barbora
Sametově hebký Velvet

Oktoberfest opět zdraží: tuplák piva bude za 278 korun, litr vody za 229

Publikováno:před 2 dnyZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivo na mnichovském pivním festivalu Oktoberfest letos opět podraží. Nejlevnější litrový tuplák bude možné koupit za 10,60 eur (278 Kč). Loni to bylo o dvacet centů méně. Ve třech velkých halách se ale pěnivý mok v tuplácích bude prodávat až za 10,95 eur (288 Kč), oznámila to mnichovská radnice.

Každoroční zdražování piva patří k méně oblíbeným tradicím festivalu v bavorské metropoli. Cena nepřetržitě roste už desítky let. V roce 1971 bylo možné koupit tuplák za 2,50 marky (asi 1,25 eur, v přepočtu 33 Kč). Hranici deseti eur poprvé překročil máz festivalového piva v roce 2014.

Cenu chmelového moku určují provozovatelé jednotlivých pivních stanů, radnice ale stanoví maximální hranici, kterou nemohou překročit. Letos ji určila na 11 eur (289 Kč).

Výrazně letos podle DPA zdraží nealkoholické nápoje. Při koupi litru stolní vody budou muset žízniví návštěvníci z peněženek vytáhnout v průměru 8,73 eur (229 Kč), za litr limonády zaplatí 9,55 eur (251 Kč). Nejdražším nápojem na Oktoberfestu bude pšeničné pivo. Máz se bude prodávat za 15,60 eur (410 Kč).

Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem.

Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.

Letos se Oktoberfest uskuteční od 16. září do 3. října. Návštěvníkům bude k dispozici 14 hal a 20 menších pivních stanů.

Ve Vískách uvařili Krasák, pivo s vodou z Moravského krasu

Publikováno:před 2 dnyZdroj:Zrcadlo.netAutor:Radim HruškaOhrada

Vesnický pivovar Ohrada ve Vískách připravil na letní sezónu novinku. Právě v těchto dnech se tam začíná stáčet nové pivo Krasák, které obsahuje také vodu ze studny pramenící uprostřed Punkevních jeskyní v Moravském krasu.

Jedenáctistupňové pivo typu Ale bylo vařeno čistě z místního moravského sladu speciálně připraveného sladovnou Záhlinice. Pro podtržení regionálního původu byl kromě tradičních žateckých chmelů přidán i moravský chmel z tršické oblasti.

„V letošním roce jsme přemýšleli o novince, protože jsme rozšířili kapacitu minipivovaru a chtěli jsme rozšířit i nabídku speciálních piv. V souvislosti s budováním destinačního managementu pro Moravský kras a okolí, jsme vytvořili speciální pivo přímo pro kras,“ uvedl majitel agrocentra Ohrada Karel Kamba.

Prvotní surovinu pro výrobu piva proto Vísečtí vzali z jeskynní pitné vody z Moravského krasu. Ostatní suroviny jsou převážně moravské a receptura letního piva je úplně nová.

„Jedná se jedenáctku typu Ale. Pivo bylo vařené v polovině května a v těchto dnech se začne stáčet. Zatím jsme uvařili první várku přibližně tisíc litrů. Je to omezené množství a počkáme na reakce zákazníků,“ popsal jednatel pivovaru Michal Kamba.

Krasák má podle něj výraznější chmelovou chuť než běžný ležák. „Vyloženě hořčejší nebude, ale má výrazné chmelové aroma,“ přiblížil Michal Kamba

Pivo bude dostupné například v Domě přírody Moravského krasu, kde ho budou nabízet turistům i jako suvenýr, který si budou moci odvést s sebou domů. V pivovaru chystají také nové sklenice a balení speciálně pro turisty.

Pivovar Vratislavice chystá výstavbu stáčecí linky na plechovky

Publikováno:před 2 dnyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKKonrad

Pivovar Vratislavice začal letos nabízet plechovkové pivo. Zatím ho nechává stáčet u externího dodavatele, připravuje ale výstavbu vlastní stáčecí linky. Důvodem investice v řádech několika desítek milionů korun je export. Do zahraničí jde 30 procent produkce firmy, ale náklady na přepravu lahvového piva rostou, řekl dnes ČTK ředitel pivovaru Petr Hostaš. Prostory pro novou linku má podle něj pivovar připravené, potřebují jen stavební úpravy. Vlastní stáčení do plechovek chce firma rozjet v prvním čtvrtletí příštího roku.

Rostoucí zájem o plechovkové pivo potvrzuje i Český svaz pivovarů a sladoven, podle kterého loni celková tuzemská spotřeba piva v plechovkách stoupla o 12 procent na šest procent celkové spotřeby. Vratislavičtí chtějí letos do plechovek stočit zhruba 1000 hektolitrů piva, což představuje méně než procento produkce. S vlastní linkou by se měl ale podíl výrazně zvýšit. "Zatím do plechovek stáčíme dvanáctku, příští rok bychom chtěli s vlastní linkou sortiment rozšířit," dodal Hostaš.

Vratislavický pivovar není jediný, kdo se rozhodl jít touto cestou. Vlastní automatickou plnicí linku na stáčení plechovek o obsahu 0,33 a 0,5 litru staví také konkurenční Pivovar Svijany. V plechovkách prodávají Svijany pivo od roku 2001. "V prvním roce jsme prodali necelých 400 hektolitrů, loni asi 9000 hektolitrů a letos očekáváme 11.000 hektolitrů piva," řekl mluvčí společnosti Luboš Spálovský. V plechovkách zatím pivovar prodává necelá dvě procenta své produkce, která loni dosáhla rekordních 624.890 hektolitrů. S vlastní linkou by se měl podíl plechovkového piva zvýšit, provoz plnicí linky zahájí už v říjnu.

Pivovar Vratislavice byl slavnostně otevřen v lednu 1874. Ještě v 90. letech 20. století zaměstnával 400 lidí a ročně vyrobil téměř půl milionu hektolitrů piva. Dnes v něm pracuje zhruba 50 lidí. V roce 1997 se podnik stal součástí společnosti Pražské pivovary, a o rok později výroba ve Vratislavicích skončila. Tradiční pivo Vratislav se od té doby vaří v Praze. Když v roce 1999 areál pivovaru koupila společnost HOLS a o rok později obnovila výrobu, musela vytvořit novou značku. Pivo pojmenovala po nástupci knížete Vratislava - Konrad. Loni Pivovar Vratislavice na trh dodal 106.000 hektolitrů piva, z toho 30 procent šlo na export.

Plzeňský Prazdroj má nového obchodního ředitele

Publikováno:před 2 dnyZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Na pozici obchodního ředitele Plzeňského Prazdroje nastoupil Tomáš Mráz, dosavadní ředitel obchodu pro restaurace a hospody. Zároveň se stává i členem výkonného vedení společnosti.

Tomáš Mráz působí v Plzeňském Prazdroji téměř devět let na různých manažerských pozicích v obchodním oddělení, poslední 2 roky zastával pozici Ontrade ředitele. Během uplynulých let se zásadním způsobem zasloužil o posílení prodeje v kanálu restaurací a hospod. V posledním roce vedl úspěšně projekty zaměřené na minimalizaci dopadů změn v českém HoReCa prostředí.

Tomáš Mráz vystudoval ekonomii na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a mezi jeho koníčky patří hudba, turistika a dobré pivo.

PardálOVO bezové a Somersby Apple Cider získaly medaile v soutěži Pivo ČR 2017

Publikováno:před 3 dnyZdroj:GastroTrendBudvar

„PardálOVO bezové vyváženě kombinuje chuť a osvěžující aroma bezového květu a přitom nepotlačuje výrazný pivní charakter a hořkost. Proto je příznivě přijímáno nejen muži, ale i ženami a těší nás, že již podruhé zaujalo odbornou porotu této soutěže,“ říká Ing. Petr Samec, Dr., PR manažer Budějovického Budvaru. „PardálOVO bezové“ získalo v loňském ročníku soutěže Pivo České republiky stříbrnou medaili. „Velkou radost máme samozřejmě i z bronzu pro Somersby Aple Cider,“ dodává Petr Samec

PardálOVO bezové
„PardálOVO bezové“ bylo na trh uvedeno v roce 2013. Jeho vývoj započal již v září 2011. V říjnu 2012 se do ladění parametrů tohoto nápoje zapojilo nejprve 120 zástupců spotřebitelů – poprvé včetně žen – a v další fázi téměř 1000 jejich přátel a rodinných příslušníků. „PardálOVO bezové“ je míchaným nápojem z piva. Je vyrobeno ze světlého ležáku Pardál Echt a kvalitního sirupu z květu černého bezu bez přidání umělých barviv a konzervantů. Obsahuje 2% alkoholu a na trh se dodává v plechovkách o objemu 0,5 litru.

Somersby Apple Cider
Výhradním dovozcem cideru prémiové dánské značky Somersby pro Českou republiku je od roku 2012 Budějovický Budvar, n. p. Cidery Somersby jsou zajímavou letní alternativu k míchaným pivním nápojům nebo vínu. Jsou mírně perlivé, velmi osvěžující a obsahují 4,5% alkoholu. V současné době je na českém trhu dostupných pět chuťových variant: Somersby Apple Cider (jablečný), Somersby Pear Cider (s hruškovou příchutí), Somersby Blackberry Cider (s příchutí ostružiny) a Somersby Elderflower Lime (s příchutí květu černého bezu a limetky). Letošní novinkou je Somersby Red Rhubarb s příchutí rebarbory.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2017 22:455.125/5.125