Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Rusové chtějí vařit pivo v Česku. Ruský Heineken investuje do krušovického pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Lucie HrdličkováKrušovice

● České pivo zajímá ruské investory.
● V krušovickém pivovaru se chystá rekonstrukce, kterou by měla financovat ruská pobočka nadnárodní skupiny Heineken, do níž Krušovice patří.
●České pivo se v Rusku velmi dobře prodává i přesto, že je až několikanásobně dražší než to ruské.

V pivovaru se chystá rekonstrukce, kterou by měla financovat ruská pobočka nadnárodní skupiny Heineken, do níž Krušovice patří. "Kolegové z ruského Heinekenu chtějí podpořit exkurze v Královském pivovaru Krušovice," říká Jana Pikardová, mluvčí pivovaru. Podle ní nyní Krušovice pracují společně s architekty na projektu, který by ještě zvýšil atraktivitu místa. Podobné úpravy si většinou žádají milionové investice.

Stále více Rusů se na cestě z Prahy do Karlových Varů zastaví na prohlídku pivovaru v Krušovicích. Kombinace návštěvy historického objektu ze šestnáctého století a konzumace českého piva, které je nejprodávanější na ruském trhu, je výborným marketingovým lákadlem. Takovým, že se do něj rozhodli dále investovat sami Rusové.

Co na tuto novinku řeknou čeští pivaři? Ano nebo ne?

Publikováno:před rokemZdroj:inStory.cz

V Nizozemsku začaly vyrábět první pivo z dešťové vody. Skupina podnikatelů využila příznivé počasí své země jako obchodní příležitost pro výrobu piva z dešťové vody

Změna klimatu způsobuje zvýšený úhrn srážek i v Nizozemsku. Tento fakt chce využít pivovar De Prael v Amsterdamu, kde přišli s nápadem vyrábět pivo z dešťové vody.

Před pár dny uspořádali volnou degustaci světlého hořkého 5,7% Hemelswater (v překladu "nebeská voda") vyrobeného z chmele, sladového ječmene a pšenice. Výjimečné však bylo tím, že voda pocházela z extra přefiltrované dešťové vody. „Je docela hořké, ovocné a jemné," popisuje jeho vlastnosti spoluzakladatel Joris Hoebe.

Hoebe a jeho společníci se nechali inspirovat vládním projektem pod názvem "Amsterdam Rainproof", ve kterém jde o to, jak by se hlavní město s obrovským množstvím kanálů mohlo vypořádat s přebytky dešťové vody.

„Měli jsme mizerné deštivé léto. Jen pro zábavu jsem vařil pivo, což vyžaduje hodně vody. Přemýšlel jsem, jak spojit tyto dvě věci dohromady: hojnost dešťové vody a její potřeba k výrobě piva. A vznikl z toho výborný nápad," uvedl 37 letý Hoebe.

Aktuálně se pivo nazvané Hemelswater prodává jako lahvové za 2 eura a očekává se i jeho čepování v různých amsterodamských restauracích a barech za cca 4 eura. „Chceme zachycovat vodu do nádrží, kterou následně přefiltrujeme. Uvažujeme o výrobě piva, sorbetu, polévky i limonády," plánuje podnikatel.

Joris Hoebe dokonce zjistil, že už ve středověku se ze střech kostelů a katedrál shromažďovala do nádrží dešťová voda, kterou používali na výrobu piva. O té současné garantuje, že bude čistá a bez závad.

Prodej Prazdroje se může zadrhnout kvůli brexitu.

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Michal Šenk

● Fúze AB InBevu a SABMilleru byla přeceněna. Akcionářům SABMilleru to ale nestačí.
● Pokud by si americko-belgický a britský pivovar na spojení "neplácly", neproběhne v dohledné budoucnosti ani očekávaný prodej Prazdroje.
● O ten mají údajně zájem PPF, J&T či regionálně a globálně působící investiční fondy.

Největší pivovarnická fúze v dějinách se může zbrzdit, případně v krajním případě plány na ni padnou úplně. Někteří akcionáři SABMilleru se zatím netváří přívětivě na upravenou nabídku k převzetí jejich firmy další velkou pivovarnickou skupinou AB InBev. Tím by mohl krachnout i už chystaný prodej středoevropských aktiv SABMilleru třetí straně, kterým fúzi podmiňuje Evropská komise.

O balík zahrnující maďarský pivovar Dreher, polský Kompania Piwowarska, rumunský Ursus a Plzeňský Prazdroj a Pivovary Topvar na Slovensku si přitom podle zdrojů blízkých připravovanému prodeji už "brousí zuby" řada investorů. Je vybraný poradce celého obchodu − společnost Lazard − a počítá se s termínem jednání − září 2016.

Slabá libra, slabé navýšení
Co ale stojí v cestě? Po referendu o brexitu oslabila libra, v níž je odkup akcií britského SABMilleru domluven, vůči dolaru. Akcionáři SABMilleru (většinou ovšem americké investiční fondy účtující v dolarech) tak požadovali navýšení nabídky AB InBevu.

To americko-belgický pivovar učinil, nicméně pro některé podílníky SABMilleru je to pořád málo. Zatímco podle původní dohody z loňského listopadu měli za své akcie dostat v přepočtu 108 miliard dolarů, nyní s novým kurzem i přes čerstvé vylepšení (konkrétně jde o plus jednu libru na akcii, z 44 liber na 45) to má být v přepočtu na dolary 103,5 miliardy.

"Podceňuje to SABMiller, naši investici v této společnosti, a taková nabídka je pro nás neakceptovatelná," nechal se ve svém prohlášení slyšet fond Aberdeen Asset Management. Ten sice patří k menším akcionářům SABMilleru, ale může se účastnit klíčových rozhodování v celé transakci. A odmítavý postoj k nabídce už tlumočili i další menší akcionáři, například Elliot Management nebo TCI Fund Management.

"Původně očekávaná překážka v podobě prodeje aktiv SABMilleru na trzích, kde by společný podnik s AB InBevem znamenal ohrožení hospodářské soutěže, spěla ke zdárnému vyřešení. Teď je tu po brexitu další problém," komentuje dění kolem transakce partnerka advokátní kanceláře CMS Helen Rodwellová, která se věnuje akvizičnímu poradenství.

Prodej středoevropského balíku aktiv SABMilleru, který se bude nabízet pravděpodobně vcelku, nikoliv po částech, jak se dříve spekulovalo, by dle odhadů analytiků mohl vynést až šest miliard eur, tedy přes 160 miliard korun.

Podle informací HN i dalších médií jeví předběžný zájem o akvizici Prazdroje a spol. také několik českých investorů. "Ti mají ale vzhledem k velikosti transakce zřejmě šanci jen tehdy, pokud se spojí s nějakým globálním investičním fondem do konsorcia," soudí o těchto spekulacích Rodwellová.

České spoluinvestory by pak případně mohlo zajímat následné rozdělení jednotlivých zemí a možnost získat v kroku dva samotný Prazdroj.

PPF, J&T nebo Šlemr s Němcem?
"Například pro PPF by to byl jistě zajímavý obchod. Po dlouhé době se skupina Petra Kellnera znovu zaměřuje také více na Česko, což dokazují její investice do O2 nebo Sazky," odhaduje ředitel oddělení fúzí a akvizic společnosti EY Petr Kříž s tím, že ale skutečně půjde spíše o kořist pro velké nadnárodně působící fondy s přebytkem kapitálu.

Jedním takovým je například Advent International. Na investice do regionu střední a východní Evropy si před několika měsíci vyhradil sumu ve výši 11,5 miliardy eur.

Podle zdroje HN se o obchod zajímají a potenciálními novými majiteli největšího českého pivovaru by se mohly stát také fond Mid Europa Partners, čerstvě založený fond R2G Tomáše Němce a Oldřicha Šlemra, finanční skupina J&T či již zmiňovaná PPF. Kolem připravovaného nabídkového řízení "krouží" údajně také další fondy KKR, Bain Capital, BC Partners nebo PAI Partners. "Otázkou je, zda se zapojí japonský pivovar Asahi," uvedl zdroj. Asahi už dříve od SABMilleru odkoupil nizozemský pivovar Grolsch a italský Peroni.

SABMiller pozastavuje integraci s AB InBev, posoudí jeho novou nabídku

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Pivovarnická společnost SABMiller vyzvala své zaměstnance, aby pozastavili proces integrace s větším konkurentem Anheuser-Busch InBev, protože vedení musí posoudit jeho novou nabídku na převzetí. Agentuře Reuters to dnes řekly zdroje obeznámené se situací. Jeden ze zdrojů nicméně dodal, že pozastavení integrace nesignalizuje, jakým směrem se úvahy vedení SABMilleru ubírají.

Anheuser-Busch InBev v úterý zvýšil nabídku na SABMiller v reakci na pokles kurzu libry. Firma nyní hodlá za každou akcii SABMilleru zaplatit 45 liber v hotovosti, namísto dříve uváděných 44 liber. Nová nabídka celý podnik ohodnocuje na zhruba 79 miliard liber (2,5 bilionu korun).

Pivovar AB InBev se na převzetí svého rivala SABMiller dohodl v loňském roce a letos v květnu transakci schválila Evropská komise. Podmínkou jejího souhlasu je ale prodej pivovarnických aktivit SABMilleru v Evropě, mezi které patří i Plzeňský Prazdroj. Transakci ještě musejí schválit regulační orgány v Číně, pak by o ní měli hlasovat akcionáři SABMilleru.

Libra výrazně oslabila po červnovém referendu, v němž se obyvatelé Británie překvapivě vyslovili pro odchod své země z Evropské unie. Propad kurzu libry snížil atraktivitu nabídky InBevu pro řadu akcionářů SABMilleru, a začalo tak hrozit, že transakce bude zmařena.

SABMiller v úterý sdělil, že se o nové nabídce poradí se svými akcionáři. „Pak bude učiněno další oznámení,“ dodal. Společnost Aberdeen Asset Management, která patří mezi deset největších akcionářů SABMilleru, uvedla, že upravená nabídka InBevu stále zůstává „nepřijatelná“.

Manželství skla a piva v Harrachově pořád drží. Ale pivu je letos líp

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Miloslav LubasNovosad

Harrachovské pivo roste, sklu se nedaří tak dobře jako loni, ale dohromady jim to jde pořád dobře. V sobotu přivábily na třinácté Harrachovské pivní slavnosti znovu kolem dvou tisíc lidí.

Pivo ze harrachovského minipivovaru Novosad a syn se čepuje pouze v domovském Harrachově a České Kamenici. „V České Kamenici ho dodáváme do kavárny,“ podotkl František Novosad, majitel minipivovaru a sklárny. „Za týden se tam prodá šest až sedm třicetilitrových sudů,“ doplnil Novosad.

Harrachovský minipivovar loni udělal 144 tisíc litrů piva. Vaří se tam silné přírodní ležáky – světlý František a tmavý Čerťák. Sklářům u pecí i vyznavačům lehkých piv pak slouží osmička Huťské.

Harrachovské pivo vyhrálo v minulých letech několikrát prestižní tuzemské soutěže jako například Zlatou pivní pečeť. Podle Novosada výroba piva v Harrachově každý rok stoupá. V roce 2012 pivovar udělal 133 tisíc litrů, o tři roky později o 11 tisíc litrů víc.

Skla se prodá nejvíc do USA
Na slavnostech vyšel půllitr ležáku na 25 korun a návštěvníci si k němu mohli přikoupit za 20 korun sklenice coby vzorky z produkce sklárny. S nimi pak korzovali po huti, kde sledovali skláře při práci.

Jejich šikovnost mohlo ocenit i 400 lidí, kteří vyhráli v tombole ceny vytvořené právě ve sklárně.

Letošní rok ale pro ni ale není tak příznivý jako loňský. „Úplně skončil vývoz do Číny, když se tam kurz místní měny jüanu propadl vůči dolaru,“ upozornil Novosad. „Na podzim do Číny vyrazíme a pokusíme se obchody obnovit. V Číně nám za naše nápojové sklo platili lépe než v USA,“ poznamenal majitel podniku.

Harrachovská sklárna ukončila letos byznys s Ruskem. „Je tam špatná platební morálka. Peníze za naše zboží jsme z ruských partnerů dostávali také až po půl roce. Než takové obchody, to raději žádné,“ vysvětlil Novosad.

Sklo nyní putuje z Harrachova do 33 zemí světa. Nejvíce se ho prodá do USA, kde má sklárna tři velké zákazníky. „V srpnu se vydáme na dva velké veletrhy do New Yorku a do Chicaga. V Evropě zůstává velmi významný export do Norska,“ prozradil Novosad.

Firma dává práci 110 lidem
Novosad sklárnu koupil v roce 1993 a už za pár let si začala přivydělávat exkurzemi do hutě i brusírny. V roce 2002 ve sklárně přibyl minipivovar s restaurací. Následovaly pivní lázně, hotel a v průmyslověturistickém areálu se ukrývají i dvě prodejny.

Firma dává práci přibližně 110 lidem a její loňské tržby dosáhly zhruba 80 milionů korun. Asi 90 procent tvořilo sklo.

„Ročně si sklárnu prohlédne zhruba šedesát pět tisíc lidí,“ konstatoval Novosad. Pro srovnání - přibližně stejně turistů přiláká v Libereckém kraji královský hrad Bezděz.

Zatímco harrachovské sklo míří do celého světa, většinu piva prodá Novosad v restauraci ve sklárně a přes ulici. Když si někdo koupí sud, stojí ho jedno dvanáctistupňové pivo i s daní necelých dvacet tři korun.

Hodně lidí si ho v Harrachově v létě bere na oslavy k táborákům. Pivovar jim připraví tak silné pivo, jak si přejí. Namíchá ho z osmičky a z dvanáctky.

Mikulovské pivobraní zve na dobré pivo i muziku

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Jitka Sobotková

Druhý srpnový víkend bude v Mikulově již tradičně patřit oslavě dobrého piva. Letošní VI. ročník festivalu Mikulovského pivobraní bude kombinací pivního jarmarku s ochutnávkami a odpoledními rockovými koncerty s hvězdami domácí i slovenské hudební scény.

Loňský ročník festivalu se nesl především ve znamení hojné účasti více než čtyř a půl tisíce milovníků rockové hudby, která již tradičně patří k dobrému pivu. Bohatý doprovodný program, nabídka přes osmdesát druhů piv, řízené pivní degustace, moderované pivní soutěže, hry a závody, to vše a hlavně neopakovatelné zážitky si návštěvníci každoročně odnášejí z pivařského festivalu na jižní Moravě.

„Letos se však mohou všichni fanoušci dobrého piva a skvělé zábavy těšit na ještě zajímavější program,“ říká Veronika Žuravlova z pořádající agentury Bellato Group.

V sobotu 13. srpna se v poledne otevře brána pivního jarmarku. Bude se točit velké množství tradičních i těch méně tradičních piv především od menších rodinných pivovarů ze všech koutů ČR. Návštěvníci-degustátoři budou moci opět pít z „dvoutinky“ – speciálního památkového pivního krýglu o objemu 0,2 l, do kterého si budeme moct zakoupit, a tak ochutnat ještě více druhů točených stylových pivních delikates.

O zábavu se postará bohatý doprovodný program s pivními soutěžemi, závody v pití piva na různé způsoby a hry. Nebude chybět bohatý dětský program, interaktivní hry, dětský maraton a kouzelnické představení. Třešinkou na dortu bude letošní mini turnaj v beer-pongu a Mistrovství pivobraní ve vodním fotbalu. Tatínci a jejich menší milovníci techniky se budou moci zúčastnit i závodů na minibarech.

„Novinkou letošního jarmarku je velký pivní stan s vlastním doprovodným celodenním programem a krásnými hosteskami, kde všichni milovnici piva zažijí neuvěřitelnou ‚bierfestʻ atmosféru,“ přiblížila Veronika Žuravlova.

Ve stanu, kam se dostane každý návštěvník pivního jarmarku, vystoupí rockové kapely, předvede své kouzelnické umění mistr magie (show pro dospělé a děti). Mužské oči potěší večerní soutěž miss mokré tričko a vystoupení tanečnic pole dance. Na závěr až do půlnoci se budou ve stanu hrát a zpívat známé české a světové hity s kapelou Denwer.

Zlatým hřebem večera bude rockový koncert, který začne v 15 hodin. Na velkém festivalovém pódiu vystoupí legendy české i slovenské hudební scény: Argema, Morčata na útěku, Děda Mládek Illegal Band, Penzistor, Metalinda, Krucipüsk.

Vstupné na festival bude opětovně rozděleno. Symbolické vstupné na pivní jarmark ve výši 80 Kč je jistě dobrá zpráva pro všechny milovníky piva. K tomu každý pětistý návštěvník dostane bonus – degustační prohlídku břeclavského pivovaru.

Vstupenky na rockový koncert včetně vstupu na pivní jarmark můžete zakoupit za předprodejní cenu 199 Kč v TIC Mikulov a na internetovém portálu www.ticketstream.cz. Vstupenky je možné zakoupit i na místě v den konání festivalu za cenu 250 Kč.

Na olympijský Pilsner Urquell lákají legendy

Publikováno:před rokemZdroj:Strategie.czAutor:Petr NovotnýPrazdroj

Plzeňský Prazdroj připravil před nadcházející olympiádou v Riu de Janeiru řadu akcí, z nichž nejviditelnější a nejpitelnější je limitovaná edice olympijských plechovek, na nichž se inspiroval příběhy českých reprezentantů. Pilsner Urquell je partnerem Českého olympijského týmu již po čtrnácté.

Pilsner Urquell uvádí na trh speciální edici olympijských plechovek, kde oslavuje několik významných příběhů vedoucích k úspěchům českých olympijských reprezentantů. Symboly českého sportu se stali Ondřej Synek, Zuzana Hejnová, David Svoboda, Petr Koukal, Martina Sáblíková a Kateřina Emmons.

„Hodnoty jako odhodlání, vytrvalost a vášeň jsou ty hlavní a nejdůležitější, které jsou společné pro český věhlas v zahraničí a spojují to nejlepší, co Českou republiku v zahraničí reprezentuje. Ať už se jedná o sportovce, kteří houževnatě trénují pro dosažení olympijských úspěchů, nebo ikony spojené s plzeňským pivem, které se od uvaření jeho první várky v roce 1842 snažíme se vytrvale šířit slávu zlatého ležáku po celém světě,“ řekli k uvedení edice zástupci pivovaru.

Plechovky, jejichž výroba proběhla pod taktovkou společnosti Rexam, jsou na trhu od 18. července za běžnou cenu. V prodeji budou přinejmenším po celou dobu olympiády, oproti vánočním edicím nebyla jejich výroba výrazněji omezena.

Pilsner Urquell spolupracuje v rámci off trade prodeje s vybranými obchodními řetězci – Tesco, Penny Market, Globus, Lidl nebo Coop nabídnou různá speciální promobalení a soutěže např. o víkendový pobyt na Lipně (tedy v místě Olympijského parku), speciální Alpine Pro sportovní kolekce a vouchery či jedinečné olympijské sklenice.

Nejlepší plznička
O speciální okamžiky a olympijské dárky však nepřijdou ani fanoušci, kteří budou naše české sportovce podporovat z hospod a restaurací. Mohou se těšit nejen na vizuální zpestření interiérů provozoven, ale také na speciální hrací karty, se kterými bude možné zabojovat o zajímavé olympijské ceny s logem Pilsner Urquell a Czech Team.

Pilsner Urquell se pochopitelně jako partner ČOV podílí na programu Olympijských parků na Lipně, v Plzni, Ostravě a Pardubicích, kde budou čeští fanoušci sledovat a podporovat české sportovní výkony v brazilském Riu na dálku. Cílem je, aby si všichni příchozí mohli dopřát také kvalitní pivní zážitek a na výsledky sportovních špiček si připít pivem načepovaným od jedniček mezi výčepními.

V „plzeňských“ stanech, které najdou zájemci ve všech zmíněných olympijských parcích, se budou konat pravidelná show těch nejlepších českých výčepních plzeňského ležáku Pilsner Urquell, kteří načepují příchozím to nejkvalitnější plzeňské pivo s hezky krémovou bílou pěnou.

Mimořádná linka Lipno–Rio
V přestávkách a mezi důležitými českými sportovními kláními si budou moci návštěvníci Pilsner Urquell stanů vyzkoušet tematický vědomostní kvíz o další olympijské dárky. Stan Pilsner Urquell na Lipně jim navíc ještě průběžně zprostředkuje setkání s některými současnými i bývalými českými olympioniky a v úterý 16. srpna odsud proběhne jediný online chat s vybranými letošními olympijskými reprezentanty.

Podpora Pilsner Urquell bude samozřejmě směřovat i přímo do brazilského Ria a místního Českého domu, kde bude na čepu právě světoznámý plzeňský ležák.

Na olympijských aktivitách spolupracuje pivovar s agenturami Triad Advertising (digitál), BTP Partner (aktivace parků), Line Art (design plechovek) a AMI Communications (PR a komunikace) a se slovenskou MUW Saatchi & Saatchi (OOH vizuály).

Z piv mají lidé nejraději Plzeň, na druhém místě popularity je Radegast

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing journal

Čtyři z deseti českých uživatelů internetu pijí pivo alespoň jednou týdně nebo častěji, z hlediska pohlaví vedou jednoznačně muži. Naopak necelá pětina ho nepije nikdy nebo téměř nikdy. Nejoblíbenější značkou je přitom Pilsner Urquell. Vyplývá to z výzkumu internetové populace starší 18 let, který realizovala společnost Nielsen Admosphere v červenci 2016. V druhém čtvrtletí kalendářního roku také zpravidla zaznamenáváme nárůst pivní inzerce. V roce 2015 bylo z celkového reklamního prostoru v kategorii pivo 44 % využito právě v období duben-červen. Monitoring reklamy Ad Intel provádí Nielsen Admosphere od roku 2010.

42 % dotázaných pije pivo alespoň jednou týdně, 8 % denně. Výrazně více pijí pivo v pravidelné frekvenci muži: alespoň jednou týdně si ho dopřává 59 % z nich, zatímco žen jen čtvrtina. Z výzkumu dále vyplývá, že čím je člověk starší, tím pije pivo častěji: například ve skupině 25-34 let si ho dá alespoň jednou týdně 36 % dotázaných, zatímco mezi lidmi nad 55 let je to polovina. Mezi respondenty se ale najdou i tací, kteří pivo nepijí vůbec, mezi českou internetovou populací jich je necelá pětina.

Pilsner Urquell uvedl jako svou nejoblíbenější značku největší podíl respondentů, kteří pijí pivo (16 %). Přes deset procent získaly v žebříčku nejoblíbenějších značek ještě Radegast, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Pilsner je zároveň značkou, kterou respondenti pijí nejčastěji. Jako nejvíce konzumovanou značku piva jej uvedli zejména lidé s vyšším odborným či vysokoškolským vzděláním.

To, jestli respondent má nebo nemá nejoblíbenější značku piva, rovněž souvisí s frekvencí pivní konzumace. Největším pijákům – těm, kteří tvrdí, že tento nápoj pijí denně – se prakticky nestává, že by nedokázali identifikovat svoji nejoblíbenější značku. Naopak necelá třetina z těch, kteří pijí pivo méně často než jednou za měsíc, uvedla, že nejoblíbenější značku nemá.

Z pohledu inzerce se v období duben-červen 2016 nejvýrazněji projevila značka Staropramen, která využila reklamní prostor v hodnotě 63,1 milionů korun. Na druhém místě byla značka Budweiser Budvar, jejíž ceníková cena v období duben-červen 2016 vzrostla o 113 % na 52,4 milionů korun. Zadavatel reklamy Budějovický Budvar přitom kromě značky Budweiser Budvar komunikuje ještě značky Pardál, Budějovický Budvar a Carlsberg. Skupina TOP 10 značek využila dohromady v daném období reklamní prostor v hodnotě přes 85 % celé kategorie „Pivo a nealkoholické pivo“.

Zajímavý je jistě obří propad reklamních investic u piv Radegast a Gambrinus. Druhá ze jmenovaných značek loni v létě zahájila svou kampaň propracovaným šprýmem, kdy vytvořila fiktivní lokální pivo Patron, aby pak odhalila, že jde o její nefiltrovaný ležák.

Zvíkovský sládek Ličman investuje: Pivo tady vařím, tak mu věřím

Publikováno:před rokemZdroj:Roklen24.czAutor:Josef NěmečekZvíkov

Investice do Pivovaru Zvíkov cestou crowdfundingu na investiční platformě Fundlift.cz trhá rekordy. Za pouhý týden získal Pivovar Zvíkov 2,8 milionu korun z původně plánovaných tří milionů na svůj rozvoj. 500 tisíc korun se do zvíkovského pivovaru rozhodl vložit sám jeho vrchní sládek Vladimír Ličman: „Pivo tady vařím, tak mu věřím“. Aby obrovskému zájmu investorů vyhověl, navyšuje zvíkovský pivovar emisi dluhopisů na Fundliftu na čtyři a půl milionu.

Fundlift otevřel možnost investovat do čtyřletého dluhopisu Pivovaru Zvíkov za zajímavý úrok 6,5 procenta a k tomu jedno procento ročně v pivě přesně před týdnem, 19. července. Už za 7 dní Pivovar Zvíkov získal od 130 investorů 2,8 milionu korun z původně stanovených tří milionů.

„Majitelé Pivovaru Zvíkov chtějí vyhovět obrovskému zájmu investorů, kteří investovat chtějí, ale ještě to nestihli. Proto celou emisi na Fundliftu navyšujeme o 1,5 milionu na celkových 4,5 milionu korun. Obrovským důkazem důvěry ve zvíkovský pivovar je rozhodnutí vrchního sládka, pana Ličmana, který přes Fundlift v nejbližší době vloží půl milionu korun,“ říká šéfka Fundliftu Andrea Lauren.

„V Pivovaru Zvíkov jsem sládkem od roku 2004. Pivo tady vařím a taky mu věřím. Proto do něj investuji,“ říká vrchní sládek Pivovaru Zvíkov Vladimír Ličman. Jeho 500 tisíc korun, které velmi brzy jako investice do zvíkovského pivovaru na Fundliftu přibudou, vyrovnává jinou dosud nejvyšší investici na Fundliftu do Pivovaru Zvíkov, kterou vložil investor pod zveřejněným jménem Vincent_H.

Navýšení emise o jeden a půl milionu korun nijak nemění účel, ke kterému chce Pivovar Zvíkov peníze z Fundliftu využít – dá je do rozvoje toho, co funguje a přináší nejvyšší zisk: luxusu svých hotelových kapacit, rozšíření služeb wellness, gastro technologií.

Pivovarský dvůr Zvíkov totiž zdaleka není „jen“ pivovarem. Vedle samotného pivovaru je tradičním venkovským zájezdním hostincem s minipivovarem, restaurací s vlastní pekárnou a udírnou a nově s luxusním wellness areálem. Je jediným hostincem a restaurací s možností ubytování přímo na přístupové cestě k jedné z nejvýznamnějších českých turistických destinací, starověkému hradu Zvíkov.

„Celá emise dluhopisu bude použita na investice do rozšíření provozu naší restaurace, včetně dalšího konvektomatu a holdomatu, tedy technologií pro zdravé vaření v páře a šetrné uchování potravin, a do vícekapacitních sporaků. Také na investice do rozšíření služeb wellness včetně nového komplexu sauny, do zvýšení luxusu a vybavení pokojů. To vše přirozeně podporuje zvýšení obsazenosti hotelu a s tím spojený růst tržeb z restaurace i z prodeje vlastního piva,“ dodává spolumajitel Pivovaru Zvíkov Josef Valenta.

Pivovar Zvíkov byl založen v roce 1993. Tím je mezi malými pivovary v Čechách jedním z nejstarších, přitom je od počátku ziskový, což je jedinečné. Staví na pivovarské tradici dávného pivovaru na hradě Zvíkov, kde se pivo vařilo po mnohá staletí, dnes ale pivo vaří pomocí nejmodernější technologie, špičkových surovin a starostlivé receptury a pod vedením vrchního sládka Vladimíra Ličmana a spolumajitele Michala Voldřicha, bývalého sládka Pražských pivovarů. Zvíkovský pivovar je držitelem mnoha ocenění, například prestižní Jarní ceny sládků. Patří mezi nejuznávanější a nejoceňovanější minipivovary v České republice.

Budějické pivo válí a to je dobře

Publikováno:před rokemZdroj:Blog iDNES.czAutor:Jan ZieglerBudvar

Tvrdé soupeření Čechů s Němci stálo před 121 lety za vznikem jednoho z nejznámějších českých pivovarů – českobudějovického Budvaru. Od té doby se jihočeský zlatavý mok stal pojmem a loňské ekonomické výsledky to potvrzují.

Tak především prodej piva byl opět rekordní. V roce 2015 jej pracovníci pivovaru prodali 1 601 938 hektolitrů, což je o téměř 10% víc než v předcházejícím roce. Rekordní byl také jeho výstav. Na celkovém exportu piva z České republiky Budějovický Budvar podílel z 21,7%, tedy více než z pětiny. Zisk společnosti před zdaněním dosáhl 349,8 milionů korun.

Pro srovnání, v roce 1991 vyvážel podnik své produkty do 19 zemí, letos už je to do téměř 80 zemí světa. Do roku 2020 hodlá firma investovat do rozšíření výroby asi 1,5 miliardy korun.

Zvláštností pivovaru je jeho statut národního podniku. Souhlasím s názorem, že stát nemá vařit pivo, ale v tomto případě se jedná o pochopitelnou výjimku z hlediska známkoprávních sporů s americkým konkurentem Anheuser-Busch. A právě z obavy, aby protistrana toho nevyužila, se zatím jeho privatizace nekonala. Kdyby ovšem uplatnil svůj privatizační projekt jeho současný generální ředitel Jiří Boček spolu s dalšími třemi partnery z oboru, tak pivovar rovněž patří k nejlepším firmám v Česku.

Za skvělé výsledky svědčí Budvar především nynějšímu vedení a ekonomické liberalizaci po roce 1989 a nikoliv svému statutu de facto státní společnosti. Tak například od roku 1992 si sama zajišťuje export a přestala využívat služeb tehdejšího podniku zahraničního obchodu Koospol. Jiří Boček začal pivovaru šéfovat v roce 1991 a od té doby nastal jeho prudký vzestup. Budějičáci, kteří ho znají, o něm mluví jako o odborníkovi, který v pivovaru začínal od píky. Coby brigádník například vymýval kádě, vyučil se, později si udělal maturitu, nakonec vystudoval vysokou školu a stal se z něho uznávaný manažér, který už čtvrtstoletí vede mimořádně úspěšnou firmu.

V devadesátých letech minulého století Němci nechtěli pustit Čechy do druhého budějovického pivovaru (nynějšího Samsonu), a ti zareagovali, jak nejlépe jak mohli. Založili si vlastní akciovou společnost na výrobu piva a během několika let dokázali, že to umí. Je tedy vidět, že i tehdejší národnostní třenice měly pozitivní dopady. A také budějovičtí Češi se zachovali nejlépe, jak mohli. Nebrečeli, jak je k nim svět nespravedlivý, ale začali makat, a dokázali, že umí. A to je správné řešení! Ideální vlastnická forma Budějovického Budvaru by z hlediska co nejvíce přiblížení se historické spravedlnosti proto byla – akciová společnost, ve které by majoritním akcionářem bylo město České Budějovice. Ale to momentálně není na pořadu dne.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.12.12.2017 23:575.823/5.823