Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Vánoční trhy v Kynšperském pivovaru lákají na pestrou zábavu a plné nádvoří stánků

Publikováno:před rokemZdroj:Poznej SokolovskoAutor:Milan HloušekKynšperk

Ještě s bohatším programem a větším počtem stánků přicházejí letošní Vánoční trhy v Kynšperském pivovaru, které se uskuteční v sobotu 12. prosince od 10 do 18 hodin na pivovarském nádvoří. Návštěvníci se mohou těšit na nejrůznější pěvecká a hudební vystoupení, zejména pak na široký sortiment ručně vyráběného zboží od regionálních prodejců a řemeslníků.

„Loňská premiéra vánočních trhů se osvědčila. Jarmark přilákal zhruba tisícovku lidí a tak by byla velká škoda akci nezopakovat. Tento rok k nám zamíří čtrnáct prodejců se stylovým zbožím. Nabízet budou vánoční vazby, ozdoby, košíky, keramiku, svíčky, bižuterii nebo hračky. Dále pak výtečnou čokoládu, cukroví, perníčky, medovinu a čaje. Bude toho ještě více. Jen přijďte, sami se o tom přesvědčíte,“ láká širokou veřejnost ředitel Kynšperského pivovaru Radek Vomočil.

Slavnostní zahájení vánočního jarmarku se odehraje úderem 10. hodiny. Následovat budou vystoupení pěveckého sboru Cubitus z Lokte, Souboru lesních rohů, dětí z kynšperských mateřinek, Mariánskolázeňské pětky a muzikantského dua pánů Miroslava Püchnera a Jana Hoffmanna. „Jednotlivé vstupy se budou po sobě střídat až do večera. Po skončení trhů si lidé budou moci od 18 hodin zajít na vánoční diskotéku, která na hlavním sále potrvá až do 23 hodin. Vstupné na tancovačku je padesát korun. Na trhy je ale celou sobotu vstup zdarma. Stejně jako na tvůrčí workshop pro děti v zimní zahradě pivovaru,“ upřesnil Radek Vomočil.
Vedle pěnivého moku si lidé budou moci po celý den dopřát také svařené víno, vánoční punč a dále ochutnat grilovaná masa nebo klobásky. Stylový jarmark pořádá Základní umělecká škola Kynšperk nad Ohří ve spolupráci s místním pivovarem.

Pivovar Dalešice vyrobil o 1000 hektolitrů piva víc, stoupl počet restaurací s dalešickým pivem

Publikováno:před rokemZdroj:ZprávyExtra.czDalešice

Pivovar Dalešice vyrobil o 1000 hektolitrů piva víc, stoupl počet restaurací s dalešickým pivem.

Ve spotřebě vede Dalešická jedenáctka, té se vyrobí 80 %, Dalešická májová třináctka si ukrajuje 13 % z výroby. Černého piva Fledermaus se letos vyrobilo 300 hektolitrů z celkové roční výroby piva. Zbývajících 225 hektolitrů roční produkce připadá na příležitostná piva jako je vídeňský ležák Wiener, extra hořký ležák Anton Dreher, pojmenovaný podle významného majitele pivovaru, polotmavý ležák Kouřící králík a světlý šestnácti stupňový speciál Bock.

Letošní velkou investicí byla nová myčka sudů a stáčecí stroj piva do sudů. „Nové technologie přispěly ke kvalitnější péči o naše pivo,“ sdělil Ladislav Urban.

Dalešické pivo se čepuje v devadesáti restauracích na Vysočině a jižní Moravě

V letošním roce přibylo dalších deset nových restaurací, které čepují Dalešické pivo. Vedle dvou nových pražských restaurací přibylo do „rodiny“ nejvíce restaurací na Pálavě. Na Dalešické pivo je možné si zajít také ve Zlínském a Jihočeském kraji. Denně vyjíždějí z bran pivovaru dvě auta s rozvozem piva. Do každé restaurace zaváží pivo jednou týdně. „V příštím roce plánujeme koupit nové auto na rozvoz,“ říká správce pivovaru Ladislav Urban.

Novinka v roce 2015: stáčení piva do lahví

Velký zájem turistů, cyklistů a návštěvníků pivovaru o stáčená piva přiměl pivovar ke stáčení piva do skleněných lahví. „Každý, kdo od nás odcházel, se dotazoval na stáčené pivo, které by mohli přivézt jako dárek nebo si vzít domů,“ popisuje provozní Marie Pekárková. Jen během léta se prodalo přes 7 000 lahví.

Nový řetězec restaurací – Hostince filmových Postřižin

Dalešický pivovar dal základní kámen nové značce restaurací, které pojmenoval Hostince filmových Postřižin. „V současné době sem patří restaurace Ambra v Brně v Žabovřeskách, Dalešická restaurace Betlém v Brně v Černém Poli a brněnská restaurace Don. V nadcházejícím roce budou další přibývat,“ prozradil správce Urban.

Rok 2015 byl ve znamení výročí 35 let od natočení Postřižin

Po celý rok kulturní a společenské akce v pivovaru připomínaly výročí natočení Menzelova filmu Postřižiny. „Nejvíce lidí zaplnilo pivovarské nádvoří při Postřižinských slavnostech a obrovský zájem byl o Hrabalovskou noc, kdy v různých koutech pivovaru herci sehráli scény z Postřižin,“ popisuje Beáta Sládková.

Biskupský pivovar již vaří první pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Litoměřický deníkAutor:Veronika UdatnáU sv. Štěpána

Právě v těchto dnech se v nově otevřeném Biskupském pivovaru U sv. Štěpána v Litoměřicích začalo vařit první pivo.

Konzumenti ho ochutnají nejdříve na přelomu roku. V tancích už kvasí dvanáctistupňový Štěpán. Dále je v plánu desítka, jedenáctka nebo nízkoalkoholický speciál pro cyklisty.

„Půjde o nefiltrovaná piva plzeňského typu, ležáky a nějaké speciály na Velikonoce a Vánoce. Suroviny jsou výhradně české, slad i žatecký chmel," popsal zkušený sládek pivovaru vybudovaného v Diecézním domě kardinála Trochty, kde sídlí i Hostel U sv. Štěpána, Milan Došek.

Roky pracoval v pivovaru v Litoměřicích, později v Ústí nad Labem, v Krásném i Velkém Březně. „Oslovil mě kolega, jestli bych nechtěl jít sem. Původně jsem neměl zájem, už jsem v důchodu a mám jiné priority, ale nakonec jsem souhlasil. Je to výzva," řekl o svém novém angažmá sládek.

Až se podnik rozjede, zřejmě k sobě bude hledat pomocníka, zatím na vaření piva a další technologii dohlíží sám.

„Člověk se má pořád co učit. I po těch letech," dodal Milan Došek.

Biskupský pivovar měl původně čepovat vlastní pivo už na konci léta. Práce se ovšem zpozdily. Veřejnosti již otevřená restaurace proto zatím nabízí piva jiných výrobců.

„Trochu nás zklamal dodavatel, kterým měl zpoždění s dodáním i zprovozněním technologie. To je jediný důvod, proč budeme mít naše pivo později," vysvětlil Richard Kirbs, jednatel společnosti, kterou založilo biskupství a která pivovar provozuje.

Výrobní kapacita pivovaru je až 1000 hektolitrů piva ročně, v současnosti je roční výstav plánovaný na zhruba 400 hektolitrů. O odbyt provozovatel strach nemá.

„Pivo budeme čepovat v restauraci, stáčet ho do skleněných lahví a nabízet v reprezentačním balení s půllitrem, nebo ho stáčet do PET lahví. Rovněž se ho chystáme nabízet na našich akcích po celé diecézi, třeba na poutích a dalších slavnostech," prozradil Kirbs.

Investici si Biskupství litoměřické mohlo dovolit díky restitucím.

Budvar získal cenu za svůj výroční ležák k 120. výročí založení pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:Regionální novinyBudvar

Limitovaná edice nefiltrovaného kvasnicového ležáku Budweiser Budvar uvařená k 120. výročí založení pivovaru Budějovický Budvar získala "Výroční cenu" odborného měsíčníku Pivo, Bier & Ale v kategorii "Příležitostné pivo k výročí založení pivovaru". Výroční ležák se čepoval od 12. září do 30. listopadu v několika stovkách vybraných restaurací po celé republice.

Toto pivo uvařil historicky desátý budvarský sládek Adam Brož k 120. výročí založení Budějovického Budvaru. "Výroční pivo bylo uvařeno stejným způsobem jako v dobách Antonína Holečka. Jeho chuť doplňují kvasinky, které při vynechání filtrace zůstávají v pivu po jeho dozrání. Pivo si zachovává svou čerstvou chuť, má vyšší plnost a výraznější hořkost," říká Adam Brož.

Pivní ležáky poprvé porazí "desítky". U levnějších piv se nevyplatí vánoční reklama

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Michal Šenk

● Prodej vícestupňových piv by měl letos v prosinci poprvé dominovat nad v Česku nejoblíbenějšími desítkami.
● Pivovarům se u levnějších piv nevyplatí reklamní vánoční kampaně, jež by z nich dělaly dárek pod stromeček.
● Spotřeba ležáků roste v průběhu celého roku.

Každé druhé pivo, jež Češi vypijí v prosinci, bude ležák. Tato vícestupňová piva tak poprvé ve vánočním období porazí klasické desítky.

Podle statistik Svazu pivovarů a sladoven konzumace piva tvořily v prosinci 2012 ležáky 44 procent trhu. O rok později to již bylo 45 procent, loni 48 procent. A letos se očekává překonání 50procentní hranice.

Preference silnějších piv je dána počasím. V létě lidé častěji pijí lehčí piva "na žízeň", v zimě plnější piva "na chuť". V letních měsících je poslední roky poměr ležáků vůči desítkám zhruba 40:60.

"Jdeme tomuto trendu naproti a před koncem roku jsme několikanásobně rozšířili produkci našeho nefiltrovaného ležáku Gambrinus. Dlouhodobě posilujeme nabídku nepasterizované dvanáctky," říká Vladimír Jurina, mluvčí Plzeňského Prazdroje. Nefiltrovaný Gambrinus rozveze do 900 restaurací, dosud jej pivovar nabízel pouze třetině z nich.

Podle PR manažera Budějovického Budvaru Petra Samce je pro pivovary prosinec po létě druhým nejdůležitějším obdobím roku, ačkoliv zima celkově bývá obecně slabší. Posilování podílu ležáků na celkové spotřebě piva souvisí podle něj s tím, že lidé chtějí v období vánočních svátků co nejkvalitnější potraviny a nápoje. Také se konají firemní večírky i předvánoční setkávání přátel v restauracích, které je prý opět o ležácích.

"Navíc pivovary poptávku po ležácích podporují i dárkovými obaly, případně dárky uvnitř balení. U výčepního piva by nevycházely cenové kalkulace na dražší obaly a dárky," dodává Samec.

Kromě klasických světlých ležáků pivovary před Vánoci posilují také nabídku ciderů či dalších pivních speciálů. "Silněji jsou na trhu zastoupena také polotmavá a černá piva," poznamenává Pavel Barvík, manažer komunikace Pivovarů Staropramen.

Malé pivovary v Plzeňském kraji už vaří vánoční speciály

Publikováno:před rokemZdroj:Region Plzeň

V Bezděkově u Klatov návštěvníci už v sobotu, tedy v den, kdy chodí Mikuláš, ochutnají černý třináctistupňový speciál. Jeho barva odkazuje na čerty, přestože většinou tu vařili před Vánoci pivo polotmavé. Vánoční piva bývají vícestupňová, což potvrzuje i šumavský modravský pivovar, který chystá třináctku. Je z nejlepších německých sladů, které jsou o něco sladší a pivu tak dávají lehce rubínový nádech. Už příští týden nabídnou vánoční pivo i v Sušici. Podle Klatovského deníku to bude jedenáctka s příchutí hrušky a skořice.

Nový většinový vlastník Pivovarů Lobkowicz nabízí 208 korun za akcii

Publikováno:před rokemZdroj:Roklen24.cz

Majoritní akcionář Pivovarů Lobkowicz, kterým se ke 14. září stala společnost Lapasan, zveřejnil povinnou nabídku odkupu akcií firmy od dalších akcionářů. Nabízí 208 korun za jednu akcii.

Dokument pro povinnou nabídku převzetí akcií Pivovary Lobkowicz Group (PLG) byl zveřejněn dnes a nabídka je platná do 15. ledna příštího roku. Pro menšinové akcionáře pivovarů je nabídka možností odprodat své akcie, ne však povinně. Lapasan vlastní v PLG bezmála 80% podíl.

Na pražské burze akcie PLG ve čtvrtek uzavřely na ceně 203 korun za akcii. Nabízená cena tak představuje 2,5% prémii oproti poslední ceně akcie PLG na trhu a titul by tak mohl reagovat mírným růstem.

70 procent ve společnosti Lapasan ovládá čínská investiční společnost CEFC. Z jedné pětiny je vlastníkem investiční skupina J&T a zbylých 10 procent ovládá generální ředitel Pivovarů Lobkowicz Zdeněk Radil.

Pivovary Lobkowicz zvedají tržby. Export zasáhlo Polsko i Rusko

Pivovarům Lobkowicz stouply za tři čtvrtletí roku tržby z prodeje piva o 2,4 % na 879,9 milionu korun a výstav piva o 3 procenta na 708 tisíc hektolitrů. Celkové tržby stouply o 1,9 % na 941 milionů korun, oznámila firma v listopadu. Vývoz zasáhla situace na polském trhu.

Později v listopadu generální ředitel Radil v souvislosti investice CEFC oznámil, že pivovar zřejmě brzy získá v Číně další zakázky a podaří se jí na tamním trhu expandovat. „Nyní vyvážíme tisíce hektolitrů piva za řádově desítky milionů korun, doufáme ale, že by objemy by mohly být několikanásobně vyšší,“ dodal Radil.

Pivovary Lobkowicz čekají během dní nové zákazníky v Číně

Prazdroj opět na prodej? Vlastník zvažuje odprodej evropských značek

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje. Informovala o tom dnes agentura Bloomberg

InBev potvrdil dřívější informace médií, podle kterých by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni. "SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru," uvedl ve čtvrtek SABMiller. "Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller," dodal podnik.

InBev minulý měsíc předložil oficiální nabídku na koupi SABMilleru za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Pivovary kvůli obří fúzi zvažují prodej některých evropských značek

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:ČTK

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Bloomberg. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje.

InBev potvrdil, že by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni, píše BBC. Že by měl být na prodej i konkrétně Prazdroj zahraniční média neuvádějí.

"SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru," uvedl dnes SABMiller. "Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller," dodal podnik.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Nový majitel Prazdroje hodlá prodat několik prémiových značek

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky, informovala agentura Bloomberg. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje.

InBev potvrdil dřívější informace médií, podle kterých by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni. „SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru,“ uvedl dnes SABMiller. „Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller,“ dodal podnik.

InBev minulý měsíc předložil oficiální nabídku na koupi SABMilleru za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun). Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983