Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Z pražských píp poteče pár dní zelené pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Pražský patriot

Už několik let vaří velké i lokální pivovary velikonoční speciály zelené barvy, které se začínají prodávat na Zelený čtvrtek a k dostání jsou do vypití zásob několik následujících dní. Ani letošek není výjimkou. V Praze bude možné sehnat třináctku od Starobrna a o stupeň silnější pivo od pivovaru Lobkowicz.

Starobrno vaří třináctistupňový speciál Zelené pivo od roku 2006. Za svou barvu svědčí extraktu z bylin. „Jeho složení je přísně střeženým tajemstvím, které zná jen pár vyvolených,“ uvedl pivovar. Jedinou zveřejněnou bylinou je kopřiva dvoudomá.

K dostání bude od zítřka zhruba v desítkách podniků v Praze 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12 a 22. Seznam podniků, kde bude speciál k mání, naleznete zde: www.zelenepivo.cz/kde-se-toci.

Skupina Pivovary Lobkowicz připravila zelený Velikonoční Krasličák, výrazné čtrnáctistupňové pivo. Seznam míst, kde si můžete Krasličák od zítřka dát, nebyl zveřejněn, ale zelený mok by měl být k dostání ve více než 1000 provozovnách po celé republice.

Víte o dalších zelených pivech, která budou v Praze k mání? Pište na redakce@prazskypatriot.cz, budeme čtenáře informovat.

Po Sládkově limonádě zkouší Staropramen nealkoholický beermix

Publikováno:před rokemZdroj:MarketingSales.czStaropramen

Pivovary Staropramen na letošní pivní sezónu chystají jako novinku nealkoholický pivní mix Staropramen Cool Grep.

S příchodem jara společnost Pivovary Staropramen rozšiřuje nabídku pivních mixů. Na trhu se objeví nealkoholická verze nápoje Staropramen Cool Grep, která vznikla smícháním nealkoholického piva a grepové šťávy. Podle pivovaru je Staropramen Cool Nealko Grep reakcí na stále rostoucí oblibu tohoto nápoje v alkoholické verzi. "Grepová příchuť Staropramenu Cool je mezi konzumenty dlouhodobě velmi oblíbená, proto jsme ji zvolili i jako příchuť našeho prvního pivního mixu v nealkoholické verzi," vysvětluje David Šeberle, manažer značky Staropramen Cool. Nealkoholické pivní mixy v současné době tvoří až čtvrtinu této pivní kategorie. Sám Staropramen se už delší dobu snaží na trhu prorazit s jiným nealkoholickým nápojem a to Sládkovou limonádou. Alkoholická verze Staropramen Cool se na trhu poprvé objevila před pěti lety v citronové variantě a byl to vůbec první úspěšně etablovaný beermix na českém trhu, přičemž pivovar je dodnes lídrem trhu této kategorie. V současné době se pod značkou Coolu prodává pět příchutí: Staropramen Cool Lemon, Staropramen Cool Grep, Staropramen Cool Třešeň, Staropramen Cool Hroznové víno a Aloe Vera.

Vedle hlavní cílové skupiny, kterou u beermixů tvoří mladší spotřebitelé a ženy ve věku okolo 35 let, v pivovaru věří, že osloví také řidiče, sportovce, lidi v zaměstnání apod. Společnost Pivovary Staropramen plánuje uvedení nového produktu podpořit marketingovou kampaní, kterou odstartuje v polovině dubna, a to v podobě podpory v místě prodeje, televizní kampaně a on-line. V průběhu letních měsíců pak bude novinka dostupná i na hudebních festivalech, jejichž je Staropramen sponzorem.

Správně natočit pivo je opravdový kumpšt. Výčepní z celé republiky si to rozdali v soutěži.

Publikováno:před rokemZdroj:Krajské listy

Chcete si dát pivo od nejlepšího výčepního? Pak vyrazte do ostravské pivnice Assen. Právě tady stojí za pípou čerstvý vítěz soutěže Radegast Mistr Výčepní Martin Kludka. Čepování piva se věnuje sedmnáct let a jeho znalosti a um ho dovedly až k vítězství v soutěži, ve které soupeřil s více než stovkou výčepních z celé ČR. Na druhém místě se umístil Boris Milev z restaurace Olympia v Ostravě a bronzovou příčku si vyčepovala Veronika Pexová z Risto Pizza Pub Tusto Brno.

Podle obchodního sládka pivovaru Radegast Zdeňka Baszczyňského je čepování dovedností, kterou rozhodně neovládá každý. „Aby pivo v hospodě chutnalo stejně dobře, jak ho sládek uvařil, musí mít náležitou péči a být správně načepované. A to je velké umění. Dobrý výčepní musí mít skvělé znalosti o pivu, zkušenosti, zručnost a zejména lásku k tomuto řemeslu. Jezdím po hospodách denně a jsem rád, že takových lidí vidím pořád víc. I přesto není prestiž výčepních taková, jakou by si zasloužili. Touto soutěží proto chceme oslavit um výčepních a zároveň pomoct k tomu, aby se úroveň čepování piva v hospodách a restauracích ještě zlepšila,“ vysvětlil Zdeněk Baszczyňský.

Skutečným mistrem svého řemesla je Martin Kludka z pivnice Assen v Ostravě. Ten se stal letošním vítězem soutěže Radegast Mistr Výčepní a titul bere jako ocenění pro celý Assen: „Chodí se k nám hlavně na pivo, a tak se snažíme, aby chutnalo co nejlépe. Lidi si zvykli, že u nás chutná výborně, a tak se vracejí. Věřím, že po tomto úspěchu přijdou i noví, kteří u nás ještě nebyli,“ prohlásil.

Soutěže Radegast Mistr Výčepní se letos zúčastnilo 135 výčepních. Soutěž probíhá ve dvou kolech. Z pěti regionálních kol postoupily do finále dvě destíky nejlepších výčepních, jejichž úkolem bylo prokázat znalosti o pivu formou písemného testu. Zlatým hřebem pak byla praktická ukázka správného čepování.

Zda je pivo dobře načepované, letos hodnotila porota ve složení:
Václav Berka, starší obchodní sládek, Plzeňský Prazdroj
Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast
Petr Kostián, šéf technického servisu, Plzeňský Prazdroj
Tomáš Mráz, obchodní ředitel on trade, Plzeňský Prazdroj
Jindřich Sikora, loňský vítěz soutěže Radegast Mistr Výčepní

Zelený čtvrtek: pivo změní barvu díky bylinám a sirupu

Publikováno:před rokemZdroj:Brněnský deníkAutor:Věra Sychrová

Z tradiční zlatavé barvy na zelenou se tento týden zbarvuje pivo v půllitrech Brňanů. Zatímco křesťané si na Zelený čtvrtek připomínají Ježíšovu poslední večeři s apoštoly, někteří nevěřící ho oslaví především dobrým nápojem. Brněnské pivovary lákají na netradiční velikonoční speciály a očekávají velký zájem. Další příležitost totiž budou mít pivaři až za rok.

Novodobou tradici vařit na Zelený čtvrtek zelený pivní speciál zahájil před deseti lety největší brněnský pivovar Starobrno. Jeho sládci na čtvrtek připravili přes čtyři a půl tisíce hektolitrů třináctistupňového nápoje. Přidávají do něj zvláštní bylinný výluh, který má tajné složení a pivu dodává specifickou chuť a brčálovou barvu. „Speciální součást piva sládci připravují ze tří druhů bylin. Jediná přísada, která není tajná, je kopřiva dvoudomá," uvedla Ludmila Čechová ze společnosti Heineken. Firmě pivovar patří.

Vedení Starobrna uspořádá ve čtvrtek také speciální vizuální akci. Po setmění se totiž zeleně rozzáří jedna z brněnských dominant hrad Špilberk. „Chtěli jsme, aby v Brně na Zelený čtvrtek vzniklo něco jedinečného a zelenalo se celé Brno," vysvětlila manažerka značky Starobrno Zdenka Mindlová.

Velikonoční třináctistupňový speciál načepuje také parní pivovar Petr Hauskrecht. Pivo nazvané Marcen má na rozdíl od zeleného starobrněnského konkurenta jantarovou barvu. „Má totiž vzor v pivu Märzenbier, které se ve středověkém Bavorsku vařilo jako poslední před svátkem svatého Jiří připadajícím na čtyřiadvacátého dubna," vysvětlil sládek a spolumajitel pivovaru Hauskrecht.

Doplnil, že pivo má vůni kandovaného cukru a chuť karamelu. V prodeji bude nejenom točené, ale také ve skle a plastové lahvi.Lahvové i točené velikonoční pivo připravili také v žebětínském minipivovaru U Richarda. „Uvařili jsme okolo dvou tisíc litrů polotmavého žitňáku jedenáctky. Loni jsme to zkusili poprvé, mělo to úspěch, takže jsme letos zvolili stejnou recepturu," podotkl sládek Milan Trávníček.

Do piva přidává žitný slad, který pivu dodává specifickou chuť. Kdo ve čtvrtek nestihne speciální nepasterizované a nefiltrované pivo ochutnat, nemusí zoufat. Sládek předpokládá, že pivo budou čepovat až do pondělka.

Velikonočním pivem přivítají hosty i v Pivovaru Magistr. „Pivo mícháme z klasické dvanáctky tak, že do něj přidáváme speciální sirup. Můžeme ho tak doplňovat podle poptávky," popsal sládek Jan Svoboda. Dodal, že zelené pivo připravují už od založení pivovaru před pěti lety a u hostů je velmi oblíbené.

Kromě pivařů se na zítřek mohou těšit i příznivci dobrého jídla. Například kulturní a vzdělávací středisko Brna-středu jako součást velikonočních slavností přichystalo tradiční pokrm. „Na náměstí Svobody budeme podávat špenátovou polévku s krutony. Tradici se špenátem dodržujeme už sedm let," vysvětlila za organizátory Adéla Jelínková. Tým uvaří šedesát porcí, což je podle Jelínkové ideální počet pro uspokojení zájmu.

Farář žehnal pivním tankům

Publikováno:před rokemZdroj:Arrows.cz

Slavnostního otevření rekonstruovaného Original Baseball Restaurantu Arrows se mj. účastnili europoslanec Evžen Tošenovský a starosta Poruby Petr Mihálik

OSTRAVA-PORUBA – Žehnání pivních tanků a křest pivního výčepu se stalo součástí slavnostního otevření nově rekonstruovaného Original Baseball Restaurantu Arrows , který se nachází, jak už je z jeho názvu patrno, v baseballovém a softballovém areálu v Ostravě-Porubě. Nevšedního aktu se 14. března ujal farář Vítězslav Řehulka, katolický kněz kostela Svatého Ducha v Ostravě-Zábřehu. Přítomna byla zhruba stovka hostů, včetně staršího obchodního sládka Plzeňského Prazdroje Václava Berky.

U piva dělejme jen dobrá rozhodnutí

„Když mě o tuto službu majitel restaurace Radim Kepák požádal dlouho jsem neváhal. Vždyť hospoda, obdobně jako kostel, je místem setkávání,” říká farář a dodává: „Je třeba si uvědomovat, že všechno lidské může sloužit k dobrému i ke zlému. To platí i o pivu. Nad pivní pěnou se probírají stovky a tisíce lidských příběhů, dělají se mnohá rozhodnutí. Požehnání je tom, aby se lidé, kteří se u tohoto piva budou setkávat, dělali dobrá rozhodnutí, přikláněli se k dobru. A také měli k sobě blíž.”

České pivo a americká kuchyně

Restaurace Arrows je oblíbená především mezi milovníky plzeňské piva a originálních jídel vycházejících z receptů americké kuchyně. Ta jsou v Arrows vyráběna výhradně z čerstvých domácích surovin, včetně housek pečených přímo v této restauraci. Její rekonstrukce, která započala na podzim loňského roku, nespočívala pouze v jejím rozšíření a zdvojnásobení počtu míst pro hosty. Vedle zcela nového stylového vybavení interiéru, včetně kuchyně, jsou přímo v restaurační části umístěny čtyři lesknoucí se měděné pivní tanky, každý o obsahu zhruba 500 litrů. „Tato nejmodernější technologie spolu s profesionálními výčepními (vítězem soutěže Mistr výčepní - Pilsner Urquell Master Bartender 2009 Vítem Voznicou a finalistou stejné soutěže z roku 2014, provozním Michalem Španělem) dávají hostům záruku nejlepší chuti čepovaného plzeňského ležáku Pilsner Urquell,” tvrdí restauratér Radim Kepák.

Srovnatelné se sportovními restauracemi v USA

„Jsem rád, že v Porubě existuje tak skvělá sportovní restaurace jakou Original Baseball Restaurantu Arrows nyní po její rekonstrukci bezesporu je,” hodnotí prostředí i úroveň poskytovaných služeb starosta městské části Poruba Petr Mihálik. „Měl jsem možnost navštívit několik obdobných sportovních zařízení ve Spojených státech Amerických. Bylo to něco mimořádného. Panuje v nich nesmírně podmaňující atmosféra. Je jen dobře, že na porubském stadionu baseballu a softballu je provozována restaurace obdobného typu. Určitě tady s manželkou a přáteli brzy zajdu na nějaký ten burgr či grilovanou pochoutku,” plánuje starosta v průběhu slavnostního večera.

Arrows patří k chloubám Poruby

Mezi hosty slavnostního otevření Arrows byl mimo jinými Evžen Tošenovský, poslanec Evropského parlamentu, bývalý primátor Ostrava a hejtman Moravskoslezského kraje. „Radima Kepáka jsem poznal ve své funkci ostravského primátora,” vzpomíná europoslanec na dobu před více než dvaceti lety s tím, že už tehdy byl dnešní restauratér velkým propagátorem baseballu. „Velmi vehementně a úspěšně prosazoval výstavbu dnešního sportovního areálu v Porubě. Jeho jeho urputností a přesvědčivými argumenty se mu tato myšlenka podařila prosadit a následně byla realizována. Obdobně houževnatě si počíná v provozování restaurantu a je jen dobře, že i tato aktivitu se mu podařilo dotáhnout do této unikátní podoby. Úroveň renovovaného restauračního zařízení patří k chloubám Poruby, stejně tak jako ostravští baseballisté a celý zdejší sportovní areál,” hodnotí Tošenovský. Josef Lys

Před koncertem na pivo! Uriah Heep dorazili do pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:QAP.czPrazdroj

Legendární kapela Uriah Heep je v Plzni. Ještě před večerním koncertem nicméně osazenstvo známé skupiny vyrazilo na pivo a vzhledem k tomu, že jsou britští hudebníci v metropoli piva, mířily jejich kroky rovnou "ke zdroji"...
Do Plzeňského Prazdroje se britská rocková legenda vydala na vlastní žádost. A jako každá vzácná návštěva, měli i Uriah Heep slavného průvodce. Areálem je provedl známý starší obchodní sládek Václav Berka. Kromě prohlídky pivovaru, nechyběla ani ochutnávka piva v ležáckých sklepích. Členové kapely Uriah Heep pivo Pilsner Urquell znají velmi dobře, i proto si ho již dopředu objednali po koncertě do šatny...

Koncert Uriah Heep je v Měšťanské besedě na programu od 19:30. Fanoušci mají tentokrát mimořádně možnost se s legendární skupinou osobně setkat. "Stačí si v den koncertu u prodeje CD a propagačních předmětů zakoupit vstupenku za 30 euro, je možné platit i v korunách. Během čtvrt hodinky se členy kapely je možné s nimi hovořit, vyfotit se nebo si nechat podepsat až tři předměty," říká Hana Rendlová, kulturní manažerka pořadatelské agentury Dominik centrum s.r.o.

Budějovický Budvar uvedl na trh novinku - právě stočený ležák

Publikováno:před rokemZdroj:Regionální novinyBudvar

Budějovický Budvar právě rozšířil sortiment o velmi zajímavou a netradiční novinku. Je určena pro zákazníky, kteří vyhledávají lokální čerstvé potraviny. Nový produkt se bude prodávat pod označením PRÁVĚ STOČENÝ LEŽÁK v láhvích o objemu 0,5 litru. Jedná se o nepasterovaný světlý ležák Budweiser Budvar B:ORIGINAL, přičemž láhve tohoto piva se odebírají z linky hned za plničem a neprocházejí pasterizací ani etiketováním. Láhev je ručně označena atypickou visačkou a velmi rychle dopravena do obchodu. Z důvodů nároků na rychlost dodávky se bude PRÁVĚ STOČENÝ LEŽÁK prodávat pouze v Českých Budějovicích. Trvanlivost při skladování v temnu a při teplotě pod 10 stupňů Celsia je 10 dnů.

"Cesta piva od naplnění láhve v pivovaru do obchodu, a poté na stůl spotřebitele, je významně zkrácena a zrychlena. Přepravní časy díky samostatnému rozvozu trvají jen několik minut. Senzorické vlastnosti takového piva jsou shodné s pivem, které můžeme ochutnat jen přímo v pivovaru," říká Adam Brož, sládek Budějovického Budvaru.

Novinku přivítají především zákazníci, kteří vyhledávají lokální čerstvé potraviny ve specializovaných prodejnách, lahůdkářstvích, farmářských obchodech a podobně. V prodejnách musí být navíc zaručeno uchování v chladničce a za tmy.

"Právě stočený ležák se musí v prodejně i po nákupu uchovávat ve tmě při teplotě nepřesahující 10oC. Již několik hodin zářivkového osvětlení v prodejní vitríně nebo slunečního světla by porušilo jeho unikátní čerstvou chuť. Udržitelnost jeho jedinečných vlastností je při splnění požadovaných podmínek deset dnů," dodává Adam Brož.

Kvůli rychlosti a nárokům na logistiku bude PRÁVĚ STOČENÝ LEŽÁK dodáván pouze do vybraných obchodů na území města České Budějovice. "Ne každý má to štěstí, že v jeho městě už přes 120 let vaří své pivo světově známý pivovar. Chceme se všemi Budějčáky tuto výsadu naplno sdílet a nabídnout jim exkluzivní produkt, který nelze koupit mimo území města," uzavírá Adam Brož.

Rozvoz bude zajišťovat speciální vozidlo, které zajede až k těm správným dveřím. Na území města ho budete potkávat minimálně 2 x týdně - zásobování prodejen bude probíhat totiž vždy v úterý a v pátek. Doporučená prodejní cena bude 25,- Kč za láhev 0,5 l.

Aktuální přehled prodejních míst je k dispozici na www.budvar.cz/prave-stocene .

Češi pijí pivo už spíš doma. Pivovary je do hospod vábí na sport

Publikováno:před rokemZdroj:Blesk.cz

Zatímco v roce 2009 se většina piv vypila v restauracích, barech a hospodách, momentálně 6 z 10 „padne“ doma u televize nebo při letním grilování. Podle Hospodářských novin je to problém hlavně kvůli marži. Na točeném pivě zpravidla dosahuje 50 procent. U lahve koupené v obchodě jde o 10 až 20 procent. Pivovary v podpoře hospodské kultury tak chtějí hospodským pomoci například s evidencí tržeb nebo slevou na sport O2 TV.

„Hospody se díky pivovarům dnes navíc poměrně snadno dostanou ke všem možným technologiím pro čepování, včetně třeba pivních tanků. Samozřejmostí je bezplatný technický servis, školení personálu. Na oplátku jsou ale odhodláni dát vám své logo všude, kam se jen dá,“ uvedl pro Hospodářské noviny spolumajitel pivnic Lokál Lukáš Svoboda.

Navíc teď, kdy hospodští čelí řadě opatření, jako je například zákaz kouření, elektronická evidence tržeb nebo vyšší zdanění hazardu, které jim jejich podnikání mají ztížit, se pivovary pouštějí do nevídaných forem jejich podpory.

Například Plzeňský prazdroj se snaží společně s hospodskými vymýšlet, vyrábět a dodávat speciální várky piv, které v obchodě lidé nekoupí, nebo restauracím nabízí spolupráci na přípravě kartiček s menu.

Tisícům provozovnám, které čepují jejich pivo, nabídne i řešení celého systému EET a příslušný software od americké společnosti NCR, který hodlá využívat i ve svých značkových provozovnách. Díky množstevní slevě jim tak bude vyjednat výhodnější podmínky plateb za tento systém, na kterém ve výsledku budou moci ušetřit až tisíce měsíčně.

Během sportovního utkání se vypije zhruba tisíc piv

Staropramen zase sází na sport. Podnikům nabízí spolu s O2 výhodnější nájem příjmu televize O2 TV. Pivovar jim zadotuje set-top-box a hospody pak budou moci vysílat atraktivní zápasy domácí ligy, Premier League či Ligy mistrů nebo velkých tenisových turnajů.

Projekt Sportovní kino využívá už tisícovka hospod. „Během jednoho sportovního utkání se vytočí zhruba 150 tisíc piv, což je zhruba o desetinu více, než by bylo běžné,“ vysvětluje vedoucí tohoto projektu u Staropramenu Martin Novák.

Manažeři jedničky domácího trhu Prazdroje ale přiznávají, že není reálné, aby podíl vypitého piva v hospodách rostl. Jde jim alespoň o zachování současného stavu. Podobně to vidí i Staropramen.

„Změnil se životní styl lidí. Před pěti lety pak odchod z hospod urychlily ještě dopady ekonomické krize,“ upřesňuje mluvčí Pavel Barvík. Stejně je trh prodeje v restauracích a v obchodech rozložený téměř v celé Evropě.

PIVNÍ SOMELIÉR: Vícesupňový březňák. Co nás čeká na pípách o Velikonocích

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Robert DemeterVelké Březno

Pomalu končí zima, která vlastně ani moc tuhá nebyla, a na pípách se pomalinku objevují první jarní novinky. K nim patří mimo jiné třeba takzvaný märzen, neboli březňák. Dáme si tedy dnes lehce vzdělávací článek a märzen si představíme.

Březňák je jantarové, spodně kvašené, vícestupňové pivo, někdy i s přídavkem nakuřovaného sladu. Jeho název je odvozen, jak ostatně sám napovídá, z měsíce března, který byl před nastupujícím teplým obdobím posledním možným měsícem k uvaření piva. V teplých měsících totiž docházelo k jeho znehodnocení. K výrobě březňáků se vždy používalo větší množství chmele než je standardní. Jeho vyšší stupňovitost napomáhala druhotnému kvašení a zabraňovala rozšíření kvasnicové nákazy.

U nás se dle první zmínky březňák vaří od roku 1471. V pozdějších dobách se toto pivo vařilo jako doplnění kapacity pivovaru pro nejslabší období a bylo určeno ke konzumaci v létě a na podzim, kdy pivovary nestíhaly vyrábět. V současnosti se pivo märzen vaří po celý rok, jenom v Německu si zachovalo svou tradici. Němci ho dle klasické receptury uvaří na jaře a nabízí na podzim. Takže u nás si ho můžete dát nyní a na podzim si na něj zajeďte do Německa.

K dobrému březňáku bych doporučil škvarkovou pomazánku, na plátky nakrájený pečený bůček s křenem a hořčicí, nebo křupavou kachnu s velikonoční nádivkou. Je to ostatně jarní pivo, k velikonočnímu pohoštění s přáteli tudíž jako dělané.

A ještě jedna zajímavost na závěr. U nás v Čechách je pivo typu březňák známé především díky pivovaru z Velkého Března. Všichni určitě znáte jeho tvář, kterým je už od roku 1906 přednosta železniční stanice pan Cibich. Říká se, že se tváří piva stal za doživotní rentu třicet piv týdně. To je myslím výhodný obchod.

Po deseti letech zemřel, ale tváří zůstal dál. Lépe řečeno, zůstal jí až do okupace roku 1938, kdy ho vystřídal mladík árijského vzhledu. Později se ukázalo, že manželka přednosty pocházela z významné pražské židovské rodiny a proto jeho tvář pivo zřejmě reprezentovat nesměla. Problém s Cibichem měli i komunisté, těm zase vadila podoba s Leninem. Bodrý pan Cibich se tudíž na etikety pivovaru vrátil až v roce 1989.

Slavnosti piva Tábor 2016 startují v hotelu Palcát již zítra – 23. března

Publikováno:před rokemZdroj:Tábor dnes

Pro všechny příznivce pěnivého moku začíná odpočítávání hodin a minut. Ano, Pivní slavnosti Tábor 2016 doslova klepou na dveře hotelu Palcát. Organizační štáb v čele s Michalem Marešem a předsedou spolku Pivní slavnosti Tábor senátorem Pavlem Eybertem finišuje. Pivovarům, hostům a návštěvníkům se poprvé slavnosti otevřou ve středu 23. března 2016 a potrvají do soboty 26. března. Konají se pod záštitou ministra Mládka, jihočeského hejtmana Zimoly a poslanců Zahradníka a Maxové. Všichni přislíbili účast na slavnostním zahájení.

Ochutnat budeme moci desítky vzorků produkce našich i zahraničních pivovarů, z nichž účast jich přislíbila více než třicítka. Jen namátkou z evropské provenience: Nevšedním zážitkem budou určitě například skvělá belgická piva společnosti Belgian Beer Import. Ochutnáme i klasiku britských pubů Fullers z Londýna. Zajímavostí se pak stane polský Reden.

Samozřejmě středem zájmu budou pravděpodobně piva českých pivovarů. A to jak velkých, menších, tak i rodinných pivovarů. Výběr je skutečně bohatý. Od produkce Regentu, přes pivovary ze Znojma, Slavkova, Zvíkova, Děčína, Frýdlantu až po ty na Táborsku méně známé. K těm se řadí třeba Bravůr z Loučné nad Desnou, Kozlíček Dubenky či Olivův pivovar z Dolních Břežan. Bude zastoupena i mekka pivovarnictví – Plzeň. A to pivovarem Raven. Určitě si tradičně pochutnáme i na produkci nám nejbližších pivovarů – Lipan Dražíč a Chotovinského minipivovaru.

Letošní pivní svátek má kromě hlavní scény nově „detašované pracoviště“ v Recycle Music Baru. Kromě pivní nabídky zde budeme moci ochutnat také speciální jablečný Johannes Cyder. Vyrábí se z čerstvě lisovaných českých jablek, obsah alkoholu činí 6,40 %. Nový ročník, který zrovna zraje, bude mít 8% alc.

To však je jen malá ochutnávka. Většina pivovarů přijíždí do Tábora s více vzorky své produkce, takže se máme na co těšit. A hlavně co degustovat. Mimochodem, piva dodaná do soutěže o Zlatý pivní pohár budou hodnotit tentokrát přímo návštěvníci Pivních slavností Tábor 2016. Určitě soutěž nepodceňte. Pro vylosované účastníky jsou od sponzorů připraveny zajímavé ceny. Společnost CB Auto například dodá na víkend některý ze svých vozů s plnou nádrží, ale cen je připraveno mnohem více.

A nezapomínejme ani na dobrou zábavu. K ní přispěje nejen vyhlášená kuchyně hotelu Palcát a její pivní speciality, ale také množství soutěží a zábavných akcí. Hlavním tahákem kulturní části je program, který bude opravdu super. Dramaturgie slavností se letos poněkud mění a zejména kulturní program doznává změn. Uvidíte a uslyšíte především přední české kapely z oblasti, popu, beatu a rocku. Změnu jistě ocení zejména mladší a střední generace.

Jen velmi stručně: Ve středu 23. března odstartuje degustace piv rocková legenda Radim Hladík se skupinou Blue Efect. Ve čtvrtek je hlavní hvězdou programu skupina Roxette Revival, která návštěníky naladí do atmosféry hitovek 70. – 90. let. Koncert k 35. výročí kapely Keks je na programu v pátek 23. dubna. Čtyřdenní maraton Pivních slavností zakončí oblíbená šestičlenná slovenská skupina No Name. V průběhu jednotlivých dní slavností organizátoři samozřejmě nezapomněli ani na dechovku, harmonikáře (ve středu), dále taneční exhibice či zábavná vystoupení.Ve středu a pátek zavítají na slavnosti i populární táborští Pouličníci. Novinkou je fotokoutek, kde se každý může vyfotit s pivními rekvizitami. Online pak fotografii dostane na mail, nebo si ji nechá na místě vytisknout. Stejně, jako třeba na mnichovském October Festu.

Spolek Slavnosti Piva Tábor děkuje všem, kteří se na přípravě letošního festivalu podíleli. Zejména pak sponzorům. Generálním partnerem Slavností piva 2016 je město Tábor, hlavními partnery pak Kovosvit, Teplárna Tábor, Profi FP, MM reality a makleřská společnost Steiner a Makovec, partnery pak Commet, AZ bydlení, Agentura MARPHI, CB AUTO, Rock Rádio a Kulturně.com .

Vstupenky na pivní slavnosti rychle ubývají. Pokud je ještě nemáte, pak příliš dlouho neváhejte. Vstupenky na jednotlivé dny nakupujte on-line na www.ticketstream.cz/booker/pivni_slavnosti/ , nebo na prodejních místech TicketStream. V Táboře to jsou (Recepce hotelu Palcát, CK Čedok, CK FiroTour, Café Budík).

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.08.2017 19:465.337/5.337