Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pražský hrad byl plný milovníků piva

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávy

Brány Pražského hradu byly v pátek a sobotu otevřeny milovníkům piva. Proběhl zde totiž již pátý ročník degustační akce roku – Festival minipivovarů na Pražském hradě, s podtitulem Pivo na Hrad. Festivalu se účastnilo 66 minipivovarů, 3 z toho byly z Polské republiky.

Na tomto již tradičním festivalu bylo k degustaci pro návštěvníky připraveno 132 druhů piv 36 různých stylů z celé republiky. U vstupu na ně čekal katalog minipivovarů, degustační sklenice a následně neomezená degustace.

„Tradice došla svého naplnění. Na festival přišlo přes 2600 milovníků piva, kteří již věděli, co je čeká. Lidé se sem nechodí opíjet, ale přichází cíleně za ochutnávkou piva. Návštěvníci byli ze všech konců České republiky, ale bylo zde i mnoho cizinců, kteří na festival jezdí pravidelně. Je to akce, která se zcela vymyká pivním festivalům, jak je v České republice známe,“ říká Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů.

Festivalu na Pražském hradě se účastní minipivovary z celé České republiky, od Aše po Dolní Bojanovice. Co vedlo na festival například mladý pivovar z pomezí Slovenska a Moravy?

„V místě, kde se náš pivovar nachází, se snažíme být průkopníky kvality, ne kvantity. Chceme ukázat, že i na nejvýchodnějším bodě Moravy se dá udělat plnohodnotné pivo z těch nejlepších surovin a hlavně takové, které bude pitelné. Festivalu se účastníme jako členové Svazu, kde si pod vedením toho nejlepšího a nejpřísnějšího kritika, prezidenta Jana Šuráně, který je zároveň naším hnacím motorem, ověřujeme, že to snad děláme dobře,“říká Radomír Svoboda, jednatel pivovaru Hrádek Slavičín.

Pro návštěvníky je festival jedinečnou příležitostí, aby na jednom místě ochutnali desítky kvalitních vzorků z produkce minipivovarů a nahlédli tak do stále pestřejšího světa malých výrobců piva.

Zajímavostí je, že na festivalu byl slavnostně vyřazen z řad minipivovarů pivovar Únětice, který výrobou přesáhl hranice více než 10.000 hektolitrů piva za rok.

Pivovary, které se festivalu účastní, jsou členy Českomoravského svazu minipivovarů, pořadatele akce. Každý z nich vybere svá dvě nejlepší piva, až na pivovar U Fleků, jelikož vaří pivo jen jedno. Seznam minipivovarů, které se letos zúčastnily akce Pivo na Hrad.

O Českomoravském svazu minipivovarů:
Českomoravský svaz minipivovarů byl založen 16. dubna 2011, a to 32 minipivovary, jako reakce na neustále rostoucí počet restauračních a produkčních minipivovarů. V současné době má 110 činných a 15 přispívajících členů. Českomoravský svaz minipivovarů slouží jako profesní organizace, která poskytuje poradenství, vzdělávací servis, školení a v neposlední řadě informační servis o vhodných zdrojích a surovinách pro výrobu piva.

Pivo, hudba... Slavnosti pod břeclavským zámkem bavily do nočních hodin

Publikováno:před rokemZdroj:Břeclavský deníkAutor:Lukáš IvánekBřeclav

Někdo si říká 
o jedenáctku. Někdo jiný si připaluje cigaretu a čeká, až se hudebních nástrojů chopí domácí kapela Emplane. 
A někdo další roztahuje deku. O dominanci se na obloze přetahuje slunce s mraky. V pozadí stojí na bílo natřený zámek. Všechno to lze spatřit v sobotu v okresním městě, kde se konají Slavnosti břeclavského piva.

Kolem třetí hodiny odpolední už vstupní branou prochází přibližně tisíc lidí. „Přišli jsme podpořit břeclavskou akci. Pivo je výborné, chutná mi hlavně Podlužan," líčí například domácí obyvatelka Pavlína Pavliňáková.

Program připravený organizátory ze Zámeckého pivovaru Břeclav nabízí rozmanité možnosti. Od několika nezbytných druhů piva, přes netradiční zážitky jako šplhání po pivních přepravách, po koncerty hudebních kapel. Na pódiu se střídají Šroti z nedalekých Dolních Bojanovic na Hodonínsku, břeclavští Emplane nebo známé tváře jako Michal Hrůza, Argema či Horkýže Slíže. „V minulosti byly na akci dobré ohlasy, domluvili jsme se proto s kamarády a dorazili. Rádi bychom ochutnali piva, která ve výčepech běžně nejsou," vypráví další z návštěvníků Filip Krupica z Týnce. Jak libo. K dispozici je třeba svrchně kvašená novinka Summer Ale.

Jen o pár metrů dál se na sloup z pivních přepravek šplhá Břeclavanka Hana Hlavňovská. Snaží se, přesto… Padá. „Nebylo to ale až tak složité, myslela jsem, že spadnu už z první. S kamarádkou jsem tu letos poprvé, zatím jsme spokojené," říká mladá žena s pousmáním.

K zámku, vedle nějž sídlí pořadatelský pivovar, míří další zástupy. Spokojený je i jeden z pořadatelů Tomáš Reiter. „Je super, že lidi přichází už na odpolední program. Důležité taky je, že neprší a není velké vedro," pochvaluje si Reiter. Zábava pokračuje do nočních hodin.

Tmavý ležák z Budějovického Budvaru získal stříbrnou medaili v USA

Publikováno:před rokemZdroj:Budějcká DrbnaBudvar

Tmavý ležák z Budějovického Budvaru získal stříbrnou medaili v mezinárodní soutěži New York International Beer Competition v kategorii European Style Dark. Porota hodnotila 400 vzorků piva a ciderů ze 12 zemí. Sbírka mezinárodních medailí udělených tmavému budvarskému ležáku se tak rozšířila na sedm. Dosud největšími úspěchy jsou titul World’s Best Lager z roku 2007 a zlatá medaile v soutěži Monde Selection v roce 2010. Kromě toho tmavý ležák čtyřikrát zvítězil v anketě českého Sdružení přátel piva v kategorii Tmavé pivo roku.„Náš tmavý ležák dostal v USA během uplynulého roku již druhou medaili. Máme z toho radost, neboť úspěchy ze soutěží výrazně přispívají k šíření povědomí o značce Czechvar, především mezi odbornou veřejností a spotřebiteli, kteří vyhledávají mimořádné druhy piva. Na americkém trhu, který je nejtvrdší na světě, je důležitá každá maličkost. Medaile nám pomáhají při rozvíjení distribuční sítě a tím přispívají i k nárůstu prodeje,“ říká Renata Pánková, vedoucí oddělení exportních prodejů Budějovického Budvaru. Tmavý ležák vyrábějí v Budějovickém Budvaru od roku 2004 a od roku 2005 se vyváží. V USA a v několika dalších zemích se prodává pod značkou Czechvar. Tmavý Czechvar se vyváží do USA od roku 2012. Distributorem je společnost United States Beverage, zaměřená na import a distribuci prémiových a takzvaných craft beer značek. Do USA se aktuálně vyváží tmavý ležák Czechvar v lahvích a nevratných sudech KEY-KEG. Hlavním produktem na americkém trhu je světlý ležák Czechvar. Celkový prodej značky Czechvar v USA se v letech 2013 až 2015 zvýšil o čtvrtinu. Značka Czechvar byla vytvořena pro trh v Severní Americe v roce 2000, neboť na území severně od Panamy nesmí Budějovický Budvar na základě známkoprávní smlouvy z roku 1939 používat své tradiční ochranné známky Budweiser Budvar, Budweiser, Budweis nebo Bud. I proto je na etiketách piva Czechvar místo jména výrobce uvedena jen zkratka B. B. N. P., složená z počátečních písmen plného názvu pivovaru (Budějovický Budvar, národní podnik).

Máte rádi pivo? Podívejte se na 5 důvodů, proč ho pít každý den

Publikováno:před rokemZdroj:eXtra.cz

Tento výborný zlatavý mok si čas od času dopřeje každý. Ale málokdo ví, že pivo je zdravé. Má totiž blahodárný vliv na srdce a je dokonce i zdravější než víno. Proč si pivo vychutnávat každý den? Tady máte 5 důvodů.

1. Prospívá srdci
Ti, kteří si dají čas od času pivo, mají nižší krevní tlak než lidé, kteří pijí raději víno nebo whiskey. Pivo obsahuje chmel, ječmen a také vitamin B, který přispívá k redukci rizika kardiovaskulárních onemocnění. Hlavně také působí jako prevence proti krevním sraženinám.

2. Zdravé kosti
Pivo je bohatým zdrojem křemíku a je tak účinné proti osteoporóze. Největší množství křemíku je obsaženo ve světlém alkoholickém pivu. Když si občas dopřejete pivo, budete mít tak zdravé a pevné kosti. 3. Snižuje riziko ledvinových kamenů Pokud si dáte každý den aspoň jedno malé pivo, nemusíte se bát ledvinových kamenů, které dokáží pořádně potrápit. Diuretický efekt piva totiž jejich vznik výrazným způsobem snižuje.

4. Snižuje cholesterol
Podle studie prý mírná konzumace piva prospěje našemu zdraví víc než víno. Zvyšuje totiž hladinu dobrého cholesterolu a snižuje hladinu toho špatného cholesterolu. Když si tedy dopřejete přiměřené množství piva, snížíte tak špatný cholesterol až o 20 procent.

5. Prevence proti mrtvici
Pivo snižuje riziko mozkové mrtvice až o 20 procent, ale nesmíte se jím opíjet každý den. Je totiž rozdíl v tom, jestli jich vypijete deset, nebo si pochutnáte pouze na jednom nebo dvou pivech. Když vypijete 10 piv denně, tak tím riziko mrtvice nesnížíte.

Při Pivofestu se počasí zatím umoudřilo, „bendžemíni“ zaplnili náměstí

Publikováno:před rokemZdroj:Trutnovinky.czAutor:Hynek Šnajdar

Přestože počasí zpočátku letošnímu třináctému Pivofestu příliš nepřálo, zdá se, že se umoudřilo. Neprší a Krakonošovo náměstí se začíná zaplňovat. Velký podíl na to má vystoupení skoro domácí kapely Benjaming’s Clan z Petříkovic, která rozparádila část publika, zatímco ostatní se věnovali tomu, proč přišli: Pivu!

„Zatím je to super, počasí drží a pivo je skvělé,“ řekl domácí pivař Jirka Kabrhel a přihnul si moravského Radegastu. Pořadatelé předpokládají, že se Pivofestu zúčastní několik tisíc lidí. „Domnívám se, že Trutnováci tuto akci vnímají vesměs pozitivně, což je vidět na návštěvnosti. Pivofest je prostě o setkání lidí,“ myslí si hlavní organizátor Daniel Šafr.

Jeho slova potvrzují i návštěvníci. „Je to podle mě společenská událost. Všichni se na ni těšíme a je hrozně fajn, když se tady sejdeme, dáme pivko a pokecáme. Hudba, která tady při tom hraje, je skvělý bonus navíc. Už jsme starší generace, takže rádi uvidíme koncert Ládi Křížka,“ prozrazuje svého hudebního favorita Trutnovan Pavel a jeho přítelkyně Jana dodává: „Měla jsem jeho plakát vylepený v dětském pokoji.“ Pivofest pokračuje, přijďte ochutnat a pobavit se.

Třináctý Pivofest odstartoval, do pěnivého moku chvíli padal déšť

Publikováno:před rokemZdroj:Trutnovinky.czAutor:Hynek Šnajdar

Nad Krakonošovým náměstím se od poledne honí těžké tmavé mraky. Když byl před téměř více než dvěma hodinami zahájen letošní třináctý Pivofest, začalo pršet. To však neodradilo první desítky návštěvníků, které se na tuto tradiční akci těšily. „Pivo je náš tekutý chléb. Těšil jsem se celý rok, až se tady s kamarády sejdeme a vyzkoušíme různé značky,“ řekl nám u stánku s pivem Trautenberk Jarda z Trutnova.

Ještě než dorazí hlavní vlna návštěvníků, což se předpokládá v pozdním odpoledni, ti netrpěliví už mohli vidět koncert kapel Cool & Juicy, která zvítězila v soutěži Jameson Young Talents, a Pegas ze Rtyně. Tyto formace naladily milovníky piva a vytvořily atmosféru pro další hodiny na náměstí. „Je to fajn hrát na trutnovském náměstí. Za chvíli jdeme na to,“ řekl nám zpěvák Pegasu David Labík.

To už jednotlivé stánky, kde mají pivní labužníci k dispozici moky od patnácti velkých i malých pivovarů, začínaly být obléhány zvědavci, kteří ještě nikdy některá piva neochutnali. Své chuťové pohárky mohou rozvibrovat například pivy Trautenberk, Malešov, Sedlčanský Krčín, Hendrych, Velké Březno, Bernard, Svijany, Braník, Krakonoš a dalšími.

„Super je dvorský Tambor. Ten mně udělal velkou radost. Ještě jsem ho nikdy nepil, dnes mám premiéru, ale těším se i na další kousky. Určitě nevynechám zdejší pivo Krakonoš,“ prozradil Radim Kolísko z Hradce Králové, který se jako příznivec tvrdé muziky nemůže dočkat vystoupení své oblíbené kapely Škwor.

Podle hlavního organizátora oblíbeného podniku Daniela Šafra si Pivofest si za třináct let vydobyl pevné místo na zemi. „Jsem rád, že mezi patnácti pivovary jsou i minipivovary, které potrhují pestrost českého pivovarnictví,“ uvedl a poznamenal, že kormidlo letošního výběru kapel pořadatelé stočili spíše k rockovější muzice. „Proto letos vystoupí kapely jako Škwor, Láďa Křížek nebo Doctor Victor, která dělala předskokany na pražském koncertě proslulé formaci AC/DC,“ doplnil Šafr.

Tomu se líbí, že někteří návštěvníci jsou vždy stylově oděni ve stylu Octoberfestu. „To nebylo nijak naplánováno a těší nás, že si místní i přespolní vzali Pivofest za svůj. Je také fajn, že se tato akce koná v centru Trutnova, které je skutečně kouzelným místem,“ dodal hlavní organizátor. A na co se kromě ochutnávky piv mohou účastníci těšit?

V 16 hodin vystoupí petříkovická a ve zdejších končinách velmi oblíbená kapela Benjaming’s Clan. Po ní v 17.30 ovládne jeviště formace Doctor Victor. Úderem 19. hodiny si přijdou na své fanoušci kapely Škwor. Ve 20.30 hodin zahraje a zazpívá největší hvězda Pivofestu Láďa Křížek. Ve 22 hodin bude patřit pódium Třem sestrám Banditos a hudební tečku ve 22.30 hodin udělá kapela Wanastovi Vjecy revival.

Tisíce lidí se baví v pivovaru na Dni Kozla

Publikováno:před rokemZdroj:ČtiDoma.czAutor:Michal ŠtinglVelké Popovice

Ačkoliv chvílemi poprchává, do pivovaru míří zástupy dalších a dalších návštěvníků. Muzika, deset druhů guláše, dílny pro malé i velké, soutěže, výběh s kůzlaty a mnoho dalšího.

Pivovar zajistil mimořádné autobusové spoje ze Strančic, takže stovky lidí, které každým vlakem přijedou, mohou bez problému a zadarmo dojet až na místo. České dráhy dopolední linky posílily na trase Praha - Strančice o více vagonů. Doprava sem funguje do pěti hodin odpoledne a až do konce akce budou jezdit autobusy zpět na nádraží.

Akce se připravuje po ideové stránce již od loňského listopadu. Poslední tři měsíce trvala produkce. Po personální stránce průběh zajišťuje přes tři sta padesát pracovníků, z toho dvě stovky jich čepují pivo a prodávají jídlo.

O program je veliký zájem. Jedenáct set registrovaných členů z věrnostního klubu takzvané Kozlí rodinky je již na místě. Dalších návštěvníků je nepočítaně a přesnější statistiky budou známé k večeru.

Bohatý kulturní program a odměny pro soutěžící jsou bezplatné. Pořadatel akci pojímá jako odměnu pro své nejvěrnější zákazníky a příznivce. I když se náklady z prodeje piva a jídla nevrátí, nezapomenutelný zážitek pomáhá k dobrému vztahu mezi pivovarem a veřejností.

Brány areálu jsou otevřeny již od devíti ráno a v půl jedenácté začal hudební program na třech pódiích. Nejprve sládek Vojtěch Homolka narazil sud nefiltrovaného speciálu a za pomoci starosty Velkých Popovic Ivana Boleslava ho vytočil. Role moderátora se ujal Dalibor Gondík.

Na hlavním pódiu se střídají kapely Helemese, Poletíme?, chystá se Žlutý pes, Xindl X a Olympic. Na stage rádia Blaník vystoupí Jaroslav Uhlíř, COP, Poutníci a Ivan Hlas. Na pódiu u gulášů se po celý den snaží Cimbálová muzika Pavla Šafaříka.

Mezi množstvím stánků s deseti druhy guláše, piva, upomínkových předmětů jsou dílny na výrobu keramiky, košíků, dráteníků. Ukázky práce tu předvádí dokonce sklářská dílna.

Plechovková kampaň Staropramenu: Na jedno a na fesťák!

Publikováno:před rokemZdroj:Strategie.czAutor:Petr NovotnýStaropramen

Staropramen odstartoval v těchto dnech letní marketingovou kampaň. Hlavní roli v ní hrají plechovky, jejichž pomocí se lidé budou moci zvát originálním způsobem "na jedno". Aktivita bude podpořena kampaní na billboardech, v rádiu, kině, televizi, ale i v místě prodeje. Stojí za ní mimo jiné agentura Cocoon Group.

Léto bez piva a bez muziky jako by nebylo. Smíchovský pivovar pluje na obou vlnách – jeho klíčový produkt totiž čepuje většina velkých českých hudebních festivalů, jichž je partnerem – tradičně bude přítomen hlavně na Rock for People, se kterým spolupracuje od roku 2010, Hrady CZ podporuje potřetí. Tento tekutý fakt podporuje marketingovou kampaní pod názvem „Bav se Staropramenem“.

Hlavní roli v ní sehraje limitovaná edice plechovek. „Pro letošní léto nese každá plechovka specifické slovo nebo symbol, pomocí kterých budou moci lidé originálním způsobem pozvat své přátele ,na jedno',“ říká Petra Chovancová, Senior Brand Manager značky Staropramen. Konecpt a obaly pocházejí z agentury Cocoon Group.

Na festivalu Rock For People bude stejně jako minulý rok „Staropramen Showtime Stage“ s motivem plechovek, která několikrát denně osvěží atmosféru festivalu. Plechovky se objeví i na festivalu United Islands Of Prague.

Stage u pípy
Staropramenu se podařilo získat nové významné partnerství s festivaly United Islands of Prague a začínajícím Metronome, které je pro obě strany velice vítanou událostí.

„Naše festivaly se konají v Praze a Staropramen k tomuto městu neodmyslitelně patří. Pevně věřím, že letošním rokem naše společná cesta nekončí, ale naopak začíná a v budoucnu se nám podaří společně vybudovat stabilní významné festivaly evropských rozměrů,“ komentuje spolupráci Martin Voňka, organizátor festivalu United Islands of Prague.

„Velmi nás těší, že jsme jako pražský pivovar součástí festivalu United Islands of Prague, a to doslova. Jedna hudební stage bude totiž přímo v areálu našeho pivovaru. Kromě hudebního programu budou pro návštěvníky připraveny také jeho prohlídky. Chceme tím lidem dokázat, že i pivovar je místo, kde to žije a kde se lidé mohou dobře bavit,“ komentuje partnerství Jan Vošta, Event&Sponzorship Manager Staropramenu.

Partnerem nového dvoudenního festivalu Metronome na holešovickém Výstavišti je kromě Staropramenu také Kofola, Red Bull a vinařství Spielberg. „Dlouhodobá spolupráce s partnery je cestou, jak nabídnout návštěvníkům kvalitní servis a osvěžení,“ říká David Gaydečka, který ostrovní i metronomní festival spoluorganizuje.

Kampaň teče všemi trubkami
Se sloganem „Bav se Staropramenem“ se budeme setkávat v průběhu celého léta, a to hned prostřednictvím několika médií. V rozhlasovém provedení se bude jednat o rádiové spoty v rámci stanic Radiohouse a o specifickou spolupráci s Evropou 2, kde bude probíhat během června soutěž o poukazy do sítě restaurací Potrefená husa.

Vizuály kampaně pak budou v příměstských vlacích City Elefant i na tzv. „hypercubes“ a tramvajích v Praze. Kampaň nebude chybět ani na televizních obrazovkách (konkrétně na stanicích Prima Group) či v kinech Cinestar.

Hlavním místem, kde se tato letní aktivita bude odehrávat, je online prostředí. Stačí, když konzumenti kombinací slov a znaků na plechovkách složí pozvánku na pivo, nápaditě ji vyfotí a pomocí hashtagu #jdemnajedno zasdílí na webu Staropramen.cz/jdemnajedno. Ty nejoriginálnější vzkazy mají možnost získat hodnotné ceny.

Za ATL aktivitami stojí agentura Zaraguza, digitál má nastarosti Etnetera Motion, podlinkové aktivity Ritual Communications a PR aktivity agentura PR.Konektor.

Pivovary otevírají letní turistickou sezónu, návštěvníky čeká řada novinek

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Alena Lochmannová

Letní turistická sezona 2016 se v pivovarech Plzeňského Prazdroje rozbíhá na plné obrátky. Tradiční návštěvnické trasy pivovarů v Plzni, Nošovicích i Velkých Popovicích obohatila řada novinek a chystají se zajímavé doprovodné akce pro návštěvníky i pro místní.

Již loni Plzeňský Prazdroj inovoval prohlídkovou trasu a další změny chystá i pro letošek. Novinkou je upravená smyslová expozice, která lidem přiblíží výrobu sladu, nebo upravená část expozice Lidé Pilsner Urquell, která vypráví o pivovarských lidech a řemeslech. "Velké oblibě se těší také doprovodné zážitkové programy jako je Škola čepování Pilsner Urquell nebo Cesta pivovarského tovaryše," říká Rudolf Šlehofer z Plzeňského Prazdroje.

Historické sklepy společnosti patří k Sedmeru divů českého pivovarnického světa. Toto vzácné ocenění získaly 6. dubna v rámci udílení Výročních cen České a Moravské pivovarnické akademie. Zároveň turistické trasy Plzeňského Prazdroje letos potřetí obhájily prestižní čínskou certifikaci, kterou uděluje čínská organizace na podporu zahraničního cestovního ruchu China Outbound Tourism Quality Service Program.

Nádvoří plzeňského pivovaru bude v letních i podzimních měsících žít naplno. Hudební šňůra devíti koncertů začíná již 7. července a potrvá do začátku školního roku.

Také Pivovar Velké Popovice úspěšně nastoupil do nové turistické sezóny. Turistická trasa pivovaru přináší svým návštěvníkům zbrusu novou expozici s názvem Lidé a řemesla, která je čeká v prostorech historické Varny z roku 1928. Představí velkopopovické sládky a návštěvníky seznámí s tradičními pivovarskými řemesly.

Pivovar vstoupil do sezóny akcemi, jako jsou Ladovské vepřové hody nebo Putování krajinou barona Ringhoffera. Až do září budou prohlídky pivovaru Velké Popovice obohaceny o téma dopravy. Na historické Varně je k vidění výstava fotografií z archivu pivovaru, která nese název Cesta Velkopopovického Kozla k zákazníkovi.

Ukazuje vývoj pivovarské dopravy od původních formanských povozů až po první vlaky, nákladní automobily nebo cisterny, které míří do prvních tankových hospod. Od září mohou návštěvníci okusit kromě černého a světlého piva také pivo řezané, které si vychutnají v rámci prohlídky.

Nedaleko úpatí beskydských hor se návštěvníci pivovaru seznámí s postupem výroby a surovinami, z nichž se vaří pivo Radegast, navštíví novou stáčírnu, ležácké sklepy i samé srdce pivovaru – varnu Jaromíra Franzla. V degustační síni ve věži pivovaru mohou dospělí návštěvníci ochutnat proslulé moravské pivo. Pro nadcházející léto a podzim chystá pivovar řadu tradičních akcí, které vyvrcholí 3. září Radegast dnem.

Čerstvé pivo až do domu. Netahejte se s basami, přivezou vám je!

Publikováno:před rokemZdroj:ČtiDoma.czAutor:Michal ŠtinglFerdinand

Každou středu vyráží pivovarské auto z Benešova k pražským zákazníkům. Jak probíhá rozvoz čerstvého piva na desítky adres a jak pivo Ferdinand pražákům chutná? Zjistíte v reportáži.

Benešovský Ferdinand rozváží každou středu čerstvé pivo po celé Praze. Objednávky končí vždy v úterý v 17 hodin. Za půllitrovou lahev zákazník zaplatí podle druhu piva od 10 do 16 korun. Za dopravu se neplatí. Další informace v článku Čerstvé pivo Ferdinand až do domu

V noci v tanku, ráno v autě
Rozvoz začíná asi ve čtvrt na osm ráno. V areálu Pivovaru Ferdinand nakládá Petr Kaucký čerstvé nefiltrované pivo, které ještě v noci bylo obsahem ležáckých tanků. Paní Šulcová má na starosti objednávky a předává 41 pražských adres k dnešnímu rozvozu. Ještě naloží několik bas nealkoholického piva a již vyráží pivovarský pickup na Prahu.

Po překonání dopravní zácpy se ve čtvrt na deset dostává posádka do meziskladu na Praze 6. Tady nakládá basy s namíchaným lahvovým pivem různých druhů. Každý zákazník si může objednat basu až se sedmi druhy piva.

Pivní trasy
Je třeba prostudovat plán rozvozů a logistiku pro dnešní trasu. Zákazník si může určit čas, kdy mu pivovar objednávku doveze. První předání je v 10 hodin, poslední závoz pak druhé straně Prahy, ve Kbelích, v sedm večer.

První zákazník je paní Božena z Ladronky, která odebírá pravidelně již 3 roky dvě basy světlé desítky. "Tato zásobička mi vydrží 14 dnů a se službou jsem hodně spokojená. Kdyby všechno fungovalo jako Ferda domů, žilo by se v Praze jako v ráji," říká paní Božena. Petr Kaucký jí basy donáší až do kuchyně, prázdné basy bere zpátky.

Jak se k vám pivo dostane?
Další cesta vede do Sedlce, kde žije další stálý zákazník pan Karel. V Benešově má kamaráda a dnes odebral dvanáct pet lahví nefiltrovaného piva Sedm kulí. V Přední Kopanině si jednou za dva týdny objednává pan Vladislav namixovanou basu. Pan Tomáš si zase nechává vozit každý týden celou basu na Smíchov kousek od Klamovky. Následují Radlice a Barrandov. Tam se předává dárkové balení po sedmi lahvích, sklenice na pivo a plastová podložka Ferdinand pod SPZ.

V poledne má premiéru pan Milan z Braníka. Ten si poprvé objednal nefiltrované pivo. Již ve 12.19 telefonuje, že mu pivo moc chutná a děkuje za službu. Následuje centrum města. Do 13 hodin se stihne rozvést další devět adres na Praze 1 a 2. Na Vinohradech se zásobují hlavně kanceláře. Po druhé hodině přichází na řadu kardiologická ordinace u Slávie na Praze 10. Odpoledne se jede Praha 4 a 8. Před pátou hodinou již zbývá posledních devět adres. Libeň, Běchovice a konečně v sedm večer Kbely.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 21:555.615/5.615