Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pilsner Urquell: Pivo nechte koňovi

Publikováno:před rokemZdroj:Strategie.czAutor:Petr NovotnýPrazdroj

To nejcennější nám zůstane, jen když to předáme dál. Tak zní hlavní motto nové reklamy Pilsner Urquell od bratislavské agentury MUW Saatchi & Saatchi.

Uchování všeho dobrého a péči o tradice, které jsou pilíři naší národní kultury, vyzdvihuje nová reklama Pilsner Urquell, která vychází ze skutečného pivovarského příběhu.

„Hlavní postavou nového spotu je velmi důležitá pokračovatelka naší pivovarské formanské tradice Jana Šůsová, která řemeslo převzala po svém otci. Ten v minulosti dlouhodobě zavážel pivo pro Plzeňský Prazdroj,“ říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell.

„Reklama má zdůraznit, že právě díky uchování a předávání plzeňských pivovarských tradic a zkušeností je dnes Pilsner Urquell tím, čím je – pivem světového jména. Uchovávání téměř zaniklé formanské tradice je výrazným symbolem přístupu Plzeňského Prazdroje k řemeslům, která přispěla k vybudování světové pověsti našeho piva. Uvědomujeme si, jak je pro zachování kvality plzeňského piva Pilsner Urquell důležité předávaní zkušeností plzeňských sládků, sladovníků připravujících slad na míru našemu pivu, žateckých chmelařů nebo našich pivovarských bednářů, kteří tvoří jednu z posledních part na světě,“ dodává Baumruk.

Návrat tradice
Plzeňský Prazdroj používal výhradně koňské povozy k dopravě piva do hospod od svého založení až do roku 1913, kdy byly zakoupeny první nákladní automobily. Po druhé světové válce do roku 1957 jezdily pouze po areálu pivovaru, ale v plzeňských ulicích se opět objevily po roce 1990. Tehdy tradici obnovil právě forman Jan Šůs. Když jeho dcera řemeslo převzala, zůstalo formanství v Plzni zachováno dodnes.

Nový spot v čele s formanským řemeslem vznikal pod taktovkou režiséra Romana Valenta a produkční společnosti Armada films. Reklamu natáčel štáb v průběhu dvou dní v prostorách plzeňského pivovaru, v ulicích Plzně a v plzeňském Restaurantu 12. Zahráli si v ní také koně Barka a Bajka, které před 13 lety koupil ještě Jan Šůs. Idea spotu je dílem bratislavské agentury MUW Saatchi & Saatchi.

Počernický sládek: Dobré či špatné pivo? Nejhorší by bylo žádné pivo!

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Jakub KynčlPočernický

Dvaapadesátiletý sládek nového Počernického pivovaru v pražských Dolních Počernicích Marcel Jelínek ve svém životě už takříkajíc projel s pivem svět. Dělal sládka v ruských minipivovarech, pracoval v tomto odvětví i v Číně, Venezuele, Tunisu či Sýrii. Teď se vrátil do Prahy, aby rozjel v počernickém Panském dvoře tamější pivovar. A bere to pěkně od podlahy.

Váš životopis je na českého sládka poměrně neortodoxní...
Co je na něm tak zajímavého?

Vypadá to, že jste vařil pivo skoro všude ve světě.
Jo tak, no to jo. Moje předposlední práce bylo třeba rozjíždění pivovaru a restaurace v Tchien-ťinu v Číně. Byla to česká hospoda s českým pivem. Takže skoro jako doma.

Jaký je v Číně hlad po českém pivu?
Pracovně je tam zainteresovaná spousta Čechů. Ve firmách jako Škodovka, Volkswagen jsou čeští manažeři a servisáci. A ti po otevření začali chodit. Měl jsem i české kuchaře. Češi tvořili tak třicet procent klientely. Byl to třípatrový komplex přímo v historickém centru a chodilo tam hodně lidí. Číňanů i cizinců.

Jak se na takový post člověk dostane?
Někdo zavolá a zeptá se mě, jestli bych náhodou neměl zájem. Já jsem rozvedený, volný jako pták, tak proč by ne. Můžu cestovat. Předtím jsem pracoval i na Filipínách a v Jižní Koreji.

Kdy jste se poprvé vydal pracovat do zahraničí?
Po maturitě jsem vyrazil do Venezuely. Do pivovaru za Caracasem. Tam jsem trochu pochytil španělštinu. Pak jsem coural po Andách, byli tam skvělí lidé. Jel jsem s nimi pak do Peru. Vzali mě mezi sebe a poznat jejich zvyky bylo skutečně zajímavé.

Byl v cizině problém dostat se ke kvalitním surovinám pro výrobu piva?
Jsou firmy, které obchodují s našimi komponenty. Takže se vše celkem dalo sehnat. Problémy byly jedině s celníky, když mi přísady stály třeba měsíc na hranicích.

Co vás přimělo k návratu do vlasti?
Starám se o svou 87letou matku, to byl hlavní důvod. Navíc už jsem měl cestování tak trochu dost. I když jsem měl další nabídky ze zahraničí, rozhodl jsem se zůstat už doma.

Jak dlouho jste se tedy rozhodoval, když vám přišla nabídka dělat sládka v Počernickém pivovaru?
V podstatě jsem okamžitě souhlasil. Pro pivovar je to dobře udělané místo. Má to ducha a vedení je perfektní. Pro mě je důležité i to, že mám docela velkou svobodu k tomu, co chci vařit. Navíc jsou tu reprezentativní prostory a v komplexu zázemí pro svatby a velké oslavy. Zatím budeme točit tady u nás, časem se uvidí. Je to ještě v plenkách. Lidé se ale konečně učí dát si místní pivo. A věřím, že cestu za dobrým pivem si vždy najdou sami...

Přivezl jste si ze zahraničí nějaké nápady, které uplatníte v současné výrobě?
Toho je fůra. Hlavně jsem si uvědomil, že se dá udělat maximum v podstatě z ničeho. Vždycky jsem byl pro to naskočit a zkrotit lochnesku.
Teď krotíte „počernickou lochnesku” - rozjíždíte pivovar v Dolních Počernicích v areálu Panský dvůr.

Jakými pivy tady začínáte? Co už jste uvařil?
Teď jsem začal se světlou dvanáctkou a tmavou třináctkou, Barborkou. Dělám pšeničné a v přípravě je také IPA. Je to teď hodně módní záležitost, ale proč nevyhovět konzumentům?

Jaké je vaše oblíbené pivo? Zaujalo vás pivo nějakého jiného sládka?
Já se moc nevyhraňuju. Já si myslím, že nejhorší by bylo žádné pivo. Přiletěl jsem asi v listopadu a ochutnal různá česká piva, většina není ani špatná, ani dobrá. Po republice je teď vážně velké množství nových pivovarů. V Ostravě je zajímavý pivovar, jmenuje se, myslím, Garáž. Na zámečku v Zábřehu, v Ostravě, mají taky zajímavá piva.

Co říkáte trendu mikropivovarů a minipivovarů?
Jsem především rád, že vznikají. Na druhou stranu mi připadá, že jich začíná být až moc, ale lidé udělají sami selekci. Jsem každopádně rád, že se u nás lidé naučili konzumovat opravdové pivo. Není už tolik tzv. pivních dog, které do sebe nalejou každý večer patnáct kusů a jdou spát.

Vy sám tu teď rozjíždíte lokální minipivovar a konkurence v Praze je, co si budeme povídat. Jak si věříte?
Chvíli trvá, než se lidé na něco nového naučí. Nejsme tady úplně v centru, ale celý komplex má své kouzlo. Určitě tu časem plánuju vařit i nějaké ty speciály, ale to bude jen takový bonbónek. Teď chci, aby se lidé naučili, že se tu točí dobrá dvanáctka. Nejdřív se lidem musí dostat moje pivo pod kůži. Nechci to tu hned zahltit nabídkou speciálů a chrlit tuny blbostí.

Hezky řečeno. Přesto hodláte dělat vlastní pšeničné pivo, které si u českých konzumentů zatím svou klientelu stále spíše jen pomalu hledá...
Pšenice je něco trochu jiného. Lidé si na ni u nás zatím moc nezvykli. Já si na ni vybírám ve výzkumáku speciální irské kmeny. Připraví mi tam rozkvašenou mladinu, chmely mi přivezou, slady už mám.

Je taková spolupráce sládka s výzkumným ústavem běžná?
Nevím, jak u konkurence, u mě ano. Z těch sušených sypkých pivovarských kvasů jde taky něco udělat, v Rusku a Číně jsem s tím taky musel pracovat. Ale je to pak všechno tzv. na jedno kopyto. Právě kmeny totiž vytváří v pivu specifické chuťové značky. Člověk si s tím musí hrát, a to mě baví.

Zdá se mi, že jste se v této práci doslova našel...
Původně jsem chtěl dělat něco jiného, matka je jaderný fyzik a chemik. Znalost chemie v pivovarnictví rozhodně pomáhá. Hlavně biochemie a kvasná chemie. Teď dělají rekvalifikační kurzy ve stylu „Sládkem za tři měsíce”. Já to studoval přes deset let plus praxe a pořád mám pocit, že se mám co učit. To je jako s jazyky...

Když jste to načal, kolika jazyky mluvíte?
Ruštinu do nás hustili na škole, německy umím díky bydlení u Sudet. Pak jsem navázal španělštinou ve Venezuele, anglicky rozumím a trochu jsem pochytil francouzštinu v Tunisu. V poušti a Sýrii jsem se naučil něco arabsky. Čínština je těžká, ale zeptat se na cestu a základní věci umím. Stejně mi ale v čínštině šly nejlíp vulgarismy... (smích)

Panský Dvůr v Dolních Počernicích zve do vlastního Počernického pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:Proti šediPočernický

Panský Dvůr v Dolních Počernicích má za sebou bohatou historii, nyní se však představuje po kompletní rekonstrukci s širokou nabídkou dobrého jídla, pití a odpočinku pro všechny generace. Komplex se nachází v příjemném prostředí zámeckého parku a rybníku a leží přibližně 10 km vzdušnou čarou od Starého města pražského. Panský dvůr je ideální místo pro rodiny s dětmi, stejně jako milovníky piva a dobrého jídla, zamilované páry, které si užijí luxusní ubytování s vlastní saunou či vířivkou, hosty vyhledávající odpočinek s wellness i sportovce.

Panský Dvůr se nejen nachází v krásném prostředí u zámeckého parku a rybníku, ale zejména nabízí unikátní složení služeb a gastronomie: wellness, luxusní ubytování, česká a mezinárodní kuchyně v několika restauracích, venkovní i vnitřní prostory, zázemí pro speciální eventy, soukromé večírky či svatby. To vše v jednom dvoře. Kvalitní destinací je však Panský Dvůr i pro cyklisty, kteří zde najdou pomoc v případě nehody na kole, mohou zde dočerpat vodu na cestu a pohodlně si odpočinout na zahrádce. Skvělé vyžití je zde samozřejmě pro děti, které mají dětský koutek ve vnitřních prostorách a stejně tak se mohou dosyta vylítat venku, aniž by je kdokoli okřikoval. Vítány jsou zde všechny generace, jednotlivci i velké skupiny. Pohodlné parkování je uvnitř dvoru i v jeho těsné blízkosti pro větší skupiny.

Počernický pivovar
Počernický pivovar prošel v roce 2015/2016 rozsáhlou rekonstrukcí a nyní nabízí unikátní prostory zejména pro milovníky kvalitního piva a zajímavé kuchyně. Pražená cizrna v chilli, pomalu pečené hovězí hrudí, krůtí řízek obalovaný v mlátu, zauzená vepřová žebra marinovaná v citrónové trávě, chilli a koriandru napovídají o neotřelém konceptu, který se snaží nabídnout vhodný pokrm k tradičním českým ležákům i dalším speciálům. Kapacita je zde v případě pivnice 80 míst, na terase 110 míst a ve sládkově sklepě 50 míst. Při hodování lze pozorovat varny piva, které jsou částečně situovány uvnitř restaurace. Šéfkuchař Dominik Branyš
Postupně zde budou v nabídce tato piva: Počernická dvanáctka - světlý ležák, spodně kvašený Počernická Barborka - tmavý ležák, spodně kvašený Počernické pšeničné - svrchně kvašený ležák Počernická I.P.A. - svrchně kvašený speciál
Otevřeno:
pondělí, úterý, středa, čtvrtek 16:00 - 24:00 pátek 16:00 - 02:00
sobota 11:00 - 02:00
neděle 11:00 - 22:00

Restaurace Léta Páně
Otevřeno denně od 11.00 do 24.00 hodin.
Tradiční českou kuchyni si lze vychutnat ve stylovém prostředí bývalé sladovny. Smažený řízek na 100 způsobů, domácí uzeniny a pečená masa doplňují oblíbená jídla z mezinárodní kuchyně, ke kterým je podáván Plzeňský Prazdroj nebo některé z vynikajících moravských vín. Kromě dětských pokrmů restaurace nabízí atrakci v podobě krmení kapříků v potoce. Restaurace má také svojí sádku nad potokem se pstruhy duhovými, které lze připravit na grilu s rozmarýnem. Hlavní část restaurace s barem má kapacitu 100 míst k sezení. V letních měsících je k dispozici posezení na venkovní terase s kapacitou 100 míst. Šéfkuchař: Jiří Dobš

Pizzerie Al Mulino
Otevřeno denně od 11.00 do 24.00 hodin.
Kdo zrovna nemá chuť na českou klasiku, může zavítat jen o pár metrů dále do bývalého mlýna, jehož historie se váže k roku 1862. Architektura zde byla tehdy inspirována módními motivy anglické novogotiky. Dnes se zde nachází restaurace, která nabízí ideální propojení české tradice a mlynářského řemesla s moderní italskou gastronomií. Interiér restaurace je laděný do konce 19. století s důrazem na detaily z tehdejší doby. V nabídce menu se nachází mořské plody, široká škála těstovin, pizzy, rizota, ale i prvotřídní masa, kde nechybí speciality jako jehněčí kolínko s cibulovou marmeládou a pečenými brambůrky nebo hovězí steak s kostí z plemene Chianina (cca 600-1000g) s grilovanou zeleninou a listovým salátem. Pro ty, kdo vybírají raději mezi lehčími jídly, je zde v nabídce řada čerstvých salátů.
Kapacita:
Přízemí 80 míst + zahrádka 100 míst Suterén 40 míst + zahrádka 20 míst Patro 70 míst + salonek 16 míst

Lázně U Hastrmana
Otevřeno denně od 17.00 – 22.00 hodin.
Vstupné: 290 Kč včetně ručníku a prostěradla.
Oázou pro tělesnou i duševní svěžest jsou lázně U Hastrmana nabízející dokonalý odpočinek. V komfortním prostředí lázeňského spa dochází ke spojení fantastických tělo hýčkajících procedur a exotického interiéru. Lázně U Hastrmana disponují třemi privátními místnostmi, z nichž dvě jsou speciálně navrženy pro páry. Návštěvníci lázní si mohou plně vychutnat řadu orientálních, pivních i vinných procedur, od hloubkové svalové masáže a relaxační aromaterapie až po koupelové rituály a detoxikační zábaly. Nově je zde otevřeno i venkovní wellness s parní saunou.

Ubytování U Hastrmana
Rodinný penzion nabízí celkovou kapacitu 16 lůžek. Všechny pokoje jsou vybaveny vlastní koupelnou, minibarem, televizí se satelitem a připojením na internet. Součástí penzionu je malá letní terasa. K ubytování je možno na přání zajistit snídani, oběd i večeři. Každý pokoj je něčím unikátní, ať už je to soukromá vířivka a sauna, nebo prostorná měděná vana s výhledem na počernický rybník a postel s nebesy. Ubytování je vhodné pro business klientelu s vysokými nároky na servis a služby, pro svatebčany, ale také pro romantické výlety do Prahy a okolí.
Panský Dvůr Dolní Počernice - Národních hrdinů 3, Praha 9, www.pddp.cz

Pivo proudem a spousta kapel! To bude první Gambrinus den v Plzni

Publikováno:před rokemZdroj:QAP.czGambrinus

V Plzni se v závěru tohoto týdne odehraje naprosto nový pivní svátek. Gambrinus den v sobotu 25. června přinese do centra Plzně řadu kapel a hlavně spoustu piva. Na třech pódiích se od 12 do 22 hodin vystřídá postupně celkem parnáct kapel. Představí se i řada plzeňských restaurací, čepovat se bude speciální Nefiltrovaná Polotmavá 13.

Gambrinus den nabídne dohromady hned tři scény. Ta hlavní se samozřejmě objeví na náměstí Republiky, další pak budou v Proluce a U Branky. Na náměstí Republiky nabídnou typické pochutiny k pivu a speciality své kuchyně oblíbené restaurace z Plzně a okolí – U Ševců, Restaurace Český dvůr (Starý Plzenec), Sokolovna Bolevec, Restaurace Zajíc na pivu, Restaurace U Větráka (Losiná) a Bowling Na Papírně. Čepovat se bude speciální festivalová várka: Nefiltrovaná Polotmavá 13.

"Na Gambrinus Den jsme uvařili skutečně speciální várku, nefiltrovanou polotmavou třináctku. Hned při napití překvapí plným tělem. Sladší karamelová chuť hned v začátku přechází do výrazné hořkosti a v doznívání je hořká chuť opět v harmonii s příjemně vyváženými karamelovými tóny sladu. Jako každé nefiltrované pivo je charakteristická příjemnou vůní čerstvých pivovarských kvasinek,“ zve na pivo určené pouze pro tento den sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

Pivo za 25 korun, místo kelímků sklenice a na pivo speciální žetony...

Specialitou pivního svátku bude také speciální cena. Všechna piva se budou prodávat za 25 korun. Kromě festivalového speciálu a samozřejmě Gambrinus Nepasterizované 10 budou moci návštěvníci ochutnat také ležáky, které nejsou tak známé. Nebude chybět ani čepování piva přímo z tanků.

"Pro zjednodušení odbavení zákazníků a zajištění rychlého a perfektního servisu se bude platit prostřednictvím žetonů v hodnotě 25 korun. Míst pro zakoupení žetonů bude dostatek a zároveň se po celém festivalu budou pohybovat hostesky, které budou nabízet žetony k prodeji i mimo stany," upozorňují organizátoři.

Pivo se bude tentokrát výjimečně čepovat do skla. Kelímky se budou podle organizátorů používat jen v určených zónách kvůli bezpečnosti, například v blízkosti pódií nebo ve Smetanových sadech v průchozí zóně. Kromě hudebního programu budou v hudebních pauzách probíhat školy čepování vedené zkušenými sládky. Na pivní zahrádku na náměstí Republiky zavítají také fotbalisté Viktorky, se kterými proběhne krátká autogramiáda.

Program Gambrinus dne:

Náměstí Republiky
2:00 - 13:00 - COP
14:00 - 15:00 - Extraband Revival
16:00 - 17:00 - Odyssea
18:00 - 19:00 - SEMTEX
21:00 - 22:00 - Michal Šindelář

Smetanovy sady (Branka)
12:00 - 13:00 - HIBAJ
14.00 - 15.00 - Trautenberk
16.00 - 17.00 - KAMELOT
18.00 - 19.30 - ELÁN KONTRABAND
20.30 - 21.45 TŘI SESTRY BANDITOS

Křižíkovy sady (Proluka)
12.30 - 13.30 - O5 & RADEČEK
14.30 - 15.30 - FAST FOOD ORCHESTRA
16.30 - 17.30 - THE PROSTITUTES
18.30 - 19.45 - Kníry
20.45 - 22.00 - Buster Nixon a Martin Svátek

Rekonstruovaný zámek Svijany se v sobotu otevře veřejnosti

Publikováno:před rokemZdroj:České novinyAutor:ČTKSvijany

Rekonstruovaný zámek Svijany na Liberecku se v sobotu otevře veřejnosti. Tamní expozice představí unikátní nálezy z blízkého okolí, ale i zajímavosti odhalené při opravě zámku. K těm patří třeba více než 3000 let stará bronzová jehlice, středověká pec na chleba nebo tajná chodba, kterou archeologové na zámku objevili. Nejcennějším exponátem je zřejmě bronzový poklad tak zvaných svijanských labutěk. U příležitosti dnešního slavnostního otevření zámku to ČTK řekl archeolog Petr Brestovanský.

"Bronzový poklad je světovým unikátem, když se to roku 1854 našlo, tak už o několik let později informovala severní Amerika ve vědeckých časopisech, že se ve Svijanech našly unikátní bronzy," řekl Brestovanský. Není podle něj obvyklé, aby se tolik umělecky zpracovaného bronzu z 9. a 10. století před naším letopočtem našlo na jednom místě. Archeologové se také pokusili zrekonstruovat vozíček, na němž byly ozdoby použité. "Jsou to kultovní předměty," řekl Brestovanský. K čemu sloužily, mohou ale podle něj archeologové jen hádat.

Jak ukázaly nálezy, bylo místo, kde dnes stojí svijanský zámek, osídleno už před více než 2500 lety. Zámek vznikl mnohem později z původní renesanční tvrze, kterou vystavěl stejně jako pivovar v polovině 16. století Jaroslav z Vartemberka. Zámek často měnil majitele, mezi jeho vlastníky byli i Valdštejnové a Rohanové. Po Bílé hoře zámek už nesloužil jako šlechtické sídlo, byl jen správní budovou. Objekt postupně chátral, nejvíc dostal zabrat za socialismu, kdy prošel necitlivou přestavbou a léta sloužil jako ubytovna.

Zchátralý areál koupil před třemi lety nedaleký Pivovar Svijany, který nákladnou rekonstrukci financuje s využitím tak zvaných norských fondů. Hotova je zatím první etapa. Původně se předpokládalo, že bude stát 50 milionů korun, z toho 30 získal pivovar z fondů. Nakonec ale musel ještě deset milionů přidat. "Když jsme ten projekt začali psát, tak jsme o některých věcech ještě nevěděli. Objevily se tu vzácné malby, které si zasloužily zrestaurovat," vysvětlil zvýšení nákladů ředitel Pivovaru Roman Havlík. Restaurátorské práce budou podle něj ještě pokračovat, za provozu se bude opravovat třeba barokní oltář ve velké kapli.

I v samotném zámku se bude pracovat dál. Náklady na další etapu se podle projektové manažerky Markéty Tůmové odhadují na 50 milionů korun. "Rádi bychom to rozšířili o nějaké ubytovací kapacity, protože svijanský zámek je na okraji Českého ráje," doplnil Havlík. Ubytování by podle něj měl zámek nabídnout už v příští letní sezoně. V areálu by měla vzniknout také restaurace. "Přemýšlíme i o zážitkovém a školním minipivovaru. Pokud přijede parta lidí, tak by si tady mohli pod vedením našeho zkušeného sládka uvařit pivo a za měsíc si ho pak přijet vypít," vysvětlil záměr ředitel pivovaru.

Pilsner Urquell tvrdí, že to nejcennější nám zůstane, jen když to předáme dál

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing&MediaPrazdroj

Předávání zkušeností z generace na generaci je podstatou snad všech tradic. Přesně to se v nové reklamě snaží vyzdvihnout Pilsner Urquell.

Pilsner Urquell přichází od 20. června s novou televizní kampaní, která apeluje na uchovávání důležitých tradic. Spot ukazuje na skutečném pivovarském příběhu to, že je v životě důležité uchovávat tradice a předávat um z generace na generaci.

"Hlavní postavou nového spotu je velmi důležitá pokračovatelka naší pivovarské formanské tradice Jana Šůsová, která řemeslo převzala po svém otci. Ten v minulosti dlouhodobě zavážel pivo pro Plzeňský Prazdroj," říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell s tím, že reklama má zdůraznit hlavně uchování a předání plzeňských pivovarnických tradic. Například koňské povozy využíval Plzeňský Prazdroj k dopravě piva do hospod od svého založení až do roku 1913, kdy byly zakoupeny první nákladní automobily. V ulicích Plzně se koně s pivem objevily opět po roce 1990, jezdí dodnes.

Nový spot v čele s formanským řemeslem vznikal pod taktovkou režiséra Romana Valenta a produkční společnosti Armada films. Reklamu natáčel štáb v průběhu dvou dní v prostorách plzeňského pivovaru, v ulicích Plzně a v plzeňském Restaurantu 12. Zahráli si v ní samozřejmě také koně Barka a Bajka, které před 13 lety koupil ještě původní pivovarský forman Jan Šůs. Idea spotu je dílem agentury MUW Saatchi & Saatchi z Bratislavy.

Sládkova Limonáda přichází s novinkou – Černý rybíz!

Publikováno:před rokemZdroj:PR.KonektorAutor:Marie LafantováStaropramen

Přichází léto – čas prázdnin, dovolených, festivalů a především slunce, na kterém potřebuje člověk pravidelně doplňovat tekutiny. Oblíbená Sládkova Limonáda na změnu ročního období reaguje novou příchutí, která chce potěšit nejen všechny její příznivce. Černý rybíz svými sladkokyselými tóny v kombinaci s tím nekvalitnějším sladem vytvoří unikátní zážitek, který si budete chtít co nejdříve zopakovat!

Sládkova Limonáda, která letos v létě oslaví své 4. narozeniny, se na českém trhu těší velké oblibě. 100% nealkoholický nápoj, ve kterém nenajdete žádné konzervanty nebo umělá sladidla, si získává čím dál více fanoušků, a proto současné dvě varianty Original a Jablko doplní nová příchuť - Černý rybíz. Charakteristický sladový základ společně s chutí a vůní černého rybízu nabídne ideální osvěžení do horkých letních dnů. Sládkova Limonáda Černý rybíz bude k dostání v plechovce 0,4l.

„Výroba naší sladové limonády začíná pečlivým výběrem kvalitního českého ječmene,“ říká k procesu výroby Zdeněk Lux, vrchní sládek pivovaru Staropramen a dodává: „Z něj vzniká slad, který pomeleme, uvaříme a necháme projít speciálním procesem kvašení tak, aby nevznikl alkohol. Nápoj jemně nasytíme přirozeně vzniklým oxidem uhličitým a šetrně přidáme ovocnou šťávu, v tomto případě z černého rybízu. Poté stáčíme.“

„Doufáme, že letošní novinkou potěšíme všechny konzumenty, kteří si oblíbili specifickou chuť naší sladové limonády, a že nová příchuť zaujme i ty, kteří letos Sládkovu Limonádu ochutnají vůbec poprvé,“ říká Radka Stratená, Portfolio Brands Manager společnosti Pivovary Staropramen.

Tip na servírování: Ideální formou, jak Sládkovu limonádu s příchutí černého rybízu servírovat, je v nachlazené sklenici s několika kostkami ledu. Vyniknou tak obě hlavní přednosti, které černý rybíz nabízí. Sladký podtón potěší všechny chuťové pohárky a lehce štiplavý nádech, typický pro černý rybíz, spolehlivě osvěží ve sluneční výhni.

Tušili jste, že Prazdroj stále rozváží pivo koňským povozem?

Publikováno:před rokemZdroj:MarketingSales.czPrazdroj

Reklama na Pilsner Urquell pokračuje v tradici komunikovat tradici a ukazuje, že pro její zachování pivovar neváhá ani dnes rozvážet pivo s pomocí povozu.

To nejcennější nám zůstane, jen když to umíme předat dál, je základní myšlenka nové reklamy na Pilsner Urquell, která dnes startuje. Spot vychází ze skutečného pivovarského příběhu. "Hlavní postavou nového spotu je velmi důležitá pokračovatelka naší pivovarské formanské tradice Jana Šůsová, která řemeslo převzala po svém otci. Ten v minulosti dlouhodobě zavážel pivo pro Plzeňský Prazdroj," říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell. Značka totiž uchovává téměř zaniklou formanskou tradice jako symbol přístupu pivovaru k řemeslům. Podobně v pivovaru pracují i bednáři, přestože většina piva dnes zraje v ocelových tancích a stáčí se do ocelových KEG sudů.

Plzeňský Prazdroj používal výhradně koňské povozy k dopravě piva do hospod od svého založení až do roku 1913, kdy byly zakoupeny první nákladní automobily. Po druhé světové válce do roku 1957 jezdily pouze po areálu pivovaru, ale v plzeňských ulicích se opět objevily po roce 1990. Tehdy se jednalo o obnovení tradice právě formanem Janem Šůsem.

Nový spot režíroval Roman Valenta a produkovala společnost Armada films. Idea spotu je dílem agentury MUW Saatchi & Saatchi z Bratislavy.

Na Pivních slavnostech trhli rekord! Vypili 23 000 piv

Publikováno:před rokemZdroj:Město ZnojmoAutor:Ing. Zuzana Pastrňáková

Sobota 11. června patřila ve Znojmě Pivním slavnostem. Znojmo je sice vinařským městem, ale pivo k němu historicky patří také. Vždyť se tu vaří už sedm století. A chuť na pivo Znojmáky i turisty nepřešla ani tentokrát. Celkem se na slavnostech vyčepovalo téměř 23 000 piv!




Na Horním náměstí, kde se nabízela piva značky Hostan a příbuzné značky, vyčepovalo 50,6 hl piva, tj. 10 120 piv. Točilo se nejen ve stáncích, ale už od časného dopoledne byla plná atraktivní Pivní hospůdka. Na Václavském náměstí a ulici Přemyslovců, kterou měl pod patronací Znojemský městský pivovar, bylo prodáno 49 hl piva: Znojemské 11%, Znojemské 12%, Zetka 14%, Pšeničné polotmavé 11%. Menší znojemské pivovary (U Šneka, Dráteník, Zlatý Josef) udávají 15 hl prodaného piva. Celkem se vypilo 114,6 hl piva, tj. téměř 23 000 piv.

Ve srovnání s loňským ročníkem Pivních slavností lze říci, že obliba piva i této akce roste. Návštěvnost, kterou však můžeme jen odhadovat, neboť na akci se nevybírá vstupné, byla vyšší než v předchozím ročníku (letos 9 200 návštěvníků, vloni 8 000). Také piv se vytočilo více (letos 22 800, vloni 18 300).

Pivní slavnosti nabídly pestrý hudební program – vystoupení kapel Mig 21, Harlej, Vypsaná fixa, Imodium a dalších, který probíhal střídavě na Horním a Václavském náměstí. Pivní slavnosti byly také součástí kalendáře oslav 790. výročí od povýšení Znojma na královské město. Červen totiž symbolizuje 14. století, tedy století plné oslav, ve kterém navíc ve Znojmě vaří pivo sládek Hostan, jeden z několika měšťanů s právem várečným.

Pivní festival Gambrinusu: Speciální várka i pivo do skla

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.czGambrinus

V sobotu 25. června uspořádá pivovar Gambrinus v Plzni velkou pivní oslavu pro všechny. Mekku pivovarnictví převlékne za velkou pivní zahrádku a pivo se bude čepovat na každém kroku. Nepasterizovanou desítku, dvanáctku, ale i speciální festivalovou polotmavou třináctku budou čepovat z pivních tanků a sudů ti nejlepší výčepní v Česku, a to do skleněných půllitrů.

Pivovar Gambrinus jde proti standardním festivalovým zásadám. Poslední sobotu v červnu si tak budou moci lidé v Plzni na každém kroku vychutnat skvěle načepované pivo ve skle z rukou těch zkušených plzeňských výčepních. V centru vyroste největší pivní zahrádka, především na náměstí Republiky, a pak také v přilehlých sadech. To, že v tento den půjde především o pivo, potvrzuje skutečnost, že se bude na náměstí čepovat také z pivních tanků, které zaručují nejvyšší čerstvost piva. Navíc se vaří pro tento den speciální festivalová várka. „Na Gambrinus Den jsme uvařili skutečně speciální várku, nefiltrovanou polotmavou třináctku. Hned při napití překvapí plným tělem. Sladší karamelová chuť hned v začátku přechází do výrazné hořkosti a v doznívání je hořká chuť opět v harmonii s příjemně vyváženými karamelovými tóny sladu. Jako každé nefiltrované pivo je charakteristická příjemnou vůní čerstvých pivovarských kvasinek,“ zve na pivo určené pouze pro tento den sládek pivovaru Gambrinus, Pavel Zítek.

Pivní zážitek podpoří typicky hospodská nabídka jídla. Do akce se totiž zapojí plzeňské hospody, které budou nejen čepovat, ale připraví to nejlepší ze své nabídky. Nebude chybět ani živá hudba, kterou obstarají hlavně místní kapely.

Naladěním na tento velký pivní svátek bude Gambrinus nepasterizovaná dvanáctka, která se bude ve vybraných hospodách po celé Plzni čepovat již týden před zahájením Gambrinus Dne za cenu desítky.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 08:385.613/5.613