Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Gambrinus natočil pro Stream seriál Strážci výčepu

Publikováno:před rokemZdroj:MediaGuruGambrinus

Gambrinus chce seriálem na Stream.cz bojovat proti špatně načepovanému pivu.

Pivní značka Gambrinus se rozhodla bojovat proti špatně načepovanému pivu. Do svého boje chce zapojit nejen samotné hospody a výčepní, ale i zákazníky. Na podporu připravila devítidílný seriál „Strážci výčepu“ pro Stream.cz, jímž provádí Karel Hynek z pořadu „Na stojáka“ a Jan Kropáč, nositel titulu Mistr výčepní. První díl bude představen v pondělí 29. srpna.

V jednotlivých dílech bude dvojice hlavních protagonistů navštěvovat vybrané hospody, v nichž se podívají na nešvary české pivní kultury. Díly budou úzce propojeny s FB profilem značky, kde bude projekt po dobu jeho aktivní části podporován. „Součástí bude i promo v online médiích, prostřednictvím kterých budeme podporovat naše nejlepší hospody a budeme do nich pivaře zvát,“ popisuje Marek Dvořák, marketingový manažer značky Gambrinus.

Kromě seriálu budou spotřebitelé v jednotlivých hospodách, kde se točí Gambrinus, vyzváni, aby prostřednictvím dotazníku na webových stránkách značky (dostupný od 29. srpna) ohodnotili načepované pivo. Hodnotit se bude pěna piva, čistota sklenic i samotný výčepní. „Smyslem je zapojit milovníky piva, protože právě jejich názor je nejdůležitější. Princip je jednoduchý: Ohodnoť hospodu, když dostane špatné hodnocení, my to tak nenecháme,“ dodává Marek Dvořák. Na hodnocení bude upozorňovat komunikace v hospodách a na internetu.

V návaznosti na dlouhodobé a systematické zjišťování problémů jednotlivých hospod, navštíví v několika příštích měsících speciálně proškolení zástupci pivovaru zhruba dva tisíce předem vytipovaných hospod, kterým nabídnou konkrétní řešení jejich problému. „Cílem je, aby hospodští poznali, že pokud se řídí pravidly, které zaručují kvalitní pivo, pak je zlatý mok skutečně lepší a do hospody přiláká více zákazníků,“ vysvětluje sládek Gambrinusu Pavel Zítek. Pivovar tak hospodským nabídne nejen možnost proškolení obsluhy v jednom z tréninkových center pivovaru, ale hospodám, kde špatně čistí pivní trubky, pomůže se správnou sanitací. Další hospody, kde používají špatný tlačný plyn, zase Gambrinus vybaví tím správným.

Dny českého piva? Letos ve znamení kulinářských specialit.

Publikováno:před rokemZdroj:ProChlapa.czAutor:Filip Rakovan

Na 6000 hospod a restaurací po celé České republice v akci a kromě speciálních pivních menu jako ústřední téma spojení piva a gastronomie.

Návštěvníci se mohou těšit na kančí se šípkovou omáčkou, které je pro Dny českého piva 2016 vyhlášeno hlavní kulinářskou specialitou. Dny českého piva pořádá Český svaz pivovarů a sladoven. V letošním roce proběhnou v termínu od 23. 9. do 1. 10. 2016. Kromě piva budou věnovány především gastronomii, samotným hospodám a hospodské tradici.

„Dny českého piva jsou svátkem všech milovníků piva, hospod a gastronomie. Naším cílem je prostřednictvím této akce podpořit konzumaci čepovaného piva a zároveň připomenout a podpořit unikum tradiční české hospody,“ uvádí František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven.

Vedle pivních speciálů si budou moci návštěvníci pochutnat i na kulinářských specialitách, a to především na kančím se šípkovou omáčkou. „Pivo má v gastronomii nezastupitelné místo a nabízí širokou škálu chuťových kombinací. Pro letošní rok jsme zvolili tak trochu jinou českou klasiku, a to kančí se šípkovou omáčkou,“ doplňuje Titus Eliáš, který pro Dny českého piva 2016 vytvořil i speciální recept na tuto zvěřinovou pochoutku.

Týden oslav vyvrcholí Dnem otevřených pivovarů v sobotu 1. října 2016, kdy dostanou zájemci ojedinělou příležitost poodhalit tajemství řemesla pivovarských mistrů. Dny českého piva odstartují v pátek 23. září symbolickým narážením sudů a přípitkem.

Ve vybraných podnicích se slavnostního zahájení zúčastní také samotní sládci, starostové či další představitelé měst a obcí. Hosté budou moci po celou dobu ochutnat výběr pivních speciálů, pivní menu nebo zažít setkání s místním sládkem. Součástí akce budou opět oslavy svátku sv. Václava, který je patronem českého piva.

Hanušovice: Pivovarské slavnosti načepují výborné pivo a skvělou zábavu

Publikováno:před rokemZdroj:ParlamentníListy.czHolba

Oslavy Ryzího piva z hor se staly v Jeseníkách tradicí. Také letošní 13. ročník promění 2. a 3. září nádvoří pivovaru Holba ve společenskou arénu, prosycenou výborným pivem, hudbou a skvělou zábavou.

Jedinečnou atmosféru si přijede vychutnat také Xindl X nebo slovenský Desmod. Nebude chybět ani Alkehol se svou Jízdou králů a výstižným „na co přijdem, všechno vypijem“, Jarda Uhlíř nebo Ivo Jahelka. Hudební program doplní oblíbené regionální kapely.

V pátek otevře pivovar brány už od 14 hodin. Pátek bude ve znamení přátelských setkání u dobrého piva s možností navštívit provoz pivovaru. Můžete posedět s pivovarníky přímo u pramene a k tomu poslouchat Ivo Jahelku nebo Voxel. Večer to pak se svými nestárnoucími hity pořádně rozjede YO YO Band.

Pivovarské slavnosti vyvrcholí v sobotu 3. září

Oslavy oficiálně zahájí slavnostní salvy a přípitek Šerákem z právě naraženého soudku. Dobovou atmosféru navodí koňské spřežení, které do pivovaru přiveze starostku města Hanušovice v doprovodu vedení pivovaru.

Hned poté hlavní scénu obsadí oblíbené kapely, tanečníci a baviči a program vygraduje nočním vystoupením Desmod. Nejvíce to bude vřít na hlavní scéně, naopak nejklidněji bude u Pivovarské restaurace. Tady budete moci posedět na piknikové louce u cimbálu nebo si třeba zasoutěžit. 13. Pivovarské slavnosti ukončí ohňostroj nad pivovarskými rybníky.

Na Pivovarských slavnostech Holba se bude připíjet 10 různými druhy piv, vystoupí 13 kapel a zlatý mok od desítek po speciály poteče z 55 výčepních píp. Každoročně slavnosti navštíví na 10 tisíc lidí a velký zájem očekávají pivovarníci i letos. A pokud jde o konzumaci, dosavadní rekord je 36 tisíc vypitých půllitrů. Jestli se ho podaří překonat, rozhodne letošní návštěvnost a taky počasí.

V akci uvidíte i Honzu Webra. Je sedminásobným mistrem světa a mnohonásobným mistrem Evropy i ČR ve Freestyle Footbagu a mistrem ČR ve Freestyle fotbalu. Co převede v Holbě? Unikátní vystoupení s kombinací moderované a hudební části freestylových sestav. Je držitelem desítek českých i světových freestylových rekordů.

Vstupenky na Pivovarské slavnosti seženete za zvýhodněné ceny ve vzorkové prodejně pivovaru Holba v Hanušovicích a v informačních centrech v Hanušovicích, Šumperku, Králíkách nebo Zábřehu.
Páteční vstupenka je za cenu 60 Kč při zakoupení na akci. Sobotní vstupenka stojí 100 Kč v předprodeji a 150 Kč při nákupu na akci
Dvoudenní vstupenka stojí v předprodeji 120 Kč.

Pilsner Fest připomene uvaření první várky plzeňského ležáku

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.euAutor:Eva KriegerováPrazdroj

V areálu Plzeňského Prazdroje se v sobotu 1. října uskuteční tradiční Pilsner Fest, připomene, že od uvaření první várky světoznámého plzeňského ležáku a zakladatele pivní kategorie „pils“ uplynulo už 174 let. Návštěvníci pivního festivalu se mohou těšit na plzeňský ležák v nefiltrované podobě, originální gastronomii, ukázky pivovarských řemesel a doprovodný program. Správnou narozeninovou atmosféru doplní několik hudebních vystoupení. Unikátní pivní várku Pilsner Urquell uvařili pro festival hudebníci z kapely Čechomor, moderátor Aleš Háma, jeden z nejlepších českých výčepních Ota Haurythun a plzeňská formanka Jana Šůsová.

Pivní várku pro Pilsner Fest uvařil pivovar před několika dny kvůli zachování původní doby jejího zrání tak, aby byla dodržena původní receptura, podle které se ležák vaří už od roku 1842. „Pivo bude nyní kvasit a pak ležet ve sklepích, aby získalo své jedinečné vlastnosti. Čepovat jej pak budeme v nefiltrované podobě, abychom návštěvníkům dopřáli skvělý pivní zážitek a přiblížili atmosféru prazdrojských sklepů,“ vysvětlil přípravy na oslavu starší obchodní sládek Václav Berka.

Na to, jaká hudba zpestří náladu na oslavě narozenin plzeňského ležáku, dohlíží už tradičně dramaturg Pavel Anděl. „Pilsner Fest je velmi speciální událostí, protože se nejedná o klasický hudební festival. Je to oslava výročí piva, které změnilo svět, a tak je třeba osobnosti a nástroje vybírat velmi pečlivě,“ řekl. „Pro letošní zahájení Pilsner Festu jsem zvolil tradiční českou kapelu Čechomor. Tu pak vystřídají třeba Chinaski, ležáku věrní Tata Bojs, oceňovaná Bára Poláková nebo slovenský zpěvák Meky Žbirka. Kromě dvou hlavních pódií pak ožijí narozeninovou hudbou i některé pivní stany,“ dodal Pavel Anděl.

Hlavním partnerem Pilsner Festu je již tradičně město Plzeň. Vstup na celodenní akci je zdarma.

Speciální Bavorský ležák uvařil strakonický pivovar k oslavě dudáckého festivalu

Publikováno:před rokemZdroj:Za krásnější VimperkDudák

K příležitosti konání 22. mezinárodního dudáckého festivalu (25. – 28. srpna) uvařil pivovar DUDÁK speciální Bavorský ležák. Jedná se o nefiltrované pivo s takřka bronzovou barvou, 5,2 % obj. alkoholu a stupňovitostí 12,5 % EPM. Ochutnat ho v točené podobě můžete například během dudáckého festivalu. Případně je možné toto pivo zakoupit od čtvrtka i v podobě dárkového 2l džbánku na naší pivovarské prodejně za 399 Kč.

Budvar vyhrál v Itálii spor o ochranné známky s Anheuser-Busch

Publikováno:před rokemZdroj:Naše vodaBudvar

Pivovar Budějovický Budvar vyhrál v Itálii dva soudní spory o ochranné známky. Na základě zpravodajství ČTK o tom informoval server aktuálně.cz.

Jeden spor vedl s českým podnikem konkurenční belgicko-brazilský pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev (ABI) a druhý italský dovozce piv od ABI, firma Birra Peroni Industriale. Budvar vede již více než století spory o značku Budweiser, většinu z nich v posledních letech vyhrál.

V jednom ze dvou sporů v Itálii, který začal již v roce 2002, požadoval ABI prohlášení neplatnosti tří ochranných známek Budějovického Budvaru. Ve druhém sporu z roku 2001 chtěla firma Birra Peroni Industriale také zrušit jednu ochrannou známku Budvaru a žádala i prohlášení nekalé soutěže ze strany Budvaru a náhradu nákladů. „To by samozřejmě zkomplikovalo prodej piva značky Budweiser Budvar v zemi s velkým obchodním potenciálem,“ uvedla právnička Budějovického Budvaru Helena Votřelová. Podle podniku je Itálie jedním z tradičních odbytišť budvarského piva.

My máme rádi pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Autokaleidoskop

Slogan „české pivo“ dokáže na trhu dělat zázraky. Jedná se o marketingový tah, který dokáže nalákat desetitisíce zákazníků a zaručit tak úspěch značky. Je to ale skutečně vždy pravda? Opravdu je každá láhev českého piva naplněna tekutinou vyrobenou z českých surovin, českými lidmi a opravdu jsou značky českých piv pod správou Čechů?

Záleží, z jakého úhlu se na problematiku díváme – pokud nás zajímá otázka, který z pivovarů je v českých rukou, narazíme. Po privatizaci došlo k zavírání menších pivovarů, ke zkupování známých značek zahraničními investory. Většinu „českých“ značek vlastní jihoafrická firma SABMiller, která kontroluje značky jako Plzeňský Prazdroj, Radegast, Kozel, Gambrinus a Primus. Velmi významným hráčem je americko-belgické konsorcium Anheuser-Busch InBev, který provozuje pivovary Staropramen, Braník, Ostravar. Ostatní piva jsou v držení holandské společnosti Heineken.

Existují ale výjimky, zejména mezi menšími (rodinnými) pivovary. Z těch větších, které nepatří zahraničním vlastníkům, můžeme jmenovat Zubr, Litovel anebo z poloviny také Bernard. Zatím poctivé české pivo se vším všudy si můžete vychutnat v Budějovickém Budvaru.

A vaří se z českého chmele? Zde narážíme na zásadní problém, protože přímo z chmelu se pivo již téměř nevaří. Nejvíce se využívají chmelové tablety (granulovaný), které se k nám dováží z Polska nebo Německa. Ovšem ne vždy – nejčastěji se setkáváme se situací, že se chmely zahraniční a české smíchají a pivo je tedy vařeno z obojího.


Samozřejmě některé pivovary přítomnost zahraničního chmele směle přiznají, jiné si neustále stojí za tvrzením, že vaří jen z českého. Máme tu ale menší nesrovnalost ve výpočtu. Zatímco produkce chmelu v ČR se mezi lety 1995 – 2005 snížila téměř o 60 %, produkce piva mezi těmito lety stoupla o 12 procent. Dále se ztrácí osobité vlastnosti piva a dochází k unifikaci chuti. Výrobní postup je dnes mnohdy takový, že pivo se implicitně vyrobí na velmi vysokou stupňovitost a potom se dopředí vodou na potřebných 10° nebo 12°. Pro takto vyráběná piva se vžil termín „europivo“.

Jestli to máte podobně, jako já, dejte přednost menším pivovarům. Tady jsou dva mé tipy.
Jsem ze Středočeského kraje, a proto můj první tip je pivovar Lobeč. Vaří devět druhů piv, od klasické desítky po 18procentní svrchně kvašené pivo irského tipu. Za projektem záchrany památky staré přes 400 let stojí architekti Jana a Pavel Prouzovi, kteří parostrojní pivovar za půl milionu koupili. Pivo se tam vaří od roku 2015. Ochutnala jsem Lobeč STOUT- pivo irského typu. V chuti se objevují pražené tóny kávy, čokolády a karamelu. Lobeč LETNÍ ALE je pro mě, ale jedničkou. Pivo jantarové barvy si získalo všechny mé sympatie.

Druhý můj tip je pivovar Podlesí. Vaří šest druhů piv. V areálu se nachází restaurace a penzion. Před restaurací je terasa zastíněná v horkých dnech vzrostlými stromy. U posezení je k dispozici trampolína pro děti.

Kontroly restaurací ze strany pivovarů jsou přísnější než od finančních úřadů

Publikováno:před rokemZdroj:Podnikatel.czAutor:Zdeněk Vesecký

Restauraci dělá kromě kvalitního jídla i dobré pivo. Spolupráci s pivovarem naváže podnik do týdne. Podmínkou je ale dobrá péče o pivo.

Součástí prakticky každé restaurace musí být výčep. Dobré pivo je základem každého fungujícího podniku a je jen na restauratérovi, pro jakou značku piva se rozhodne. Pivovary podnikatele v pohostinství s radostí a rychle zařadí na seznam svých odběratelů. Jednat s velkými podniky může v tomto případě i malá restaurace, kavárna nebo penzion.

Při prvním kontaktu budou chtít obchodní zástupci pivovarů znát údaje z vašeho živnostenského listu pro provozování hostinské činnosti. Některé společnosti pak trvají i na potvrzení plátce daně a DPH, popřípadě nájemní smlouvy k restauračnímu prostoru, pokud hostinský není přímo majitelem nemovitosti. Toto vyžadují především nadnárodní korporace, u malých rodinných pivovarů je proces navázání spolupráce výrazně jednodušší. "Důležitým bodem pro spolupráci jsou vhodné prostory pro poskytování hostinské činnosti a umístění výčepní technologie. S tím je spojená historie, lokalita, hygiena, dobrý servis a kvalitní péče o pivo. Každá provozovna je pro nás jedinečná a obchodní nabídka zohledňuje několik faktorů od objemu provozovny a nabízených značek po vhodnou podporu, kterou žádá sám zákazník," uvádí k dalším podmínkám Jana Austová Pikardová, PR manažerka HEINEKEN Česká republika.

Asi nejdůležitější podmínkou, kterou vyžadují jak velké, tak malé pivovary, je správná péče o pivo a prvotřídní servis. "Zájemce o čepování našeho piva musí splnit jedinou podmínku. Musí se o naše pivo dobře starat," říká na důkaz toho Nasik Kiriakovský, majitel Královédvorského pivovaru Tambor ze Dvora Králové nad Labem. Ne nadarmo se totiž říká, že pivovary pivo vaří, ale hospodští pivo dělají. Může se tedy stát, že pivovar restauratérovi spolupráci odmítne nebo vypoví. Důvodem bývá špatná pověst podniku a špatná zkušenost pivovaru.

Dnes je na trhu celá řada piv a nabídnout jen jednu značku by byla téměř škoda. Pivovary naštěstí netrvají na exkluzivitě a je tedy možné v jednom výčepu narazit vedle sebe sud velké české značky, sud s lokální produkcí a doplnit tuto nabídku třeba i pivem zahraničním. Snazší je v tomto případě spolupráce s velkým pivovarem nebo korporací, které dokážou nabídnout dostatečně široké portfolio nápojů. Menší pivovary, jejichž pivo nemusí být pro hosty známé, nemají ve smlouvách podmínku délky trvání kontraktu. Je tedy možné odebrat třeba jen jeden nebo dva sudy na zkoušku. Ve velkých firmách jsou smlouvy uzavírány na delší dobu, minimum je většinou jeden rok, někde ale také jen jeden měsíc. Výhodou velkých pivovarů je, že chuť a kvalita piva těchto velkých značek je všeobecně známá a hostinský v tomto případě tolik neriskuje. Stačí si jen udělat průzkum trhu a nabídnout buď značku, která není v okolí k dostání, nebo se prostě řídit přáním a chutí zákazníka.

Smlouvy o dodávkách konkrétních značek piva jsou často unikátní a bývají nastavovány podle velikosti a úrovně provozovny. "Objem odběru piva řešíme pouze v případech, že chce zákazník uzavřít dlouhodobější smlouvu a zároveň dostává od pivovaru nějakou formu podpory prodeje piva nebo když uzavírá reklamní smlouvu. Smluvně určený minimální objem prodeje piva je pro pivovar nezbytnou protihodnotou za vynaložené prostředky," říká David Kudláček, ON TRADE Sales Manager Budějovického Budvaru. Místo požadavku na odebrané objemy dávají pivovarníci opět přednost péči o pivo. "Objem odběru není rozhodující, ale sud by neměl být naražen déle než tři dny," komentuje Lucie Tkadlecová, majitelka Únětického pivovaru. Pivovary tedy odmítají spolupráci s restauracemi, v nichž by mohli jejich provozovatelé svou činností poškodit vnímání značky a produktu.

Základem spolupráce je dobrá péče o pivo
Všechny oslovené pivovary se shodují na tom, že pokud podnikatel v pohostinství splňuje podmínky, může nové pivo začít čepovat zpravidla do týdne od prvního kontaktu. Restauratér má pak práci ulehčenou v tom, že pivovary zajišťují i výčepní zařízení. Někdy je možné si ho od nich koupit, což ale znamená náklady v řádech desítek tisíc korun, proto většina hostinských ráda přijme nabídku zápůjčky výčepního zařízení po dobu trvání spolupráce. "Díky tomu, že naše společnost zákazníkům poskytuje technologii pro čepování piva bezplatně, tak je možné ji využívat pouze pro naše produkty. V případě, že zákazník požaduje i některá další piva jiných dodavatelů, technologii si pořizuje na své náklady nebo ji může dostat ze strany dalšího dodavatele. To platí například i u čepovaných limonád," upozorňuje Jana Austová Pikardová z HEINEKENu.

I menší pivovary jsou pak schopny zajistit montáž a servis tohoto zařízení a po celou dobu spolupráce dohlíží na výčepní zařízení i péči o pivo. První kontrolu provádí obchodní zástupce, který hlídá kvalitu při každé návštěvě, a to včetně kontroly sanitační knihy. Následují pravidelné návštěvy technického servisu, který provádí údržbu výčepního zařízení. Další důležitou kontrolou jsou pak náhodné návštěvy výrobního týmu přímo z pivovaru. Velmi cenná je také zpětná vazba od samotných konzumentů. "Zakládáme si na produktech nejvyšší kvality. Ty samozřejmě vyžadují po dodání z pivovaru bezchybnou péči a vysokou úroveň čepování, aby byl zákazník spokojený a chtěl se vracet. Proto našim partnerům nabízíme i školení personálu, kontrolujeme kvalitu a čistotu výčepního zařízení, radíme v péči o pivní hospodářství. Obchodní sládci a kolegové z pivovarů provádějí regulérní i nahodilé kontroly z pohledu zákazníků," popisuje Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje. Ani v tomto přístupu se velké a malé pivovary neliší a vyžadují od svých odběratelů naprostou kázeň a vzorné chování.

Do čeho naopak pivovary nemluví, nebo pouze v minimální míře, to je cenová politika. Ceny piva většinou nedoporučují. "Do toho restauratérům nemluvíme, ale nechceme, aby naše pivo prodávali za přemrštěné ceny," říká královédvorský pivovarník Nasik Kiriakovský. V případě, že se restauratéři zeptají, jsou jim samozřejmě obchodní zástupci jednotlivých značek schopni sdělit obvyklou cenu. "Snažíme se doporučit ceny s ohledem na segmentaci podniku, jeho umístění a konkurenci v okolí. Konečnou cenu si ale provozovatel určuje sám," dodává za Budějovický Budvar David Kudláček.

Je zvykem, že pivovary své odběratele zásobují nejen pěnivým mokem a výčepním zařízením, ale zároveň i propagačními materiály. Základem je značkové výčepní sklo, podtácky, často i popelníky, slunečníky, reklamní tabule a tak dále. Množství dodaného reklamního zboží závisí na typu smlouvy, výtoči piva, velikosti či úrovni provozovny. "Naším cílem je poskytnout v co nejefektivnější míře marketingovou podporu našich značek tak, aby zákazník měl o naše produkty zájem a hostinský byl spokojený," říká za plzeňský pivovar Jitka Němečková. Nabídka se pochopitelně liší pivovar od pivovaru, a to zvlášť u těch menších. I od nich ale hostinští alespoň základní vybavení nezbytně související s čepováním piva, jako jsou sklenice a podtácky, vždy dostanou.

Obnovený pivovar ve Chříči oživí multižánrový festival

Publikováno:před rokemZdroj:Impuls.czChříč

Poslední prázdninovou sobotu, 27. srpna, proběhne v obci Chříč na severním Plzeňsku 7. ročník benefičního festivalu Křič Fest. Znovu se můžete těšit na mozaiku kapel, divadelních představení a bohatý doprovodný program.

Kromě hudby a divadla se návštěvníci můžou těšit na vernisáž výstavy v Muzeu každodennosti, která se zabývá životem a konkrétními osudy chříčských řemeslníků před sto lety, na hudební dílnu s klienty a asistenty chráněného bydlení Slapy nebo na promítání filmů natáčených lidmi s mentálním postižením. Samozřejmě nebude chybět ani přehlídka chráněných dílen a řemesel.

Součástí festivalu budou jako vždy komentované prohlídky, při kterých se návštěvníci dostanou i do běžně nepřístupných částí pivovaru, aktivity pro děti nebo řemeslné tržiště, kde bude možnost si zakoupit výrobky chráněných dílen z Plzeňského kraje.

Budvar vyhrál v Itálii spor o ochranné známky s Anheuser-Busch

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKBudvar

Pivovar Budějovický Budvar vyhrál v Itálii dva soudní spory o ochranné známky. V jednom ze dvou sporů požadoval belgicko-brazilský pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev (ABI) prohlášení neplatnosti tří ochranných známek Budějovického Budvaru. Ve druhém sporu chtěla firma Birra Peroni Industriale také zrušit jednu ochrannou známku a žádala i prohlášení nekalé soutěže ze strany českobudějovického pivovaru a náhradu nákladů. Podle podniku je Itálie jedním z tradičních odbytišť budvarského piva, a došlo by tak ke zkomplikování prodeje této značky.

Pivovar Budějovický Budvar vyhrál v Itálii dva soudní spory o ochranné známky. Jeden spor vedl s českým podnikem konkurenční belgicko-brazilský pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev (ABI) a druhý italský dovozce piv od ABI, firma Birra Peroni Industriale. Budvar vede již více než století spory o značku Budweiser, většinu z nich v posledních letech vyhrál.

V jednom ze dvou sporů v Itálii, který začal již v roce 2002, požadoval ABI prohlášení neplatnosti tří ochranných známek Budějovického Budvaru. Ve druhém sporu z roku 2001 chtěla firma Birra Peroni Industriale také zrušit jednu ochrannou známku Budvaru a žádala i prohlášení nekalé soutěže ze strany Budvaru a náhradu nákladů.

"To by samozřejmě zkomplikovalo prodej piva značky Budweiser Budvar v zemi s velkým obchodním potenciálem," uvedla právnička Budějovického Budvaru Helena Votřelová. Podle podniku je Itálie jedním z tradičních odbytišť budvarského piva.

V rozsudcích ve prospěch českobudějovického pivovaru se soudy podle Votřelové odvolávaly na verdikt italského Nejvyššího soudu z roku 2013, který tehdy zakázal ABI používat v Itálii značku Budweiser.

Soudní spory o značku Budweiser trvají podle Budějovického Budvaru již od roku 1907 a zhruba 70 procent z nich vyhrál právě Budějovický Budvar. "V letech 2000 až 2016 bylo definitivně ukončeno 197 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 136 případů a deset sporů skončilo smírem nebo remízou," sdělil mluvčí pivovaru Samec.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.12.12.2017 23:575.823/5.823