Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Svatomartinský speciál je jako stvořený k dozlatova upečené huse

Publikováno:před rokemZdroj:iLuxus.czKrušovice

Milovníci speciálních piv se po roce opět dočkali: už za pár dnů mohou ve své oblíbené hospodě ochutnat Svatomartinský speciál 13. Jak sám název napovídá, pivovarníci ho uvařili k oslavám svátku svatého Martina. Po loňské dobré zkušenosti si na něm pochutnají i na Slovensku, kam míří celkem 520 hektolitrů. Štamgasti v Čechách a na Moravě budou mít k dispozici 750 hektolitrů, což je o padesát více než vloni.

Svatomartinské pivo se letos vyrobilo už po čtvrté v řadě. Jde o nefiltrovaný extra hořký světlý speciál s objemem alkoholu 5,9 %, který se vařil začátkem září a pět týdnů zrál při teplotách kolem nuly. Žatecký chmel, který pivu dodává jedinečnou chuť, pochází z letošní sklizně. Při výrobě speciálu sládci použili technologii studeného chmelení – to znamená, že se pivo dochmeluje i během ležení, takže se do něj postupně uvolňují aromatické látky. Proto se vyznačuje výrazným chmelovým aroma.

„Svatomartinské pivo posíláme zhruba do tisícovky provozoven v Čechách i na Moravě. I já sám se těším, až si ho půjdu vychutnat s kamarády do naší oblíbené restaurace společně se svatomartinskou husou. Budu rád, když si na ně zajdete také, Svatomartinský speciál si nesmíte nechat ujít,“ konstatoval obchodní ředitel pro gastronomii z českého HEINEKENU František Čermák.

Svatý Martin, který slaví svátek 11. listopadu, má podle lidových pranostik přijet na bílém koni a přivézt první sníh, což signalizuje, že definitivně přišla zima. I proto naši předkové svátek spojovali s odpočinkem po celoroční práci, kdy byla úroda pod střechou, a těšili se na svatomartinské hodování. Na stole nechyběla vykrmená a do zlatova upečená husa. Podle legendy na pekáči mohla skončit také proto, že světce Martina, který žil ve čtvrtém století, husy svým kejháním rušily při jeho kázání. Podle druhé legendy se skromný Martin před tím, než byl zvolen biskupem, schoval do kurníku, ale husy ho prozradily. Ať už to bylo jakkoli, tato oblíbená tradice se udržela do dnešních dnů. Pořádnou husu je třeba zapít pořádným pivem a Svatomartinský speciál je pro to jako stvořený.

Effie 2016: Reklama na vymyšlené pivo Patron fungovala nejlépe

Publikováno:před rokemZdroj:MarketingSales.czGambrinus

Plzeňský Prazdroj společně s agenturou McCann dosáhl toho, že víc než polovina českých pivařů už nic nemá proti pivu Gambrinus a tržní podíl desetistupňového piva této značky v hospodách a restauracích stoupl o 5 procent. To je výkon hodný ceny Grand Prix!

V sále kina Lucerna dnes Asociace komunikačních agentur (AKA) rozdělila ceny za efektivitu reklamy Effie 2016.

Celkem se do soutěže Effie přihlásilo 65 kampaní, cenu dostalo 25 z nich. Nejvíce cen posbíraly agentury Ogilvy a McCann. Grand Prix za výjimečnou práci v oboru si odnesla kampaň značky Gambrinus od agentury McCann, která úspěšně zabojovala s předpojatostí pivních fandů.

Stejná agentura vyhrála s kampaní Raiffeisenbank i kategorii finančních služeb.

Pivní značka Březňák z portfolia Heineken získala zlato za kampaň od agentury VCCP představující táty jako hrdiny.

V kategorii spotřebního zboží si zlato odnesla Indulona, tradiční značka kosmetiky, která prošla oživením. Pro Saneca Trade CZ kampaň připravila agentura Leo Burnett Advertising.

Nejsilněji obsazenými soutěžními kategoriemi byly Malý rozpočet, kde zlato získal Vodafone s kampaní od McCann "Nečekám, žiju!", a kategorie Ostatní služby, kde bodovala RWE s kampaní Y&R na pronájem LED žárovek.

Tuzemskou podobu této celosvětové soutěže pořádá AKA letos podevatenácté. Práce posuzuje porota složená z marketérů významných společností, odborníků z výzkumných agentur, publicistů a respektovaných osobností agenturního trhu. Členkou poroty byla také Lucie Vaníčková, redaktorka MarketingSalesMedia.

Effie potřebuje zadavatele
Poprvé se akce letos konala pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. "To nepokládáme za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí," říká předseda pořádající AKA Marek Hlavica.

Poprvé se objevila nová kategorie, která zkoumá efektivitu kampaní vedených státem, samosprávou a jimi zřizovanými organizacemi. Historicky první zlatou Effie si v této kategorii odnesly Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura Momentum za kampaň na podporu evropských fondů.

"Effie se celosvětově posouvá k otevřenému fóru zadavatelů a agentur, na kterém nejvýznamnější hráči na trhu sdílejí svoje know how s jediným cílem - co nejlepší výsledek za co nejlepší cenu. Klíčovým slovem ale není úspora, nýbrž výkon," říká Marek Hlavica a dodává, že česká Effie by se měla vydat stejným směrem. Překážkou je podle něj zatím absence silné a aktivní komunity zadavatelů, která je v západních zemí motorem proměny Effie ze soutěže v profesní fórum.

Šestý český Adman
Martin Štěpánek dostal prestižní cenu Adman za přínos českému reklamnímu trhu. Pod jeho vedením a spoluvlastnictvím se tuzemská pobočka agentury Publicis rozrostla v holding Lion Communication sdružující další slavné značky jako Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Fallon. Když letos oznámil svůj odchod z reklamní branže, zaměstnával Lion Group 200 odborníků a obsluhoval stovku klientů. Štěpánek se tak připojil k dalším českým Admanům, které jsme dosud mohli spočítat jen na prstech jedné ruky. Jsou jimi Jiří Mikeš, Marek Šebesťák, Josef Havelka, Evžen Hart a Vladimír Zeman (in memoriam).

Najít náhradu za šéfa Budvaru nebude snadné, Boček vedl pivovar 25 let

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czBudvar

Jiří Boček stál v čele Budějovického Budvaru 25 let, pivovar přivedl k rekordním výsledkům i úspěchům v mezinárodních sporech o značku. V úterý pivovarník s platností k poslednímu dni roku na funkci rezignoval.

Rezignační dopis nejdéle sloužícího ředitele státního podniku Jiřího Bočka, adresovaný ministerstvu zemědělství, obsahoval jedinou větu. Pro pivovar však znamenala nemilé překvapení.

Boček stál v čele národního podniku Budějovický Budvar 25 let. I když byl v poslední době v dlouhodobé pracovní neschopnosti a o jeho vážném zdravotním stavu se vědělo, ještě před deseti dny dorazil na zasedání dozorčí rady, což vyvolalo dojem, že se jeho zdraví lepší.

Až v úterý vyšlo najevo, že kvůli vážné nemoci Boček definitivně končí, jak jako první upozornily zprávy Seznam.cz. Respektovaný pivovarník byl vnímán jako protiváha tlakům na privatizaci národního podniku a především rozprodeji ochranných známek, které tvoří nejcennější majetek podniku - mají vyšší hodnotu než samotný pivovar.

Zároveň byl také tím, kdo se ve složitých známko-právních sporech s konkurencí z Anheuser-Busch nejlépe vyznal. „Musím říct, že nikdo v podniku tomu nerozumí tolik jako ředitel Boček. On se všeho účastní, jezdil po celém světě, aby u toho byl,“ řekl jeho dlouholetý kolega a bývalý sládek Budvaru Josef Tolar.

Najít kvalifikovanou náhradu proto nebude pro ministerstvo jednoduché, i když podle lidí blízkých pivovaru společnost funguje dobře a nastavenou strategii není potřeba radikálně měnit.

Privatizace? Ministři se neshodnou
Odchod Bočka přesto otvírá spekulace, zda se příznivci privatizace nepokusí opět využít příležitosti a „rodinné stříbro“ rozprodat. Prezident Miloš Zeman, premiér Bohuslav Sobotka i ministr zemědělství Marian Jurečka ovšem privatizaci stáního podniku vždy vehementně odmítali.

„Od začátku říkám, že nebudeme dělat žádné kroky, které by vedly k privatizaci Budvaru. Jde nám o to, aby zůstala forma národní podnik a na něj navázané veškeré známko-právní záležitosti,“ řekl iDNES.cz Jurečka

Například podle ministra financí Andreje Babiše však nemá smysl, aby stát ovládal podnik, jako je pivovar, a prodej Budvaru podporoval. „Nevím, proč stát vlastní pivovar Budvar nebo karlovarský hotel Thermal,“ citovaly Babiše před rokem Hospodářské noviny.

Boček přivedl Budvar k rekordnímu výstavu, který loni dosáhl 1,6 milionu hektolitrů. Budvar je čtvrtým největším výrobcem piva v Česku. Více než polovina produkce jde na export, například v Německu je Budvar nejvýznamnějším importovaným pivem. To vedlo k tomu, že pivovar je na maximu svých kapacit a více piva už vyprodukovat nedokáže.

Odcházející ředitel však ještě stihl zahájit rozsáhlou modernizaci a rozšíření závodu (více zde). To by mělo zvýšit kapacitu pivovaru o 50 procent a umožnit tak Budvaru proniknout na nové perspektivní trhy v Africe a Asii. A to i přesto, že má Boček pověst konzervativního manažera, který se do rozsáhlých zámořských dobrodružství příliš nehrnul.

Najít odbyt pro pivo z rozšířeného závodu však už bude úkolem nového šéfa, který vzejde z chystaného výběrového řízení.

Pivovarské muzeum v Plzni nabízí program plný inspirace

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Alena Lochmannová

Pro ty, kteří hledají nápad na to, jak zajímavě strávit sychravé dny, chystá bohatý program Pivovarské muzeum v Plzni. Nadcházející soboty muzeum zasvětí workshopům s názvem Podzimní inspirace.

Tvořivé dílny se ponesou v duchu řemesel spjatých s pivovarnictvím. Na konci listopadu na ně naváže tradiční Soutěž o nejkrásnější perníček. Do konce roku je v Plzeňském historickém podzemí k vidění také výstava prací studentů sochařství SUPŠ Zámeček.

Každou sobotu od 5. listopadu do 3. prosince jsou návštěvníci zváni do tvořivých dílen pod vedením zkušených lektorů. Pivovarské muzeum v Plzni, které sídlí v původní podobě dochovaném právovárečném domě, bude otevřeno vždy od 10 do 16 hodin.

„Návštěvníci všech věkových kategorií si mohou během pěti sobot postupně vyzkoušet některou z řemeslných a výtvarných technik, které je zároveň pomyslně provedou postupem výroby piva. První sobotu si vyzkouší tkaní pytle na ječmen a provaznictví. Při dalších si osahají bednářské řemeslo a sestaví pivní soudek, ozdobí pivní lahev, vyrobí bedýnku na pivo a na posledním workshopu v prosinci se budou věnovat kovařině a drátenictví. Oblíbenou a léty prověřenou aktivitou je zdobení voňavých perníčků, které mohou na místě přihlásit do tradiční Soutěže o nejkrásnější vánoční perníček,” zve Rudolf Šlehofer, manažer turismu a tradic z Plzeňského Prazdroje.

Na tvořivé Podzimní inspirace naváže již 13. ročník tradiční Soutěže o nejkrásnější perníček. Soutěžící mohou od 26. listopadu do 21. prosince přinášet své nejpovedenější kousky přímo na recepci Pivovarského muzea v Plzni. Soutěží se ve třech kategoriích: Tradiční vánoční perníček, Dětský perníček a Perníkový model s pivovarskou tématikou.

Vyhlášení vítězů proběhne ve čtvrtek 22. prosince a oceněny budou první tři místa jednotlivých kategorií. Vánoční perníčky budou vystaveny v muzeu do 6. ledna 2017.

Od 1. listopadu do 1. května 2017 zve Pivovarské muzeum v Plzni také na novou výstavu připravenou Západočeským muzeem v Plzni, která představuje Zaniklý svět stolních společností. Výstava představuje fenomén minulého století, stolní společnosti, které fungovaly vlastně jako tehdejší sociální síť a ze kterých vzešly významné osobnosti regionální politiky, ale i kultury a sportu.

Spletitá síť chodeb Plzeňského historického podzemí hostí až do 31. prosince unikátní výstavu soch V kameni, sádře a pod zemí. Sochy a modely vytvořili studenti sochařského oboru Střední uměleckoprůmyslové školy Zámeček. Výstava je tvořena výběrem soch, které vznikly na půdě školy v několika posledních letech a práce byly vybrány tak, aby harmonicky doplnily prostory a atmosféru Plzeňského historického podzemí.

Zemětřesení v Budvaru. Jiří Boček po čtvrt století končí v čele podniku

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKBudvar

Dlouholetý generální ředitel českobudějovického pivovaru Budvar Jiří Boček ke konci roku rezignuje na svou funkci. Potvrdil to ministr zemědělství Marian Jurečka. Ministerstvo zemědělství je zřizovatelem národního podniku Budvar.

Před několika dny Boček získal státní vyznamenání od prezidenta Miloše Zemana. Pro odchod z vedení pivovaru má manažer zdravotní důvody, uvedl Seznam.cz.

Devětapadesátiletý Boček vede pivovar od roku 1991. Boček v Budvaru strávil více než 30 let, do národního podniku nastoupil v roce 1984 jako technolog. Letos Boček získal Výroční cenu České a moravské pivovarnické akademie za rok 2015.

"Neuvádí žádné důvody. Já ji (rezignaci) respektuji a přijímám ji. Počítám s tím, že vypíšu výběrové řízení v příštích několika málo týdnech," sdělil ministr Jurečka.

O novém řediteli národního podniku rozhodne výběrová komise. "Pokud by se to nestihlo, tak logicky bude pověřen vedením někdo z nejvyššího managementu Budvaru," dodal ministr. Podle Jurečky je Boček jednou z nejvýraznějších osobností pivovarnictví v České republice v novodobé historii. "Považuji ho za neskutečného odborníka, který prošel od svého mládí a vyučení celým pivovarem, až se vypracoval na tu nejvyšší pozici," dodal Jurečka, podle něhož je Boček i jedním z nejlepších manažerů v republice.

Mluvčí Budvaru Petr Samec řekl, že v následujících týdnech do konce roku bude podnik fungovat bez změn. "Pivovar bude pokračovat v plnění obchodních a hospodářských cílů v souladu s plánem pro rok 2016," uvedl Samec. Potvrdil, že důvody rezignace nebyly v dopise ministru Jurečkovi uvedeny.

Budvar zvýšil za posledních šest let výstav z 1,25 milionu na stávajících 1,6 milionu hektolitrů. Vyváží pivo do 76 zemí světa. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Pivovar Zubr buduje síť nájemních restaurací, už jich má čtyřicet

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKZubr

Síť nájemních restaurací postupně buduje Pivovar Zubr, který pod svůj patronát vzal už čtyři desítky pohostinství, jejichž průčelí zdobí logo přerovského pivovaru. V poslední době pivovar přebírá pronájem hospod i kvůli chystané elektronické evidenci tržeb, která některé provozovatele od dalšího podnikání v pohostinství odradila, řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

Pivovar Zubr zavedl model, kdy si od majitelů nemovitostí pronajímá prostory restaurací a ty pak poskytuje prověřeným podnikatelům. "Naše podnájemce zaškolíme a dáme jim instrukce, jak má hospoda vypadat z pohledu vybavení a jak se mají starat o pivo. Dohlížíme tímto způsobem na chod už zhruba 40 hospod, které čepují naše pivo," uvedl Pluháček.

Počet těchto tzv. nájemních hospod, kdy si prostory pronajímá přímo pivovar, se podle Pluháčka bude dál zvyšovat. "Předpokládám, že s nástupem elektronické evidence tržeb, zákazu kouření a přísnějších hygienických norem budou další přibývat, protože někteří stávající provozovatelé se těchto chystaných změn obávají. Už některé nové případy řešíme," podotkl Pluháček.

Podle Pluháčka se tento způsob provozovaní restaurací s pivem Zubr na čepu osvědčil, protože je výhodný pro majitele nemovitostí, provozovatele i pivovar, který na tom vydělává nepřímo. "Pivovar je spolehlivým partnerem, který majiteli nemovitosti řádně platí nájem a je zárukou, že budou v restauraci poskytovány kvalitní služby. Pro nás je zase výhodné, že hospoda dobře funguje, má slušnou návštěvnost a její provozovatel lépe pracuje například s propagačními akcemi pivovaru," zmínil Pluháček.

Cidery nabírají na popularitě
Pivovar Zubr loni díky rostoucímu prodeji v Česku i na zahraničních trzích zvýšil výstav piva zhruba o šest procent na 255 tisíc hektolitrů z 240 tisíc hektolitrů v roce 2014. Loňská výroba byla podle Pluháčka nejvyšší za posledních několik let.

Produkce přerovského pivovaru za prvních devět měsíců letošního roku kopíruje loňský rok. Letos na sklonku léta Pivovar Zubr zahájil prodej jablečného cideru Royal Dog. "Cidery stále stoupají na popularitě, obzvláště mezi mladšími spotřebiteli," zdůvodnil Pluháček rozšíření nabídky pivovaru.

Export se na prodeji Pivovaru Zubr podílí zhruba pětinou. Hlavním vývozním teritoriem zůstává Slovensko, pivovar ale vyváží také do Švédska, Estonska či Finska. Přerovské pivo je nově vyváženo také do Číny, Izraele a na Kapverdské ostrovy. "Náš export lehce roste. V zahraničí je zájem hlavně o pivo v plechovkách," řekl Pluháček.

Pivovar Zubr patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel. Jejich roční výstav je do jednoho milionu hektolitrů piva. Pivovary prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.

Ředitel Budvaru Jiří Boček odchází ke konci roku z funkce

Publikováno:před rokemZdroj:Českobudějovický deníkBudvar

Z postu ředitele národního podniku Budějovický Budvar odejde Jiří Boček. Mluvčí pivovaru Petr Samec Deníku potvrdil, že Jiří Boček odeslal ministru zemědělství dopis, v němž oznámil svou rezignaci ke konci letošního roku.

"Mohu potvrdit, že pan Boček odeslal ministru zemědělství České republiky dopis, ve kterém oznamuje svůj odchod z funkce ředitele podniku k 31. 12. 2016," řekl mluvčí Budvaru Petr Samec a doplnil, že důvody rezignace nebyly v dopise uvedeny. Ministerstvo zemědělství, jehož mluvčí Markéta Ježková informaci o rezignaci Jiřího Bočka rovněž potvrdila, je zřizovatelem národního podniku.

Jiří Boček (59) je v čele pivovaru od roku 1991. V pivovaru pracoval ale už v letech 1972 až 1973, a to v rámci praxe při studiu Středního odborného učiliště pivovarského v Českých Budějovicích. Po absolvování střední průmyslové školy a Vysoké školy chemicko-technologické v Praze se do Budvaru vrátil jako technolog a mistr varen, v letech 1985 až 1991 zde působil jako podsládek a mistr varen.

Důvodem rezignace Jiřího Bočka jsou pravděpodobně zdravotní důvody.

Jiří Boček obdržel minulý týden od prezidenta Miloše Zemana státní vyznamenání, konkrétně Medaili Za zásluhy o stát v hospodářské oblasti. Letos obdržel i Výroční cenu České a moravské pivovarnické akademie za rok 2015.

V rozhovoru pro Deník před časem Jiří Boček zhodnotil porevoluční vývoj pivovaru: "Když jsem si položil otázku, proč jsme jako firma po čtvrt století od revoluce v tak dobrém stavu, tak jsem došel k několika základním bodům. Za prvé jsme i přes všechny změny stále věřili v naši značku. Dále jsme nepřestali věřit v kvalitu a konkurenceschopnost našich produktů. Nezahodili jsme ani originalitu budějovického piva. Naučili jsme se také věřit svým schopnostem. Naše firma je trochu odlišná tím, že řada lidí zde pracuje většinu svého produktivního života. Na těchto lidech oceňuji schopnost se dále rozvíjet a být loajální 
k firmě a ke značce."

Objem prodaného piva z pivovaru Budějovický Budvar se loni meziročně zvýšil o 9,9 % na objem 1,6 milionu hektolitrů. Tento nárůst potvrdil dlouhodobý trend: za 10 let se výstav pivovaru zvýšil o 39 % a od roku 1991 o 226 %. Loňský prodej piva byl zároveň nejvyšší během 120 let existence podniku. Prodej klíčového druhu piva – tedy světlého ležáku Budweiser Budvar – vzrostl o 12 %. Ležáku Pardálu Echt se prodalo o devět procent více. Prodej piva baleného v lahvích se zvýšil o 10 % a prodej plechovek stoupl o 29 %. Prodej piva v tuzemsku vzrostl o 9 % a export se zvýšil o 10,5 %. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budějovický Budvar podílel z 21,7 %.

Ředitel Budějovického Budvaru rezignoval. Kvůli zdravotnímu stavu

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czBudvar

Dlouholetý šéf Budějovického Budvaru Jiří Boček rezignoval kvůli zdravotnímu stavu na funkci ředitele tohoto národního podniku. V jeho čele stojí od roku 1990. V pátek 28. října si převzal z rukou prezidenta České republiky Miloše Zemana Medaili Za zásluhy o stát v hospodářské oblasti.

„Mohu potvrdit, že ministr zemědělství Marian Jurečka přijal rezignaci pana Jiřího Bočka, ředitele národního podniku Budějovický Budvar,“ sdělila iDNES.cz Markéta Ježková, mluvčí ministerstva zemědělství.

Devětapadesátiletý Jiří Boček nabídl Jurečkovi rezignaci k 31. prosinci. Své místo opouští kvůli zdravotním problémům, podle informací MF DNES se léčí delší dobu s rakovinou.

Národní podnik Budějovický Budvar byl založen roku 1895 jako Český akciový pivovar. Do konce roku 1896 činil výstav 51 tisíc hektolitrů piva. Dnes se výstav pohybuje okolo 1,5 milionu hektolitrů a pivovar láme jeden rekord za druhým. Pivo vyváží do 70 zemí světa, kam putuje více než polovina produkce. Budvaru se velmi daří na trzích, jako je Německo, Slovensko, Polsko a Rakousko.

Budvar vede řadu sporů s největším světovým pivovarem Anheuser Busch InBev. Oba pivovary bojují o značku Budweiser a její obměny již více než sto let. Naposledy vyhrál Budvar soudní spor v Portugalsku. Anheuser-Busch InBev nesmí používat v Portugalsku piva s označením Budweiser.

Pivo Bočka provází od mládí
Jiří Boček je jeho šéfem od roku 1990. Pivo je mu blízké už od mládí. V 15 letech se začal učit na sladovníka, prošel mnoha pozicemi v různých pivovarech po republice. Nakonec se dopracoval z podsládka v Budvaru na jeho ředitele. Původně se mu ale do řídicí funkce vůbec nechtělo, jak přiznal v jednom z rozhovorů pro MF DNES.

„Poprvé mi nabídli funkci ředitele v roce 1990, a to jsem odmítl. Necítil jsem se na to, protože jsem nikdy nic podobného nedělal, byl jsem odborníkem na technologie. Rok poté se to už nedalo odmítnout, ale bylo to velmi těžké. Hodně mi to dalo, profesně a lidsky. Rozhodně toho nelituji,“ líčil Boček.

Nejvíc si podle svých slov oblíbil na své kariérní cestě v pivovaru pozici technologa.

V pátek dostal medaili od Zemana. Šéf Budvaru Boček nyní rezignoval po 26 letech

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czBudvar

Jeden z nejdéle sloužících tuzemských generálních ředitelů, šéf budějovického Budvaru Jiří Boček, rezignoval. Podle informací serveru Seznam Zprávy opustí svůj post kvůli zdravotnímu stavu. Jiří Boček je vnímán jako výrazná osobnost českého pivovarství.

Podle informací Seznam Zprávy opustí svůj post kvůli zdravotnímu stavu, delší dobu se léčí s rakovinou. Ministr zemědělství Marián Jurečka (KDU-ČSL) potvrdil, že mu Boček již zaslal rezignační dopis. „Dostal jsem dopis, který mi adresuje, s rezignací k 31. 12.,“ řekl pro Seznam Jurečka.

Boček je vnímán jako výrazná osobnost českého pivovarství, která zajistila Budvaru nebývalý rozvoj. Prosazoval tradiční výrobu, ale během své kariéry také musel odolávat několika pokusům o privatizaci českobudějovického národního podniku.

Minulý týden Boček dostal u příležitosti státního svátku od prezidenta Miloše Zemana Medaili za zásluhy.

Devětapadesátiletý manažer byl generálním ředitelem Budějovického Budvaru od roku 1990. V roce 1991 vyprodukoval Budvar 400 tisíc hektolitrů piva, zatímco loni už zhruba 1,5 milionu hektolitrů.

Gambrinusu se zdála klasická komunikace neefektivní, přišli fiktivním pivovarem

Publikováno:před rokemZdroj:Zet.czAutor:Zuzana NevoralováGambrinus

Nedávno proběhla reklamní kampaň pivovaru Gambrinus. V ní tamní tým propagoval fiktivní minipivovar, za kterým se ve skutečnosti skrýval Gambrinus. Podle manažera marketingu pro značku Gambrinus Marka Dvořáka totiž měla většina lidí negativní názor na pivo Gambrinus i přesto, že jej delší dobu neochutnala. Lidé by ale podle něj měli vyjádřit svůj názor až poté, co pivo ochutnají. Více o této kampani prozradil na rádiu Zet.

Co vás vedlo k vytvoření reklamní kampaně založené na fiktivním pivovaru?
Díky situace, ve které jsme se nacházeli, jsme vycházeli z předpokladu, který jsme zjistili po několika letech zkoumání. Bylo zapotřebí se začít věnovat dvěma věcem. První věcí bylo, že nemůžeme využívat klasickou komerční komunikaci, klasickou reklamní kampaň. Tím způsobem totiž značka komunikovala dlouho a jevilo se nám to jako neefektivní. Druhý základní poznatek byl takový, že většina lidí, která měla na Gambrinus negativní názor nebo ho nevnímala dobře, byli lidé, kteří ho řadu let neochutnali. Z toho důvodu jsme se rozhodli lidi přimět k tomu, aby změnili své vnímání nejen na Gambrinus ale na všechna piva v Česku. Názor by si měli udělat podle toho, až pivo ochutnají. Proto jsme založili fiktivní minipivovar, proto jsme zhruba jeden měsíc prodávali pivo pod značkou fiktivního minipivovaru. Následně jsme odkryli, co se za tímto minipivovarem skrývá a že i Gambrinus může vařit velmi dobré pivo.

Jaký byl počáteční impuls a počáteční čísla na základě, kterých jste si stanovili cíl.
Vycházeli jsme z čísel a vůbec počtu lidí, kteří Gambrinus v žádném případě nebudou pít a kteří se o něm vyjadřují negativně. V prvním případě dosahovali téměř deseti procent. Šlo tedy o deset procent lidí, kteří nechtějí v žádném případě Gambrinus pít. Počet lidí, kteří se o něm vyjadřují negativně dosáhl někam a ke 40 procentům. Na základě toho jsme stanovili naše výsledky a naše cíle. Jsme rádi, že jsme je splnili.

Kde vznikl tento nápad? Přišli jste na něj interně ve společnosti nebo vznikl na základě spolupráce s externí agenturou?
Popravdě jsme si s podobným nápadem pohrávali už nějakou dobu. Nedokázali jsme mu ale dát tu finální tvář, nedokázali jsme do ní provázat všechny věci, které jsme chtěli komunikovat tak, abychom na ně mohli v budoucnu navázat. To znamená, že určitá představa vznikla interně, výrazně nám poté pomohla agentura McCann Prague, která vlastně přišla s finálním konceptem. Upřímně řečeno toto je koncept, na kterém se podílelo spousta subjektů. Všechny nebudu jmenovat, protože bych nerad na někoho zapomněl. Byl to ale opravdu velký, týmový a tvůrčí nápad. Zároveň byl složitější v tom, že byl vlastně většině zaměstnancům Plzeňského prazdroje byl utajený.

Jaké kanály jste v rámci kampaně použili? Jaké mediatypy?
Kampaň jsme rozdělili zhruba do čtyř fází. V té první jsme od pivařů zjišťovali, co jim přesně vadí a jaké jsou věci, na které bychom se měli následně zaměřit. V rámci toho jsme používali zejména online. Jednak se objevil nebrandovaný pivní test pravdy, na který nám reagovalo asi 40 tisíc respondentů. V první fázi to byl tedy především online. V té druhé fázi, kdy jsme vlasně odhalovali, co měl patron na svědomí, byla primárně televize. Měli jsme nakoupené jak klasické třiceti vteřinové spoty, tak vlastně prémiové tří minutové spoty vysílané v prime-timech obou komerčních televizí. Druhý den jsme přišli s celostránkovými printy v podobě omluvných dopisů. Poté jsme samozřejmě opět použili online pro získání dodatečného zásahu. V rámci třetí fáze jsme potřebovali vysvětlit, proč jsme to všechno dělali. Šli jsme tedy napříč celým mediálním spektrem. To znamená, že jsme použili opět televizi, print a online. Do outdooru jsme se v této fázi nepouštěli. V poslední fázi, ve které byl dialog s lidmi, jsme přidávali ještě PR.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.02.2018 15:356.000/6.000