Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Spor o značku aneb Jak zneužili kachnu a psa

Publikováno:před měsícemZdroj:Marketing journalAutor:Petr MichlDuck&Dog

Rajhradský minipivovar Beerserker s úspěšnou značkou piv Duck & Dog jednoho dne zjistil, že pes a kachna se stejným názvem a podobným logem fušují i do vína.

Představte si, že jste minipivovar s úspěšnou značkou piv, která má své logo a již celou sérii etiket. Jednoho dne ale zjistíte, že si vaši značku právě někdo zaregistroval. A to krátce poté, co se s vámi bavil o dlouhodobé spolupráci. Tento příběh prožil Pavel Machaň z rajhradského pivovaru Beerserker.

Jeho pivo Duck & Dog se od února 2016 začalo prodávat s na danou kategorii poměrně hravou a neotřelou vizuální identitou. Za ní stojí Ondřej Tošenovský a Radek Cichý. „Během podzimu 2015 jsme vymysleli několik názvů, udělali průzkumy a nakonec se vybral název Duck & Dog (Duck and Dog). Samozřejmě jsme zjišťovali, jestli už něco podobného neexistuje. V té době jsme našli jen nějakou hospůdku kdesi ve Španělsku, u nás nic podobného nebylo. Vytvořili jsme k tomu příběh a 3 návrhy vizuálů, z nichž si klient vybral," přibližuje svou práci Tošenovský a dodává: „Značka začala fungovat a klukům z pivovaru se začalo dařit … z původně plánovaných 3 druhů piv jsme do dnešního dne vytvořili už více než 10 etiket na různá piva, ve kterých rozehráváme příběhy kačeny a psa."

Útok z jižních svahů
Poslední dubnový týden nicméně spatřila světlo světa vizuální identita značky vína Duck & Dog oficiálně představená Vinařstvím Veselí nad Moravou. Širší veřejnosti byla prezentována fotogalerie ze slavnostního představení značky facebookovou stránkou vinařství, spuštěn byl také web duckndog.cz (ano, v době vydání článku je již nefunkční, pozn. red.).

Mimo stejného názvu je patrná i vizuální inspirace u logotypu a inspirace spíše ideová než stylová je patrná i u loga složeného také z „psa nad kachnou".

Majitel pivovaru Beerserker Pavel Machaň byl tímto vývojem překvapený jen částečně. Toho, že někdo požádal o ochrannou známku na název Duck & Dog, si povšiml před několika měsíci. Jeden jeho známý ho v lednu tohoto roku přesvědčoval, ať raději o ochrannou známku zažádá co nejdříve. Trocha vyhledávání na stránce Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPS) ho přivedla k nepříjemnému zjištění. O ochrannou známku na název Duck & Dog a DUCK AND DOG již bylo požádáno, a to v létě 2017 developerskou společností Trigema a. s. Veřejně byla tato skutečnost dána na vědomí na webu ÚPS 29. listopadu 2017.

Pavel Machaň tak měl poněkud štěstí v neštěstí. Od výše zmíněného zveřejnění na webu ÚPS totiž běží tříměsíční lhůta, kdy můžou další subjekty do schvalovacího procesu zasáhnout podáním námitky proti zápisu, lidově řečeno vyjádřit svůj nesouhlas a podpořit ho relevantními argumenty.

Hlavním protiargumentem je, že pivo není víno
Developerská společnost Trigema a. s. vlastní 80% podíl ve společnosti Vinařství Veselí nad Moravou, které začalo značku Duck & Dog používat. Dalšími minoritní podílníky jsou Tomáš Zbořil (obchodní podíl 7,5 %), Martin Gajoš (obchodní podíl 7,5 %) a Ondřej Gajoš (obchodní podíl 5 %).

Výše linkovaná facebooková stránka vinařství již neexistuje, byla deaktivována poté, co se v komentářích začali ostře vyjadřovat k používání značky Duck & Dog majitelé rajhradského pivovaru a jeho sympatizanti. Na dotaz Marketing Journalu se snažil toto rozhodnutí obhájit mluvčí společnosti Trigema, Radek Polák: „Některé konverzační příspěvky na facebookové stránce si byly obsahově hodně podobné, což začalo čím dál více vzbuzovat dojem řízené negativní kampaně. Nechceme na Facebooku bojovat s těmi, kteří jsou vedeni myšlenkou, že žádné vinařství si nemůže dovolit tento zatím neregistrovaný brand na trh vůbec ani uvést."

Doplňujeme také oficiální vyjádření, které se objevilo na webu duckanddog.cz předtím, než tato stránka spojená s vinařským projektem také zmizela.

Podstata tohoto argumentu je založená na tom, že i stejné či částečně stejné názvy značek mohou na trhu koexistovat, aniž by si překážely, pokud se pohybují v jiných tržních segmentech a nekonkurují si. V určitých případech je to pravda, z českého prostředí uveďme třeba mléko či máslo Tatra a nákladní vozy Tatra.

Víno a pivo se sice prý nemají míchat, jedná se ovšem o alkoholické nápoje, které se často objevují na menu restauračních zařízení zároveň. Lze si tak jednoduše představit situaci, kdy si lidé na základě zkušenosti s vínem Duck & Dog objednají nebo neobjednají pivo se stejným názvem. A platit to může samozřejmě i naopak a také pro nákup lahví k pozdější konzumaci doma.

Návštěva k nezaplacení
Lidé z pivovaru Beerserker se i proto rozhodně nedomnívají, že je to v pořádku. Stejně tak prý neplatí, že by o existenci pivovaru lidé z Trigemy, potažmo z Vinařství Veselí nad Moravou, nevěděli. Spolumajitel pivovaru Beerserker, Pavel Machaň, k tomu uvádí:

„Pánové Gajošové se byli v létě 2017 u nás v pivovaru podívat. Předcházela tomu mailová komunikace, kdy se s námi chtěli sejít ohledně údajné dlouhodobé spolupráce."

Datum podání žádosti o udělení ochranné známky pak prý naznačuje, že o ni zažádali krátce po uvedeném setkání. Pavel Machaň poskytl Marketing Journalu screen mailové komunikace ze srpna 2017 s Martinem Gajošem, z níž je patrná snaha o setkání ze strany spoluvlastníka Vinařství Veselí nad Moravou. Argumenty, že tak o značce piva Duck & Dog nevěděli, se zdají jako chabé či dokonce lživé.

„Nedávno mě kontaktovali s tím, že se nějak domluvíme na spolupráci. Měl jsem pocit, že jim jde o to, abych stáhl podanou námitku proti zápisu. Mě ale poměrně vyvedlo z míry i to, že mezi oblastmi, pro které žádají o registraci ochranné známky, figuruje i výroba piva," dodává Pavel Machaň s tím, že o žádné jednání ani spolupráci nemá zájem do okamžiku, dokud společnost Trigema svou žádost o ochrannou známku nejprve nestáhne.

Redakce hovořila se spoluvlastníkem Vinařství Veselí nad Moravou Tomášem Zbořilem, který vysvětloval žádost o registraci v kategorii zahrnující výrobu piva tím, že jde spíše o dílo úředních možností. Chtějí prý také dělat mošt náležící mezi nealkoholické nápoje a právě ty jsou v možnostech žádosti o ochrannou známku v kategorii „(32) nealkoholické nápoje, pivo".

Zbořil dále hovořil smířlivěji s tím, že rajhradský pivovar používal značku dříve a budou to muset nějak reflektovat, mluvčí Trigemy a „projektu Duck & Dog" Mluvčí Richard Polák nicméně trvá na tom, že obě dvě značky nabízí něco jiného a mohou existovat zároveň. Ze všeho nejvíc to tak vypadá na dlouho trvající spor.

Speciální pivo a opera. Ústí slaví sté výročí republiky

Publikováno:před měsícemZdroj:Ústecký deníkAutor:Janni Vorlíček

Ústí nad Labem si celý rok připomíná 100. výročí založení Československa.
Oslavit 100. výročí vzniku republiky neopomenou ani Ústečané. Krom velkolepých hudebních představení, výstav nebo hraných rekonstrukcí se mohou těšit i na sto hektolitrů speciálního piva vařeného dle tradiční historické receptury. Ochutnat ho lze už tuto sobotu.

„Letos si připomínáme řadu významných, takzvaně osmičkových výročí. Ústí nezůstane pozadu, připravilo program k jejich připomenutí. Součástí je výroční 11stupňový speciál T.G.M., který vznikl ve spolupráci s pivovarem Na Rychtě. Kuchaři připraví i menu inspirované kuchyní první republiky,“ přiblížila mluvčí Ústí Romana Macová.

Výroční světlý ležák plzeňského typu bude k mání na Ústeckém pivním jarmarku malých a rodinných pivovarů. Čepovat jej budou nefiltrovaný a nepasterovaný. Vyznačuje se proto lehkým zákalem, způsobeným kvasinkami. Pivo má jemně nahořklou chuť, docílenou dvojnásobným chmelením aromatickým žateckým poloraným červeňákem.

„K letošnímu jubilejnímu výročí založení Československé republiky jsme chtěli uvařit také něco nového. T.G.M. je světlé, spodně kvašené, dobře uleželé a patří mezi středně silná piva,“ popsal ředitel pivovaru Jiří Šťovíček.

Oslavy by ovšem neměly být jen potěchou pro tělo, ale i pro ducha. Největší kulturní událostí tak nejspíš bude uvedení opery Libuše od Bedřicha Smetany s divou Evou Urbanovou v titulní úloze. Slavnostní předpremiéru chystá Severočeské divadlo na svátek sv. Václava 28. září, premiéru na 12. října.

„Nastudujeme ji jako jedni z mála v klasickém pojetí. Bez modernizujících prvků. K příležitosti, k níž ji připravujeme, se něco takového nehodí,“ řekl ředitel divadla Miloš Formáček s tím, že kostýmy a scénu připravuje výtvarník Josef Jelínek.

I na dalšího českého hudebního velikána pamatují. Slovanské tance Antonína Dvořáka totiž v divadle zazní 9. října v podání klavíristů Igora Ardaševa a Michala Maška, a to v druhé polovině koncertu. „Je to taková zajímavost, kterou doposud nikdo neuvedl. Střídání původních klavírních a orchestrálních verzí jako vzájemný dialog,“ přiblížil ředitel Formáček

Pivo s operou Libuše patří k největším lákadlům celoročních oslav. Řadit se k nim ale mohou i některé další akce, jež vyvrcholí v prosinci během adventu. „Oslavujeme připojení k Československu později, protože město se k republice připojilo až se zpožděním,“ popsal ředitel ústeckého muzea Václav Houfek.

Narážel tím na vznik provincie Deutschböhmen, k níž se po rozpadu habsburské monarchie většinově německé Ústí původně připojilo. Součástí ČSR se stalo až ve středu 11. prosince 1918 po deváté hodině ráno, kdy státní svrchovanost převzal velitel československých vojenských oddílů major Hulík.

Právě na rekonstrukci této události se mohou v prosinci Ústečané těšit. Bude totiž součástí vánočních trhů. „Zároveň se chystáme odhalit pamětní desku na domě, kde sídlilo první československé vojenské velitelství,“ doplnil ředitel muzea.

První viditelná stopa Japonců v Prazdroji. Pivovar uvede rýžové pivo Asahi

Publikováno:před měsícemZdroj:iDNES.czBudvar

Ve vybraných českých restauracích bude od června možné ochutnat pivo Asahi Super Dry, vlajkovou loď japonské pivovarnické společnosti Asahi. Na český trh jej uvádí Plzeňský Prazdroj, jehož vlastníkem se koncern Asahi stal před rokem. Ležák s recepturou, která obsahuje rýži, donedávna vyráběl konkurenční Staropramen.

V Japonsku se pivo Asahi Super Dry prodává od roku 1987 a v současnosti je dostupné také v mnoha světových zemích. Ležák, jehož výroba podléhá japonským standardům vaření piva, proslavila chuť, kterou výrobci označují termínem „karakuchi“.

Ta vzniká díky technologii kvašení, která využívá ječný slad, nízkou teplotu, úplné prokvašení, dlouhodobé zrání a vynechává proces pasterizace. „Ležák Asahi Super Dry je uvařen tak, aby nabídl po napití říznou a osvěžující chuť, která v závěru přechází do velmi čisté chuti bez dlouhého doznívání,“ popisuje marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie. „Věřím, že jej ocení i čeští milovníci piva, byť chutná výrazně jinak než tradiční český ležák,“ dodává.

Pivo s recepturou, jejíž součástí je i rýže, poprvé uvedla na trh japonská pivovarnická společnost Asahi. Firma v březnu 2017 převzala Plzeňský Prazdroj, který koupila společně s dalšími čtyřmi evropskými pivovary.

Prazdroj teď bude v tuzemsku distribuovat její značku Super Dry, která je jedním z jejich nejúspěšnějších produktů. V současnosti se tento ležák vyrábí v italském pivovaru Peroni, který je také součástí skupiny Asahi. Až do konce minulého roku jej na základě licenční smlouvy vařil pražský Staropramen.

Do nového ležáckého tanku ve sklepě Budvaru se vejde skoro půl milionu piv

Publikováno:před měsícemZdroj:iDNES.czAutor:Jakub BartošBudvar

První tank o objemu 2 100 hektolitrů, tedy 420 tisíc piv, ve čtvrtek ráno zamířil do objektu nového ležáckého sklepa v Budějovickém Budvaru. Umístil ho tam jeřáb o nosnosti 350 tun. V průběhu nadcházejících týdnů jich v pivovaru nainstalují celkem 24. Výrobní kapacity pro dozrávání piva se tím zvýší o 20 procent.

Jen několik desítek centimetrů dělilo 12tunový tank od okolních zdí, když ho jeřábník střechou umisťoval do nového sklepa. Po několika minutách zmizel v objektu, kam během května zamíří přesně 24 tanků o objemu 2 100 hektolitrů a 10 tanků o objemu 244 hektolitrů.

„Tato technicky náročná operace je vyvrcholením téměř ročního úsilí stavbařů, kteří postavili novou chlazenou halu ležáckého sklepa přímo uprostřed komplexu dalších výrobních budov,“ uvedl ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.

Výrobní kapacity pro dozrávání piva se tím v národním podniku zvýší o 20 procent. Hodnota investice do nového sklepa a technologie je 250 milionů korun.

„Rozšíření ležáckého sklepa je součástí rozvojového plánu pivovaru, který byl zahájen v roce 2016. Několik důležitých projektů již bylo ukončeno. Od letošního dubna je ve zkušebním provozu automatizované logistické centrum v hodnotě 750 milionů korun,“ řekl Petr Samec, mluvčí pivovaru.

Nerezové tanky vyrobila společnost ZVU Strojírny Hradec Králové. Jsou přes 14 metrů dlouhé a jejich průměr je téměř pět metrů. „Cesta trvala 12 hodin a obešla se bez komplikací. Řidiči se nesetkají s žádným dopravním omezením,“ sdělil Martin Kovář, ředitel obchodní skupiny Potravinářské technologie.

Letos pivovar zahájí stavbu budovy pro novou stáčírnu lahví a výrobních kapacit pro hlavní kvašení. Poslední etapou rozvojového plánu je nová varna. Po dokončení všech naplánovaných investic za dvě miliardy se roční výstav pivovaru zvýší na dva miliony hektolitrů.


Létajícího chrousta či Starou školu ochutnáte na Letné

Publikováno:před měsícemZdroj:Metro.czAutor:Marek Hýř

Slepice, Chomout, Stará škola nebo Létající chroust. To je jen několik pivovarů, které budou ode dneška do 26. května čepovat své zlatavé moky v rámci Českého pivního festivalu na Letenské pláni. Desítky výhradně českých piv letos doplní speciální piva od takzvaných domovařičů.

Protože je v Česku pro doma uvařené pivo velmi přísná legislativa, připravil festival společný projekt s Cechem domácích pivovarníků a čtyřmi českými pivovary. Domácí sládci tak svá piva měli možnost uvařit v opravdovém pivovaru.

„Jsem hrdá na náš projekt Uvař si své pivo v pivovaru. Jeho prostřednictvím jsme čtyřem domovařičům splnili sen a návštěvníkům festivalu tak umožnili ochutnat další naprosto výjimečná piva,“ uvedla ředitelka festivalu Šárka Vávrová.

Kromě orosených ochutnávek se návštěvníci mohou také těšit na koncerty českých písničkářů, workshopy a výstavu fotografií Příběhy, která vypráví příběhy dvanácti osobností pivovarského světa. Také letos budou moci návštěvníci formou on-line hlasování zvolit tři nejoblíbenější piva festivalu.

Stokorunové vstupné zaplatí každý návštěvník jen jednou, se svou vstupenkou se může na festival libovolně vracet. Přesný program festivalu najdete na webu ceskypivnifestival.cz.

The Tap Tap mají už i vlastní pivo! Přijďte ho ochutnat na Folimanku a Vyšehrad, Kdy?

Publikováno:před měsícemZdroj:Aplausin.cz

I pro letošní rok připravuje kapela The Tap Tap festival hudby a pohybu Pojď dál v pražském parku Folimanka a v areálu škol Jedličkova ústavu na Vyšehradě. Letos představí i svou vlastní edici piva Sedící Bizon.

Letošní ročník se uskuteční 12. května opět na dvou místech. Dopolední program proběhne v parku Folimanka pod Nuselským mostem a odpolední v areálu škol Jedličkova ústavu na Vyšehradě.

Letošní novinkou bude rozšířený hudební program na Folimance a ochutnávka piv klášterních a dalších minipivovarů. Chybět nebude ani bohaté a rozmanité občerstvení. The Tap Tap představí i svou vlastní edici lahvového piva Sedící Bizon.

Program v prostoru parku Folimanka zahájí v 10 hodin dopoledne adrenalinové slaňování Nuselského mostu. O hodinu později odstartuje hudební část akce svým koncertem kapela 100 zvířat, jejich saxofonistka Makina zahraje přímo ze slaňovacího lana. Druhým koncertním hostem bude Mr. Cocoman (Adam Lanči), který taktéž zahájí své vystoupení v závěsu pod mostem. Druhý koncert na Folimance je letošní první novinkou. Slaňovaní umělců i dalších odvážlivců bude jako každý rok doprovázet bubenické uskupení Tam Tam Batucada. Třetím hostem na Folimance bude pěvecký sbor Puellae Cantantes, který s The Tap Tap spolupracuje již několik sezón. Ale nejen hudbou živ je člověk. Připraveny budou domácí nápoje všech chutí, tvarů a barev. Návštěvníci budou mít možnost ochutnat klášterní speciality sester Boromejek a jiné pochoutky a pivo od Premonstrátů a jiných klášterních i laických malých pivovarů. Takže vaření v tuto sobotu povinně odpadá.

V 15 hodin odpoledne se veškeré dění přesune průvodem za doprovodu Tam Tam Batucada na Vyšehrad. Průvod tradičně povede zpěvačka The Tap Tap Jana Augustinová.

Trojici koncertů v areálu škol Jedličkova ústavu zahájí v 16 hodin jeden z nejoblíbenějších umělců české hudební scény pan Jaroslav Uhlíř. Následovat ho bude samostatné vystoupení Tam Tam Batucady a v 19 hodin letošní festival Pojď dál klasicky zakončí koncertním setem kapela The Tap Tap.

I na Vyšehradě bude o jídlo a pití pro diváky dobře postaráno.

Plzeňský Prazdroj uvádí na trh japonské pivo

Publikováno:před měsícemZdroj:MediaGuru.czPrazdroj

Plzeňský Prazdroj, patřící japonské skupině Asahi, představí v Česku ležák s chutí „karakuchi“.
Společnost Plzeňský Prazdroj uvádí na trh pivo, vzniklé v zemi její mateřské skupiny Asahi. Japonský ležák s chutí „karakuchi“ nazvaný Asahi Super Dry bude možné ochutnat ve vybraných restauracích od června. Podpoří ho komunikace s claimem „Vyladěno v Japonsku“ v místě prodeje a v rámci eventů.

„Prémiový ležák Asahi Super Dry plně odráží japonský přístup ke kvalitě. Japonci věří, že vše – výrobky i postupy – lze neustále zlepšovat tak, aby vznikl perfektní produkt. Ležák Asahi Super Dry je uvařen tak, aby nabídl po napití říznou a osvěžující chuť, která v závěru přechází do velmi čisté chuti bez dlouhého doznívání. Díky tomu si můžete naplno vychutnat jakékoli jídlo. Věřím, že jej ocení i čeští milovníci piva, byť chutná výrazně jinak než tradiční český ležák,“ říká marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

Asahi Super Dry vznikl před třemi desítkami let. Vyznačuje se originální recepturou a kvalitními surovinami, například aromatickým chmelem, unikátně vyvinutými kvasinkami, výběrovým ječným slade, křišťálově čistou vodou a rýží. Speciální je i technologii kvašení, která spočívá především v použití ječného sladu, nízké teplotě, úplném prokvašení, dlouhodobém zrání a vynechání pasterizace.

Masné krámy a Budvarky získaly ceny pivovarnické akademie

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Ve čtvrtek 19. dubna 2018 byly v Barokním sále Moravské galerie v Brně slavnostně předány Výroční ceny České a moravské pivovarnické akademie (dále jen ČMPA) ve 22 kategoriích. Přední pivovarští odborníci letos ocenili dva projekty z Budějovického Budvaru. V kategorii „Pivovarská restaurace mimo pivovar“ získala Výroční cenu 2017 kultovní českobudějovická restaurace Masné krámy. V kategorii „Nejlepší koncept řetězce restaurací“ pak uspěl koncept „Originální pivnice BUDVARKA“.

„Děkujeme členům Akademie za hlasy v letošní anketě. Těší nás, že odborníky dokázaly zaujmout na jedné straně velmi tradiční a časem prověřené Masné krámy a na druhé straně velmi moderní koncept BUDVARKA, který získal prestižní mezinárodní ocenění Red Dot. Skvělé je, že podobně to vnímá i široká veřejnost – jak Masné krámy, tak BUDVARKY patří mezi velmi oblíbené a úspěšné podniky,” říká Petr Samec, tiskový mluvčí Budějovického Budvaru.

Historie masných krámů a restaurace Masné krámy
Na dnešním místě v Krajinské ulici se masné krámy nacházejí více než 650 let. Původní masné krámy byly na Rynku (dnešní náměstí Přemysla Otakara II.). Byly souborem menších dřevěných krámků a vznikly na přelomu 13. a 14. století. Císař Karel IV. nařídil v roce 1364 (19. února) masné krámy na Rynku zbourat kvůli hygieně a zápachu. Nové místo bylo určeno v Krajinské ulici, přesně tam, kde dnes stojí restaurace Masné krámy. Současná budova pochází zřejmě z roku 1554. Jde o stavbu bazilikového půdorysu. Západní průčelí je renesanční s cimbuřím a střílnami na atice, vlastní štít tvoří tzv. vlaštovčí ocasy. Východní průčelí bylo přestavěno na počátku 30. let 19. století. Kamenný zdvojený renesanční portál je původní. Prostřední vysoká hala byla určena veřejnosti, v obou postranních nižších halách byly jednotlivé řeznické krámky. Omezený řeznický provoz (porážení drobných zvířat včetně telat) na dvoře se udržel až do roku 1899. Pak se zpracování masa přesunulo do městských jatek a jednotlivé krámky byly rozprodány. Po 2. světové válce se kvůli havarijnímu stavu uvažovalo o demolici objektu. Naštěstí nakonec padlo opačné rozhodnutí a historická budova byla v průběhu roku 1953 přestavěna podle projektu J. Fidry. Restaurace Masné krámy byla otevřena 1. října 1954 a rychle získala popularitu díky prvotřídnímu pivu z Budějovického Budvaru a výborné kuchyni. Po povodni v roce 2002 byly Masné krámy uzavřeny. Znovu se otevřely 5. prosince 2007. Rekonstruovaný interiér navazuje nejen na tradici původní restaurace, ale i na historický charakter budovy. Proto byly zvoleny architektonické prvky a tradiční materiály, které toto historické vyznění podporují (dubový masiv, přírodní kůže, černý matný kov, patinovaná měď). Vybavení interiéru má jednoduchý a účelový charakter a také evokuje historickou sounáležitost se stavbou.

O konceptu BUDVARKA
Koncept značkových restaurací BUDVARKA získal prestižní mezinárodní ocenění Red Dot za vysokou kvalitu designu. Autorem designu je české IO Studio vedené architektem a designérem Lukou Križkem. První BUDVARKA byla otevřena loni v březnu a nyní již fungují tři. Další restaurace této sítě se připravují - v nejbližší době budou otevřeny BUDVARKY v Liberci a ve Zlíně. BUDVARKA představuje moderní řetězec restaurací se silnou vizuální přítomností značky Budweiser Budvar. Je to prostor, ve kterém by se lidé měli cítit příjemně a uvolněně. Proto je důležitou složkou navrženého konceptu také optimismus s prvky humoru. Flexibilní interiér je možné aplikovat v různých typech prostorů od historických po moderní. Z praktického pohledu je velmi důležitá jednoduchost montáže navrženého mobiliáře. Zařízení BUDVARKY je navrženo z mnoha originálních prvků, které výborně doplňují dřevěné židle tradiční české značky TON. Důraz byl kladen na použití kvalitních přírodních materiálů v interiéru. Součástí designového řešení restaurace BUDVARKA jsou i originální jídelní lístky, pivní tácky, porcelánové stojany na příbory, porcelánové misky na podtácky, přepravky na dochucovadla a kompletní venkovní značení restaurace.

Strakonický klub Křemelka ožívá díky pivovaru Dudák

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápojeDudák

Vedení pivovaru DUDÁK postupně opravuje strakonické provozovny občerstvení a restaurační zařízení, které patří městu. Chystá se zrekonstruovat všech zhruba deset provozoven, které pivovar dostal na konci roku do nájmu od města Strakonice. Jako první je opravený známý Hudební klub Křemelka, před létem se oprav dočkají i stánky s občerstvením na městském koupališti. DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. je posledním pivovarem v České republice, který zůstává ve vlastnictví města.

Tohle je ta nejlepší zpráva pro příznivce rockové muziky ve Strakonicích. Po 496 dnech se bude v hudebním klubu Křemelka konat koncert. Skupiny Delusion, Punková sekce, Undefire nebo Commodore 64 zahrají v zcela nově zrekonstruovaném prostředí. Spojení kvalitního rocku a strakonického piva bude fungovat i nadále - na čepu zde bude strakonická desítka a polotmavá třináctka Klostermann. Současný provozovatel Míla Uhříček, který má šestiletou praxi v oboru pohostinství, chce mít Křemelku otevřenou v pravidelném rytmu – středa – pátek – sobota.

„Podobný prostor ve Strakonicích, kde má rocková muzika silnou tradici není. V Strakonicích jsou desítky kapel, kvůli rocku se do Strakonic sjíždí příznivci této muziky až z dalekého okolí. Proto jsme vyvinuli opravdu velké úsilí, abychom Křemelku v městě udrželi. Věříme, že to mladí ocení,“ uvedl Rudolf Oberfalcer, předseda představenstva strakonického pivovaru s tím, že výše investice odpovídá tomu, jak klub nyní po opravách vypadá.

„Rozdíl je patrný na první pohled. Nově opravený je celý sál i s pódiem, nové akustické podhledy, místnosti pro kapelu, nový bar i sociální zařízení,“ jmenuje obchodní ředitel pivovaru DUDÁK Martin Mann.

Kompletní rekonstrukci oblíbeného strakonického „rokáče“ zaplatil Měšťanský pivovar Strakonice.

Hudební klub Křemelka leží nedaleko plaveckého bazénu a letního koupaliště. Právě v areálu koupaliště se před začátkem léta dočkají oprav zdejší občerstvovací provozy, které pivovar získal od města do pronájmu. „Postupně se dočkají oprav i další městské provozy od kulturního domu až po hradní sklípek,“ uvedl Oberfalcer. Vedení pivovaru DUDÁK postupně rekonstruuje strakonické provozovny občerstvení a restaurační zařízení, které patří městu. Opravy se dočká všech zhruba deset provozoven, které pivovar dostal na konci roku do nájmu od města Strakonice.

Hudební klub Křemelka provozoval 14 let Roman Klučka, na základě vlastního rozhodnutí odešel. Následně město shánělo vhodného zájemce, kterého vybralo na začátku tohoto roku.

České pivařky jsou vzdělané a s dobrými příjmy!

Publikováno:před měsícemZdroj:AhaOnline.cz

Pivo je pro české ženy stále atraktivnějším nápojem. Meziročně vzrostla skupina žen, které si alespoň občas pivo dopřejí – konkrétně z 57 na 59 %. V průměru si je dají skoro 2x za týden. Vyplývá to z výsledků průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR.

Nositelkami vzestupného trendu jsou především ženy v nejmladší věkové kategorii 18 – 29 let, u nichž došlo k meziročnímu nárůstu o 6 %. Tři procenta přidala také skupina žen mladšího středního věku (30 – 44 let). „Mladší lidé jsou otevřenější experimentům, chtějí zkoušet nové chutě, jejich věrnost značce a ani typu piva ještě není tak vysoká jako v pozdějším věku. Pivovary na to reagují nabídkou pivních speciálů, jejichž obliba i mezi ženami stále roste,“ vysvětluje Martina Ferencová z Českého svazu pivovarů a sladoven.

Dobře vydělávají a jsou vzdělané
Novými konzumentkami piva jsou nejčastěji ženy s vyšším odborným a vysokoškolským vzděláním a také s vyššími příjmy. „My ženy přistupujeme k výběru jídla i nápojů možná o něco promyšleněji než muži. Více se zajímáme nejen o složení a kvalitu, ale taky o to, co je právě »in«,“ vysvětluje Martina Ferencová.

Dva půllitry týdně
V průměru Češky vypijí o něco více než dva půllitry týdně. „Naprostá většina žen se přirozeně drží v mezích zodpovědné konzumace, která odpovídá maximálně dvěma třetinkám piva denně. Takové množství nenaruší ani případný dietní režim. Pivo je taky ideální iontový nápoj po sportovním výkonu. Osobně považuji 10° a nealko pivo za nejlepší nápoje, které kdy lidstvo vynalezlo,“ říká prof. MUDr. Jan Pirk, přední český kardiochirurg a zapálený sportovec.

Pivo a hubnutí? Ano!
Počítejte i s pivem! Obvykle odborníci dietářům dovolují sklenku vína. Sklenka suchého bílého vína (0,2 dcl) má v průměru 440 kJ a třetinka piva 10° (0,3 dcl) 390 kJ. Pivo má tedy jen poloviční množství alkoholu. Při větším objemu tekutiny tak volíme méně alkoholu. Pokud chceme kaloriemi a alkoholem z jakéhokoliv důvodu šetřit ještě více, vhodnou alternativou je nealko pivo, které obsahuje jen 80 kJ na 100 ml nápoje.

Pět zdravotních benefitů
1. Střídmé pití piva chrání před infarktem. Ukázalo se, že u pivařů je snížené riziko srdečního infarktu o 40 až 60 procent než u abstinentů. Ideální je pít jeden půllitr až litr denně.
2. Pivo snižuje riziko mrtvice. Zdravé přísady obsažené v pivě totiž mohou zabránit shlukování červených krvinek a vytváření krevních sraženin
3. Pivo pomáhá proti nespavosti. Chmel působí jako přírodní sedativum, které zklidňuje nervy. Proto si před spaním dejte s klidným svědomím sklenici piva.
4. Pivo proti cukrovce. Pivo také působí jako prevence cukrovky. Důvod? Není totiž zdaleka tak kalorické jako běžné sladké limonády. Ti, kdo cukrovku už mají, si mohou občas dát pivo se sníženým obsahem cukru.
5. Pití piva vylepšuje paměť. Podle americké studie Heart Association pivo zlepšuje paměť. Pivaři trpí méně často Alzheimerovou nemocí.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.20.06.2018 20:286.372/6.372