Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Nová restaurace Nota Bene nabízí českou kuchyni a pivo z malých pivovarů ze šesti píp

Publikováno:před rokemZdroj:Barové novinyNota Bene

Jen několik kroků od I.P.Pavlova se na konci ledna otevřela nekuřácká restaurace Nota Bene. Láká na českou kuchyni, lokální suroviny a šest píp s pivy výhradně z malých pivovarů. Zapomeňte na velkou desítku a vepřo-knedlo. V Nota Bene ochutnáte českou gastronomii, na kterou můžeme být hrdí, a poznáte, že pivní svět za Plzní teprve začíná.

„Naše kuchyně vychází z českých gastronomických tradic první republiky, přizpůsobili jsme ji ale dnešním chutím a stylu. Vaříme z čerstvých lokálních surovin, které odebíráme od českých farmářů a řezníků. Nechceme naplňovat české knedlíkové klišé, pracujeme se surovinami, které se u nás pěstují nebo tradičně pěstovaly, i když je většina lidí možná za typicky české nepovažuje. Příkladem může být třeba čočka, chřest nebo bazalka,“ vysvětluje spolumajitel a zároveň šéfkuchař Lukáš Nevyjel koncept Nota Bene. Pro větší variabilitu nemá restaurace stálý jídelní lístek, ale nabízí každý týden šest až osm stálých jídel, doplněná o další tři jídla a polévku z denní nabídky. Aktuální i polední menu najdete vždy na webu restaurace. Můžete tu ochutnat například králíka na černém pivě se špenátovým pyré a bramborovým knedlíkem (185 Kč), hovězí loupanou plec pečenou na cibuli s bramborovou kaší (149 Kč) nebo candáta na másle s teplým čočkovým salátem (185 Kč).


Nová restaurace Nota Bene nabízí českou kuchyni a pivo z malých pivovarů ze šesti píp




Jen několik kroků od I.P.Pavlova se na konci ledna otevřela nekuřácká restaurace Nota Bene. Láká na českou kuchyni, lokální suroviny a šest píp s pivy výhradně z malých pivovarů. Zapomeňte na velkou desítku a vepřo-knedlo. V Nota Bene ochutnáte českou gastronomii, na kterou můžeme být hrdí, a poznáte, že pivní svět za Plzní teprve začíná.



„Naše kuchyně vychází z českých gastronomických tradic první republiky, přizpůsobili jsme ji ale dnešním chutím a stylu. Vaříme z čerstvých lokálních surovin, které odebíráme od českých farmářů a řezníků. Nechceme naplňovat české knedlíkové klišé, pracujeme se surovinami, které se u nás pěstují nebo tradičně pěstovaly, i když je většina lidí možná za typicky české nepovažuje. Příkladem může být třeba čočka, chřest nebo bazalka,“ vysvětluje spolumajitel a zároveň šéfkuchař Lukáš Nevyjel koncept Nota Bene. Pro větší variabilitu nemá restaurace stálý jídelní lístek, ale nabízí každý týden šest až osm stálých jídel, doplněná o další tři jídla a polévku z denní nabídky. Aktuální i polední menu najdete vždy na webu restaurace. Můžete tu ochutnat například králíka na černém pivě se špenátovým pyré a bramborovým knedlíkem (185 Kč), hovězí loupanou plec pečenou na cibuli s bramborovou kaší (149 Kč) nebo candáta na másle s teplým čočkovým salátem (185 Kč).

REKLAMA:

U jídla ale Nota Bene nekončí. Česká gastronomie by nebyla kompletní bez dobrého piva a ani to se v Nota Bene netočí podle zajetých českých standardů. V nabídce jsou totiž piva z malých českých pivovarů, které druhý z majitelů Martin Holba osobně a velmi pečlivě vybírá. Na baru je čepují ze šesti píp a Martin Holba vás s radostí provede jejich chutěmi a vůněmi a doporučí, které pivo se hodí k vašemu jídlu nebo třeba náladě.

Ve stálé nabídce jsou piva z Únětického pivovaru, střídají se pivovary Kocour a Matuška a jedna z píp je vyhrazena pivovarnickým specialitám (aktuálně například Staňkovu rukodělnému pivovárku z Třebonic a to speciálu chmelenému celými hlávkami chmele ). „Češi jsou národ pivařů, ale spíše co se týká kvantity nežli kvality. My se snažíme nabídnout pivo jako zážitek a nápoj, který je srovnatelný s vínem. Je třeba ho vychutnávat, poznávat a degustovat a to chceme našim zákazníkům nabídnout, protože i nám samotným se podobných podniků v Praze nedostává,“ vysvětluje Martin Holba. Pivní degustaci můžete doplnit i chuťovkami k pivu, aktuálně například zavináčem z čerstvého pstruha nebo nakládaným pikantním romadurem.

Restauraci Nota bene otevřeli v lednu 2012 dva přátelé – šéfkuchař Lukáš Nevyjel a výčepní Martin Holba ve snaze otevřít si podnik, kde se oba budou moci věnovat tomu, co je nejvíc baví a zajímá – kvalitní jídlo a dobré pivo. Oba mají mnohaleté zkušenosti s řízením restaurace, a měli proto přesnou představu, jaká by jejich restaurace měla být a čeho se chtějí vyvarovat. V Nota Bene chtějí zákazníkům nabídnout kvalitu, poctivé řemeslo a ukázat, co všechno je česká gastronomie a přesvědčit je o jejích kvalitách a snad i zbourat mnohá česká stravovací klišé.

Heineken prodal loni v Česku přes 2 miliony hektolitrů piva a cideru

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni. Sdělil to mluvčí společnosti Jiří Hauptmann. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. „Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví. V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.

Na jižní Moravě frčí ejly. Pivovaru Lucky Bastard nestačí kapacita

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKLucky Bastard

Brněnský podnik Lucky Bastard se v létě přestěhuje do většího. Důvodem přesunu minipivovaru zaměřeného pouze na svrchně kvašené speciály typu ALE (čti ejl) je vysoká poptávka. Základní kapacita nové varny bude 4000 hektolitrů a využívat ji budou moct i létající pivovary.

„Náš současný pivovar již delší dobu vyrábí na sto procent, a to i v zimním období, další růst je podmíněn přesunem do jiné lokality, ač stále v okresu Brno-město,“ zdůvodňuje stěhování Jan Grmela, jednatel značky Lucky Bastard. Novou adresu zatím upřesňovat nechce.

Předpokládaná kapacita nového podniku bude 4000 hektolitrů ročně, po dalším rozšíření by Lucky Bastard mohl vařit ještě o 6000 hektolitrů víc. Grmela s kolegy tak otevře dveře létajícím pivovarům bez vlastní technologie, které vyrábí tam, kde je zrovna volno.

I když je značka Lucky Bastard spojená především se svrchně kvašenými speciály, sortiment by se mohl teoreticky rozšířit. „Nebude problém uvařit prakticky libovolný pivní styl včetně klasického světlého ležáku. Srdcem pivovaru je automatizovaná tisícilitrová varna s parním otopem a pivní tanky o celkové ležácké kapacitě zhruba 300 hektolitrů,“ popisuje Grmela.

Heineken v Česku roste s cidery. Nejvíc investuje do pivovaru Krušovice

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivovarnický kolos Heineken loni v Česku prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejvíc z toho pod značkou Krušovice. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. V roce 2014 poslala k zákazníkům 2,24 milionu hektolitrů piva, výroba ciderů začala loni. Pod Heineken v ČR patří pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

„Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa i na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví. V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.

Heinekenu v Česku vzrostly prodeje piva a ciderů na 2,3 milionu hektolitrů

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. „Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví.

Investice do Starobrna
V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.

V Holbě uvařili nový Josefský ležák na oslavu všech Pepíků

Publikováno:před rokemZdroj:Olomoucké novinkyHolba

Holba letos dopřeje stylovou oslavu nejen všem Josefům. Hanušovičtí pivovarníci uvařili polotmavý Josefský kroužkovaný ležák a dali si na něm extra záležet. Je speciálně chmelený hlávkovým chmelem a výborný říz mu dává dvojí kvašení.

Jak Olomouckénovinky.cz informovala Mgr. Hana Matulová, mediální zástupce pivovaru Holba, Josefský ležák patří k pivům, které hanušovický pivovar vaří při výjimečných příležitostech a v omezeném množství, takže jsou v nabídce do vypití.

„Pepíka, tak mu pracovně říkáme, si pečlivě hlídáme. Dali jsme mu to nejlepší a teď už nabírá na síle v ležáckých sklepích. Bude vynikat nejen plnou a přitom osvěžující chutí, ale taky krásnou vůní čerstvého chmele,“ vzkazuje konzumentům sládek pivovaru Holba Luděk Reichl. Jedinečné aroma mu dává tzv. studené chmelení, kdy se hlávkový chmel přidává až do ležáckého tanku, zatímco běžně probíhá chmelení na varně. „A má i další privilegia. Třeba přidávání rozkvašené mladiny až do hotového piva. Jde o mladinu ve fázi, kdy začíná krásně kroužkovat, proto je to kroužkovaný ležák s typickým zákalem,“ dodává sládek pivovaru Holba Luděk Reichl a pomalu si odpouští dozrávající ležák přímo z ležáckého tanku.

Už dnes je v pivu cítit vysoký podíl zbytkového extraktu. Aby mohl vzniknout ležák s očekávanou charakteristikou, bylo zapotřebí použít kromě vlastní pivovarské vody, hlávkového chmele a moravského sladu také speciální kmen kvasnic. Podmínkou je, aby neprokvášel hluboko a nebral pivu jeho plnou chuť. Suroviny jsou stejně důležité jako receptura, a proto je třeba volit ty nejlepší. Vodu čerpá Holba z vlastních hloubkových vrtů přímo v areálu pivovaru a hlávkový chmel tentokrát pochází z nedalekého Tršicka.

Josefský ležák je spodně kvašené pivo s obsahem alkoholu 4,9 procent, což je pro příjemné pití akorát. Bude mít přiměřenou hořkost, která rozhodně nepřebíjí tělo piva a vysokou pitelnost. Do KEG sudů se začne stáčet těsně před Josefem a poté půjde do pohostinství. V nabídce bude pouze v gastro zařízeních do vyprodání zásob. Josefský kroužkovaný ležák je zpestřením nabídky značky Holba a dárkem všem Josefům.

I.P.L. Centennial od 1.selského pivovárku

Publikováno:před rokemZdroj:1.selský pivovárek KroměřížAutor:Tomáš Váňa1.selský

IPL neboli India Pale Lager, bratranec IPA. Rozdíl je jen ve způsobu kvašení. Kombinuje to nejlepší z ležáku (plnost a pitelnost) a to nejlepší z IPA (hořkost a aroma). Chmeleno americkým chmelem Centennial na 50 IBU.
EPM: 13.5%. Alkohol pouze 5.2%. V prodeji od 10.3.2016

Mekka všech pivařů

Publikováno:před rokemZdroj:Svět potravin

Jste milovníky zlatavého moku a chtěli byste si udělat originální výlet? Vydejte se po stopách českého pivovarnictví, navštivte město Žatec.

Žatecký pivovar – v místech bývalého žateckého hradu stojí pivovar, který byl vybudován v letech 1797–1801. Dnes pivovar vaří deset druhů piv mimo jiné bezlepkové či bio pivo. Pro své návštěvníky pořádá pivovar prohlídky s ochutnávkou, na které je však nutné se přihlásit dopředu.

Chrám chmele a piva – nachází se v turistickém areálu v zóně technických památek chmelařství a je označován za Mekku všech chmelařů a pivařů. Součástí Chrámu chmele a piva je Chmelový maják s unikátní 3D projekcí uvnitř výtahu, labyrint, na jehož konci návštěvníci naleznou poklad regionu, expozice Erbovní síň, plně funkční Chmelový orloj, Klášterní zahrada, Jižní zahrada a Renesanční sladovna. V blízkém minipivovaru si návštěvníci mohou dát nepasterizované „živé pivo“, které se vaří přímo před jejich zraky.

Nejmenší chmelničku na světě naleznete na náměstí Svobody, kde kdysi stával kostel Sv. Kříže.

Nejmenší pivovárek v Chmelařském institutu

V roce 1952 byl v Žatci založen Výzkumný ústav chmelařství (dnes Chmelařský institut), který se zabývá studiem genetiky chmele a jeho šlechtěním. Je jediným producentem nových odrůd chmele pěstovaného v ČR. Nejznámější odrůdou je Žatecký poloraný červeňák, který si díky svým výjimečným vlastnostem a vysokému obsahu hořkých aromatických látek získal oblibu pivovarníků po celém světě. Pro svoji kvalitu a tradiční zpracování získal evropskou známku kvality a v roce 2007 byl zapsán do rejstříku Chráněných označení.

Krušovice se staly partnerem Ohnivýho kuřete

Publikováno:před rokemZdroj:Strategie.czAutor:Aleš HudskýKrušovice

Od 5. března „potečou“ Krušovice na televizi Primě. Značka Krušovice, která je v Česku nejprodávanějším produktem společnosti Heineken, se stala partnerem nového seriálu z gastronomického prostředí s názvem Ohnivý kuře.

Televizní hospodě vévodí výčepní stolice s několika pípami a brandingem piva Krušovice, v krušovických sklenicích se roznáší i popíjí krušovické pivo, u kterého své problémy řeší hrdinové seriálu.

„Navázáním spolupráce s TV seriálem Ohnivý kuře chceme postoupit o krok dále v naší snaze posílit vnímání i postavení značky Krušovice. Právě díky novému partnerství bude značka Krušovice na obrazovkách TV Prima opravdu vidět,“ uvedl manažer značky Jiří Coufal.

Úspěch spojení oblíbených herců, kuchařského prostředí a krušovického piva ukáže příští ročník soutěže o nejlepší product placement, kterou v rámci soutěže Zlatá pecka vyhlašuje AČRA-MK.

Centrum Pivovar Děčín má nové vedení

Publikováno:před rokemZdroj:Personalista.comKapitán

Úvod roku 2016 je v Centru Pivovar Děčín (CPD) ve znamení významných personálních a organizačních novinek, které mají vést k dalšímu úspěšnému rozvoji centra. Mezi klíčové změny patří především vytvoření a obsazení nových pozic ve vedení CPD, kterými jsou funkce výkonné ředitelky a provozní ředitelky.

Centrum Pivovar Děčín je od 1. únoranově řízeno výkonnou ředitelkou Janou Zbortkovou (41 let), která se zabývá kompletním vedením centra, komunikací s potenciálními nájemci i veřejností a vyhledáváním příležitostí pro rozvoj spolupráce CPD v rámci města a regionu. Do centra přišlapřed rokem na pozici projektové manažerky pověřené řízením Pivovarské restaurace, Hopsária a obchodních jednotek Retail Shops, do které ji jmenoval majoritní investor centra - společnost RSJ PrivateEquity. V rámci péče, kterou investor věnuje svým projektům, byla nyní Jana Zbortková pověřena řízením celého centra. V novéfunkci bude mít možnost uplatnitvíce než 16 letzkušeností získanýchřízením projektů a působením v oborech komunikace a event management.

„Mezi své hlavní letošní priority jednoznačně řadím rozšíření centra o několik služeb a obchodů. Mezi prvními bude nově otevřeno papírnictví a obchod s dámským spodním prádlem,“ říká o svých plánech Jana Zbortková a dodává:„Domnívám se, že CPD má velký potenciál pro častější pořádání kulturních a korporátních akcí v našich sálech. Další změny plánujeme rovněž vHopsáriu. Mým cílem je vytvořit z CPD místo, kde si lidé dobře nakoupí i odpočinou. Místo, které nabídne špičkové obchody a služby i kvalitní vzdělávací nebo kulturní akce.“

Druhou zásadní změnou ve vedení CPD je vytvoření a obsazení funkce provozní ředitelky. Tu zastává od úvodu roku Monika Kubíčková(47 let)amezi její hlavní úkolypatří správa centra, řešení obchodních vztahů a komunikace s nájemci. Monika Kubíčková do CPD přišla z funkce manažerky OC Všebořice Ústí nad Labem, a na své nové pozici má šanci zúročitvíce než 15 let zkušeností ze správy obchodních center a vedoucích funkcí v oblastech lidských zdrojů a obchodu.

„Z Děčína přímo pocházím a mohla jsem tak sledovat přerod místního pivovaru z chátrající budovy do současné podoby. Jehocitlivá rekonstrukce mne jako místní rodačku velmi těší, protože se díky ní opět stal krásnou dominantou této části města,“ popisuje svůj vztah k místnímu pivovaru Monika Kubíčková.

Svoji novou pozici v CPD považuje především za výzvu fungování centra ještě pozvednout: „Jednoznačně si přeji přispět k tomu, aby CPD dosáhlo lepšího povědomí mezi obyvateli Děčína a stalo se pro ně oblíbeným místem pro setkávání. Přála bych si, aby byli hrdí na to, že CPD stojí právě zde.“

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.27.05.2017 16:004.995/4.995