Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pivní velmoc? Česká firma musí vysvětlovat, že Plzeň není z Německa

Publikováno:před rokemZdroj:BussinesInfo.czAutor:Dalibor Dostál

Společnost B.G.M. Export vyváží do zemí třetího světa technologie pro nápojářský a potravinářský průmysl včetně pivovarů. Pustila se i do sektoru zemědělských strojů, kde mají čeští výrobci co nabídnout.

Jen málokterá jistota je pro obyvatele České republiky tak neotřesitelná, jako to, že svět vnímá naši zemi jako pivní velmoc. Jenže realita je trochu jiná. Své o tom ví pražská společnost B.G.M. Export, která do celého světa vyváží i technologie pro pivovary a minipivovary.

Představení Česka jako tradiční bašty piva vývozu pomáhá méně, než by většina tuzemských štamgastů očekávala. „Navíc trochu paradoxně většinou až poté, co klientovi vysvětlíme, že plzeňský typ piva dali světu čeští sládkové a začali ho vařit v českém městě Plzeň. V zemích, kam směřujeme své exportní úsilí, všichni plzeňský typ piva dobře znají, ale až na nepatrné výjimky jeho vznik připisují Němcům,“ vysvětluje Dagmar Červinková, obchodní ředitelka B.G.M. Export.

Také stát, kde Češi postavili už třetí velký pivovar, by většina místních znalců zlatavého moku asi tipovala jen výjimečně. Jde o africkou Etiopii. „Je to dáno rostoucím počtem obyvatel, který se blíží 100 milionům, i faktem, že i přesto, že Etiopie stále patří k nejchudším zemím světa, kupní síla obyvatelstva přece jen roste. A stále více lidí si může dovolit koupit na trhu průmyslově vyrobené pivo,“ popisuje Dagmar Červinková.

Etiopie dohání Keňu
A pivovarům se tam zřejmě bude dobře dařit i do budoucna. „Bezprostředním cílem Etiopanů je dosáhnout v průměrné spotřebě piva na hlavu úrovně Keni. Zatímco v Etiopii je to momentálně kolem 7 litrů na hlavu, v Keni se uvádí 12 litrů. A to je reálně v Etiopii dosažitelné, pokud bude stačit výrobní kapacita,“ porovnává Dagmar Červinková.

V roce 2015 statistiky portálu Statista uváděly celkovou výrobu piva v Etiopii 6,8 milionů hektolitrů. Při dosažení spotřeby 12 litrů na hlavu by bylo potřeba vystavit 12 milionů hektolitrů, tedy téměř dvojnásobek kapacity roku 2015.

„V současné době je zvyšování výroby piva zajišťováno ponejvíce zahraničními investicemi nadnárodních pivovarnických skupin jako je například Heineken, Diagio, BGI nebo Bavaria. A to buď akvizicí pivovarů, které byly ve vlastnictví státu, nebo výstavbou nových pivovarů na zelené louce. Námi postavený pivovar Raya, za kterým jsou soukromí etiopští investoři, je spíše výjimkou,“ upozorňuje Dagmar Červinková.

Tento pivovar má výstav 600.000 hektolitrů za rok a v současnosti se jedná o zdvojnásobení kapacity. Pro českou společnost jde o velký úspěch. Vznikla totiž v roce 2010, což je pro kontraktaci a implementaci investičních celků relativně krátká doba. Za tento poměrně krátký čas se jí podařilo iniciovat a zajistit kontrakty již na dva pivovary s technologií na klíč.

Exotické země chuť piva neřeší
V exotických zemích přitom mají zákazníci na pivo jiné nároky, než v tuzemsku. „Zcela prozaicky se klienti v zemích, kde máme určitou zkušenost, spíše orientují na ekonomickou stránku výroby piva, takže chuťově jsou to průmyslová neutrální piva, pokud je možno je takto charakterizovat. Je nutno vidět, že země třetího světa, kam především vyvážíme, většinou nejsou vyloženě pivními znalci,“ připomíná Dagmar Červinková.

I na těchto trzích však existují výjimky. „Oba jmenovaní klienti si vyžádali opci výroby ležáku českého typu a očekávají, že si klientelu pro takové pivo, které bude sice dražší, ale chuťově lepší, najdou,“ zmiňuje Dagmar Červinková.

Prodat technologii pro pivovar do zahraničí přitom není otázka jedné schůzky. „Konkrétně na Raye B.G.M. a DIO Hradec Králové pracovalo od prvního kontaktu a nabídky tři roky, než byl podepsán kontrakt, další necelé dva roky pak trvala jeho implementace do spuštění výroby. Určitě nikdy nejde o měsíce, ale vždy o léta,“ popisuje obchodní ředitelka B.G.M. Export.

Samotná dodávka technologie je přitom zpravidla jen prvním krokem. Exportér pak pomáhá i s jejím spuštěním. „V naprosté většině případů, a to nejen u dodávek kompletních technologií, ale i investičních uzlů, technologických linek a i u jednotlivých strojů je nedílnou součástí kontraktů minimálně šéfmontáž, technická pomoc při uvedení do provozu, zaškolení obsluhy a údržby. Ale velmi často i poskytování know-how a případně zajištění technologické podpory v počátečních měsících provozu. Naše asistence při montáži a uvedení do provozu je ostatně nutnou podmínkou pro držení záruk,“ vysvětluje Dagmar Červinková.

Společnost B.G.M. Export se zaměřuje především na ty země, kde má dlouhodobě spolehlivé kontakty, dobrou znalost místního prostředí, ale které jsou zároveň z nějakého důvodu pro české výrobce komplikované nebo na nich tuzemské firmy nemají obchodní spojení. „Konkrétně jde o subsaharskou Afriku a Blízký a Střední Východ, ale například i Mongolsko,“ vypočítává Dagmar Červinková.

Jako exportní firma tak má dva okruhy zákazníků. Prvním jsou partneři v zahraničí a druhým tuzemští výrobci. „I pro ně musíme být atraktivní a umět jim nabídnout přidanou hodnotu. Ta je nejen v kontaktech a znalostech trhu, ale i v logistické podpoře, vystavování nabídkových kaucí u tendrů a eliminaci platebních rizik. Nakonec je pro každou obchodní transakci, a to obzvláště na exotičtějších trzích, nejdůležitější, lidově řečeno, ‚dostat peníze domů‘,“ konstatuje Dagmar Červinková.

Zemědělství a sklo
Kromě pivovarů společnost B.G.M. Export vyváží především technologie pro nápojářský a potravinářský průmysl a v poslední době se zaměřuje i na technologie pro zemědělskou výrobu. „V České republice jsou výrobci, kteří nabízí výrobky světové úrovně, a jsme přesvědčeni, že i za konkurenceschopnou cenu, jen se o nich neví,“ zdůrazňuje Dagmar Červinková.

I proto se firma rozhodla prosadit na trh v africké Keni posklizňové stroje JK-Machinery a rozhodla se pro dosažení tohoto cíle investovat i vlastní prostředky. Tento sortiment prodává také do asijských států.

„Na našich tradičních trzích, kde působíme opravdu velmi intenzivně, sledujeme poptávky i z jiných oborů. Pokud máme indikace serióznosti poptávky na jedné straně a najdeme spolehlivého českého výrobce, ochotného ke spolupráci, na straně druhé, pouštíme se i do netradičních komodit. V poslední době jsou to například zakázkově vyráběné elektrické motory českou firmou Exmont, které se podařilo začít prodávat do Etiopie,“ popisuje Dagmar Červinková.

V souvislosti s dodávkami technologií pro výrobu nápojů firma často zaznamenává také poptávky na sklárny. Ty se staly další komoditou, jíž se společnost v poslední době velmi intenzivně věnuje.

V zemích, na které se firma zaměřuje, musí vždy velmi pečlivě sledovat možná obchodní rizika. „Komerční a platební rizika v Africe i na Blízkém a Středním Východě a obecně v zemích třetího světa jsou větší a někdy podstatná a je nutné jim v co největší míře předcházet. Byť obchodní transakce s absolutně nulovým rizikem asi neexistuje nikde na světě,“ podotýká Dagmar Červinková.

O překvapení není nouze
„V případě Etiopie, kde jsou mé zkušenosti největší a sbírám je už téměř 30 let v oboru investičních celků, ale i jednotlivých strojů, mohu konstatovat, že když už si myslím, že mne nic nepřekvapí, tak opak je pravdou. Zatím se však podařilo vždy najít řešení bez finančních ztrát,“ popisuje obchodní ředitelka. „Na druhé straně je Etiopie pro mne jedním z nejbezpečnějších teritorií z hlediska osobní bezpečnosti,“ zdůrazňuje Dagmar Červinková.

Pro českou firmu přitom není jednoduché na mezinárodních trzích konkurovat společnostem z velkých zemí. „Firmy z Číny, Turecka, Indie, Brazílie například zcela určitě mají větší exportní podporu od svých vlád a finančních institucí, těžko se můžeme srovnávat se státní podporou velkých evropských ekonomik, které disponují podstatně většími rozpočty na podporu exportu,“ zmiňuje Dagmar Červinková. „Ale s velkým potěšením a uznáním zaznamenáváme rostoucí podporu v ekonomické diplomacii,“ uzavírá obchodní ředitelka.

Návštěvníci pražského veletrhu si pochutnávají na benešovském pivu

Publikováno:před rokemZdroj:České nápojeFerdinand

Benešovský pivovar Ferdinand se prezentuje na veletrhu TOP GASTRO & HOTEL 2017. Jedenáctý ročník veletrhu gastronomie a zařízení pro hotely a restaurace probíhá ve dnech 16. až 19. února na Výstavišti v Praze - Holešovicích.

Tento gastronomický veletrh je v České republice jednou z nejvýznamnějších akcí ve svém oboru. Za poslední roky zaznamenal nárůst zájmu. Loni se ho účastnilo téměř 190 vystavovatelů z devatenácti států a výstavu navštívilo téměř 40 tisíc lidí. Pivovar Ferdinand se na veletrhu představuje po páté a najdete ho v levém křídle Průmyslového paláce v sekci DRINK & DELICACIES ZÓNA. „Na veletrhu nabízíme návštěvníkům čepovaný světlý ležák Max jedenáct a oblíbený třináctistupňový speciál Sedm kulí. Dále bude možné zakoupit dárkové balení lahvových piv,“ říká výrobní ředitel pivovaru Jaroslav Lebeda.

Otevírací doba veletrhu je od 9.30 do 18 hodin a na každý den je připraven doprovodný program od mistrů kávy po ukázky profesionálních barmanů. Zajímavostí je i malá škola carvingu, tedy vyřezávání z ovoce a zeleniny, kterou vede vítěz světové kuchařské olympiády Luděk a lektor Procházka z Benešova.

Pivovar Ferdinand Benešov se během roku účastní několika veletrhů převážně v Praze, například zářijový FOR GASTRO & HOTEL, ale i v Českých Budějovicích.

Nejlepší půllitr natočila žena

Publikováno:před rokemZdroj:Dobrý Den

Regionální finále programu Akademie Pivních Znalců ovládla Eva Jandová

Uherskobrodský pivovar hostil v týdnu regionální finále programu Akademie Pivních Znalců, ve kterém se soutěžilo v umění natočit prvotřídní půllitr. Celkem se do programu přihlásilo 369 účastníků. Čtyřicet z nich pak postoupilo do regionálních finále. V Uherském Brodě se utkala šestice z nich o postup do celostátního kola.

Úkolem soutěžících bylo natočit prvotřídní půllitr piva. Čtyřčlenná komise hodnotila nejen vzhled, ale kontrolovala celý postup od vymytí skla až po finální natočení. Účastníci regionálního finále si mohli vybrat, zda budou točit pivo takzvaně na dvakrát, nebo na hladinku, tedy najednou.

První místo, postup do celostátního finále a zlatou plaketu Akademie Pivních Znalců, nakonec získala jediná žena uherskobrodského regionálního kola Eva Jandová. Na stupních vítězů ji doplnili druhý v pořadí Radek Fryšták a bronzový Petr Ježek. Také oni budou reprezentovat v celostátním finále programu Akademie Pivních Znalců. V něm se utkají o titul vítěze a také o poukaz na dovolenou v hodnotě padesát tisíc korun.

Parker Hannifin představí novinky pro studenou mikrobiální stabilizaci piva

Publikováno:před rokemZdroj:Technika a trh

Parker Hannifin, globální lídr v oblasti technologií pohybu a řízení, ve spolupráci se svým partnerem, společností Bílek Filtry s. r. o., představí na veletrhu Pivo, Bier & Ale EXPO 2017 nejnovější produkty v technologii studené mikrobiální stabilizace piva.

Kvůli rostoucí poptávce po nových typech piv a ciderech různých chutí, zvýšenému exportu, rostoucímu prodeji plechovkového piva a kvůli požadavku na delší skladovatelnost si pivovary a ostatní výrobci začali uvědomovat nutnost mít vysoce účinnou filtraci zajišťující mikrobiální stabilitu. Využívání klasických technologií pasterizace bývá nákladné, a navíc ovlivňuje kvalitu a chuť konečného výrobku. Na základě rozsáhlých výzkumů bylo prokázáno, že pivo ošetřené za studena (filtrované hlukovými filtry PREPOR a membránovými filtry BEVPOR) si zachovává své jedinečné a žádoucí vlastnosti po celou dobu skladovatelnosti stočeného piva.

Studenou stabilizací nazýváme finální mikrobiologickou filtraci piva mikroporézní membránou, jejímž účelem je odstranění zbytkových kvasinek a typických mikroorganismů
pro prodloužení skladovatelnosti. Klasickým a rozšířeným způsobem koncové stabilizace piva je pasterizace, která na rozdíl od mikrofiltrace neodstraní kvasinky nebo mikroorganismy, ale deaktivuje (zahubí) je pomocí tepla. Pasterizace též vyžaduje vyšší relativní spotřebu vody
a energie. Studená stabilizace tak představuje pro pivovary a minipivovary výhodnější postup ochrany piva.

Parker Hannifin proto pro potřeby pivovarů a ostatních výrobců vyvinul BEVPOR BR pivní filtry, které jsou zacíleny na odstranění zbytkových kvasinek a mikroorganizmů. Kombinací filtračních vrstev a použitých materiálů nebo zvýšením filtrační plochy umožňují vysoký průtok piva. Nové filtry jsou rovněž odolnější před ucpáním, mají vyšší propustnost. Díky všem těmto vlastnostem tak BEVPOR BR pivní filtry představují optimální řešení pro studenou mikrobiální stabilizaci piva a poskytují maximální provozuschopnost celého filtračního zařízení.

Parker Hannifin a Bílek Filtry představí na veletrhu Pivo, Bier & Ale EXPO 2017, který proběhne ve dnech 23. 2. – 25. 2. 2017 v Praze, jak nové BEVPOR BR filtry, tak i kompletní zařízení pro studenou mikrobiální stabilizaci piva.

Více informací o studené stabilizaci piva najedete na: www.parker.cz/pivo

Otevíráme Přátelský pivovar Malešov

Publikováno:před rokemZdroj:Přátelský pivovar MalešovAutor:Honza ProkopMalešov

Na netradiční zahájení provozu našeho pivovaru v Malešově u Kutné Hory zveme všechny fanoušky minipivovarů. Program nebude zahrnovat jen samotné ochutnávání piv, ale také jejich párování s jídlem. Zároveň jde o významný den pro malešovskou pivovarskou tradici, letos totiž ožije poprvé po 72 letech.
V sobotu 4. března od 14:00 do 22:00 budeme v nově zrekonstruovaných prostorách čepovat Ležák 12° a India Pale Ale 14° uvařené již v Malešově. Premiéru zažije nejen samotný bar, ale také naše nová Desítka 10°. Pozvali jsme i FoodIN food truck, který zajistí profesionální spárování pokrmů s naším pivem. Samozřejmě nebude chybět možnost prohlédnout si pivovarskou technologii nebo se zúčastnit exkurze ve středověké tvrzi Malešov. A nejen na nejmenší hosty čeká pivovarské soutěžní klání.

Tradice pivovarnictví v Malešově
Podle našich informací se pivo v Malešově přestalo vařit po 2. světové válce. Původní pivovar v Malešově, o němž se zmiňují písemnosti již ze 16. století, patřil neodmyslitelně k tvrzi Malešov. I my vnímáme propojení obou objektů jako důležité pro zachování tradice pivovarnictví na tomto místě Ctíme nejen ji, ale také tradici českého pivovarnictví obecně. Proto pivo nefiltrujeme ani nepasterizujeme a používáme jen původní ingredience (pokud vaříme český pivní styl, volíme české suroviny, pro zahraniční pivní speciály naopak ingredience ze zahraničí).

Historie Přátelského pivovaru Malešov
Naše značka vznikla v roce 2013. Tehdy jsme se rozhodli pro nelehký úkol, znovuobnovení pivovaru v Malešově. Původně jsme spolupracovali s Pivovarem Břevnov, od kterého jsme odebírali pivo a prodávali ho pod svou značkou. V roce 2015 jsme ve spřáteleném pivovaru začali vařit vlastní recepturu India Pale Ale. Na přelomu let 2015/2016 jsme jako první minipivovar v ČR uspěli v české crowdfundingové kampani. Díky tomu jsme mohli vytvořit další dvě receptury: na světlý ležák plzeňského typu a pšeničný Weizen Hefe. Ty už se pro nás vařily v pivovaru Zloun a pražském Pivovarském domě. Od dubna 2016 probíhala rekonstrukce prostor našeho pivovaru v Malešově a v lednu tohoto roku úspěšně skončila. Nyní již své receptury vaříme ve vlastním provozu. Do budoucna zde plánujeme otevření výčepů pro víkendový provoz, pořádání nejrůznějších akcí pro veřejnost, ale i soukromých či firemních setkání nebo svateb.

Chystáme se vařit tyto druhy piv:
Ležák Světlý 12°
India Pale Ale 14°
Weizen Hefe 11°
9 Mile Ale 9°
Desítka 10°
Březňák polotmavý 11°
Stout 15°

Nejvíc českého piva do Ruska loni vyvezl Bakalář

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav PetrBakalář

Podle údajů ruské celní správy dovezl rakovnický pivovar v minulém roce na tamní trh skoro 45 tisíc hektolitrů. Je to víc než Prazdroj a další velcí producenti u nás.

Tradiční pivovar v Rakovníku (Bakalář), Heineken, Budějovický Budvar, skupina Pivovary Lobkowicz a Plzeňský Prazdroj. To je pořadí pěti největších exportérů piva z Česka do Ruska za loňský rok.

Bakalář vyvezl nejvíc ze všech – 44,7 tisíce hektolitrů ze 179 tisíc hektolitrů, které na ruských trh od nás v minulém roce dodalo celkem 25 exportérů. Údaje pocházejí z databáze Federální celní správy Ruské federace, které mají LN k dispozici.

Rakovnický pivovar, který celkovou výrobou 95 tisíc hektolitrů (v roce 2015, loňská čísla ještě nezveřejnil) patří k menším průmyslovým, prodává v Rusku víc než čeští producenti s výstavem v řádu milionů hektolitrů.

Podstatným důvodem je to, že Bakalář má ruské majitele a jejich dobře fungující distribuční síť na tamním trhu. Pivovar od roku 2010 vlastní na Kypru registrovaná společnost Growthway Investments - mezinárodní skupina obchodníků s pivem v čele s ruským podnikatelem Andrejem Brajlovským.

Pro rakovnická piva (například se značkou Pražačka nebo Černovar) přesto platí stejné dovozní podmínky jako pro ostatní české výrobce. Vyšší clo a oslabený rubl prodražují na ruském trhu veškerý export, nejen piv.

Kritický byl rok 2015
„Zdá se, že naše značky si v Rusku vytvořily svým způsobem stabilní trh zákazníků. V druhé polovině roku 2011 jsme vyvezli něco přes 20 tisíc hektolitrů a následující roky vývoz překračoval více či méně 40 tisíc hektolitrů. Ovšem s výjimkou roku 2015, kdy dběr ruského importéra klesl meziročně o třetinu,“ komentuje situaci generální ředitel Tradičního pivovaru v Rakovníku Jiří Kovář.

Údaje o celkovém českém pivním exportu za loňský rok ještě nejsou známy, vývoz do zahraničí každoročně roste na nové rekordy – předloni dohromady na 4,1 milionu hektolitrů.

Netýká se to ale Ruska, kam české pivovary například v roce 2008 vyvezly na 300 tisíc hektolitrů, v roce 2014 už to bylo jen 208 tisíc a rok 2015 se 120 tisíci hektolitrů – což je údaj české celní správy - byl z pohledu vývozu do Ruska zřejmě nejhorší.

Pokud se dají zdroje ruské statistiky srovnávat s těmi českými, došlo tedy loni ke zlepšení. První odhady Českého svazu pivovarů a sladoven tomu však zatím nenasvědčují.

„Celkový export podle předběžných čísel loni opět vzrostl, ale nemyslím, že se to týká i Ruska. Situace je tam, zejména z pohledu vysoké ceny dovážených piv, stále složitá,“ říká výkonná ředitelka svazu Martina Ferencová.

Prazdroj roste v Rusku díky licenci
Lídr českého trhu Plzeňský Prazdroj vyvezl loni do Ruska podle údajů tamní celní správy přes 10 tisíc hektolitrů. Pro srovnání - v roce 2015 exportoval Prazdroj z Česka celkem 1,1 milionu hektolitrů.

Mnohonásobně víc však přímo v Rusku vyrábí v licenci – značky Velkopopovický Kozel a Pilsner Urquell. Konkrétní objemy tají, ale podle mluvčí Jitky Němečkové vzrostla loni licenční výroba Kozla v Rusku meziročně o 13 procent.

„Exportní strategie ani licenční výroba se pod vlivem aktuální ekonomické nebo politické situace nemění,“ uvedla mluvčí.

České pivovary vyvážejí nejvíc na Slovensko a do Německa. Rusko bylo předloni podílem 3 procent na celkovém exportu piva z Česka v pořadí sedmé.

Z Japonska až do Jílovic. Na festivalu lidé ochutnají piva z celého světa

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.cz

Pivo s příchutí mléka nebo čokolády, svrchně kvašené stouty, „ejly“, ale i oblíbené ležáky představuje 27. Mezinárodní pivní festival, který se přesunul z Tábora na českobudějovické výstaviště. Odborníci v neveřejné části ochutnávají vzorky více než 200 pivovarů. Pro veřejnost bude areál otevřený od čtvrtka do soboty.

Celkem se této největší pivovarnické události v Česku zúčastní pivovary z dvaceti zemí z celého světa. Vůbec poprvé dorazí Řekové.

„Velkou radost máme z představení irského Guinnesse, bavorských pivovarů z Bayeruthu, z Ruské federace, Kazachstánu nebo Izraele. Tradičně se účastní pivovary z Japonska, Velké Británie nebo Španělska. Nebude chybět ani loňský vítěz Pivovar Jílovice,“ říká ředitel festivalu Alois Srb.

Účastníci se nejprve utkají ve Zlaté pivní pečeti o vítězství v jednotlivých kategoriích určených pro různé druhy piv. Anonymně se bude hodnotit chuť, plnost, říz i hořkost.

„Vítězové 30 kategorií potom budou letos vůbec poprvé usilovat o titul Mezinárodní pivní pečeť,“ dodává Srb.

Na každém stánku bude na čepu šest až osm piv
Pro návštěvníky připravili organizátoři zázemí v pavilonu T1, kde bude nabízet své výrobky 50 pivovarů a vystavovatelů.

„Na každém stánku bude na čepu šest až osm druhů piv, plus samozřejmě lahvová a různé další produkty. Zájemci si mohou za 30 korun koupit degustační pohárky na jedno deci piva, aby si nemuseli vždy dávat celý půllitr,“ upozorňuje Srb.

Čtvrteční doprovodný program bude ve znamení country a folku. Vystoupí Schovanky a New Rangers. V pátek a sobotu pak roztančí návštěvníky Martina Pártlová, kapely Rozkrock, Prague Conspiracy a Kabát revival.

„Na přání návštěvníků jsme letos nově zavedli prodlouženou otevírací dobu. V pátek a sobotu skončí festival až ve dvě hodiny ráno,“ podotýká Václav Polan, obchodní ředitel českobudějovického výstaviště.

Raritou bude chmelařský a pivovarnický betlém
Zábavu doplní pivní fotokoutek, soutěže, ale i pivní stezka. „Každý návštěvník obdrží společně se zakoupenou vstupenkou soutěžní kartičku do stezky, kterou může absolvovat přímo na výstavišti,“ dodává Michaela Kubaštová z marketingu výstaviště.

Raritou bude také putovní výstava chmelařského a pivovarnického betlému. Představí ruční práci řezbáře Libora Daenemarka a hrnčíře Jiřího Duchka. Betlém znázorňuje deset scén z krajiny a sídla rakovnického kraje chmele. Expozici doplní výstava pivních lahví, broušení sklenic i prodej korbelů.

Jednodenní vstupné stojí 100 korun, dvoudenní 150 korun. Ve čtvrtek bude výstaviště otevřené od 15 do 23 hodin. V pátek a sobotu od 15 do 2 hodin. Zájemci mohou zdarma zaparkovat na ploše P5 za pavilonem T2.

Ostrov chce v bývalé Myslivně nadále provozovat hotel a pivovar

Publikováno:před rokemZdroj:archiweb.czAutor:Štěpánka Bartoňová

Město Ostrov na Karlovarsku prozatím zůstává u vize provozovat v bývalém hotelu Myslivna městský hotel s restaurací a minipivovarem. Založení městské společnosti Hotel U Zámku sice zastupitelé v lednu neschválili, vedení města chce ale hledat jiné cesty, jak provozování hotelu vyřešit. Inspirovat se bude i v jiných městech, kde mají podobný záměr, řekl dnes novinářům místostarosta Ostrova Libor Bílek (nez.).

"My se zajedeme podívat ještě do města Přeštice, které také buduje restauraci a pivovar. Budeme se informovat na jejich poznatky a jakým způsobem to organizovali a rekonstruovali," řekl Bílek. Město si podle něj chce také dát udělat právní výklad.

Prověřením postupu od právníka města chce vedení Ostrova vyloučit, že by zastupitelé za založení městské společnost mohli být trestně stíháni. Na tuto možnost kvůli případnému založení s.r.o. Hotel U Zámku na lednovém jednání zastupitelstva upozornil zastupitel a advokát Petr Šindelář (ODS).

V samotné budově bývalého hotelu v městské památkové zóně vedle ostrovského zámku už začaly první stavební úpravy kvůli připojení na kanalizaci a další inženýrské sítě. Na hlavní část rekonstrukce ale zatím není dokončena projektová dokumentace. Původně město chtělo hotel otevřít už letos v říjnu, pivo se mělo začít vařit v červenci. "Už je jisté, že tento termín padá. Nyní už nás tak v podstatě čas netlačí," řekl Bílek.

Nevyužívaný hotel Myslivna koupilo město před rokem za deset milionů korun se záměrem vybudovat čtyřhvězdičkový hotel s restaurací a minipivovarem. Na jeho rekonstrukci a provozu měl Ostrov v rámci městské společnosti spolupracovat s řetězcem Westbohemia Hotels. Pro vznik nové společnosti ale chyběl v zastupitelstvu jeden hlas. Opozice argumentovala mimo jiné tím, že by město svým vstupem do podnikání zatěžovalo svůj rozpočet a křivilo trh.

Na sociálních sítích už se začalo diskutovat i o jiných variantách využití objektu, například o vzniku dalšího domova pro seniory, bytů nebo kanceláří. Žádnou z těchto možností se ale město zatím vážněji nezabývalo.

Krušovice uvařily za studena chmelený ležák

Publikováno:před rokemZdroj:České nápojeKrušovice

Královský pivovar Krušovice představuje unikátní pivní novinku. Výrobní tým pivovaru a jeho sládek Michal Havrda splnili slib, který si dali před dvěma lety, a uvařili populární, za studena chmelený ležák, který v celonárodním objemu nabízí jako vůbec první v České republice.

Za studena chmelené krušovické pivo, vynikající bohatším a výraznějším aroma žateckého chmelu, se exkluzivně objeví na pultech prodejen Albert od 15. února.

Za studena chmelená piva se těší velké popularitě, doteď však byla výsadou pouze malých pivovarů nebo sezónní záležitostí. Královský pivovar Krušovice je vůbec prvním velkým pivovarem u nás, který dokázal tento unikátní produkt uvařit ve velkém objemu a nabídnout ho lidem za dostupnou cenu. Nový krušovický ležák má mimořádné chuťové vlastnosti a výbornou pitelnost, což umocňuje také fakt, že se nejedná o sezónní produkci. Ležák za studena chmelený doplní současné portfolio krušovických piv, a to jak lahvových, tak i sudových.

V čem tkví kouzlo studeného chmelení? Jedná se o proces, který dokáže ze žateckého chmele dostat to nejlepší. Do již uvařeného piva se přidá Žatecký poloraný červeňák, který během zrání při nízké teplotě ležák obohatí o charakteristickou chmelovou vůni a výrazné chmelové doznívání. V každém doušku je cítit bohatá a výrazná chuť chmele, který patří k nejlepším na světě. „Naší unikátní technologii studeného chmelení jsme vyvíjeli téměř dva roky tak, abychom dosáhli za použití jednoduchého technického řešení optimální chmelové vůně. Myslím, že se nám to povedlo a věřím, že si ho oblíbí i naši zákazníci,“ dodal sládek krušovického pivovaru Michal Havrda.

Za studena chmelený, spodně kvašený světlý ležák s obsahem alkoholu 4,8 % je pivo s vyváženou chutí, příjemným chmelovým aroma, výraznější hořkostí a jedinečným chmelovým charakterem. Na pultech prodejen Albert se nový krušovický Ležák za studena chmelený objeví postupně od 15. února, o 14 dní později bude k dostání v běžné prodejní síti.

Nový, za studena chmelený krušovický ležák se v rámci nové kampaně uvede v celé své kráse a zařadí se mezi ta nejprémiovější česká piva jako „pivo s charakterem“ pro „muže s charakterem“. Představí i „nového krále“: obyčejného, zásadového muže neobyčejného svým ryzím charakterem a pevnými hodnotami.

Heineken se pije. V Evropě i Asii

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy Kč). Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken.

V Mexiku a Vietnamu nárůst, v Nigérii a Rusku pokles
Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o deset procent na 3,5 miliardy eur. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy Kč).

Nizozemská světová dvojka
Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller.

Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard Kč).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.04.2018 17:166.162/6.162