Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Staropramenu klesl prodej piva o 40 tisíc hektolitrů. Firmě se podařilo zvýšit export

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKStaropramen

● Společnosti Staropramen loni klesl prodej o 40 tisíc hektolitrů na 3,12 milionu hektolitru.
● Vzrostl naopak export o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů.
● Nejvíce se společnosti dařilo na Slovensku, v Británii a Německu.

Společnosti Pivovary Staropramen loni klesly prodeje piva a nápojů o 40 tisíc hektolitrů na 3,12 milionu hektolitrů. Export firmě vzrostl o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů. Zahraniční prodeje nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu. Ve čtvrtek o tom informoval mluvčí společnosti Pavel Barvík. Firmě patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

"Za dalším nárůstem exportu Staropramenu, který překročil hranici 600 tisíc prodaných hektolitrů, stojí správně zvolená marketingová strategie spolu s posílením role značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors," informoval Barvík. Staropramen je součástí této severoamerické skupiny od roku 2012. Tehdy jej odkoupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Podle Barvíka se stále více prodávají částečně zkvašené mošty. Společnost loni začala nabízet jejich dvě nové příchutě pod značkou Carling. Firmě také stoupají prodeje nápojů v plechovkách. Loni firma investovala do stáčecí plechovkové linky na pražském Smíchově více než 100 milionů korun. "Výsledkem investic do podpory plechovek je meziroční růst jejich prodejů téměř o 20 procent," uvádí firma. Převzala také distribuci prémiového mexického ležáku Corona.

Firma se snaží dostat co nejvíce hostů do restaurací, během loňského roku proto nabídla hospodským zvýhodněnou nabídku televizních přenosů sportovních zápasů na O2 sport. Do projektu se podle ní zapojilo více než 700 hospod, tržby jim vzrostly přibližně o desetinu.

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

Jak ve čtvrtek napsal deník E15, ke konci března odchází generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář téměř po osmi letech z funkce. V současnosti jedná o svém dalším působení v rámci pivovarnické skupiny Molson Coors.

Společnost provozuje dva pivovary, smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar.

Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj loni prodala v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a částečně zkvašených moštů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice.

Staropramenu loni mírně klesly prodeje, zůstává dvojkou za Prazdrojem

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKStaropramen

Mírný pokles prodeje hlásí za loňský rok Pivovary Staropramen. Firma se snaží dostat co nejvíce hostů do restaurací, během loňského roku proto nabídla hospodským zvýhodněnou nabídku televizních přenosů sportovních zápasů. Stále více se prodávají částečně zkvašené mošty i nápoje v plechovkách.

Společnosti Pivovary Staropramen loni klesly prodeje piva a nápojů o 40 000 hektolitrů na 3,12 milionu hektolitrů. Export firmě vzrostl o sedm procent na více než 600 000 hektolitrů. Zahraniční prodeje nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu. Firmě patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

"Za dalším nárůstem exportu stojí správně zvolená marketingová strategie spolu s posílením role značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors," říká mluvčí společnosti Pavel Barvík. Staropramen je součástí této severoamerické skupiny od roku 2012. Tehdy jej odkoupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Podle Barvíka se stále více prodávají částečně zkvašené mošty. Společnost loni začala nabízet jejich dvě nové příchutě pod značkou Carling. Firmě také stoupají prodeje nápojů v plechovkách. Loni firma investovala do stáčecí plechovkové linky na pražském Smíchově více než 100 milionů korun. "Výsledkem investic do podpory plechovek je meziroční růst jejich prodejů o téměř 20 procent," uvádí firma. Převzala také distribuci prémiového mexického ležáku Corona.

Firma se snaží dostat co nejvíce hostů do restaurací, během loňského roku proto nabídla hospodským zvýhodněnou nabídku televizních přenosů sportovních zápasů na O2 sport. Do projektu se podle ní zapojilo více než 700 hospod, tržby jim vzrostly přibližně o desetinu.

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

Jak dnes napsal deník E15, ke konci března odchází generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář po letech z funkce. V současnosti jedná o svém dalším působení v rámci pivovarnické skupiny Molson Coors.

Společnost provozuje dva pivovary, smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar.

Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a částečně zkvašených moštů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice.

Pivovary Staropramen mění šéfa. Kovář po osmi letech odchází

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:ČTKStaropramen

Od druhého největšího hráče na tuzemském trhu s pivem odchází dlouholetý manažer Zbyněk Kovář. Jeho nástupce Pivovary Staropramen oznámí příští týden. Kovář provedl pivovary ekonomickou krizí. Je také spojován s nástupem módní vlny takzvaných ovocných pivních mixů.

„Jde o plánovaný odchod, jehož hlavní motivací bylo uplatnit zkušenosti, které nabyl během řízení společnosti, v rámci mateřské skupiny Molson Coors na jiném trhu. Jeho nástupcem, který na pozici začne působit od 1. dubna, je opět Čech, zkušený manažer s praxí s řízením pivovarů. Jeho jméno oznámíme počátkem příštího týdne,“ uvedl mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

Dvaačtyřicetiletý manažer působil v druhé největší pivovarnické skupině v tuzemsku celkem šestnáct let, z toho polovinu času na pozici ředitele. Během jeho šéfování společnost prošla změnou tří vlastníků od společnosti Anheuser-Busch Inbev až po dnešní Molson Coors.

Kovářovo působení v čele firmy spadá se kryje s dobou, kdy pivovary hledají různé pivní a jiné alternativy ke klasickému prodeji piva. Výrobce trápí zejména klesající návštěvnost restaurací a hospod a s tím spojený pokles odbytu sudového piva. Za jeho éry Staropramen přišel s novou kategorií ovocných pivních mixů. „Tato kategorie pomohla celému pivnímu trhu v období poklesu navýšit objemy prodeje v řádu stovek tisíc hektolitrů,“ dodal Barvík.

Od konce roku 2014 také dvojka na trhu rozjíždí nový koncept „Naše hospoda“, který je poněkud lidovější než síť Potrefená Husa (více o novém konceptu Naše hospoda čtěte zde).

V poslední době se Staropramen mediálně připomněl také spoluprací s Kellnerovou O2, která nabízí hospodským slevy na televizní kanály, pokud budou čepovat Staropramen. O2 získala exkluzivní vysílací práva na veřejnou produkci Ligy mistrů, fotbal přitom patří pro majitele restaurací k velkým tahákům (více čtěte zde).

Prodeje Staropramenu loni mírně klesly
Společnosti Pivovary Staropramen loni o 40 tisíc hektolitrů klesly prodeje piva a nápojů na 3,12 milionu hektolitrů. Export firmě vzrostl o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů. Zahraniční prodeje nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu.

„Za dalším nárůstem exportu Staropramenu stojí správně zvolená marketingová strategie spolu s posílením role značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors,“ informoval mluvčí společnosti Pavel Barvík. Staropramen je součástí této severoamerické skupiny od roku 2012. Tehdy jej odkoupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Podle Barvíka se stále více prodávají částečně zkvašené mošty. Společnost loni začala nabízet jejich dvě nové příchutě pod značkou Carling. Firmě také stoupají prodeje nápojů v plechovkách. Loni firma investovala do stáčecí plechovkové linky na pražském Smíchově více než 100 milionů korun. „Výsledkem investic do podpory plechovek je meziroční růst jejich prodejů o téměř 20 procent,“ uvádí firma. Převzala také distribuci prémiového mexického ležáku Corona.

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

V Brně kromě piva ve čtvrtek zezelená i Špilberk, jinde ožijí tradice

Publikováno:před rokemZdroj:Impuls.czAutor:Ryšavá Monika

Špenát, zelené pivo a zelený Špilberk. Brněnská dominanta dostane na oslavu Zeleného čtvrtka nezvyklou barvu. Patří to k akcím místního pivovaru, který už jedenáctým rokem vaří oblíbený velikonoční speciál. Kam zajít i na dalších místech v kraji, radí tipy MF DNES

Příchod Velikonoc se slaví - minimálně špenátovým menu a čepováním zeleného piva - všude. Třeba ve Vyškově myslí i na dávnější tradice, připravili zde ukázky zdobení kraslic nebo velikonoční výtvarnou dílnu.

Pivo, koncert, šalina. V pivovarské restauraci Starobrno na Mendlově náměstí vystoupí skupina Eddie Stoilow, Junior Band a zpěvák Voxel. Vstup je zdarma. Dále se zájemci projedou v Šalina Pubu, kde se bude taktéž čepovat zelené pivo. Cena jízdy je 60 korun.

Zelený čtvrtek Fest. Brněnská restaurace Šelepka má už tradičně přichystané velikonoční menu a v nabídce zelené drinky. K tomu všemu zahrají skupiny Morčata na útěku a Chameleon Groove. Vstup je 100 korun, v ceně je i jedno zelené pivo.

Gastroshow. Příchod Velikonoc slaví i ve Znojemské Besedě na Masarykově náměstí. Divadlo Tramtarie zahraje pro děti pohádku O človíčkovi, vstup bude zdarma. Milovníci jídla zase ochutnají velikonoční speciality na Gastroshow. Nebude chybět špenát nebo pokrmy z jehněčího masa.

Tradiční pohled. V hodonínském lázeňském domu Eva vystoupí dětský folklorní soubor Skoronice. Děti předvedou scénky, zvyky a tradice z prostředí staré skoronické vesnice o Velikonocích.

Kraslice a pomlázky. V Blansku také vsadili na starodávné zvyky a v knihovně a domě dětí a mládeže pořádají Velikonoční tvoření. Zájemce naučí plést pomlázku a ti, co si donesou vyfouklé vajíčko, si můžou vyrobit kraslici. Ukázky zdobení slámou, jež je typické pro oblast Hané, předvedou zájemcům v turistickém centru ve Vyškově. O kousek dál, v knihovně, si zase příchozí mohou vyrobit velikonoční věnec.

V českých hospodách hosté narazí na velikonoční pivní speciály

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Barbora Pěničková

● Zelený čtvrtek přináší do vybraných českých restaurací a hospod barevné sváteční speciály.
● Starobrněnský pivovar uvařil své Zelené pivo již pojedenácté, receptura však zůstává tajná.
● Pivo zelené barvy se podává také k příležitosti oslav Dne svatého Patrika.

Ačkoli by se mohlo zdát, že zelená barva symbolizuje především irský Den svatého Patrika (Saint Patrick´s Day), jenž se slaví 17. března, v Česku se vztahuje zejména k Velikonocům – nejvýznamnějším křesťanským svátkům.

Spolu s ostatními tradicemi, jako je pečení beránka a mazance, barvení vajíček, pletení pomlázek a koledování, si Češi, národ hrdých milovníků piva, osvojili také zeleně zbarvené výčepní speciály. Na Zelený čtvrtek tak již tradičně velké i malé pivovary vaří velikonoční pivo, které rozvážejí po celé republice.

Pro rok 2016 připadá Zelený čtvrtek na 24. března a pivovar Starobrno připravuje k této příležitosti třináctistupňové Zelené pivo s obsahem alkoholu 5,6 procenta již jedenáctým rokem. To v kádích spodně kvasilo celých osm dní. Spojením žateckého chmele, sladu z moravského ječmene a pramenité vody vznikl výčepní speciál, který navíc obsahuje také bylinný výluh a likér. Receptura se po celou dobu existence piva nezměnila, přesné ingredience zná však pouze hrstka vyvolených.

Historie starobrněnského Zeleného piva sahá do roku 2006. Letos místní sládci uvařili neuvěřitelných 4 600 hektolitrů. "To, že se zelený pivní speciál stal součástí tradic velikonočních svátků, je prostě něco unikátního," uvedl sládek pivovaru Starobrno Libor Doseděl.

"Lidé skutečně často původ zelených speciálů přisuzují svatému Patrikovi, náš pivovar je však vždy připravoval k příležitosti oslav tradičních křesťanských svátků," upřesnila Zdeňka Mindlová, manažerka značky Starobrno. Zelené pivo k oslavám irského svátku připravuje například plzeňský pivovar Purkmistr.

Velikonoční speciál chystá i pivovar Rohozec nebo náchodský pivovar Primátor. Jeho Jarní pivo neochutnají pouze obyvatelé Karlovarského kraje. Pivovar Jihlava nabídne čtrnáctistupňový sváteční Krasličák ve více než tisícovce českých restauračních zařízení.

Pilsner Urquell poslal papeži požehnané pivo. Dorazí i k českým štamgastům

Publikováno:před rokemZdroj:Vlasta.czPrazdroj

Letos poprvé starší obchodní sládek Václav Berka narazí sud požehnaného piva i v Českém poutním domě Velehrad v Římě, za přítomnosti zástupců české ambasády, Svatého stolce a členů diplomatického sboru. Na plzeňské pivo z požehnané várky se mohou v období Velikonoc těšit i návštěvníci českých hospod, a to v jeho nefiltrované podobě.

Do Vatikánu bylo slavnostně vypraveno 2016 lahví požehnané várky piva Pilsner Urquell. Plzeňský pivovar tak již pošesté obohatí a podpoří atmosféru oficiálních velikonočních oslav v srdci Říma. Společně s pivní várkou putují do Vatikánu i pivní soudek ručně vyrobený plzeňskými bednáři a list milosrdenství, kterým Plzeňský Prazdroj vyjadřuje podporu papežem vyhlášenému Roku milosrdenství.

K příležitosti velikonočních svátků připravili plzeňští sládci požehnanou várku piva Pilsner Urquell, která dnes opustila Plzeň a vydala se na svou cestu do srdce Říma, Vatikánu. Velikonoční várka byla uvařena již v únoru, kdy její suroviny tradičně požehnal plzeňský biskup František Radkovský a následně po dobu 5 týdnů zrála, aby dosáhla té nejlepší chuti. Plzeňští sládci pak hotové pivo stočili symbolicky do 2016 třetinkových lahví 
a společně s varním listem, speciálním dárkem pro papeže a listem milosrdenství se pivo slavnostně vydalo na svou 1300 kilometrů dlouhou cestu.

I letos je „vatikánský“ dárek originálem. „Rozhodli jsme se ukázat skvělou práci a tradiční řemeslo našich šikovných bednářů, a proto posíláme kromě tradiční láhve i dubový soudek naplněný nefiltrovaným pivem Pilsner Urquell,“ říká Lukáš Novotný, manažer značky.

Pilsner Urquell z požehnané várky předá 30. března při generální audienci papeži Františkovi sládek Václav Berka. „Pro Pilsner Urquell jsou tradice důležitou podstatou, a proto jsem rád, že můžeme být součástí oficiálních velikonočních oslav ve Vatikánu již šestým rokem. Podařilo se nám oživit zapomenutou tradici, která vznikla před více než 100 lety, když si tehdejší papež Lev XIII. nechal na doporučení svých lékařů dovézt plzeňské pivo, které si oblíbil natolik, že jej začal konzumovat pravidelně,“ říká Berka. Papež František vyhlásil rok 2016 rokem milosrdenství, proto Václav Berka předá i List milosrdenství, kterým Plzeňský Prazdroj vyjádřil podporu papeži ve snaze rozšířit dobré a milosrdné skutky.

Audiencí u papeže však program českého piva v Itálii nekončí. V podvečer téhož dne narazí Václav Berka sud piva Pilsner Urquell za přítomnosti zástupců diplomatického sboru sídlících v Římě, symbolicky v nově zrekonstruovaném Českém poutním domě Velehrad, který zakoupil v roce 1960 pro české poutníky plzeňský rodák kardinál Josef Beran za pomoci papeže Pavla VI.

Během velikonočních svátků nepřijdou zkrátka ani štamgasti v českých hospodách. Část velikonoční požehnané várky v nefiltrované podobě podpoří sváteční atmosféru i v našich hospodách. Sváteční pivo se začne podávat ve vybraných hospodách od 14. března. Více informací zájemci naleznou na stránkách www.pilsner-urquell.cz

Čína přichází na chuť plzeňskému pivu. I přesto, že tam plechovka stojí 95 korun

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Oblíbenou destinací čínských turistů je nyní i plzeňský pivovar, místo, kde se vaří originální Pilsner Urquell. V uplynulém roce Plzeňský Prazdroj navštívilo téměř 15 000 Číňanů. Pchej-sen-na neboli klenot mezi českými pivy Pilsner Urquell mohou ochutnat hned po příletu do České republiky přímo na letišti Václava Havla v Praze. Možná i to je inspiruje k návštěvě místa, kde se před 174 lety uvařila první várka legendárního ležáku.

Turistické trasy Plzeňského Prazdroje letos potřetí obhájily prestižní čínskou certifikaci, kterou uděluje čínská organizace na podporu zahraničního cestovního ruchu China Outbound Tourism Quality Service Program (QSC Program). Plzeňský pivovar ji získal poprvé v roce 2012 a letos se mu podařilo obhájit všechna náročná kritéria. Organizace udělující certifikát se zaměřuje na subjekty, které poskytují služby v cestovním ruchu, prověřuje jejich unikátnost, atraktivitu, kvalitu, vybavenost a také dobré podmínky pro příjezd čínských turistů. Certifikát, udělovaný na rok, je tak garantem zajímavosti místa a vysoce kvalitních služeb. Prohlídkové trasy Plzeňského Prazdroje byly certifikovány jako jediné v Česku v kategorii turistické atraktivity. Jeho udělení trvá několik měsíců a součástí podmínek je doporučení od uznávané instituce v cestovním ruchu v dané lokalitě, kterou Plzeňský Prazdroj získal od agentury CzechTourism, s níž dlouhodobě spolupracuje.

„Letos se prestižní čínský certifikát kvality služeb podařilo získat i pivovaru ve Velkých Popovicích, připravujeme se na zvýšený počet čínských turistů a chystáme informační materiály v čínštině,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace v Plzeňském Prazdroji.

V únoru se Plzeňský Prazdroj podílel na speciálním programu pro účastníky inauguračního letu z čínské metropole Chengdu. Skoro 30 členů delegace významných čínských touroperátorů a novinářů si v plzeňském pivovaru zažilo školu čepování pod vedením sládka. Pro Číňany je zajímavá i česká pivní tradice a historie plzeňského piva. Plzeňský pivovar jim proto nabídl krátký film o historii i současnosti pivovaru v čínštině.

S českou pivní kulturou a plzeňským pivem se budou moci čínští fanoušci seznámit na květnovém Czech Beer and Love Festival, který proběhne v srdci Šanghaje. Akce naváže na potravinářský veletrh SIAL, jehož se účastní také ministr zemědělství ČR Marian Jurečka. Akce si klade za cíl představit české produkty, českou kulturu a Česko jako romantickou destinaci.

Generální ředitel Staropramenu Zbyněk Kovář končí. Jméno svého nástupce tají

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKStaropramen

Generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář odchází po téměř osmi letech z funkce. Místo v čele druhého největšího pivovaru v Česku opustí na konci března. V současnosti jedná o svém dalším působení v rámci pivovarnické skupiny Molson Coors, která Staropramen vlastní. Napsal to ve čtvrtek deník E15.

„Rozhodoval jsem se, jestli se ve Staropramenu snažit dožít, což by bylo určitě pěkné. Pro svůj osobní rozvoj jsem si ale říkal, že toho mám ještě hodně před sebou,“ řekl Kovář. Jméno svého nástupce zná, nechce ho ale prozradit. Deníku E15 pouze řekl, že jde o Čecha, který už pivovary vedl, a zároveň má zkušenost jako ředitel zahraniční firmy.

V čele Staropramenu stojí Kovář od srpna 2008. Smíchovský pivovar od té doby změnil třikrát majitele. Severoamerická pivovarská skupina Molson Coors jej vlastní od roku 2012.

Staropramenu, jehož součástí je rovněž pivovar Ostravar, patří na českém trhu dlouhodobě druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Předloni prodělala firma Pivovary Staropramen 2,32 miliardy korun. Podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin byly důvodem ztráty účetní odpisy. V roce 2014 Staropramen utržil za pivo v Česku skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby dosáhly 7,94 miliardy korun.

Velikonoce oslavíme pivem, nakoupí ho zhruba třetina Čechů

Publikováno:před rokemZdroj:Olomoucké novinkyAutor:Mgr. Jitka Cilečková

Velikonoce jsou vedle Vánoc největším tuzemským svátkem. Ať už jsou symbolem příchodu jara, nebo křesťanských tradic, Češi si nenechají ujít možnost je pořádně oslavit. Nejčastěji pro tuto příležitost volí pivo.

Čtvrtina preferuje víno a každý pátý sáhne po tvrdém alkoholu, vyplynulo to z průzkumu Pivovaru Litovel realizovaného pomocí Instant Research společnosti Ipsos.

Největší pivaři žijí v jižních a středních Čechách a v Ústeckém kraji. Vinaři se koncentrují v Praze a samozřejmě na jižní Moravě. „Trendem posledních let, a to nejen v tuzemsku, jsou spíše silnější vícestupňová piva a různé pivní speciály. To ostatně potvrdil i průzkum – ležák nebo speciál v období Velikonoc ochutná každý druhý Čech,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Kostelecký, sládek Pivovaru Litovel. Klasické světlé výčepní pivo si dá více než třetina respondentů, kteří pijí alkohol (36 %).

Zelený čtvrtek? Jedno zelené pivo, prosím!
Mezi oblíbené velikonoční speciály patří zelená piva. Ta mají v Česku už více než desetiletou tradici a nabízí je mnoho pivovarů. Zájem o konzumaci pivní speciálů spojených s určitou událostí v posledních letech roste, neodolá jim téměř třetina lidí (32 %). Konkrétně na Velikonoce si zelené pivo koupí každý devátý. Tento trend potvrzují i samotné pivovary. „Kvůli stoupající poptávce jsme letos prodloužili dobu, kdy je náš zelený speciál Litovel Patrik na čepu, a to na sedmnáct dnů. Lidé si jej budou moci vychutnat až do konce března,“ říká sládek Petr Kostelecký z Pivovaru Litovel.

Na Hané převládají pivaři a fanoušci lihovin
Na Olomoucku se lidé dělí hlavně mezi příznivce piva a lihovin, obě kategorie totiž v průzkumu skončily shodně s téměř 29 %. Haná se nijak nevymyká současnému trendu: i zde jsou nejčastějším pivem, které si pivaři dají na Velikonoce, vícestupňové ležáky (44 %). Každý dvanáctý konzument pěnivého moku ale počítá s tím, že o svátcích ochutná zelené pivo.

Velikonoce v Plzeňském kraji voní po pivu. Třeba kopřivovém

Publikováno:před rokemZdroj:Region Plzeň

V Dobřanech lákají na kopřivovou dvanáctku, zelený světlý ležák. Na kopřivy a také vanilku, vsadili v Plzni U Pašáka, kde už je k ochutnání kopřivo-vanilkový speciál. Už tradičně zve na velikonoční pivo až do pondělka také Purkmistr v Černicích. Je zelené a obsahuje meduňku, canabis a mařinku. Půllitry naplní i Pod lípou v Kyšicích, konkrétně velikonoční patnáctkou.

Na plzeňském pivu si o Velikonocích pochutnají dokonce ve Vatikánu. Papež už tradičně dostal požehnanou dvanáctku od Prazdroje jako dar.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.27.05.2017 16:004.995/4.995