Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Vychutnejte si svou investici do dna! Úrok a pivo nabízí Pivovar Zvíkov

Publikováno:před rokemZdroj:Roklen24.czAutor:Josef NěmečekZvíkov

Atraktivní úrok a k tomu část v pivu! Taková je jedinečná možnost nové investice na první platformě pro investiční crowdfunding v Česku. Dnes 19. července na Fundlift.cz vstoupil Pivovar Zvíkov. Skrze čtyřletý dluhopis s úrokovou sazbou 6,5 % p.a. plus 1 % ročně v pivu chce lokální pivovar s řadou ocenění za své pivo, který přitom zdaleka není „jen“ pivovarem, získat celkem tři miliony korun na zlepšení vybavenosti a rošíření wellness služeb.

Pivovar Zvíkov vydává 4letý dluhopis s 6,5 % úrokovou sazbou p. a. a 1 % zbožovým plněním v pivu k tomu. Úrok je splatný pololetně, pivo je jednou ročně k odběru přímo v Pivovaru Zvíkov. Ten nabízí příležitost podílet se na financování zavedeného a mnohokrát oceněného rodinného podniku v odvětví, které roste průměrně o 20 až 25 % ročně.

Prostředky získané na Fundliftu chce Pivovar Zvíkov vložit do rozvoje toho, co funguje a přináší vysokou ziskovou marži: zvýšení luxusu svých hotelových kapacit s tím souvisejícího rozšíření wellness služeb a gastro technologií v pivovaru. To přirozeně podporuje zvýšení obsazenosti hotelu a s tím spojený růst tržeb z restaurace i z prodeje vlastního piva.

„Pivo ze Zvíkova je jedním z nejuznávanějších a nejvíce oceňovaných piv u nás. V době, kdy ve světě i v Čechách stoupá poptávka po řemeslném pivu z minipivovarů, které má skutečnou chuť a tradici, oslovuje Pivovar Zvíkov investory s atraktivní investiční příležitostí. Investujte do dalšího rozvoje minipivovaru a získáte dobrou investici v růstovém oboru a k tomu s atraktivním úrokem 7,5 % ročně, z toho 1 % ročně v pivu přímo na Zvíkově. Přijeďte ochutnat, vypijte pivo s přáteli, rodinou nebo s majiteli Pivovaru Zvíkov. Vychutnejte si svou investici do dna“, láká výkonná šéfka Fundliftu Andrea Lauren.

„Ve světě i v Čechách rychle stoupá poptávka po řemeslných pivech z minipivovarů, které používají originální místní receptury a vaří pivo s charakterem. Obliba řemeslného piva z minipivovarů roste nejen mezi pivními fajnšmekry, ale hlavně u mladých lidí, žen i zákazníků, kteří nejsou typickými pivaři. Pivovar Zvíkov se svými vysoce ceněnými a originálními pivy je krásným reprezentantem tohoto trendu,“ dodává Andrea Lauren.

„Myšlenka vydat dluhopisy na Fundliftu nás oslovila především proto, že se našimi věřiteli stanou konkrétní lidé, které, jak věříme, budeme v našem pivovaru pravidelně potkávat. I proto nabízíme našim investorům část protiplnění v pivě a doufáme, že ho u nás vypijí s námi“, doplňuje Josef Valenta, spolumajitel Pivovaru Zvíkov. Veškeré podrobnosti o emisi Pivovaru Zvíkov jsou na Fundlift.cz

Pivovar Zvíkov byl založen v roce 1993 a tím je mezi malými pivovary v Čechách jedním z nejstarších. Od svého vzniku je přitom ziskový. Pivovar Zvíkov staví na pivovarské tradici dávného pivovaru na hradě Zvíkov, kde se pivo vařilo po mnohá staletí. Dnes Pivovar Zvíkov, pomocí nejmodernější technologie, špičkových surovin a starostlivé receptury, vaří pod vedením vrchního sládka Vladimíra Ličmana a spolumajitele Michala Voldřicha, bývalého sládka Pražských pivovarů. Pivovar Zvíkov je držitelem mnoha ocenění, například prestižní Jarní ceny sládků, a patří mezi nejuznávanější a nejoceňovanější minipivovary v České republice. Vedle pivovaru je Pivovarský dvůr Zvíkov tradiční venkovským zájezdním hostincem s minipivovarem, restaurací s vlastní pekárnou a udírnou a nově luxusním wellness areálem. Je jediným hostincem a restaurací s možností ubytování přímo na přístupové cestě k jedné z nejvýznamnějších českých turistických destinací, starověkém hradu Zvíkov.

První emise vystavené na platformě Fundlift při jeho spuštění 31. května 2016, řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem Burrito Loco a projekt EnLog s unikátní technologii pro optimalizaci osvětlení průmyslových objektů, byly investory upsány v rekordním čase jednoho týdne. Souběžně s možností investice do Pivovaru Zvíkov Fundlift nabízí možnost za atraktivní úrok podpořit růst producenta zdravých nápojů pro vrcholové i amatérské sportovce i děti ISOLINE. Projekt již vybral dva miliony korun z celkem žádaných sedmi milionů.

Pivo jako součást koktejlu!? A proč ne?

Publikováno:před rokemZdroj:iReceptář.czAutor:Soňa Hanušová

Pít pivo stále stejným způsobem dokola je nuda. Chtělo by to změnu, trochu to okořenit. Třeba si udělat pivní koktejl.
Každý správný Čech pije pivo. Vždyť Česká republika už několik let obhajuje světové prvenství ve spotřebě piva na obyvatele. V roce 2015 to bylo neuvěřitelných 143 litrů na hlavu. S 340 pivovary na našem území jsme i zemí s největším počtem pivovarů na hlavu. Můžeme to zkusit i jinak. Rozhodně ale zapomeňte legendární (…brr…) Magické oko.

Black Velvet
●Black Velvet coctail koktejl Guiness sekt šumivé vínoGuiness
●šumivé víno

Začneme klasikou, kterou je tento naprosto jednoduchý koktejl kombinující tmavý Guiness a šumivé víno v poměru 1:1. Kdo si chce vyhrát, lije Guiness do sklenice přes lžičku. Tím se nespojí se spodní vrstvou šumivého vína a vy můžete servírovat dvoubarevný drink. Šumivé víno, kterým by mělo být pravé šampaňské, lze nahradit i ciderem, takovýto drink je ale považován za Black Velvet chudých (Poor Man‘s Black Velvet).

Caipbeerinha
Caipbeerinha koktejl coctail Cachaça máta pivo60 ml Cachaçy
●15 ml agave sirupu
●2 měsíčky citrónu
●2 měsíčky limety
●6 listů máty
●30 ml piva na dolití

Koktejly začínající na caip- (nejznámější caipirinha a caipiroska) se už řadu let těší velké oblibě. Jde o jednoduchou kombinaci destilátu a citrusů, v tomto případě doplněnou o pivo typu IPA. Citrón, limetu a agave sirup nadávkujte do shakeru a pořádně podrťte. Přidejte mátu a cachaçu a protřepte s ledem. Přelijte do sklenky a doplňte pivem.

Summer Hoedown
Summer Hoedown koktejl coctail maraschino pivo 40 ml maraschina (višňová pálenka)
●120 ml světlého piva
●červený meloun
●cukr

Červený meloun je pomalu symbolem léta. Jakmile se objeví na pultech supermarketů, okamžitě mizí v košících nakupujících. A málokteré ovoce (ačkoli v případě melounu vlastně zelenina) svádí tolik ke kombinaci s alkoholem. Vedle vodkové variace nebo varianty s šampaňským vyzkoušejte i spojení s pivem. Led, meloun a cukr rozmixujte v mixéru na sorbet. Ten nadávkujte do sklenic a dolijte pivem a maraschinem. Pokud se vám nechce vytahovat mixér, pak stačí jen meloun a cukr podrtit v shakeru, dolít maraschino a na ledu vytřepat. Přelijte do sklenice a dolijte pivem. A máte ideální letní koktejl k bazénu.

Pivní koktejl s malinami
●1 hrnek zmražených malinamPivní koktejl s malinami maliny limonáda pivo
●4 láhve vychlazeného piva
●1 láhev malinové limonády
●půl hrnku vodky
●plátky citrusů na ozdobu

Pokud čekáte větší společnost, je ideální nachystat punč. Nenechte se zmást oním proslulým vánočním punčem, za punč lze považovat vše, co obsahuje ovocnou složku a je servírováno v bowli. Příprava punče je navíc neuvěřitelně jednoduchá. Prostě v míse (bowli) smícháte všechny suroviny, led je samozřejmě nutností. Dozdobíte plátky pomeranče a citrónu, přidáte sběračku na podávání a máte vystaráno.

Kapitánův sud
Kapitánův sud koktejl coctail rum grapefriut30 ml spiced rumu
●30 ml guava sirupu
●30 ml šťávy z červeného grapefruitu¨
●120 ml světlého piva
●limeta na ozdobu

Drink, za který by se nemusel stydět leckterý námořník. Rum můžete použít například Captain Morgan, jak název napovídá, ale i takový Lamb´s Spiced nebo Old J vykovají stejnou, ne-li lepší službu. Postup je stejný jako u předchozích drinků, ingredience kromě piva nadávkujte do shakeru a protřepte na ledu. Přelijte do sklenice a, však víte, doplňte pivem.

A na závěr jedna specialita pro ty, kteří se nebojí experimentovat. Příběh o vzniku tohoto drinku je zajímavý a rozhodně by jeho servírování bylo začátkem úžasné intelektuální debaty (a po jeho dopití bezesporu i značně filosofické). Drink totiž roku 1960 vymyslel spisovatel Anthony Burgess, autor Mechanického pomeranče. Proč? To už může být předmětem oné debaty.

Katova krev
Katova krev Hangman´s blood koktejl coctail pivo gin whiskey guiness80 ml ginu
●80 ml whiskey
●80 ml rumu
●80 ml brandy
●80 ml portského
●100 ml šumivého vína
●Guiness na dolití

V originálu Hangman´s blood lze přeložit i jako Oběšencova krev. Možná je to příhodnější, protože z téhle kombinace a množství (drink se chystá do pinty) by si to člověk vážně šel nejraději hodit. Namíchat tenhle koktejl může jen velký odvážlivec nebo velké prase. Pravděpodobně kombinace obého.

Pivní slavnosti a výstava historických vozidel 2016

Publikováno:před rokemZdroj:Město SvitavyAutor:Petr Šmerda

Začátkem července se svitavské náměstí stalo centrem společenského dění. Od sobotního rána přicházeli návštěvníci - velmi oblíbené akce - zhlédnout s láskou udržované veterány. Výstava historických vozidel přilákala stovky fanoušků krásné historie a techniky. Prohlédnout si mohli několik desítek osobních i nákladních automobilů a motocyklů různých značek. Výstava nabídla vše od prvorepublikových strojů, přes military vozidla, pravé čistokrevné sporťáky až po lidová vozidla let poválečných, vozy z období socialismu i obrovské americké limuzíny a kabriolety. Příjemnou atmosféru umocnila stylová hudba Humpoleckého dixielandu a komentovaná prohlídka strojů.

Na horní části náměstí se v odpoledních hodinách představilo 17 menších pivovarů. Oslavy slavnostně zahájili - naražením soudku - starosta města David Šimek, hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a guru zlatavého moku Miroslav Koutek z Litovle. Pro milovníky piva byly připraveny malé degustační sklenice s logem oslav města a mohli si tak vychutnat piva okolo 90 značek – tu svoji nejoblíbenější mohli podpořit prostřednictvím dvou hlasovacích žetonů. Vítězové byli slavnostně vyhlášeni během bohatého kulturního programu. Nejvíce hlasů získal místní pivovar Na Kopečku následovaný městským pivovarem Polička a Ohradou z Vísky u Letovic.

Součástí slavností byly nejrůznější soutěže a doprovodný program pro veřejnost jako broušení vlastních motivů na sklenice, hod táckem, malováni na obličej, silácké držení tupláků, pití piva a jedení knedlíků na čas. Tím hlavním bylo jistě klání o nejlepší kotlíkový guláš, kterého se zúčastnily týmy:

– svitavská radnice
– polská radnice
– krajánci z Pardubického kraje
– muzeum
– fotbalisti
– basketbalisti
– policisté
– kopeček
– Tyjátr
– sklepáci

Jsme rádi, že se zapojila veřejnost i místní organizace a společně vytvořili přátelskou soutěžní atmosféru včetně prezentace celého postupu při vaření na otevřeném ohni. Originální výzdoba stánků a jednotný oděv soutěžících celou parádu jen podpořily. Vítězství si odnesli kuchaři kopečkovského týmu. Všechny porce guláše byly následně ihned vyprodány, což dokazuje, že se všem velmi povedly. Premiéru měl i nultý ročník o nejlepší svitavskou kynutou buchtu. Hlavním porotcem všech kulinářských výtvorů byl šéfkuchař Václav Šmerda, kterému tímto velmi děkujeme.

Báječnou atmosféru pivních slavností doplnilo vystoupení několika kapel moderovaných dvojicí Ondřej Komůrka a Pavel Padyásek, která celou oslavou provázela. Svoje premiérové vystoupení předvedla místní skupina S.U.E. – Svitavy ukulele ensemble, která sklidila velký úspěch.

Myslíme si, že pivní slavnosti se velmi povedly a Svitavané si tento den náramně užili. Je vidět, že Svitavy opravdu žijí. Plno báječných emocí, dobrá nálada, přátelské soutěžení, povzbuzování a společná zábava - to byly hlavní znaky letošních oslav, které dělají vše svitavské zase o něco lepší. Během dne se na svitavském náměstí vystřídaly stovky návštěvníků a budeme rádi, když se minimálně ve stejném počtu sejdeme na příštím, již 6. ročníku. Budeme se na vás těšit.

Svijanské slavnosti: Vypilo se 650 sudů!

Publikováno:před rokemZdroj:Liberecký deníkAutor:Gabriela Volná GarbováSvijany

Deset tisíc návštěvníků zamířilo v sobotu na Svijanské slavnosti. Letos se konal už 27. ročník.

140 sudů Svijanského Mázu, 90 sudů Zámeckého Mázu a 80 sudů tankového piva proteklo v sobotu hrdly návštěvníků 27. ročníku Slavností svijanského piva. Letos jich přijelo deset tisíc.

NENÍ KDE PARKOVAT, ALE JE CO PÍT
Blížíme se k Svijanskému Újezdu a je zřejmé, že letošní ročník si na nezájem milovníků zlatavého moku stěžovat rozhodně nemůže. Štrúdly lidí směřující v sobotu odpoledne k Svijanskému Újezdu, desítky aut zaparkovaných už před vjezdem do obce a muž pospávající teprve hodinu po zahájení v příkopu jsou jasným znamením, že letos se sem vypravili snad všichni milovníci piva z kraje a přilehlého okolí.

Po nepříjemné půlhodině, kdy marně hledáme místo na zaparkování, protože všechna parkoviště už jsou beznadějně plná, se konečně noříme mezi tisíce lidí v areálu, z něhož se ozývá směs country, swingu i kolotočových hitů

PÓDIUM I NOVÉ PIVO
Jak nás upozorňuje mluvčí Svijanského pivovaru Petra Winklerová, letos čekalo návštěvníky několik příjemných novinek.

„Místo dvou pódií, malého a velkého, máme pódia tři, z toho dvě velké, kde se střídavě hraje v sudou a lichou hodinu, a jedno malé," snaží se překřičet hlasitý mumraj mluvčí svijanského pivovaru. Aby se návštěvníci lépe orientovali v programu, přizvali si pořadatelé letos poprvé na pomoc moderátory.

Další novinka potěší hlavně „pivaře". Poprvé zde totiž mohou podle Winklerové ochutnat novinku pivovaru Zámecký Máz.

Jedná se o opětovně zakvašený máz, který by měli ocenit hlavně milovníci plnější chuti. „Náš sládek jej uvařil u příležitosti otevření zrekonstruovaného zámku ve Svijanech, který jsme opravovali dva roky," uzavírá náš krátký rozhovor mluvčí, ale to už nás pohlcuje bujarý dav.

Děti samozřejmě zajímají jako první pouťové atrakce, které jsou letos rozprostřené po celém areálu. Dospělí se řadí u stánků s pípami a velké procento návštěvníků se shromažďuje pod pódii.

„Přijela jsem hlavně kvůli kapelám. Mám ráda Buty. Trochu mě naštvalo parkování, trvalo snad půl hodiny, než jsme našli místo. Doufám, že nám neodtáhnou auto," směje se třicetiletá Pražačka Helena, která řídí, takže piva si moc neužije. „Manžel to zvládne za mě," dodává.

O hudebním programu vystoupili mimo jiné skupina Buty, Škwor nebo Ivan Mládek. Letos bylo v nabídce jedenáct druhů piva. Nejvíce se vypilo Svijanského Mázu.

Pili až do rána. Na pípách v Olšanech se protočilo 26 druhů piv

Publikováno:před rokemZdroj:Vyškovský deníkAutor:David Veselý

Vinaři mají spoustu akcí, pivaři ne. To jim přišlo nefér. A tak před lety vznikla recesistická akce, při níž z píp teče zlatavý mok po dva dny. Na letošním šestém Olšanském pivobraní můžou jeho milovníci vybírat z šestadvaceti dru­hů.

Ochutnávat vyrazil třeba Zdeněk Šrutka. Je jedním ze zhruba stovky návštěvníků prostranství před hospůdkou U Pštrosa, kde se akce v pátek a sobotu koná. „Ta, která jsem vyzkoušel, mi zatím chutnala. Chystám se dát si všechna. Jen je trochu škoda, že je zima, zatím totiž není na pivo taková chuť," hodnotí Šrutka.

HLAVNĚ NEZNÁMÁ
Že se piv zatím nevypilo tolik, jako bývá obvyklé, potvrzuje i organizátor Roman Röss. „Při minulém ročníku se vytočilo asi sto třicet sudů, teď to bude slabší," odhaduje pořadatel akce, která měla loni přestávku.

Aby nalákal co nejvíc příznivců pěnivého moku, nabízí taková piva, která nejsou v hospodách obvykle k mání. „Třeba vícestupňová by hostinský nestihl prodat. A to z důvodu, že po třech čtrnáctkách už nemáte moc chuť dát si další, a radši půjdete domů," vysvětluje Röss.

Vstupné je zdarma. Nebýt ale ochotných kamarádů a příbuzných pořadatele, zřejmě by to tak nemohlo být. „Když to řeknu s nadsázkou, pomáhají tady za pivo a párek. Třeba u grilu je moje sestra a tchán. Jinak by akce musela být zpoplatněná, což by byla škoda, protože jsme jedni z mála, kteří vstupné nevybírají," vyzdvihuje Röss.

Přestože je alkohol záležitostí dospělých, organizátoři mysleli i na mladé rodiny s dětmi. Nechybí tak ani program pro menší návštěvníky. Baví se třeba při soutěžích.

Využívají toho například manželé Musilovi z Rousínova. „Na akci jsme vyrazili na kolech. Vzali jsme s sebou i děti, pojali jsme to jako rodinný výlet. Co se týká piva, zatím jsme měli samé skvělé vzorky. Rádi ochutnáváme spíš neznámé druhy a tady je jich hned několik. I jídlo musíme pochválit, steaky jsou výborné. Ale až do večera zde kvůli dětem nevydržíme," shodují se manželé.

MOŽNÁ V ROUSÍNOVĚ
Příští rok ale možná nebudou muset vyrážet do Olšan. Röss uvažuje, že akci uspořádá právě v Rousínově. A to kvůli obyvatelům Olšan, kteří z akce nemají moc velkou radost. „První den jsme končili až v ranních hodinách, což se jim samozřejmě nelíbilo. V Rousínově by byly větší prostory a nezanedbatelným důvodem je i mnohem lepší dostupnost," nastiňuje organizátor.

Že se z Olšan ve večerních hodinách těžko cestuje, potvrzuje i návštěvník z Brna. „Prakticky se z Olšan večer nedá dostat. Je to škoda, protože jinak je akce moc dobrá. Mně to naštěstí nevadí, mám ve vesnici chatu. Ale jiní si musí buď sehnat ubytování, nebo vydržet až do rána," říká Brňan.

To je odvaha: Rosice koupily knížecí pivovar Kinských

Publikováno:před rokemZdroj:Cdrudimský deníkAutor:Romana Netolická

Obecní zastupitelé v čele se starostou Lubošem Netolickým (STAN) mají v sobě notný kus odvahy. Jinak by jednohlasně neschválili koupi knížecího pivovaru Kinských

Obrovská stavba je už dlouhá léta opuštěna a potřebuje miliony korun na opravu.

NA CO POMYSLÍŠ
„Nerad to slovo používám, ale je to skutečně výzva," říká starosta Luboš Netolický a postupně předvádí prostory, které v sobě mají velký potenciál. Do objektu lze umístit vše, co člověka napadne. Vejde se tam hasičská zbrojnice, společenské sály, dům s pečovatelskou službou, denní stacionář pro seniory, obchody nebo kluby pro děti. „V každém případě je to skvělé sídlo pro obecní úřad, v části pivovaru totiž byla v minulosti pobočka pošty. Vymyslet se dá hodně způsobů využití, proto jsme oslovili občany, aby nám je prostřednictvím anketního lístku řekli," pokračuje starosta.

Za pivovar obec zaplatila částku přesahující dva a půl milionu korun, což je cena normálního rodinného domu. Její představitelé jsou si vědomi, že z rozpočtu nebude možné rekonstrukci provést, a tak se hodlají zaměřit na různé dotační výzvy, které přicházejí z Evropské unie.

ŽÁDNÉ PŮJČKY
„Půjčovat si rozhodně nebudeme – objekt jsme koupili z vlastních prostředků a ještě nám zbylo na základní zajištění budovy proti chátrání," zdůrazňuje starosta.

Z historie
Knížecí pivovar Kinských byl postaven již v dřívější budově v období romantismu s typickou gradací hmot v roce 1858 (předtím tam existoval starý pivovar založený již před rokem 1718, první zmínka o pivovaru v Rosicích je z počátku 16. století v deskách zemských. Stavitelem současného objektu byl pan Jiřinec, který vystavěl také dům v těsné blízkosti pivovaru – hostinec („Hrnčálův"). Byla to pivovarská hospoda a samozřejmě se v ní původně točilo pouze pivo z místního pivovaru. Za první republiky patřil hostinec po ukončení výroby piva v Rosicích pivovaru choceňskému.

Na parní pohon byl pivovar rekonstruován v roce 1899. Sladovna pro domácí potřebu měla tři humna o výměře 750 m2. V roce 1916 byla výroba piva zastavena a převedena do pivovaru v Chocni. Po válce měla být údajně na krátkou dobu činnost pivovaru obnovena, ale již s novou, hliníkovou varnou. Ta se ovšem neosvědčila, a proto bylo od záměru obnovit vaření piva upuštěno.

Roku 1929 – 1930 byl pivovar zrušen.

Za druhé světové války sloužily prostory jako skladiště zbraní a munice, časem sloužily třeba ke skladování obilí, domácích potřeb a elektroniky.

Využití bylo různé, po roce 1989 zde sídlila firma, která se věnovala výrobě plastových oken a zámečnickým pracem.

Poté přemístila provozovnu do Hlinska a od té doby je pivovar opuštěn.

Bernard v 1. pololetí uvařil o 11 procent víc piva. Zvyšuje prodej v Česku i zahraničí

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKBernard

● Za první pololetí rodinný pivovar Bernard zvýšil produkci piva na více než 15O tisíc hektolitrů.
● Jen za červen pivovar uvařil 35 tisíc hektolitrů piva, nejvíce v historii pivovaru.
● Mezi úspěchy patří i to, že se stále více prodává v restauracích. Obecně je totiž trendem, že lidé kupují více piva domů v láhvích.

Rodinný pivovar Bernard v Humpolci zvýšil v prvním pololetí produkci piva o 11 procent na 151 318 hektolitrů. Prodej moku se značkou Bernard se zlepšil na domácím trhu i za hranicemi. Export se na celkovém výstavu za letošních prvních šest měsíců podílel 23 procenty, sdělil v pátek mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

V letních měsících, kdy je prodej piva největší, přibývají pracovníkům pivovaru kvůli požadavkům na expedici odpolední a noční směny. "My se na léto samozřejmě připravujeme od začátku jara, protože pivo musí odpovídající čas ležet ve sklepě. Nemůžeme se nechat zaskočit hezkým počasím," podotkl mluvčí.

Od ledna do konce června prodal pivovar Bernard v tuzemsku přes 116 tisíc hektolitrů piva a v jiných zemích skoro 34 900 hektolitrů. V porovnání se stejným obdobím vloni zvýšil objem svého exportu o 16 procent. Mezi úspěchy pivovaru počítá Mikulášek i to, že přes rostoucí výstav stále prodává větší objem piva v restauracích. Do sudů stáčí 60 procent celkové produkce. Obecně je podle mluvčího trend v oboru opačný a lidé nakupují stále víc piva domů v láhvích, na úkor restaurací.

Největší výrobu měl Bernard letos zatím v červnu, kdy uvařil 35 218 hektolitrů piva. Podle Mikuláška je tento výsledek nejvyšším měsíčním výstavem v historii pivovaru. Na odbyt šlo nejvíc světlé jedenáctistupňové pivo Bernard, jehož podnik za pololetí prodal 42 800 hektolitrů, následovala světlá desítka. Nejrychleji podle Mikuláška ale stoupala poptávka po světlém dvanáctistupňovém ležáku. Jeho prodej od začátku roku do konce června meziročně stoupl o 30 procent na 23 100 hektolitrů.

Výstav Rodinného pivovaru Bernard stoupá v posledních letech pravidelně, za minulý rok činil rekordních 302 200 hektolitrů. Kvůli rostoucí výrobě investuje do závodu a přibírá pracovníky. Nyní zaměstnává 188 lidí, o deset víc než před rokem.

Bernard uvařil za 1. pololetí o 11 procent více piva

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKBernard

Rodinný pivovar Bernard v Humpolci zvýšil v prvním pololetí produkci piva o 11 % na 151 318 hektolitrů. Prodej moku se značkou Bernard se zlepšil na domácím trhu i za hranicemi. Export se na celkovém výstavu za letošních prvních šest měsíců podílel 23 %.

V letních měsících, kdy je prodej piva největší, přibývají pracovníkům pivovaru kvůli požadavkům na expedici odpolední a noční směny. "My se na léto samozřejmě připravujeme od začátku jara, protože pivo musí odpovídající čas ležet ve sklepě. Nemůžeme se nechat zaskočit hezkým počasím," řekl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

Pivovar zvýšil objem svého exportu o 16 %
Od ledna do konce června prodal pivovar Bernard v tuzemsku přes 116 000 hektolitrů piva a v jiných zemích skoro 34 900 hektolitrů. V porovnání se stejným obdobím vloni zvýšil objem svého exportu o 16 %. Mezi úspěchy pivovaru počítá Mikulášek i to, že přes rostoucí výstav stále prodává větší objem piva v restauracích. Do sudů stáčí 60 % celkové produkce. Obecně je podle mluvčího trend v oboru opačný a lidé nakupují stále víc piva domů v láhvích, na úkor restaurací.

Na odbyt jde nejvíc světlé jedenáctistupňové pivo Bernard
Největší výrobu měl Bernard letos zatím v červnu, kdy uvařil 35 218 hektolitrů piva. Podle Mikuláška je tento výsledek nejvyšším měsíčním výstavem v historii pivovaru. Na odbyt šlo nejvíc světlé jedenáctistupňové pivo Bernard, jehož podnik za pololetí prodal 42 800 hektolitrů, následovala světlá desítka.

Nejrychleji podle Mikuláška ale stoupala poptávka po světlém dvanáctistupňovém ležáku. Jeho prodej od začátku roku do konce června meziročně stoupl o 30 % na 23 100 hektolitrů.

Výstav Rodinného pivovaru Bernard stoupá v posledních letech pravidelně, za minulý rok činil rekordních 302 200 hektolitrů. Kvůli rostoucí výrobě investuje do závodu a přibírá pracovníky. Nyní zaměstnává 188 lidí, o 10 víc než před rokem.

Nachmelená Opice! V Krnově vznikla nová pivní tradice

Publikováno:před rokemZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš SvobodaNachmelená Opice

Rozvoj minipivovarů v našem regionu pokračuje. Jen za poslední tři roky se jejich počet zdvojnásobil a blíží se k ještě nedávno jen těžko uvěřitelným čtyřem desítkám. Magazín PATRIOT se rozhodl je mapovat prostřednictvím seriálu, který, jak věříme, bude pro čtenáře objevnou cestou za poznáním historické tradice i současnosti pivovarnictví v Moravskoslezském kraji.

Máte-li občas možnost projíždět Krnovem, jistě jste si už všimli poutače, který láká k návštěvě tamního minipivovaru. Na tom by ještě nebylo nic moc zvláštního, pokud by se ovšem nejmenoval Nachmelená Opice, což je název, který jsme alespoň my v redakci Magazínu PATRIOT nemohli pustit z hlavy.

A tak není divu, že vcelku rychle dozrál čas k uskutečnění reportáže, během které nás provázeli jeho zakladatelé, sehraná dvojice, sládek Michal Kuřec a obchodní ředitel Jiří Valenta.

Dohromady je asi musela spojit nějaká vyšší moc, protože se potkali zrovna v době, kdy jeden z nich vážně zvažoval odchod z velkého pivovaru k výrobě piva podle sebe a druhý zase toužil uskutečnit svůj sen o prodeji vlastního výrobku nejvyšší kvality.

„Myšlenka pivovaru vznikla v říjnu 2014, kdy jsme se s kolegou potkali. Zhruba o měsíc později jsme si plácli, že pivovar postavíme. Půl roku jsme dělali projekt, řešili financování a loni v červnu začali s rekonstrukcí objektu, která trvala do října,“ začíná naše povídání Jirka s tím, že první várku uvařili loni v listopadu a oficiálně pak otevírali počátkem prosince.

To znamená, že jsou zřejmě nejmladším současným minipivovarem v Moravskoslezském kraji. Zákazníky chtěli oslovit poctivým pivem bez úprav filtrací a pasterizací, které se používají v průmyslové výrobě. Hodně však spoléhali také na název, který chtěli využít jako originální marketingový nástroj v jejich koncepci.

Minipivovar totiž jako jedni z mála provozují bez vlastní hospody, veškerou produkci mají určenou k prodeji v sudech a skleněných či pet lahvích. Právě proto nechtěli při vymýšlení názvu cílit pouze na rodný Krnov.

Člověk je z opice a po pivu je nachmelený…
„Když se podíváte na názvy pivovarů, jsou většinou podle města nebo jsou hodně tradiční. Jsou to vesměs konzervativní názvy, i když pár je jiných, jako třeba Kocour či Žabák,“ říká Michal, který svého kolegu přesvědčil o tom, že je třeba vybočovat nejen kvalitou, ale i názvem.

Inspiraci přitom díky svým dlouholetým zkušenostem a znalosti zahraničních pivovarů čerpal hlavně v Americe, kde se kreativních názvů nebojí.

„Jsou úplně jinde a vymýšlejí extrémní názvy spojené se zvířaty či kreslenými postavičkami. U nás vyhrála opice proto, že člověk je z opice, no a po pivu je nachmelený, takže proto Nachmelená Opice,“ usmívá se sládek.

Několikaměsíční hledání správného názvu se vyplatilo, neboť právě ten podle nich automaticky vzbuzuje zájem lidí, a to nejen v Krnově, ale i na Moravě a postupně také v Čechách a blízkém zahraničí.

„V současnosti už pivo vozíme po celé republice, v Krnově končí jen část naší produkce. Původně jsme mysleli, že bude podstatně větší. Ale jinak hlavně na reakcích lidí vidíme, jak název funguje. Když máme někde stánek, zastaví se u něj, usmějí se, zkrátka to poutá pozornost. Kdybychom byli Krnovský pivovar, zájem by asi byl slabší, i když kvalitu bychom měli stejnou,“ myslí si Jirka.

Název prodává, a to hlavně ve velkých městech
Moderně pojatý koncept Nachmelené Opice, který oslovuje hlavně mladou generaci, se rozvíjí velmi rychle. V začátcích se jejich „Opice“ objevovala v ochutnávkových pivnicích, postupně však stále přibývá hospod, kde je nastálo.

„Už máme svoje hospody, kde jsme stále na čepu, a to v Opavě, Ostravě, Krnově, Městě Albrechticích, Rýmařově, Zlatých Horách a Jeseníku. Teď nám přibylo i Brno, k tomu to jsou různé ochutnávkové pivnice v Praze, Liberci, ale i v Žilině, byli jsme taky ve Vídni a v Polsku. Nedá se to úplně uhlídat, kde všude jsme, protože část produkce jde i přes prostředníky,“ vysvětluje Jirka, který se sám stará o rozvoz sudového piva, které u nich dělá až 90 % výroby.

Michal na jeho slova navazuje tím, že v hospodách hodně usilují o osvětu, aby pivo mělo potřebnou péči, která je zejména o čištění trubek a správném skladování. Přiznává taktéž, že produkce se jim poslední dobou navzdory konzervativnosti tuzemského pivního světa začíná obracet spíše na svrchně kvašená piva, která jsou nyní žádanější ve velkých městech.

Některé hospody od nich dokonce berou pouze piva typu Ale, což je v jejich podání dvanáctka Sun APA a čtrnáctka IPA, obě aromatická piva vyrábějí metodou takzvaného studeného chmelení.

Nejoblíbenějším pivem je jedenáctka světlý ležák
Když už jsme zabrousili do nabídky piv, je třeba ji doplnit o další druhy, které jsou stabilní součástí výroby. „Naše hlavní pivo je ležák jedenáctka, což je zlatý střed mezi pro někoho slabou desítkou a naopak silnou dvanáctkou. I velké pivovary se takto zaměřují. Je to klasický český ležák dělaný z tuzemských surovin na varně dvourmutovým způsobem,“ popisuje sládek, který jako další spodně kvašené pivo vaří polotmavou dvanáctku s chutí i vůní karamelového sladu.

„Snažíme se, aby piva byla opravdu pitelná, což znamená, že není umění vyrobit co nejsilnější pivo, které si nikdo opakovaně nedá. Naopak i speciály děláme tak, aby si je zákazník dal opakovaně, což ohlasy potvrzují,“ těší Michala, který už si za uplynulý půlrok vyzkoušel také speciál Stout ve stylu Guinessu, valentýnskou šestnáctku či dvanáctku „Kopičák“, která se prodávala v době fotbalového Eura. Na podzim, až bude více klidu, by pak rád nachystal speciál s příchutí medu či silná piva inspirovaná Belgií.

Hospoda zatím ne, prioritou je výroba, která jede nad očekávání
Jak se oba pivovarníci shodují, úvahy přece jen otevřít vlastní hospodu se pořád vracejí do diskuze, ale aktuálně je pro ně důležitější investovat do rozšíření výroby. Až budoucnost ukáže, zda bude reálné otevřít i vlastní podnik v Krnově či větším městě. Čím to, že se jim start ryze produkčního minipivovaru tak podařil?

„Otevřeli jsme v ideální čas, v prosinci byl velký boom, to jsme ani nečekali. Spadli jsme do toho a furt to jede. Pak byl přes zimu sice trošku klid, ale od května to zase začalo. Červen byl zatím rekordní a červenec bude podobný, pak se to zase zklidní,“ přibližuje sezónní výkyvy Jirka.

Fakt, že Nachmelená Opice mezi minipivovary vstoupila opravdu ve velkém stylu, potvrzují i slova mistra sládka. „Jsme na hraně kapacity. Proto jsme už dokupovali kvasné tanky, abychom trochu rozšířili výrobu. Pravděpodobně to budeme muset udělat i pro příští sezónu. Čekáme, že budeme růst, ale chtěli bychom zůstat v kategorii minipivovarů, u kterých je hranice 10 000 hektolitrů ročně,“ upřesňuje Michal, který jako klíčové vidí udržení stejné kvality.

Na čem to závisí? „Dost zásadní je to, jak se člověk k pivu chová, což přenášíme i na zaměstnance, kteří se o pivo starají. Čistota půl zdraví tady platí dvojnásob. Proto říkám, že za kvalitu piva může i uklízečka, prostě celý tým. Takže úspěch potom není jen o sládkovi, ale o každém z nás,“ dodává nakonec jeden ze zakladatelů Nachmelené Opice.

Minipivovar Nachmelená Opice
Místo: Krnov (Textilní 1)
Druhy piv: Opice světlý ležák 11°, Opice polotmavá 12°, speciál American Pale Ale (Sun APA) 12°, speciál Indian Pale Ale (IPA) 14°, Opice pšeničná 11° a další speciály dle sezónní nabídky
Stáčení: pivo stáčí do 15, 30 a 50 litrových sudů, do 1 litrových pet lahví a také do skleněných lahví (0,75 l)
Výtoč: odhadem asi 1500 hektolitrů za rok

Čepovat pivo na palubě budou jako první na světě nizozemské aerolinie

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.cz

Všichni pasažéři, kteří žíznili na palubách letadel po lepším pivu, by měli zbystřit. Nizozemské aerolinie KLM budou jako první na světě zlatavý mok čepovat přímo na palubě. Na spolupráci se společnost dohodla s holandským pivním gigantem Heineken.

Novinka bude zavedena po letech experimentování s designem sudů, který se musel přizpůsobit vysoké nadmořské výšce. Heineken nakonec dokázal přijít s inovativním tvarem a prototyp bude použit na evropských linkách společnosti KLM.

Původně se měla služba spustit už na začátku července, ale odkládá se, dokud nebude zajištěn potřebný bezpečnostní certifikát od Úřadu pro civilní letectví. Jakmile projekt dostane zelenou, spustí se na palubách letadel nefalšovaná hospoda.

„Vždy hledáme typické nizozemské produkty, které by nás odlišily od ostatních společností,“ řekla viceprezidentka společnosti Miriam Kartmanová. „Heineken je náš pivní partner mnoho let a oba víme, že zákazníci si čepovaného piva cení víc než plechovkového,“ dodala.

Vyrobit sud byla výzva
Edwin Griffioen z Heinekenu, který produkt pro potřeby letadla uzpůsobil, tvrdí, že nebylo jednoduché se poprat se všemi výzvami a odlišnostmi, které například vysoká nadmořská výška zahrnuje. Vzduchem hnané pípy, které jsou obvykle používány, jsou v letectví navíc zakázané.

„Tlak vzduchu v letadle je mnohem nižší než v normální nadmořské výšce, klasická pípa by nefungovala a jen by vytvořila obří množství pěny,“ tvrdí.

„Dále jsme museli zapracovat na chlazení, kompresoru nebo jídelním vozíku,“ dodává Griffioen. „S tíhou v srdci jsme museli od chlazení upustit, protože by se do celého konceptu už nevešlo.“

Pasažéři nemusejí mít ale o teplotu piva strach. Vozíky byly totiž přetvořeny na obří termosky, které udrží konstantní teplotu pět stupňů Celsia. Nezměnila se ani chuť nápoje. Aerolinie KLM doufají, že novinku představí na vybraných letech už od příštího měsíce.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.08.2017 19:465.337/5.337