Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Vánoční hvězda z havlíčkobrodského pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar Havlíčkův BrodAutor:Bc. Jana Kavalír, DiS.Rebel

Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod a. s. připravil na závěr letošního roku řezaný speciál s názvem Vánoční hvězda. „Pivo vyrábíme ze čtyř druhů sladů a tří druhů českých chmelů. Díky použitým surovinám, dlouhému studenému kvašení a vyššímu zbytkovému extraktu má Vánoční hvězda sladkou plnou chuť typickou pro speciální piva, karamelový dozvuk po pražených sladech, jemnou hořkou vůni žateckých chmelů a hustou, dohněda zabarvenou pěnu. Obsah alkoholu je 5,5 %,“ popsal předvánoční novinku sládek pivovaru Pavel Pilař. Pivo bude k dostání v hospůdkách, restauracích a pivovarské prodejně.

Pro příznivce zlatavého moku připravil havlíčkobrodský pivovar ještě jeden vánoční dárek, jedná se o nové vánoční čtyřpacky, balení čtyř piv, které budou v pivovarské prodejně, ale také ve vybraných sítích obchodních řetězců k dispozici od pondělí 21. listopadu. V balení najdou zájemci po dvou kusech piv Rebel sváteční SPECIÁL a Rebel IPA. V pivovarské prodejně bude k dostání také Vánoční hvězda v dvoulitrových PET lahvích.

Pivem ku zdraví! Jedno pivo denně pomáhá udržovat hladinu „hodného“ cholesterolu

Publikováno:před rokemZdroj:100+1Autor:Martin Reichman

Pivo nejspíš nenajdeme v mnoha příručkách propagujících zdravý životní styl. Nová studie ale ukazuje, že jedno až dvě piva denně jsou zdraví prospěšné

Jedno pivo denně pomáhá snižovat hladinu nezdravého cholesterolu v krvi a výrazně snižuje riziko mrtvice a infarktu. Vyplývá to z nové studie vědců, kteří 6 let sledovali 80 tisíc konzumentů piva.

Hodný a zlý cholesterol
Konzumenti, kteří pili pivo v omezené míře, měli hladinu nezdravého cholesterolu výrazně lepší než úplní abstinenti i těžcí pijáci. Pivo s nižším obsahem alkoholu se také ukázalo jako mnohem zdravější než destiláty.

Vše souvisí s tzv. „hodným“ HDL cholesterolem. Muži, kteří pili jedno až dvě piva denně a ženy, konzumující jedno pivo denně, měli vyšší hladinu HDL cholesterolu. Ten na rozdíl od „zlého“ LDL cholesterolu zbavuje krev nadbytečného škodlivého cholesterolu a snižuje tak riziko mozkové mrtvice a ischemické choroby srdeční.

Lékaři ovšem dodávají že konzumace alkoholu prokazatelně poškozuje játra, duševní zdraví a spánek pijáků a přispívá i vzniku rakoviny. V žádném případě tak podle lékařů nelze závěry studie považovat za doporučení ke konzumaci alkoholu v jakékoli míře. Na nekompromisním postoji lékařů nic nezměnily ani výsledky nedávné studie z Německa, podle které může pivo s vyšším obsahem chmele játrům prospívat.

Znojemský pivovar slaví rok fungování. Slibuje více piva i další úpravy

Publikováno:před rokemZdroj:Znojemský deníkAutor:Ilona PergrováZnojemský

Více než dvojnásobné množství piva hodlá vyrobit příští rok Znojemský městský pivovar. Nynější výstav dvou tisíc hektolitrů holdají zástupci pivovaru navýšit na pět tisíc hektolitrů. Ani s tím se ale nespokojí. „Za další rok by mohl pivovar produkovat až deset tisíc hektolitrů piva," sdělil ředitel pivovaru Miroslav Harašta.

Ve Znojmě se vyrábělo pivo několik staletí, avšak společnost Heineken, která v minulosti koupila tamní Hostan, výrobu v roce 2009 ukončila.

Znojemský městský pivovar tak navázal na dlouholetou tradici.

Na trh se z pivovaru dostanou čtyři základní produkty, a to Znojemská 11%, Znojemská 12%, Zetko 14% a Vídeň 10%. Každé dva měsíce se obměňuje nabídka speciálů. „U tradičních piv vycházíme z receptury, ze které se zde pivo vařilo. Snažíme se, aby mělo maximální kvalitu. Postupně zlepšujeme i naši prezentaci a také dbáme na to, aby hostinští uměli pivo správně natočit," řekl Harašta.

Kromě točeného sudového piva pro hospody nabízí také prodej piva v PET lahvích a malých soudcích. Paradoxem však je to, že pivovar nemůže pivo propagovat a prodávat přímo v pivovarském areálu. Možné to bude až od roku 2021 kvůli smlouvě mezi městem a Heinekenem, který pivovar prodal městu roku 2010 po postupném utlumování výroby.

Kvůli tomuto omezení padl také plán otevřít společně s pivovarem i pivovarskou restauraci. Plánů se pivovar ale nevzdává, i když zatím otevřel restauraci v centru města. „Chceme příští rok začít s demolicí přístaveb za pivovarem a během dvou let zde udělat jakési náměstíčko a zahradu, kam bude vstup z ulice Přemyslovců. Trochu spoléháme na město, že si na Heineken dupne a restaurace se bude moct otevřít dřív," uvedl Harašta.

Jeho firma si pronajala areál loni, a to na třicet let za sedm milionů korun. Dlouhodobý pronájem kritizovala znojemská opozice kvůli tomu, že k němu údajně došlo narychlo a těsně před komunálními volbami.

Pobouřený postupem radních byl například zastupitel a lídr Změny Jiří Ludvík. „Radnice bohužel pracuje zcela nekoncepčně, ze skládačky pivovaru vytrhla jeden kousek. Udělat v pivovaru pivovar je sice zcela logické, ale je naprosto nelogické, aby se o takovou možnost v době boomu malých pivovarů ucházela jediná firma," zlobil se tehdy Ludvík a poukázal na nutnost celistvého využití areálu.

Využití pro další části rozlehlého areálu radnice hledá. Podle opozičního zastupitele Jiřího Kacetla by radní měli o pivovaru přemýšlet jinak. „Stále chybí celková koncepce odpovídajícího využití celého pivovaru. Vedle již pronajaté vstupní části by si město mělo zbytek již ponechat a připravit tam kulturně-společenské využití. Teprve pak případně některé drobné části vhodně pronajmout. Měli bychom vážně uvažovat i o tom, zda pivovar nevyužít jako možné hlavní dějiště připravované Zemské výstavy spolupořádané s Retzem," poukázal Kacetl.

Získá Kellner Plzeňský Prazdroj?

Publikováno:před rokemZdroj:MoneyMAG.czPrazdroj

Plzeňský Prazdroj je právem považován za klenot českého pivovarnictví. Po letech, kdy byla česká jednička součástí různých zahraničních skupin, svitla naděje, že by se v rámci probíhajícího prodeje mohla vrátit do českých rukou. Do užší skupiny uchazečů pronikli i Petr Kellner a Pavel Tykač. Jejich šance jsou podle bookmakerů solidní (4:1), hlavní favorit je ale jinde.

Bookmakeři Fortuny vnímají jako velkého favorita japonského pivovarnického giganta Asahi. Na to, že právě Japonci budou úspěšní a od SABMillera Prazdroj odkoupí je aktuálně nejnižší kurs 1,6:1.

„Bylo by svým způsobem hezké, kdyby se Plzeňský Prazdroj vrátil do českých rukou. Přeci jen, pro nás Čechy je pivo velmi delikátní a citlivá otázka. Na druhou stranu je to business jako každý jiný. Žádný z předešlých majitelů se naštěstí Plzeňákům nemotal do receptury ani samotného procesu výroby. Na to si netroufne ani nový majitel, ať už bude jakýkoliv, a to je myslím pro nás, skalní fanoušky nejlepší medicíny na světě, na celé věci to nejdůležitější,“ uvedl Michal Hanák, hlavní bookmaker Fortuny.

Stejnou šanci na úspěch jako Kellner s Tykačem, tedy 4:1, má i skupina kolem švýcarského investičního fondu Jacobs Holding, citelně nižší pravděpodobnost bookmakeři cítí u China Resources (8:1) i Bain Capital a Advent (10:1).

Pivovary Lobkowicz neplní očekávání čínského investora

Publikováno:před rokemZdroj:Česká poziceAutor:Miroslav Petr

Skupině Pivovary Lobkowicz klesá prodej piva i tržby. Pokud by firma Lapasan, ovládaná čínským koncernem CEFC, prodala část svých pivovarnických aktiv, konkrétně pivovaru Vysoký Chlumec, šlo by o negativní reklamu a přiznání určitého neúspěchu čínských investic v Česku, vzývaných částí politiků v čele s prezidentem Milošem Zemanem.

Klesající prodej piva, nižší tržby. Skupině Pivovary Lobkowicz, do níž patří sedmička regionálních výrobců a která letos v létě opustila pražskou burzu, se nedaří tak, jak si noví čínští majitelé zřejmě představovali. Není vyloučeno, že firma Lapasan, ovládaná koncernem CEFC, prodá část svých pivovarnických aktiv. Konkrétně nejmenšího z pivovarů – Vysoký Chlumec. Transakce ale není podle informací LN jistá.

Nicméně pokud by se potvrdila, znamenala by negativní reklamu a přiznání určitého neúspěchu v čínských investicích v Česku, tolik vzývaných částí politiků v čele s prezidentem Milošem Zemanem. „Noví vlastníci se cítí poškozeni. Pivovary jim nepřinášejí to, co očekávali. A hledají řešení,“ uvedl jeden z manažerů pod podmínkou zachování anonymity. Pivovary Lobkowicz jako jedna z hlavních tuzemských akvizic čínského finančního obra CEFC plánovaly při vstupu nového majitele loni v září výrazný nárůst prodeje, včetně exportu. Odbyt ale naopak spíš klesá.

Proti trendu
Společnosti ještě loni rostla produkce, letos se ale navzdory vyššímu prodeji piv na celém trhu čísla Pivovarů Lobkowicz nevyvíjejí podle plánu. V prvním čtvrtletí, což je poslední období, ve kterém Pivovary Lobkowicz reportovaly své výsledky, než odešly z burzy, klesla produkce sedmi pivovarů jako celku meziročně téměř o čtvrtinu – na 141 tisíc hektolitrů. Tržby propadly o 17 procent a hodnota exportu, který letos táhne byznys ostatních pivovarů rekordně vzhůru, se v prvních měsících roku snížil o 26 procent.

Zástupci akcionářů spekulace o možném prodeji Vysokého Chlumce popírají. „Je to nesmysl. To nedává logiku,“ uvedl místopředseda představenstva CEFC Group (Europe) Jaroslav Tvrdík. Podle odborníků z pivovarnické branže by však prodej Chlumce, který potřebuje rozsáhlé investice, naopak smysl dával. „Kdybych byl manažerem Pivovarů Lobkowicz, Vysoký Chlumec bych už dávno prodal. Výkon manažerů, již byli dosazeni čínským investorem, je slabý,“ říká například bývalý dlouholetý výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

Vysoký Chlumec je pivovar, který se prezentuje zajímavou řadou speciálů, ale nutně potřebuje investovat do technologie i navazující infrastruktury – kanalizace, kotelny, vylepšení vlastního zdroje vody. To vše představuje pro majitele obrovské vydání. Pivovary Lobkowicz jako celek jdou ve svých výsledcích proti trendu českého byznysu s pivem. Mají vysoký podíl v prodeji sudového piva, přičemž na celém českém trhu je jeho objem menší než z prodeje lahvového a odbyt sudového obecně vytrvale klesá.

Omezování neziskových obchodů
Skupině Lobkowicz také loni a zřejmě i letos klesal export, zatímco produkci ostatních pivovarů právě cizina zachraňuje před klesajícím domácím odbytem. Prodeje českého piva do zahraničí jí rekordně rostou. Důvodů nižšího odbytu celé skupiny může ale být podle Tomáše Maiera, který se na České zemědělské univerzitě v Praze zabývá ekonomikou pivovarů, několik.

Jednak negativní přístup části českých spotřebitelů, jelikož se loňský prodej majoritního podílu společnosti Pivovary Lobkowicz a dalších firem čínskému investorovi značně medializoval. Někteří spotřebitelé tak mohli zanevřít na sedmičku regionálních pivovarů, jež byly prezentovány předchozími vlastníky jako ryze české.

Druhým faktorem pak může být podle Maiera jakési umělé navyšování tržního podílu před prodejem firmy. „Jsou tím myšleny různé slevové akce, větší pobídky hostinským a podobně, aby se krátkodobě zvedla produkce. A po podepsání transakce se logicky výstav a tržní podíl vrací na původní úroveň. Nebo ještě níže,“ říká Maier. Ostatně propady tržeb z prodeje piva z prvních letošních měsíců firma vysvětluje právě omezováním neziskových obchodů na domácím trhu.

Naprosté ovládnutí
Vlastnická rošáda se odehrála loni v září, kdy nový investor Lapasan (70 procent čínská CEFC, 20 procent česká investiční skupina J&T a deset procent generální ředitel a spoluzakladatel celé skupiny – původně K Brewery – Zdeněk Radil) získal podíl 79,4 procenta akcií. Své podíly v pivovarnické skupině, obchodované od roku 2014 na pražské burze, Lapasanu prodali za 1,9 miliardy korun finančníci Martin Burda a Grzegorz Hóta.

Lapasan ale následně výrazně navýšil základní kapitál, získal více než 98 procent Pivovarů Lobkowicz, vyplatil menšinové akcionáře a opustil pražskou burzu. Pivovary tak zcela ovládl. V září pak většinoví majitelé vyloučili ze všech funkcí statutárních orgánů dosavadního šéfa společnosti Zdeňka Radila, kterému po navýšení kapitálu zbyl jen minimální akciový podíl.

Čínská CEFC vlastní u nás kromě řady významných nemovitostí a podílu v J&T Finance Group a aerolinkách Travel Service také třeba fotbalovou Slavii, Médea Group nebo strojírny Žďas.

Pivo v české společnosti v roce 2016

Publikováno:před rokemZdroj:ČSPSAutor:Roman Macháček

Srdečně vás zveme na tiskovou konferenci Českého svazu pivovarů a sladoven k závěrům průzkumu Pivo v české společnosti v roce 2016 Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR.

Podle čeho si pivo vybíráme, jak často na něj chodíme, ale i další trendy v tuzemské konzumaci piva vám představí sociolog PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.

Tisková konference se bude konat ve středu 23. listopadu 2016 od 10:00 hodin v Galerii kavárny Louvre, Národní 22, 110 00 Praha 1.

Potvrzení účasti prosím směřujte přímo na roman.machacek@nativepr.cz

Kellnerova PPF pronikla do užší skupiny zájemců o Plzeňský Prazdroj

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Na užší seznam kandidátů na převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek pivovaru SABMiller se dostalo několik uchazečů, včetně japonského pivovaru Asahi či investiční skupiny PPF českého miliardáře Petra Kellnera. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací.

Podle informací Reuters je na užším seznamu rovněž konsorcium vedené švýcarskou investiční společností Jacobs Holding, které zahrnuje kanadský penzijní fond PSP Investments a českou investiční firmu R2G. Do dalšího kola prý postoupila také společná nabídka investičních společností Bain Capital a Advent.

Prodej aktivit SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro převzetí podniku ze strany rivala Anheuser-Busch InBev, které bylo dokončeno minulý měsíc.

AB InBev minulý týden obdržel šest předběžných nabídek na tyto aktivity. Závazné návrhy by měly přijít na řadu příští měsíc, píše Reuters. Zdroj blízký jednomu z uchazečů agentuře sdělil, že za favorita je považována společnost Asahi.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun).

AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber (2,4 bilionu korun) minulý měsíc. Upevnil si tak pozici největšího pivovaru na světě. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Pivo platit jen kartou? Nevídané! Páni poslanci, snad to neprojde!

Publikováno:před rokemZdroj:Reflex.cz

Někdy si říkám, že mne jako starého právního pedagoga nemůže nic zaskočit. A ejhle, mýlil jsem se! Národní protidrogový koordinátor Jindřich Vobořil přišel s radikálním návrhem, že za cigarety a alkohol se bude smět platit pouze a jen bezhotovostně.

Podle národního koordinátora (ponechme bizarní název této funkce – myslel jsem, že „národním“ státům již dávno odzvonilo a že je to koordinátor pro všechny občany ČR, nejen pro český či jaký národ) Vobořila by se tak omezila dostupnost a spotřeba návykových látek mezi dětmi. Policejní kontroly totiž ukazují, že děti mají v České republice k alkoholu blízko.

In media res: Je to další nepromyšlená legislativní fantasmagorie! V hospodě se bude moci platit jen kartou? Třeba jedno pivo nebo dvě deci vína? A co ty poplatky bankám? Kdo je uhradí? Pan koordinátor to jistě nebude, ani vláda, budeme to zase my všichni, kterým by se poplatky rozpustily do našich útrat.

A co senioři a seniorky, pane národní koordinátore? To si 75letý dědeček bude pořizovat kartu, aby mohl jít na pivko? Kartu nemá ani leckterý pražský senior, natožpak někde na Bruntálsku, či dokonce v Brně-Bystrci.

Pro malé hostinské a kavárníky by to po EET byla další citelná rána.

Boj proti pití mladých je správný, ale tohle je slepá cesta, milá vládo.

Slušný a rozumný hospodský dětem nenalévá už dnes! Zbytek to bude, žel, dále obcházet. Není to nijak složité — koupí jim pivo, vodku s džusem či cigarety někdo starší s kartou.

Již dnes zakazuje a relativně přísně sankcionuje podávání alkoholických nápojů mladistvým zákon č. 379/2005 Sb. o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů.

V ČR se zakazuje nejen prodávat, ale i podávat alkoholické nápoje osobám mladším 18 let. Stejně tak je mj. roky zakázáno na všech akcích určených osobám mladším 18 let prodávat i podávat veškeré alkoholické nápoje.

Novinky pivovaru Krušnohor

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar KrušnohorAutor:Vojtěch SlivoňKrušnohor

Opět je dostupný summer, jelikož po něm byla ze strany zákazníků vysoká poptávka a dále pak vypouštíme do světa jedno nové pivo, kterým je Imperial Stout Cuban Cask. Jde o barrel aged stout s 8,7 % alk., který byl stařen spolu s rumem Legendario Elixir a kterého je vyrobeno pouze 200 ks lahví s voskovou pečetí víčka a hrdla.

Skupina PPF se uchází o Plzeňský Prazdroj. Je v užším výběru

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Na užší seznam kandidátů na převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek pivovaru SABMiller se dostalo několik uchazečů, včetně japonského pivovaru Asahi či investiční skupiny PPF českého miliardáře Petra Kellnera.

Na užším seznamu je rovněž konsorcium vedené švýcarskou investiční společností Jacobs Holding, které zahrnuje kanadský penzijní fond PSP Investments a českou investiční firmu R2G. Ta spravuje majetek bývalého spoluvlastníka gumárenské společnosti ČGS Oldřicha Šlemra a zakladatelů softwarové firmy Avast. Do dalšího kola prý postoupila také společná nabídka investičních společností Bain Capital a Advent.

Prodej aktivit SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro převzetí podniku ze strany rivala Anheuser-Busch InBev, které bylo dokončeno minulý měsíc.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Obeznámených se situací však pro všechny uchazeče představuje hlavní lákadlo právě Plzeňský Prazdroj, který má značný exportní potenciál a 40procentní podíl na českém trhu. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun).

Obdrželi několik nabídek
AB InBev minulý týden obdržel šest předběžných nabídek na tyto aktivity. Závazné návrhy by měly přijít na řadu příští měsíc. Zdroj blízký jednomu z uchazečů sdělil, že za favorita je považována společnost Asahi. Ta se již dříve dohodla na koupi některých značek SABMilleru, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru.

AB InBev se na koupi SABMilleru dohodl loni. Transakci za 79 miliard liber (2,4 bilionu korun) dokončil minulý měsíc. Upevnil si tak pozici největšího pivovaru na světě. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.11.2017 11:125.760/5.760