Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Nový tvar lahve umí zvýšit kvalitu piva

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávyAutor:Mgr. Jitka CilečkováLitovel

Litovelské pivo se v dubnu zahalí do nového kabátu. Moderní punc nové lahve vznikl pod taktovkou designového studia Fiala&Šebek a do distribuce se dostane v průběhu dubna.

Obohacuje tak tradičního moravského výrobce piva o atraktivní, modernizující atribut. Kromě nových lahví se konzumenti setkají i s novou vizáží etiket, korunek a přepravek.

Nový design pracuje s vylepšenou ergonomií a lahev se tak díky svému tvaru mnohem lépe drží. U ramene a paty byla využita unikátní technika embosingu, při níž dochází k vytlačování vzorů do skla: „Chtěli jsme odlišit Litovel od konkurence a zároveň podtrhnout její osobitý charakter a kvalitu. Embosing na rameně a patě dává lahvím nezaměnitelný prémiový vzhled,“ komentuje Markéta Václavková, ředitelka marketingu a komunikace Pivovaru Litovel.

Dlouhý štíhlý krček je navíc prospěšný pro samotnou kvalitu moku. Svým tvarem omezuje nenaplněný objem a minimalizuje nežádoucí přístup vzduchu do piva.

„Ačkoliv se to možná nezdá, vývoj nových lahví je opravdu složitý proces. S novou podobou jsme nadmíru spokojeni a věříme, že příznivci piva Litovel z nich budou mít takovou radost, jakou máme my,“ říká Lumír Hyneček, ředitel Pivovaru Litovel. Výměna lahví proběhla jednorázově, tedy ze dne na den. Do těch nových se začalo plnit v pondělí 11. dubna, příznivci litovelského piva si pak nové lahve budou moci poprvé osahat v průběhu téhož měsíce.

Další změnou, s níž Litovel přichází, jsou nové přepravky. „Změnil se nejenom jejich design a tvar, ale zejména váha. Plná přepravka je dnes téměř o kilogram lehčí, což znamená snadnější manipulaci i menší zátěž při dopravě. Lepší manipulaci pomáhá navíc i speciální tvar přepravky, který umožňuje pohodlnější uchopení,“ doplňuje Václavková. Staré lahve a přepravky bude pivovar dále vykupovat v souladu se zákonem, který nařizuje výkup nejméně rok po jejich stažení z oběhu.

Pil tohle pivo Ježíš? V Izraeli udělali biblickou várku

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Malý jeruzalémský pivovar Herzl Brewery uvařil pivo, které má chutnat tak, jako v době Ježíše Krista. Doušek nápoje možná pomůže vysvětlit, proč bible upřednostňuje jako posvátný nápoj víno, uvedla agentura Reuters.

Pivovar navařil 20 litrů „biblického piva“. Použil na něj pšenici, o které genetici z univerzity v Tel Avivu tvrdí, že je to odrůda používaná ve Svaté zemi pro přípravu piva před dvěma tisíci lety.

Pivo bylo vyrobeno z pěti kilogramů obilí darovaného univerzitou, a z dalších surovin, včetně chmele, kvasnic a vody. V chuti je cítit náznak medu a bobulí a má tři procent alkoholu. ̈
Většinu produkce, která je výsledkem šestiměsíčního experimentu, zkonzumoval majitel pivovaru Itai Gutman a jeho přátelé. Zůstává jen jedna láhev a pivovar nemá v plánu vařit další.

„Byli jsme zvědaví, zda budeme schopni přijít s prvním ‚biblickým‘ pivem,“ říká Gutman, jehož oceňovaný pivovar v současnosti nabízí pět značek piva. „Opravdu to není taková chuť, jaká je nyní v kurzu,“ doplňuje.

V biblických textech je často zmiňováno víno, Ježíš a jeho učedníci však zřejmě znali i pivo. Podle židovského muzea v Mnichově pivo přinesli starověcí Izraelité z Egypta.

Izraelský pivovar uvařil pivo, které možná pil Ježíš

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Malý jeruzalémský pivovar Herzl Brewery uvařil pivo, které má chutnat tak, jako v době Ježíše. Doušek nápoje možná pomůže vysvětlit, proč bible upřednostňuje jako posvátný nápoj víno, uvedla agentura Reuters.

Pivovar navařil 20 litrů „biblického piva". Použil na něj pšenici, o které genetici z univerzity v Tel Avivu tvrdí, že je to odrůda používaná ve Svaté zemi pro přípravu piva před dvěma tisíci lety. Pivo bylo vyrobeno z pěti kilogramů obilí darovaného univerzitou, a z dalších surovin, včetně chmele, kvasnic a vody. V chuti je cítit náznak medu a bobulí a má tři procent alkoholu.

Většinu produkce, která je výsledkem šestiměsíčního experimentu, zkonzumoval majitel pivovaru Itai Gutman a jeho přátelé. Zůstává jen jedna láhev a pivovar nemá v plánu vařit další.

„Byli jsme zvědaví, zda budeme schopni přijít s prvním ‚biblickým' pivem," říká Gutman, jehož oceňovaný pivovar v současnosti nabízí pět značek piva. „Opravdu to není taková chuť, jaká je nyní v kurzu."

V biblických textech je často zmiňováno víno, Ježíš a jeho učedníci však zřejmě znali i pivo. Podle židovského muzea v Mnichově pivo přinesli starověcí Izraelité z Egypta.

BBC: AB InBev prodá Japoncům pivní značky Grolsch a Peroni

Publikováno:před rokemZdroj:Zet.cz

Rozhlasové vysílání BBC World Service informuje o tom, že pivovarnická skupina Anheuser-Busch InBev přijala nabídku od japonské Asahi Group na odkup značek Peroni a Grolsch, které spadají pod SABMiller. BBC si dále všímá toho, že před německý soud v Drážďanech předstoupil zakladatel německé Pegidy Lutz Bachmann. Ten čelí obvinění z podněcování k rasové nenávisti.

Zakladatel německé Pegidy Lutz Bachmann předstoupil v Drážďanech před soud kvůli obvinění z podněcování k rasové nenávisti. Na sociální síti Facebook se měl vulgárně vyjadřovat k uprchlíkům. Německá Pegida přilákala na své shromáždění tisíce příznivců. V okolí Drážďan se stupňují útoky mířené proti běžencům ze strany krajně pravicových extremistů.

Pivovar Anheuser-Busch inBev přijal nabídku od japonské Asahi Group na odkup pivovarů Peroni a Grolsch společnosti SABMiller. Podmínky transakce nebyly zveřejněny. Asahi Group již dříve nabídla 2,25 miliardy eur. Prodej těchto značek je přitom pro Anheuser-Busch inBev podmínkou pro úspěšné dokončení převzetí SABMilleru za 100 miliard dolarů. Skupina musí značky prodat kvůli obavám z narušení hospodářské soutěže. Japonské společnosti má tento obchod pomoci vyrovnat ztráty na domácím trhu.

Spor o vlastnictví vyškovského pivovaru skončil u soudu

Publikováno:před rokemZdroj:Tyden.czAutor:ČTKVyškov

Spor o vlastnictví vyškovského pivovaru skončil u místního okresního soudu. Olomoucké arcibiskupství, kterému pivovar historicky patřil, podalo žalobu proti postupu státu a převedení majetku pivovaru na Jihomoravské pivovary a.s. v 90. letech. Řekl to mluvčí olomouckého arcibiskupství Jiří Gračka. Ministerstvo zemědělství v reakci uvedlo, že zatím nelze předjímat, jak se bude soudní spor dále vyvíjet.

Stát zabral vyškovský pivovar po únoru 1948 v rámci tzv. revize první pozemkové reformy, podobně jako pivovar v Kroměříži, kde už se dnes pivo nevaří. "Oba tyto pivovary vlastnil stát - bývalý státní podnik Pivovary a sodovkárny Brno. Stát je pouhý den před účinností zákona o velké privatizaci, který zablokoval jakékoliv odstátňování církevního majetku, převedl na akciovou společnost Jihomoravské pivovary," uvedl Gračka.

Podle něj k převodu došlo, když byl už zákon schválený, vyhlášený ve sbírce zákonů a platný. "Tehdejší úředníci ministerstva zemědělství přesto překotně založili zmíněnou a.s., čímž se podle našeho názoru evidentně dopustili obcházení platného, ale dosud neúčinného zákona," uvedla Gračka.

Arcibiskupství u okresních soudů ve Vyškově a Kroměříži napadlo platnost tehdejšího převodu státního podniku na akciovou společnost a tím i následné majetkové změny. Například areál někdejší arcibiskupského pivovaru v Kroměříži byl podle církve v roce 2008 protiprávně převeden do rukou finanční společnosti, která jej obratem prodala další obchodní společnosti. "Žalobu jsme podali v zákonném termínu koncem minulého roku a k jejímu dalšímu průběhu se s ohledem na zahájené řízení nebudeme vyjadřovat," uvedl Gračka.

Olomoucké arcibiskupství v minulosti patřilo k největším vlastníkům půdy a majetku na Moravě. Mělo také několik funkčních pivovarů, které pronajímalo. Kromě pivovaru ve Vyškově také v Kroměříži nebo Hukvaldech. V současné době je v provozu jen pivovar ve Vyškově, který stát pronajal společnosti Czech Beverage Industry Company. Podle Gračky církev v případě vrácení provozu bez budov postavených po roce 1948 sama pivo vařit nechce. "Naším záměrem je naopak dohoda nejlépe se současným provozovatelem," uvedl Gračka.

Izraelci uvařili biblické pivo. Takové, jaké mohl pít i Ježíš

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Malý jeruzalémský pivovar Herzl Brewery uvařil pivo, které má chutnat tak, jako v době Ježíše. Doušek nápoje možná pomůže vysvětlit, proč Bible upřednostňuje jako posvátný nápoj víno, uvedla agentura Reuters.

Pivovar navařil 20 litrů „biblického piva“. Použil na něj pšenici, o které genetici z univerzity v Tel Avivu tvrdí, že je to odrůda používaná ve Svaté zemi pro přípravu piva před dvěma tisíci lety. Pivo bylo vyrobeno z pěti kilogramů obilí darovaného univerzitou, a z dalších surovin, včetně chmele, kvasnic a vody. V chuti je cítit náznak medu a bobulí a má tři procent alkoholu.

Většinu produkce, která je výsledkem šestiměsíčního experimentu, zkonzumoval majitel pivovaru Itai Gutman a jeho přátelé. Zůstává jen jedna láhev a pivovar nemá v plánu vařit další.

„Byli jsme zvědaví, zda budeme schopni přijít s prvním ‚biblickým‘ pivem,“ říká Gutman, jehož oceňovaný pivovar v současnosti nabízí pět značek piva. „Opravdu to není taková chuť, jaká je nyní v kurzu.“ V biblických textech je často zmiňováno víno, Ježíš a jeho učedníci však zřejmě znali i pivo. Podle židovského muzea v Mnichově pivo přinesli starověcí Izraelité z Egypta.

SABMiller přijal nabídku Japonců, prodá jim značky Peroni a Grolsch

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Pivovar Anheuser-Busch InBev, který je v procesu koupě konkurenční firmy SABMiller, přijal nabídku od japonské Asahi Group na koupi některých značek pivovaru SABMiller, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Prodej značek je podmínkou k dokončení převzetí SABMilleru za 100 miliard dolarů, na kterém se pivovary dohodly loni.

Prodej značek je podmíněn tím, že se firmě AB InBev podaří dokončit převzetí SABMilleru, napsala agentura Reuters. Asahi již v únoru uvedla, že exkluzivně jedná o koupi některých značek. Japonská skupina se převzetím zahraničních značek snaží vykompenzovat pomalý růst na domácím trhu.

Dohoda je největší akvizicí japonského pivovaru Asahi a je také největší akvizicí v japonském nápojovém odvětví od roku 2014, kdy firma Suntory převzala za 16 miliard dolarů (381,2 miliardy korun) amerického výrobce lihovin Beam.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa a patří jí také budějovický pivovar Samson. Skupina SABMiller vlastní Plzeňský Prazdroj.

AB InBev prodává některé značky Japoncům, aby mohl převzít majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČTK

Pivovar Anheuser-Busch InBev prodá některé své značky, například Peroni a Grolsch, japonské skupině Asahi za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Uvolňuje si tak ruce k dokončení převzetí svého konkurenta SABMilleru, pod který patří například Plzeňský Prazdroj. Toto loni domluvené převzetí si vyžádá 100 miliard dolarů (zhruba 2,4 bilionu korun).

Prodej značek japonské skupině je podmíněn tím, že se firmě AB InBev podaří dokončit převzetí SABMilleru, napsala agentura Reuters.

Asahi již v únoru uvedla, že exkluzivně jedná o koupi některých značek. Japonská skupina se převzetím zahraničních značek snaží vykompenzovat pomalý růst na domácím trhu.

Dohoda je největší akvizicí japonského pivovaru Asahi a je také největší akvizicí v japonském nápojovém odvětví od roku 2014, kdy firma Suntory převzala za 16 miliard USD (381,2 miliardy Kč) amerického výrobce lihovin Beam.

Z fakultní stodoly vznikl minipivovar, studenti tam budou experimentovat

Publikováno:před rokemZdroj:Impuls.czAutor:Veronika KratochvílováZemědělská fakulta JU

Studenti Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity si vyzkoušejí práci sládků a farmářů. Od příštího semestru budou mít v Českých Budějovicích nové zázemí pro zpracování a výrobu sýrů, masných výrobků i minipivovar.

V budově v ulici Na Zlaté stoce dělníci právě dokončují poslední stavební práce. Kdysi starou fakultní stodolu proměnili v moderní laboratoř.

„Budou sem mít přístup prakticky všichni, co se zabývají zpracováním zemědělských produktů. Ať už studují obory zootechnika, nebo zemědělské inženýrství, které v rámci specializace rozšiřuje svůj zájem právě na oblast řešení piva,“ říká tajemník fakulty Michal Marušák.

Minipivovar je na celém projektu tou nejatraktivnější částí, protože studenti se zapojí do celého procesu vaření piva. „Náš minipivovar bude sloužit převážně pro vědecké účely, takže nebudeme chtít konkurovat žádnému komerčnímu pivovaru. O to víc tu bude platit heslo, co si uvaříš, to si taky sníš, v tomto případě spíš vypiješ,“ upřesňuje vedoucí katedry kvality zemědělských produktů Pavel Smetana.

Na výrobu piva, jehož název je dosud tajemstvím, bude dohlížet zkušený sládek Miroslav Smutek, který má dvacetiletou praxi v plzeňském pivovaru.

„Celý projekt zahrnuje také spolupráci s Budějovickým Budvarem, se kterým snad v blízké době podepíšeme smlouvu. Chmel a slad bychom nejspíš měli od nich. Vzhledem k tomu, že ale chceme v pivovaru opravdu experimentovat a vařit všechny možné druhy piv včetně ciderů, tak budeme využívat i jiné technologie,“ doplňuje Marušák.

Ministerstvo školství na stavbu přispělo částkou 10,5 milionu korun. Zbylých šest milionů šlo z fakultních peněz. Také finance na provoz si fakulta bude shánět sama, a tak není vyloučeno, že v budoucnu by náklady mohl kompenzovat pronájem prostor či částečný prodej některých produktů.

Vedle minipivovaru, který by měl mít roční výstav kolem 50 hektolitrů, budou mít studenti v nové budově k dispozici i laboratoř a zpracovnu masa vybavenou chladicími boxy.

„Zpracovna mléka, která je hned vedle masny, je vybavená pro výrobu všech produktů jako na farmě, jogurtů, tvarohů i čerstvých sýrů,“ vyjmenovává Smetana a dodává, že studenti budou mít kromě chmele a sladu k dispozici pouze produkty z vlastní univerzitní farmy.

V podkroví je zařízený sál pro prezentace a přednášky. „Nejvíc se tu bude předvádět asi pivo, takže doufáme, že se nám podaří ještě sehnat nějaké exponáty třeba ze zemědělského muzea, aby to bylo pestřejší a mohli bychom studenty seznámit také s historii pivovarnictví v našem kraji,“ upřesnil Marušák.

Minipivovary dobývají internet. Pivní předplatné slaví úspěchy.

Publikováno:před rokemZdroj:Protext.czAutor:ČTK

Třináctou zásilkou vstoupil do druhého roku na trhu první unikátní pivní klub v České republice. Služba Pivní Zásilka funguje na principu předplatného a umožňuje zákazníkům pravidelně objevovat piva především z lokální produkce minipivovarů.

Piva z minipivovarů v současné době zažívají nevídaný rozmach. Důvod je prostý. Spousta Čechů chce ochutnat i něco jiného, než je běžná produkce velkých pivovarů. Minipivovary mají oproti velkým pivovarům řadu specifik. Výhodou je důraz na kvalitu surovin, minipivovary se navíc často nebojí experimentovat a nabízejí rozmanité pivní styly, stupňovitosti, chutě i vůně. Mezi nevýhody pak patří skutečnost, že některá piva jsou k dostání pouze v dané restauraci, městě či regionu.

Za novými zážitky však nyní nemusí gurmáni jezdit, pivo přijede za nimi. Pivní Zásilka je služba představující ideální řešení pro všechny, kteří chtějí objevovat a ochutnávat lahodná piva z lokálních minipivovarů, a to z pohodlí domova. Již za první rok své existence představila Pivní Zásilka téměř padesát minipivovarů z různých krajů České republiky a zhruba třicet různých pivních stylů.

Princip služby je velice jednoduchý. Prostřednictvím pestré nabídky předplatného si mohou zákazníci zvolit předplatné na 3 měsíce či 6 měsíců. Pro pravé milovníky piva je určeno roční předplatné. Zásilku s pivy pak zákazník obdrží na počátku každého měsíce. Službu je možné si vyzkoušet bez závazků objednáním jednorázové zásilky, tedy bez nutnosti předplatného.

Skladba zásilky je vždy vybírána tak, aby byla pestrá. Obsahuje pokaždé 8 piv, které zákazník odhaluje pomocí popisů piva na webu, nebo průvodního dopisu v zásilce.

"Cílem je ukázat, že také pivo je ušlechtilý nápoj nabízející pestrou paletu chutí a gastronomických zážitků," říká provozovatel služby, Marek Badík.

Pivní Zásilka pomáhá rozvoji místního trhu a pivnímu vlastenectví a prodává chuťové zážitky všem, kteří milují pivo, chtějí vědět víc o tomto nápoji a zajímá je příběh patřící k pivu. Pivovary mohou prostřednictvím Pivní Zásilky prezentovat vlastní uvedení na trh, v případě zavedených pivovarů pak předvést nové nebo sezónní pivní speciály.

Pivní předplatné může být také vhodným dárkem například pro obchodní partnery nebo zaměstnance. Služba je oblíbená i u žen, které tímto způsobem obdarovávají své manžele a partnery. Předplatné rovněž oceňují kamarádi, přátelé nebo rodina.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978