Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Prazdroj SABMilleru zvýšil zisk o 5 pct na 3,7 miliardy Kč a tržby o 3 pct

Publikováno:před rokemZdroj:Patria.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. ČTK to dnes řekla mluvčí firmy Judita Urbánková.

Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel, Radegast, Birell a cider Kingswood, zvýšila loni od počátku ledna do konce prosince prodej piva na domácím trhu o 1,5 procenta. Vývoz do více než 50 zemí se zvýšil o 12 procent. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině firma nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal loni Prazdroj v ČR a v cizině přes dva miliony hektolitrů. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792.000 hektolitrů.

Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood. Úspěch měly limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy Kč, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.

Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22.000 pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.

Plzeňský Prazdroj se stal letos součástí převzetí druhého největšího pivovaru na světě SABMiller jeho větším konkurentem Anheuser-Busch InBev. Evropská komise podmínila schválení transakce tím, že Anheuser-Busch InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě, tedy i Plzeňský Prazdroj.

Prazdroji se daří. Firma zvýšila zisk i tržby

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Řekla mluvčí firmy Judita Urbánková.

Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy Kč, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.

Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22 tisíc pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice. Ministerstvo financí jej ocenilo jako významného přispěvatele do veřejných rozpočtů v oblasti plátců daně z příjmů právnických osob.

Prazdroj zvýšil zisk o pět procent na 3,7 miliardy korun, stouply i tržby

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKPrazdroj

Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood.

Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Sdělila to dnes mluvčí firmy Judita Urbánková.

Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel, Radegast, Birell a cider Kingswood, zvýšila loni od počátku ledna do konce prosince prodej piva na domácím trhu o 1,5 procenta.

Vývoz do více než 50 zemí se zvýšil o 12 procent. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině firma nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal loni Prazdroj v ČR a v cizině přes dva miliony hektolitrů. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792.000 hektolitrů.

Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood. Úspěch měly limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy Kč, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.

Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22 000 pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.

Plzeňský Prazdroj se stal letos součástí převzetí druhého největšího pivovaru na světě SABMiller jeho větším konkurentem Anheuser-Busch InBev. Evropská komise podmínila schválení transakce tím, že Anheuser-Busch InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě, tedy i Plzeňský Prazdroj.

Staropramen investoval 70 milionů korun do nových obalů na export

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen letos investovaly 70 milionů korun do podpory svého exportu. Mají nové lahve a přepravky, na etiketách více zdůrazňují Hradčany. Dnes to na setkání s novináři uvedl nový generální ředitel pivovarů Petr Kovařík. Staropramen, který je dvojkou na českém trhu za Plzeňským Prazdrojem, loni vyvezl meziročně o sedm procent piva více, překročil hranici 600.000 hektolitrů. Společnost, kterou vlastní nadnárodní koncern Molson Coors, hodlá posilovat hlavně v Británii.

"Vyvážíme Prahu do zahraničí," řekl Kovařík. Přesné údaje, o kolik by společnost letos chtěla export zvýšit, ale neuvedl. Otevírat nové exportní trhy firma vyvážející do 34 zemí, neplánuje. "Smyslem není otevírat trhy, ale vítězit na nich," dodal Kovařík.

Kovařík nastoupil do funkce generálního ředitele letos na jaře. Po osmi letech vystřídal Zbyňka Kováře. Ten by měl nadále působit ve společnosti Molson Coors. Ve které zemi, ale firma neuvedla. Zatím je podle Kovaříka na dovolené.

Pivovary Staropramen jsou dlouhodobou dvojkou na českém trhu. Ročně prodají kolem 3,1 milionu hektolitrů piva a nápojů. Předloni účetně prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky zatím společnost nezveřejnila. Zahraniční prodeje společnosti loni nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu.

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a částečně zkvašených moštů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice.

Prazdroj zvýšil zisk na 3,7 miliardy. Úspěch měly limitované várky piv

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj zvýšil meziročně zisk před zdaněním o pět procent na loňských 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od 1. dubna 2015 do 31. března 2016 se meziročně zvedly o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v České republice a v zahraničí deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014.

Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel, Radegast, Birell a cider Kingswood, zvýšila loni od počátku ledna do konce prosince prodej piva na domácím trhu o 1,5 procenta.

Vývoz do více než 50 zemí se zvýšil o 12 procent. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině firma nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal loni Prazdroj v Česku a v cizině přes dva miliony hektolitrů. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Roste zájem o tradiční ležáky
Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood. Úspěch měly limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy korun, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.

Práce pro 22 tisíc lidí
Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22 tisíc pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.

Plzeňský Prazdroj se stal letos součástí převzetí druhého největšího pivovaru na světě SABMiller jeho větším konkurentem Anheuser-Busch InBev. Evropská komise podmínila schválení transakce tím, že Anheuser-Busch InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě, tedy i Plzeňský Prazdroj.

Tajemná zákoutí smíchovského pivovaru si budou moci zájemci prohlédnout zdarma

Publikováno:před rokemZdroj:Pražský patriotStaropramen

Poslední červnový víkend bude v Praze ve znamení multižánrového festivalu United Islands of Prague. Ten v letošním roce spojil své působení i se značkou Staropramen a díky tomu se mohou návštěvníci těšit na festivalovou „stage“ přímo v prostorách smíchovského pivovaru.

Staropramen stage bude po oba dva dny otevřená od pravého poledne a uzavře se vždy, když dokončí své představení poslední skupina, což znamená zhruba kolem 20:00. Vstup na stage je z Pivovarské ulice. Návštěvníci budou moci ochutnat místní čepované pivo a je pro ně také připravena novinka.

„13. komnata je pracovní název prohlídky pivovaru, během které se snažíme lidem přiblížit, jak se vaří naše pivo. Návštěvníci budou moci navštívit kromě tradičních i méně známá zákoutí pivovaru, která běžně zůstávají lidem skrytá. Věříme, že tuto možnost budou mít až stovky lidí,“ říká David Šeberle, manažer značky Staropramen.

„Kromě čepovaného piva si návštěvníci budou moci koupit také speciální edici plechovek nejen přímo v areálech, kde se konají festivaly, ale i na jejich přilehlých místech,“ řekl o partnerství David Šeberle, manažer značky Staropramen.

Samotný program na Staropramen stage obstarají české skupiny, které se v posledních měsících čím dál více prosazují v hudebním průmyslu. V sobotu vystoupí skupiny Define Me, Le Dva, Disconnection a indie elektro popová čtveřice Nano.

V neděli se představí The Crushers, Emozpěv, Megaphone a multižánrová skupina U-Prag, která v sobě mísí prvky elektronické hudby, breakbeatu nebo rapu, ale zároveň bude možné slyšet i celou řadu živých nástrojů, jako například violoncello.

Vstupné na festival United Islands of Prague je zdarma a veškeré bližší informace najdete na stránkách (http://unitedislands.cz)

Pilsner Urquell: Pivo nechte koňovi

Publikováno:před rokemZdroj:Strategie.czAutor:Petr NovotnýPrazdroj

To nejcennější nám zůstane, jen když to předáme dál. Tak zní hlavní motto nové reklamy Pilsner Urquell od bratislavské agentury MUW Saatchi & Saatchi.

Uchování všeho dobrého a péči o tradice, které jsou pilíři naší národní kultury, vyzdvihuje nová reklama Pilsner Urquell, která vychází ze skutečného pivovarského příběhu.

„Hlavní postavou nového spotu je velmi důležitá pokračovatelka naší pivovarské formanské tradice Jana Šůsová, která řemeslo převzala po svém otci. Ten v minulosti dlouhodobě zavážel pivo pro Plzeňský Prazdroj,“ říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell.

„Reklama má zdůraznit, že právě díky uchování a předávání plzeňských pivovarských tradic a zkušeností je dnes Pilsner Urquell tím, čím je – pivem světového jména. Uchovávání téměř zaniklé formanské tradice je výrazným symbolem přístupu Plzeňského Prazdroje k řemeslům, která přispěla k vybudování světové pověsti našeho piva. Uvědomujeme si, jak je pro zachování kvality plzeňského piva Pilsner Urquell důležité předávaní zkušeností plzeňských sládků, sladovníků připravujících slad na míru našemu pivu, žateckých chmelařů nebo našich pivovarských bednářů, kteří tvoří jednu z posledních part na světě,“ dodává Baumruk.

Návrat tradice
Plzeňský Prazdroj používal výhradně koňské povozy k dopravě piva do hospod od svého založení až do roku 1913, kdy byly zakoupeny první nákladní automobily. Po druhé světové válce do roku 1957 jezdily pouze po areálu pivovaru, ale v plzeňských ulicích se opět objevily po roce 1990. Tehdy tradici obnovil právě forman Jan Šůs. Když jeho dcera řemeslo převzala, zůstalo formanství v Plzni zachováno dodnes.

Nový spot v čele s formanským řemeslem vznikal pod taktovkou režiséra Romana Valenta a produkční společnosti Armada films. Reklamu natáčel štáb v průběhu dvou dní v prostorách plzeňského pivovaru, v ulicích Plzně a v plzeňském Restaurantu 12. Zahráli si v ní také koně Barka a Bajka, které před 13 lety koupil ještě Jan Šůs. Idea spotu je dílem bratislavské agentury MUW Saatchi & Saatchi.

Počernický sládek: Dobré či špatné pivo? Nejhorší by bylo žádné pivo!

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Jakub KynčlPočernický

Dvaapadesátiletý sládek nového Počernického pivovaru v pražských Dolních Počernicích Marcel Jelínek ve svém životě už takříkajíc projel s pivem svět. Dělal sládka v ruských minipivovarech, pracoval v tomto odvětví i v Číně, Venezuele, Tunisu či Sýrii. Teď se vrátil do Prahy, aby rozjel v počernickém Panském dvoře tamější pivovar. A bere to pěkně od podlahy.

Váš životopis je na českého sládka poměrně neortodoxní...
Co je na něm tak zajímavého?

Vypadá to, že jste vařil pivo skoro všude ve světě.
Jo tak, no to jo. Moje předposlední práce bylo třeba rozjíždění pivovaru a restaurace v Tchien-ťinu v Číně. Byla to česká hospoda s českým pivem. Takže skoro jako doma.

Jaký je v Číně hlad po českém pivu?
Pracovně je tam zainteresovaná spousta Čechů. Ve firmách jako Škodovka, Volkswagen jsou čeští manažeři a servisáci. A ti po otevření začali chodit. Měl jsem i české kuchaře. Češi tvořili tak třicet procent klientely. Byl to třípatrový komplex přímo v historickém centru a chodilo tam hodně lidí. Číňanů i cizinců.

Jak se na takový post člověk dostane?
Někdo zavolá a zeptá se mě, jestli bych náhodou neměl zájem. Já jsem rozvedený, volný jako pták, tak proč by ne. Můžu cestovat. Předtím jsem pracoval i na Filipínách a v Jižní Koreji.

Kdy jste se poprvé vydal pracovat do zahraničí?
Po maturitě jsem vyrazil do Venezuely. Do pivovaru za Caracasem. Tam jsem trochu pochytil španělštinu. Pak jsem coural po Andách, byli tam skvělí lidé. Jel jsem s nimi pak do Peru. Vzali mě mezi sebe a poznat jejich zvyky bylo skutečně zajímavé.

Byl v cizině problém dostat se ke kvalitním surovinám pro výrobu piva?
Jsou firmy, které obchodují s našimi komponenty. Takže se vše celkem dalo sehnat. Problémy byly jedině s celníky, když mi přísady stály třeba měsíc na hranicích.

Co vás přimělo k návratu do vlasti?
Starám se o svou 87letou matku, to byl hlavní důvod. Navíc už jsem měl cestování tak trochu dost. I když jsem měl další nabídky ze zahraničí, rozhodl jsem se zůstat už doma.

Jak dlouho jste se tedy rozhodoval, když vám přišla nabídka dělat sládka v Počernickém pivovaru?
V podstatě jsem okamžitě souhlasil. Pro pivovar je to dobře udělané místo. Má to ducha a vedení je perfektní. Pro mě je důležité i to, že mám docela velkou svobodu k tomu, co chci vařit. Navíc jsou tu reprezentativní prostory a v komplexu zázemí pro svatby a velké oslavy. Zatím budeme točit tady u nás, časem se uvidí. Je to ještě v plenkách. Lidé se ale konečně učí dát si místní pivo. A věřím, že cestu za dobrým pivem si vždy najdou sami...

Přivezl jste si ze zahraničí nějaké nápady, které uplatníte v současné výrobě?
Toho je fůra. Hlavně jsem si uvědomil, že se dá udělat maximum v podstatě z ničeho. Vždycky jsem byl pro to naskočit a zkrotit lochnesku.
Teď krotíte „počernickou lochnesku” - rozjíždíte pivovar v Dolních Počernicích v areálu Panský dvůr.

Jakými pivy tady začínáte? Co už jste uvařil?
Teď jsem začal se světlou dvanáctkou a tmavou třináctkou, Barborkou. Dělám pšeničné a v přípravě je také IPA. Je to teď hodně módní záležitost, ale proč nevyhovět konzumentům?

Jaké je vaše oblíbené pivo? Zaujalo vás pivo nějakého jiného sládka?
Já se moc nevyhraňuju. Já si myslím, že nejhorší by bylo žádné pivo. Přiletěl jsem asi v listopadu a ochutnal různá česká piva, většina není ani špatná, ani dobrá. Po republice je teď vážně velké množství nových pivovarů. V Ostravě je zajímavý pivovar, jmenuje se, myslím, Garáž. Na zámečku v Zábřehu, v Ostravě, mají taky zajímavá piva.

Co říkáte trendu mikropivovarů a minipivovarů?
Jsem především rád, že vznikají. Na druhou stranu mi připadá, že jich začíná být až moc, ale lidé udělají sami selekci. Jsem každopádně rád, že se u nás lidé naučili konzumovat opravdové pivo. Není už tolik tzv. pivních dog, které do sebe nalejou každý večer patnáct kusů a jdou spát.

Vy sám tu teď rozjíždíte lokální minipivovar a konkurence v Praze je, co si budeme povídat. Jak si věříte?
Chvíli trvá, než se lidé na něco nového naučí. Nejsme tady úplně v centru, ale celý komplex má své kouzlo. Určitě tu časem plánuju vařit i nějaké ty speciály, ale to bude jen takový bonbónek. Teď chci, aby se lidé naučili, že se tu točí dobrá dvanáctka. Nejdřív se lidem musí dostat moje pivo pod kůži. Nechci to tu hned zahltit nabídkou speciálů a chrlit tuny blbostí.

Hezky řečeno. Přesto hodláte dělat vlastní pšeničné pivo, které si u českých konzumentů zatím svou klientelu stále spíše jen pomalu hledá...
Pšenice je něco trochu jiného. Lidé si na ni u nás zatím moc nezvykli. Já si na ni vybírám ve výzkumáku speciální irské kmeny. Připraví mi tam rozkvašenou mladinu, chmely mi přivezou, slady už mám.

Je taková spolupráce sládka s výzkumným ústavem běžná?
Nevím, jak u konkurence, u mě ano. Z těch sušených sypkých pivovarských kvasů jde taky něco udělat, v Rusku a Číně jsem s tím taky musel pracovat. Ale je to pak všechno tzv. na jedno kopyto. Právě kmeny totiž vytváří v pivu specifické chuťové značky. Člověk si s tím musí hrát, a to mě baví.

Zdá se mi, že jste se v této práci doslova našel...
Původně jsem chtěl dělat něco jiného, matka je jaderný fyzik a chemik. Znalost chemie v pivovarnictví rozhodně pomáhá. Hlavně biochemie a kvasná chemie. Teď dělají rekvalifikační kurzy ve stylu „Sládkem za tři měsíce”. Já to studoval přes deset let plus praxe a pořád mám pocit, že se mám co učit. To je jako s jazyky...

Když jste to načal, kolika jazyky mluvíte?
Ruštinu do nás hustili na škole, německy umím díky bydlení u Sudet. Pak jsem navázal španělštinou ve Venezuele, anglicky rozumím a trochu jsem pochytil francouzštinu v Tunisu. V poušti a Sýrii jsem se naučil něco arabsky. Čínština je těžká, ale zeptat se na cestu a základní věci umím. Stejně mi ale v čínštině šly nejlíp vulgarismy... (smích)

Panský Dvůr v Dolních Počernicích zve do vlastního Počernického pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:Proti šediPočernický

Panský Dvůr v Dolních Počernicích má za sebou bohatou historii, nyní se však představuje po kompletní rekonstrukci s širokou nabídkou dobrého jídla, pití a odpočinku pro všechny generace. Komplex se nachází v příjemném prostředí zámeckého parku a rybníku a leží přibližně 10 km vzdušnou čarou od Starého města pražského. Panský dvůr je ideální místo pro rodiny s dětmi, stejně jako milovníky piva a dobrého jídla, zamilované páry, které si užijí luxusní ubytování s vlastní saunou či vířivkou, hosty vyhledávající odpočinek s wellness i sportovce.

Panský Dvůr se nejen nachází v krásném prostředí u zámeckého parku a rybníku, ale zejména nabízí unikátní složení služeb a gastronomie: wellness, luxusní ubytování, česká a mezinárodní kuchyně v několika restauracích, venkovní i vnitřní prostory, zázemí pro speciální eventy, soukromé večírky či svatby. To vše v jednom dvoře. Kvalitní destinací je však Panský Dvůr i pro cyklisty, kteří zde najdou pomoc v případě nehody na kole, mohou zde dočerpat vodu na cestu a pohodlně si odpočinout na zahrádce. Skvělé vyžití je zde samozřejmě pro děti, které mají dětský koutek ve vnitřních prostorách a stejně tak se mohou dosyta vylítat venku, aniž by je kdokoli okřikoval. Vítány jsou zde všechny generace, jednotlivci i velké skupiny. Pohodlné parkování je uvnitř dvoru i v jeho těsné blízkosti pro větší skupiny.

Počernický pivovar
Počernický pivovar prošel v roce 2015/2016 rozsáhlou rekonstrukcí a nyní nabízí unikátní prostory zejména pro milovníky kvalitního piva a zajímavé kuchyně. Pražená cizrna v chilli, pomalu pečené hovězí hrudí, krůtí řízek obalovaný v mlátu, zauzená vepřová žebra marinovaná v citrónové trávě, chilli a koriandru napovídají o neotřelém konceptu, který se snaží nabídnout vhodný pokrm k tradičním českým ležákům i dalším speciálům. Kapacita je zde v případě pivnice 80 míst, na terase 110 míst a ve sládkově sklepě 50 míst. Při hodování lze pozorovat varny piva, které jsou částečně situovány uvnitř restaurace. Šéfkuchař Dominik Branyš
Postupně zde budou v nabídce tato piva: Počernická dvanáctka - světlý ležák, spodně kvašený Počernická Barborka - tmavý ležák, spodně kvašený Počernické pšeničné - svrchně kvašený ležák Počernická I.P.A. - svrchně kvašený speciál
Otevřeno:
pondělí, úterý, středa, čtvrtek 16:00 - 24:00 pátek 16:00 - 02:00
sobota 11:00 - 02:00
neděle 11:00 - 22:00

Restaurace Léta Páně
Otevřeno denně od 11.00 do 24.00 hodin.
Tradiční českou kuchyni si lze vychutnat ve stylovém prostředí bývalé sladovny. Smažený řízek na 100 způsobů, domácí uzeniny a pečená masa doplňují oblíbená jídla z mezinárodní kuchyně, ke kterým je podáván Plzeňský Prazdroj nebo některé z vynikajících moravských vín. Kromě dětských pokrmů restaurace nabízí atrakci v podobě krmení kapříků v potoce. Restaurace má také svojí sádku nad potokem se pstruhy duhovými, které lze připravit na grilu s rozmarýnem. Hlavní část restaurace s barem má kapacitu 100 míst k sezení. V letních měsících je k dispozici posezení na venkovní terase s kapacitou 100 míst. Šéfkuchař: Jiří Dobš

Pizzerie Al Mulino
Otevřeno denně od 11.00 do 24.00 hodin.
Kdo zrovna nemá chuť na českou klasiku, může zavítat jen o pár metrů dále do bývalého mlýna, jehož historie se váže k roku 1862. Architektura zde byla tehdy inspirována módními motivy anglické novogotiky. Dnes se zde nachází restaurace, která nabízí ideální propojení české tradice a mlynářského řemesla s moderní italskou gastronomií. Interiér restaurace je laděný do konce 19. století s důrazem na detaily z tehdejší doby. V nabídce menu se nachází mořské plody, široká škála těstovin, pizzy, rizota, ale i prvotřídní masa, kde nechybí speciality jako jehněčí kolínko s cibulovou marmeládou a pečenými brambůrky nebo hovězí steak s kostí z plemene Chianina (cca 600-1000g) s grilovanou zeleninou a listovým salátem. Pro ty, kdo vybírají raději mezi lehčími jídly, je zde v nabídce řada čerstvých salátů.
Kapacita:
Přízemí 80 míst + zahrádka 100 míst Suterén 40 míst + zahrádka 20 míst Patro 70 míst + salonek 16 míst

Lázně U Hastrmana
Otevřeno denně od 17.00 – 22.00 hodin.
Vstupné: 290 Kč včetně ručníku a prostěradla.
Oázou pro tělesnou i duševní svěžest jsou lázně U Hastrmana nabízející dokonalý odpočinek. V komfortním prostředí lázeňského spa dochází ke spojení fantastických tělo hýčkajících procedur a exotického interiéru. Lázně U Hastrmana disponují třemi privátními místnostmi, z nichž dvě jsou speciálně navrženy pro páry. Návštěvníci lázní si mohou plně vychutnat řadu orientálních, pivních i vinných procedur, od hloubkové svalové masáže a relaxační aromaterapie až po koupelové rituály a detoxikační zábaly. Nově je zde otevřeno i venkovní wellness s parní saunou.

Ubytování U Hastrmana
Rodinný penzion nabízí celkovou kapacitu 16 lůžek. Všechny pokoje jsou vybaveny vlastní koupelnou, minibarem, televizí se satelitem a připojením na internet. Součástí penzionu je malá letní terasa. K ubytování je možno na přání zajistit snídani, oběd i večeři. Každý pokoj je něčím unikátní, ať už je to soukromá vířivka a sauna, nebo prostorná měděná vana s výhledem na počernický rybník a postel s nebesy. Ubytování je vhodné pro business klientelu s vysokými nároky na servis a služby, pro svatebčany, ale také pro romantické výlety do Prahy a okolí.
Panský Dvůr Dolní Počernice - Národních hrdinů 3, Praha 9, www.pddp.cz

Pivo proudem a spousta kapel! To bude první Gambrinus den v Plzni

Publikováno:před rokemZdroj:QAP.czGambrinus

V Plzni se v závěru tohoto týdne odehraje naprosto nový pivní svátek. Gambrinus den v sobotu 25. června přinese do centra Plzně řadu kapel a hlavně spoustu piva. Na třech pódiích se od 12 do 22 hodin vystřídá postupně celkem parnáct kapel. Představí se i řada plzeňských restaurací, čepovat se bude speciální Nefiltrovaná Polotmavá 13.

Gambrinus den nabídne dohromady hned tři scény. Ta hlavní se samozřejmě objeví na náměstí Republiky, další pak budou v Proluce a U Branky. Na náměstí Republiky nabídnou typické pochutiny k pivu a speciality své kuchyně oblíbené restaurace z Plzně a okolí – U Ševců, Restaurace Český dvůr (Starý Plzenec), Sokolovna Bolevec, Restaurace Zajíc na pivu, Restaurace U Větráka (Losiná) a Bowling Na Papírně. Čepovat se bude speciální festivalová várka: Nefiltrovaná Polotmavá 13.

"Na Gambrinus Den jsme uvařili skutečně speciální várku, nefiltrovanou polotmavou třináctku. Hned při napití překvapí plným tělem. Sladší karamelová chuť hned v začátku přechází do výrazné hořkosti a v doznívání je hořká chuť opět v harmonii s příjemně vyváženými karamelovými tóny sladu. Jako každé nefiltrované pivo je charakteristická příjemnou vůní čerstvých pivovarských kvasinek,“ zve na pivo určené pouze pro tento den sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

Pivo za 25 korun, místo kelímků sklenice a na pivo speciální žetony...

Specialitou pivního svátku bude také speciální cena. Všechna piva se budou prodávat za 25 korun. Kromě festivalového speciálu a samozřejmě Gambrinus Nepasterizované 10 budou moci návštěvníci ochutnat také ležáky, které nejsou tak známé. Nebude chybět ani čepování piva přímo z tanků.

"Pro zjednodušení odbavení zákazníků a zajištění rychlého a perfektního servisu se bude platit prostřednictvím žetonů v hodnotě 25 korun. Míst pro zakoupení žetonů bude dostatek a zároveň se po celém festivalu budou pohybovat hostesky, které budou nabízet žetony k prodeji i mimo stany," upozorňují organizátoři.

Pivo se bude tentokrát výjimečně čepovat do skla. Kelímky se budou podle organizátorů používat jen v určených zónách kvůli bezpečnosti, například v blízkosti pódií nebo ve Smetanových sadech v průchozí zóně. Kromě hudebního programu budou v hudebních pauzách probíhat školy čepování vedené zkušenými sládky. Na pivní zahrádku na náměstí Republiky zavítají také fotbalisté Viktorky, se kterými proběhne krátká autogramiáda.

Program Gambrinus dne:

Náměstí Republiky
2:00 - 13:00 - COP
14:00 - 15:00 - Extraband Revival
16:00 - 17:00 - Odyssea
18:00 - 19:00 - SEMTEX
21:00 - 22:00 - Michal Šindelář

Smetanovy sady (Branka)
12:00 - 13:00 - HIBAJ
14.00 - 15.00 - Trautenberk
16.00 - 17.00 - KAMELOT
18.00 - 19.30 - ELÁN KONTRABAND
20.30 - 21.45 TŘI SESTRY BANDITOS

Křižíkovy sady (Proluka)
12.30 - 13.30 - O5 & RADEČEK
14.30 - 15.30 - FAST FOOD ORCHESTRA
16.30 - 17.30 - THE PROSTITUTES
18.30 - 19.45 - Kníry
20.45 - 22.00 - Buster Nixon a Martin Svátek

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.06.2017 15:555.135/5.135