Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Plzeňský Prazdroj nabízí hokejistům Zlato za zlato

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Na letošní Mistrovství světa v hokeji se společně pro zlato vydala česká reprezentace s generálním partnerem, pivem Pilsner Urquell. Nyní, před závěrečnými boji, které rozhodnou o úspěchu našeho týmu, tento partner vyhlašuje speciální motivaci pro naše hráče a trenéry. Jestliže přivezou z Moskvy zlaté medaile, věnuje hokejistům 2016 plzeňských piv v národním dresu a trenérům týmu pivo na rok zdarma.

„Od začátku našim hokejistům věříme a fandíme, vyjadřujeme to i v kampani SPOLEČNĚ PRO ČESKÉ ZLATO, která začala již před mistrovstvím. Je radost sledovat, jak našemu týmu opět s náležitou hrdostí fandí celý český hokejový národ, ať už doma nebo u TV obrazovek v hospodách nebo náměstích. Všichni věříme, že naši mají velkou šanci získat zlaté medaile bez jakékoli další motivace, ale i tak jsme se pro ni rozhodli a nabízíme zlato z Plzně za zlato z Moskvy“, říká manažer značky Pilsner Urquell Luděk Baumruk.

Pokud hokejisté získají zlaté medaile, dostanou hráči 2016 plechovek z limitované „hokejové“ edice piva Pilsner Urquell v barvách národního dresu, aby mohli slavit třeba společně s fanoušky. Hokejový partner ale nezapomene ani na trenéry, kteří v případě úspěchu dostanou pivo na celý rok, tedy 360 piv.

Padl nový světový rekord! Podívejte se na pivo v hlavní úloze

Publikováno:před rokemZdroj:Sport.cz

Na atletickém oválu se připravuje chlápek oděný pouze v trenýrkách a s jednou podivnou rukavicí, která navíc vypadá, že je gumová. Několik přihlížejících začíná tleskat a nadšeně jásat. Padá výstřel. Atlet do ruky nechráněné rukavicí bere láhev piva a obrací ji do sebe. I takhle skromně může začínat úspěšný pokus o nový světový rekord. Pivní dvoumíle není pro každého.

Jim Finlayson z Britské Kolumbie není žádné ořezávátko. Patří mezi kanadské elitní běžce, je národním maratónským šampiónem a dříve se do historie zapsal také jako držitel světového rekordu na pivní míli. Průběžně vypít čtyři piva a odběhnout čtyři ovály na stadionu, to už vyžaduje velmi zkušeného běžce ‒ a nejenom běžce. Že se nyní pustil Finlayson do dvounásobné kilometráže i litráže tak není náhoda. Ještě před výběhem upozorňuje ostřílený atlet obecenstvo, že jeho současné počínání může mít i nežádoucí vedlejší účinky. Vyzdvihuje hlavně skutečnost, že pivní dvoumíli se ještě nikdy nikomu nepodařilo uběhnout bez potupného vržení. Jak dopadne on?

Pivní dvoumíle obnáší konzumaci jednoho piva o obsahu alkoholu alespoň 5 % a objemu 355 ml, uběhnutí jednoho 400metrového oválu a toto ještě sedmkrát zopakovat. Co nejrychleji. Poslední kolo, kdy běžcům v žaludcích žbluňkají necelé tři litry pěnivého moku, je samozřejmě nejnáročnější. Pokud některé z piv opustí během závodu běžcovy útroby, je tento penalizován kolečkem navíc.

Jim Finlayson nakonec vytvořil nový světový rekord v této neobvyklé disciplíně výkonem 11:39 min. Zaslouží si však obdiv? Asi nakonec ano. I přes zdržení, které představuje konzumace piva, udržel průměrnou rychlost na úctyhodných 3:38 minutách na kilometr. Navíc se mu podařilo donést všechna piva přes cílovou čáru. Až poté co ji překonal, spěchal k nejbližšímu stromu

Kozel lidem: Pivovar daruje 300 tisíc Velkopopovicku

Publikováno:před rokemZdroj:ČtiDoma.czVelké Popovice

Můžete požádat od deseti do padesáti tisíc korun na váš projekt. Pokud jste od Benešova, Černošic nebo Říčan. Uzávěrka přihlášek je 30. června 2016. Grantový program je ušit na míru potřebám regionu.

Komu, kolik a na co?
Území projektů realizovaných v okolí pivovaru ve Velkých Popovicích zahrnuje obce s rozšířenou působností Černošice, Říčany a Benešov a jejich spádovou oblast. Žadatelé mohou vznést požadavek na grantovou podporu od 10 000 do 50 000 Kč. Celkem bude rozděleno 300 000 Kč. Cílem podpory je komunitní rozvoj a podpora místních tradic. O podporu může žádat nezisková organizace, tedy spolek, obecně prospěšná společnost, účelové zařízení registrované církve a náboženské společnosti založené církví a náboženskou společností pro poskytování charitativních služeb, ústav, příspěvkové organizace.

Příklady podporovaných projektů:
● sportovní akce, vzdělávací programy, kultura
● sousedské vztahy
● umělecká díla a oživení veřejných prostranství
● ochrana přírody
● podpora místních tradic a dědictví
● pořádání dobročinných a fundraisingových setkání
● podpora komunitního a mezigeneračního učení a předávání znalostí
● rozvoj volnočasových aktivit pro různé věkové a zájmové skupiny ve vztahu k regionu
● podpora cestovního ruchu s důrazem na místní specifika

Seminář pro žadatele probíhá 18. května 2016 od 13,30 do 15:30 ve Velkopopovické Kozlovně. (Ringhofferova 1, Velké Popovice) - plakátek ke stažení v příloze článku.

Úplnou informaci o programu najdete na stránce Nadace rozvoje občanské společnosti.

Analýza potřeb regionu
Potřeby regionu zjišťovala analýza a dotazování místních obyvatel. Agentura PPM Factum položila 15 otázek 111 respondentům v regionu. Největší očekávání od pivovaru mají obyvatelé v podpoře místního podnikání a cestovního ruchu či vytváření pracovních příležitostí. Mezi obyvateli Ladova kraje převládá názor, že podpora by měla směřovat zejména do prevence kriminality a pomoci znevýhodněným spoluobčanům. Téměř dvě třetiny považují pivovar Velké Popovice za společensky odpovědnou firmu. Značka Velkopopovický Kozel by podle obyvatel měla být spojována s pěstováním surovin pro výrobu piva, udržováním tradic a podporou komunitního života.

Podpora profesionálních nadací
Doporučení k nejvhodnějším oblastem podpory dali také partneři projektu - Fórum dárců a Nadace rozvoje občanské společnosti. „Klíčovým trendem ve firemním dárcovství je zaměření na regionální potřeby. Další přínosnou inovaci vidím v jasném a transparentním grantovém procesu, jehož odborným garantem je přední česká Nadace rozvoje občanské společnosti,“ říká výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová.

Důraz na různorodost
Grantový program má napomoci k trvale udržitelnému rozvoji, podporuje rozvoj lokálních neziskových organizací a zapojuje veřejnost. „Víme, že každý potřebuje něco jiného, někde si o pomoc říká životní prostředí, jinde je zase potřeba podpořit život ve veřejném sektoru. To je také důvod, proč o tom, kdo získá naše prostředky, necháme spolurozhodovat i obyvatele daného regionu,“ vysvětluje Drahomíra Mandíková, ředitelka vnějších vztahů a komunikace a členka představenstva Plzeňského Prazdroje.

Asahi nemá zájem o další značky SABMilleru; kupec pro „Plzeň“ se tak dále hledá

Publikováno:před rokemZdroj:Patria OnlineAutor:Pavel Petr

Jednou z podmínek spojení SABMilleru a AB InBev bylo odprodání určitého podílu aktiv pivovaru SABMiller v Evropě, aby spojené entity pivovarů nebyly v očích antimonopolních úřadů příliš vlivné. Což by mohlo vést k zamítnutí celé transakce. Pivovar SABMiller se již dohodnul na prodeji značek Peroni, Grolsch a Meantime japonské skupině Asahi za 2,55 mld. EUR.

Následovala další nabídka pivovarů ve střední a východní Evropě, včetně českého pivovaru v Plzni. Logicky se nabízelo, že je možné, aby i tyto pivovary převzala skupina Asahi. Tuto nepodloženou spekulaci však dnes šéf Asahi nepotvrdil a skupina Asahi tak nebude usilovat o koupi značek Pilsner Urquell v České Republice, Kompania Piwowarska v Polsku, dále slovenský pivovar Topvar nebo maďarský pivovar Dreher Breweries.

Společnost Asahi uvedla, že nebude podávat nabídku na koupi těchto pivovarů. Prezident firmy řekl, že pivovary zevrubně studovali, ale zájem o ně nemají, protože nezapadají do jejich koncepce. Na druhou stranu uvedl, že skupina bude hledat potenciální možnosti dalších akvizic v globálním měřítku.

Podle vedení firmy by společnost unesla dalších 2,7 mld. USD zadlužení za účelem dalších akvizic bez dopadu na vlastní kreditní rating. Asahi může také emitovat dluhopisy s nízkým úrokem díky prostředí, které v Japonsku udržuje Bank of Japan.

Asahi tak sází výrazně více na pivovary, které mají větší prezenci v západní Evropě než v jiných částech Evropy. Asahi kupuje pivovary na různých místech planety. Naposledy tak koupila pivovar na Novém Zélandě jménem Independent Liquor v roce 2011, ještě předtím v roce 2009 19,9 % podíl na čínském pivovaru Tsingtao Brewery.

Japonci chtějí zkusit prodávat svoje vlastní japonské pivo skrze nakupované pivovary v Evropě. Tuto strategii hodlají vyzkoušet se svým nejlépe prodávaným pivem na domácím trhu Super Dry.

Na závěr projevu uvedl šéf Asahi, že se skupina necítí být ohrožována vznikajícím superpivovarem AB Inbev – SABMiller, který po spojení bude představovat celou třetinu světového výstavu piva. Důvodem podle vedení je to, že Asahi se chce orientovat na prémiové značky piva.

Čeho se obává více, je obrovská kupní síla pivovaru a s tím potenciálně sníženého přístupu ke klíčovým surovinám pro výrobu piva jako je slad nebo chmel. Proto šéf skupiny Asahi uvedl, že se skupina musí ujistit, že bude mít dostatečný přístup ke všem klíčovým surovinám.

Poslance čeká večerní jednání v brněnském pivovaru.

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:Radek Bartoníček

Poněkud nezvyklý je začátek i místo úterního zasedání rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny. Jednání zákonodárců začne v sedm večer přímo v brněnském pivovaru Starobrno. Hostitelem bude kromě pivovaru také Český svaz pivovarů a sladoven.

Neobvyklé zahájení výjezdního zasedání čeká poslance rozpočtového výboru. I když oficiálně jim program začíná ve středu ráno, už v úterý večer mají v plánu jednání se zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven a zástupci Hospodářské komory. Místo a čas? Pivovar Starobrno, začátek v sedm večer.

"No, ono je to takové neformální setkání, dá se říci, že to ještě není oficiální jednání rozpočtového výboru, to začne až druhý den," reagoval předseda výboru Václav Votava (ČSSD) na dotaz Aktuálně.cz.

Podle Votavy sice není teď nic akutního, co by bylo třeba s pivovarníky probírat, ale podobná jednání považuje za výbornou možnost k neformálnímu navazování kontaktů. "Při takovém společenském setkání se probere řada věcí," podotýká Votava s upozorněním, že on přítomný nebude a přijede do Brna až ve středu ráno, když výbor začíná zasedat "naostro". "Ale nevidím na takovém posezení v pivovaru nic špatného. Kdybych neměl už jiný program, účastnil bych se ho," dodává.

Nedávno poslanci jeho výboru jednali také v Budějovickém Budvaru, kde ovšem měli na stole jeden horký problém. Vedení tohoto pivovaru ostře vystupuje proti snaze řady poslanců uzákonit zveřejňování smluv, takže zástupci Budvaru členům rozpočtového výboru vysvětlovali, proč by to mohlo poškodit ekonomiku pivovaru. A byli úspěšní. "Souhlasím s jejich argumenty, v jejich případě jsem proti zveřejňování smluv," říká šéf výboru.

Pivovarníci si hlídají, kam poslanci z Prahy vyjíždějí
Večerní "jednání" rozpočtového výboru zapadá do celkového vztahu mezi managementem pivovarů a zákonodárci a zdaleka není první ani poslední. Podobná posezení občas absolvují také poslanci hospodářského či zemědělského výboru, kteří přijímají pozvání Českého svazu pivovarů a sladoven.

"Není to nic načerno, neplánujeme také žádné opíjení poslanců. Víme, že mívají výjezdní zasedání do regionů, takže se snažíme s nimi potkat, abychom neseděli jen v Praze," vysvětluje výkonný ředitel svazu Vladimír Balach.

Tak vznikla i pozvánka do Starobrna, kde se můžou poslanci těšit na exkurzi, propagační materiály i povídání o tom, jak pivovary trápí odchod zákazníků z restaurací a hospod i ubývající plochy pro pěstování chmele. "Máme pro ně prezentace i brožurky, abychom jim ukázali, že loni táhl české pivovarnictví export," sdělil Balach. Poslanci okusí také nové trendy při stolování. Zapomeňte na uzené a bohatě prostřené stoly s nezdravým jídlem, pivovary podle Balacha razí trend, že pivo se náramně hodí například také k salátům nebo rybám, což chtějí předvést poslancům.

Ať už si poslanci dopřejí ve Starobrnu střídmé, či méně střídmé posezení, ve středu musí být v devět v práci. Začíná jim totiž oficiální program, v rámci kterého projednají některé návrhy zákonů a zavítají také do Zetoru Brno. Večer pak mají na programu pro změnu setkání s vinaři.

Plzeňský Prazdroj připravil svým regionům grantový program na míru

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Alena LochmannováPrazdroj

Rčení "Kde se pivo vaří, tam se dobře daří" se drží největší český producent piva Plzeňský Prazdroj, a proto dlouhodobě podporuje veřejně prospěšné organizace v regionech, ve kterých působí.

V roce 2016 přispěje na projekty v okolí pivovarů v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích celkovou částkou 4,5 miliónu Kč. Nově je grantový program připraven na míru konkrétním potřebám jednotlivých regionů.

Od roku 2001 rozdělil Prazdroj lidem více než 85 miliónů korun na zlepšování kvality života obyvatel a vytváření pevných vztahů v oblastech, kde podniká. Podpořil stovky projektů zaměřených na sociální rozvoj a ochranu životního prostředí. A protože potřeby jednotlivých regionů znají nejlépe jejich obyvatelé, zapojil vždy lídr českého pivního trhu veřejnost i své zaměstnance do rozhodování, kam bude pomoc směřovat.

Aby dokázal ještě lépe reagovat na specifické potřeby v jednotlivých regionech, nechal si zpracovat analýzu, ve které se zeptal místních obyvatel, co je v jejich regionu potřeba zlepšit, a zároveň zkoumal situaci místních neziskových organizací. Doporučení k nejvhodnějším oblastem podpory dali také partneři projektu - Fórum dárců a Nadace rozvoje občanské společnosti.

„Klíčovým trendem ve firemním dárcovství je zaměření na regionální potřeby, a proto je opravdu důležité, že se Plzeňský Prazdroj rozhodl od letošního roku svoji podporu neziskovému sektoru zacílit právě tímto směrem. Další přínosnou inovaci vidím v jasném a transparentním grantovém procesu, jehož odborným garantem je přední česká Nadace rozvoje občanské společnosti,” říká Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců.

Výsledkem je zcela nový koncept grantového programu, který je ukázkou strategického přístupu k trvale udržitelnému rozvoji, cílí na konkrétní potřeby místních, podporuje rozvoj lokálních neziskových organizací a zapojuje veřejnost. Celkem do svých regionů rozdělí 4,5 miliónu korun.

„Pivovar je odedávna součástí místa, ve kterém působí, a my dobře známe naše sousedy. Víme, že každý potřebuje něco jiného, někde si o pomoc říká životní prostředí, jinde je zase potřeba podpořit život ve veřejném sektoru. To je také důvod, proč o tom, kdo získá naše prostředky, necháme spolurozhodovat i obyvatele daného regionu,” vysvětluje Drahomíra Mandíková, ředitelka vnějších vztahů a komunikace a členka představenstva Plzeňského Prazdroje.

Breviář Etikety piva pro ženy - Jak důstojně a s grácií pít pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Žena-in.cz

Pivo je světově nejprodávanější nápoj, každý rok se ho prodá jeden a půl miliardy hektolitrů. Nejvíce se ho nevyrobí u nás, ale v Číně a Spojených státech. Ale v Česku je určitě nejvyšší spotřeba piva na hlavu, v tom jsme společně s Němci světová jednička. Jistěže hlavní podíl na spotřebě piva mají muži, ale ženy se podílejí na našem skvělém umístění celou jednou třetinou. To je významné číslo a přitom spousta žen neví, jak vlastně k pivu přistupovat a jak s ním zacházet.

Některé ženy přejímají zvyky v konzumaci piva od mužů, ale tím se připravují o jistou dávku elegance, která k něžnému pohlaví při stolování neodmyslitelně patří. Žena chce být atraktivní, krásná a zajímavá, od útlého věku tráví před zrcadlem mnohem více času než muž, věnuje se módě, kosmetice, má více bot než muž a stále přemýšlí, jak okouzlit svůj protějšek. Mnoho žen se obává, že s půllitrem piva v ruce jim ubude sexappeal. Ale vzpomeňme na legendární scénu z Postřižin, kdy nádherná Magda Vášáryová s kusem vepřového v jedné a se sklenicí v ruce v druhé vstoupila do snů celé generace mužů.

Obava, že pro ženy se jaksi „pivo nehodí“, je zcela lichá. Pivo je kultovní nápoj, který je znám přes 5 tisíc let. Dokonce při jeho zrodu byla žena. V Eposu o Gilgamešovi, slavné sumerské báji ze třetího tisíciletí př. n. l., čteme:

Enkidu, primitivní bytost, který jedl pouze trávu a pil mléko divokých zvířat, chtěl změřit síly s polobohem Gilgamešem. Protože Gilgameš se nechtěl srovnávat s takovým primitivním troufalcem, poslal mu krásnou ženu, která měla naučit Ekidua rozeznávat svoje přednosti a nedostatky. Tato žena jej učila po dobu sedmi dní a nocí slovy: Jez chléb, Enkidu, neboť ten patří k životu, pij pivo, neboť je to zvyk této země. Enkidu vypil sedm džbánků piva a srdce jej zabolelo. Poté se vykoupal a stal se člověkem.

Pivo se konzumuje jako součást kultu stolování. To má svá pravidla stará stovky let. Existují složitější a „vyšší“ formy stolování a jednodušší formy. Ve všech případech by ale žena měla dodržovat jistá pravidla, která platí pro dámy, aby se odlišily od mužů. Nedá se nic dělat, ženy to mají vždycky těžší.

Už dávno neplatí, že pivo je výhradní nápoj mužů, že je to jen „chlapská“ záležitost. Je mnoho žen, které jednostranně „maskulinní“ reklama neodradila, a zůstaly pivu věrny, další mu pozvolna se zvyšující se kvalitou piva a jeho stále širší nabídkou přicházejí na chuť. Přesto jistý rozdíl mezi konzumací piva muži a ženami najdeme. Jak by se tedy měla při pití piva chovat žena?

1. Do restaurace vstupuje jako první muž, ze staré tradice, aby ženu symbolicky „chránil“. Samozřejmě dnes už jsou obavy z dění v restauraci neopodstatněné. V dnešní době jde spíš o pravidlo, že jako první vstupuje do každého prostoru ten, kdo je tam více doma a toho druhého uvádí. A aby žena uváděla muže do restaurace, je přece i v moderní době nezvyklé, proto se držíme tradice, že do hospody či restaurace vstupuje obvykle první muž.

2. Za Jiřího Gutha-Jarkovského bylo vyloučeno, aby žena s kamarádkou navštívily restauraci a objednaly si pivo. Archaická představa, že pivo je pro muže, je dávno překonaná, nápoje nedělíme podle pohlaví. Partička kamarádek si může zajít na skleničku dobrého piva bez jakýchkoli předsudků. Samozřejmě, ženy si rády vybírají kultivované prostředí, vyžadují čistotu, dokonalý servis, dobře ošetřené pivo v kvalitním skle. Při servírování piva větší skupině musí všichni vyčkat, až mají sklenice s pivem před sebou všechny dámy u stolu. Pak je na hostitelce nebo iniciátorce setkání, aby pozvedla sklenici a symbolicky vybídla k přípitku. Jakkoli není u piva obvyklé nabízet hostům ubrousek, vyžádejme si ho po obsluze. Magda Vášáryová si sice v Postřižinách utírá pěnu z úst hřbetem ruky, ale pravá dáma se bez ubrousku neobejde. Pivo pijeme pro osvěžení a pro pocit sounáležitosti s ostatními ženami u stolu. Proto řídíme rychlost konzumace podle ostatních, je to stejné jako u jídla. Není společenské vypít sklenici během tří minut, zatímco ostatní dámy jen lehce usrkávají. Řídíme se podle hostitelky nebo nejvýznamnější ženy u stolu.

3. Žena u stolu nesedí jako muž, „na plný sed“, ale jen v třetině židle. To proto, aby držela tělo vznosně a zpříma. Žena u stolu nesedí proto, aby se najedla, ale aby byla krásná. Spanilé držení těla zbaví všechny kolem pocitu, že žena dělá něco nepatřičného, když si dává pivo s bohatou bílou pěnou.

4. Vysoká kultura pití vína vyhradila přiťukávání skleničkami pouze vínu. Ale pijeme-li pivo z vyšších tenkostěnných sklenic, není proti dobrým mravům, když si zlehka přiťukneme. Samozřejmě, neměli bychom kromě vody kombinovat různé druhy nápojů, třeba pivo a víno, pivo a džus apod. Pokud je nás u stolu více, nenatahuje se dáma přes stůl, aby dosáhla na hosta na protější straně stolu, ale jen pozvedne číši piva a očima a gestem si symbolicky přiťukne.

5. K ženám nejvíce ladí štíhlé tenkostěnné sklenice, které svou elegancí korespondují s elegantním stylem dámy. Sklenici žena drží co nejvíce vespod, má-li stopku, pak za stopku. Důvodů je několik. Žena by neměla na sklenici zanechat matné otisky prstů, tím pivo ztrácí svou třpytivě zlatavou barvu. Pivo ve sklenici je pečlivě ošetřené a temperované, a kdyby žena uchopila sklenici vysoko za tělo a sevřela ji do dlaně, oteplovala by nápoj a tím ho znehodnocovala. U žen je ještě dalším důvodem elegance držení sklenice, které není u mužů tak důležité, ale mělo by být charakteristické právě pro ženu.

6. U piva, které je správně vychlazené (poznáme to i pohledem podle romanticky oroseného závoje na sklenici), počítáme s tím, že stékající kapky vody ze stěn sklenice by mohly ženě potřísnit oděv. Proto je namístě využít podtácek, který odsaje přebytečnou vlhkost a dno sklenice udržuje v suchu. Používá se pro jakékoli typy sklenic, tedy i tenkostěnné číše na stopce. Papírové podložky neslouží na hraní, jak se někdy hosté mylně domnívají, proto z nich nestavíme pyramidu ani s nimi neházíme po kamarádkách, raději si všimneme jejich obsahu. Často na nich bývají vytištěné překvapivé informace o pivu, které právě ochutnáváme.

7. Dáma se může napít jen tehdy, má-li prázdná ústa. Pak jen zlehka přiloží okraj sklenice piva ke rtům a napije se na jeden doušek. Otře si ústa ubrouskem a položí sklenici zpátky na stůl.

8. Počítá-li žena s tím, že ji očekává posezení u sklenice piva, měla by použít co nejsvětlejší rtěnku, navíc tzv. „neslíbatelnou“ (což je nutné před použitím důkladně vyzkoušet). Rtěnku by před konzumací piva měla dáma lehce setřít, aby nezanechávala na sklenici nežádoucí stopy. Proto je vhodné před zahájením stolování odejít na toaletu a kromě obvyklých úkonů, jako je úprava účesu a make-upu, by si žena měla setřít přebytečnou rtěnku.

9. Pivo pije dáma při různých příležitostech. Často k jídlu. Jsou pokrmy, které si o pivo přímo říkají. Je to třeba klasická těžší česká kuchyně, např. husa či kachna se zelím, vepřové maso se zelím, zabijačkové speciality, svíčková na smetaně, smažená ryba, uzené maso apod. Ale i tam, kde z tradice saháme po víně, je leckdy pivo vhodné. Pivo si žena může dát i při krátkém posezení v restauraci například k lehkému předkrmu (beef nebo salmon tartar, výběr kořeněných uzenin, roastbeef, uzený jazyk apod.). I při denním posezení s kamarádkou v letní zahradní restauraci více osvěží sklenice dobře vychlazeného piva než sladké limonády nebo víno s vyšším obsahem alkoholu.

10. Pivo působí velmi dobře na zažívání. Má nižší obsah alkoholu než víno, což právě ženy vítají, je osvěžující. Díky velkému výběru, který trh dnes nabízí, si žena může najít svého favorita, který jí bude chuťově nejvíce vyhovovat. Některé ženy dávají přednost více hořkým značkám, některé preferují mírně nasládlou chuť, některé dokonce dávají přednost kombinaci lehkého piva s ovocnou limonádou.

11. Pivo v přiměřeném množství má blahodárný vliv na ženský organismus. Je ideálním nápojem pro doplnění energie po cvičení ve fitness, proto baletky po vystoupení dávají přednost pivu. Působí preventivně proti ledvinovým potížím a dodává tělu vitamin B. U žen nejde ovšem jen o to, aby pivo pily, důležité je, jak ho pijí. Musejí dbát i na estetickou složku konzumace piva, aby vypadaly stále elegantně a přitažlivě.

12. Pivo by mělo být řádně ošetřeno, tedy vychlazeno na správnou teplotu podle druhu piva (světlejší a lehčí jsou vždy chladnější), sklenice by měly být bezvadně vyleštěné s neporušenými okraji. Žena by si měla všimnout, zda její pivní sklo je pečlivě umyté a čisté, takže pivo bude ve sklenici ve správné kvalitě – pokud ne, požádá partnera, aby chybu u obsluhy reklamoval a nechal sklenici vyměnit. Jsou-li u stolu pouze ženy, mají stejnou povinnost, jakou by měl muž: servis piva musí být perfektní, a pokud není, je správné nenápadně upozornit obsluhu. Dobrý personál nevychová nikdo jiný než náročný host.

13. Pivo se nejen čepuje. Někdy se podává v lahvích nebo plechovkách a žena si je nalévá do sklenice sama. Není to nepozornost personálu. Je to nabídka, aby si žena sama zvolila, kolik piva si chce do sklenice nalít. Doporučujeme nalévat jen takové množství, které v příštích minutách vypijeme. Jednak si tak pivo uchovává nižší teplotu, protože láhve nebo plechovky byly před podáváním v chladničce, a proto déle udrží pivo studené. Navíc dlouhým stáním ve sklenici pivo může zvětrat, nalitím z láhve se osvěží a vytvoří novou pěnu. Na rozdíl od vína si žena může pivo dolévat z láhve sama, případně se mohou obsloužit kamarádky navzájem. V luxusních restauracích se nám bude snažit personál dolévat pivo sám. Ale ani tam se neostýchejme dolévat si ho samostatně, u piva je to běžné. A ještě jedna záludnost, která souvisí s podáváním piva v lahvích nebo plechovkách: Některé ženy propadnou nejistotě, zda nemají pivo z plechovky pít brčkem jako colu nebo sprite. Kdepak, pivo brčkem nikdy nepijeme. Etiketa ani nepřipouští, abychom pili pivo z láhve, to je vyhrazeno jen pro exotická piva, která se konzumují s limetkou napěchovanou do hrdla láhve.

14. Stane-li nám nějaká nehoda, polijeme stůl, nebo dokonce převrhneme sklenici piva, zachováme stoický klid. Nevyskakujeme, neupozorňujeme ostatní, co jsme provedli, ale ani okolí by si nemělo nehody všímat, tedy všichni dělají, že si ničeho nevšimli, aby neuvrhli nešťastníka do rozpaků, už tak se nebude cítit dobře. Přikryjeme polité místo ubrouskem a čekáme, až se objeví obsluha, pak nenápadně ukážeme, co se stalo. Zbytek je už na personálu.

15. Kolik piv může žena vypít? Tolik, aby se stále cítila dobře. Pozor, pivo účinkuje s jistou setrvačností, proto zvolníme včas a přejdeme na vodu, nebo si dáme pauzu. U mužů je signál začínající opilosti zřetelný – muž cítí nutkavou potřebu si svléknout sako. To si žena musí odpustit, a proto se zaměří na jiné příznaky: nejistota při držení sklenice, pomalejší reakce, obraz okolí mírně plave. Ostatně každá žena zná svou míru a v restauraci si ji hlídá zvlášť pečlivě. Stále si v duchu opakuje zlaté pravidlo etikety: Dobrá pověst je víc než dobrá zábava.

Češi pivo umí: Zlato pro Budvar!

Publikováno:před rokemZdroj:Aha OnlineBudvar

Jediný pivovar v Česku vlastněný státem, Budějovický Budvar, slaví. Jeho světlý ležák získal v mezinárodní soutěži Los Angeles International Beer Competition zlatou medaili.

Do 16. ročníku bylo přihlášeno tisíc vzorků piva v 97 kategoriích, které hodnotilo více než sto degustátorů. „Světlý ležák z Budvaru, který se do USA vyváží pod značkou Czechvar, vyhrál kategorii Bohemina-Style Pilsner. Je to již třetí medaile, kterou tato značka získala v USA během posledních dvou let,“ řekl mluvčí pivovaru Petr Samec.

Jarošovské ležáky už zrají, poprvé je ochutnáte 25. června

Publikováno:před rokemZdroj:Dobrý denJarošovský

Už je to hotovo, už je to uvařeno! Nové Jarošovské ležáky už zrají, aby je na Masarykově náměstí v Uherském Hradišti při veřejné ochutnávce posoudili milovníci pěnivého moku. Pivo poteče proudem v sobotu 25. června na pivních slavnostech Hradišťské piváky.

Jarošovský pivovar uvařil pod dohledem emeritního sládka Josefa Braunera a podle originálních receptur dva ležáky ve vypůjčeném Znojemském pivovaru. „Jeho díla představíme na Hradišťských pivácích. Pivovarské kvasnice už pracují v otevřených spilkách, aby lidem pivo chutnalo. Právě pivaři totiž jednoduchým hlasováním určí, jaký ležák budeme v Jarošově vařit,“ potvrdil Miroslav Harašta, ředitel Jarošovského pivovaru, který už o uspořádání pivních slavností jednal s radnicí v Uherském Hradišti. „Už máme na stole žádost o udělení výjimky pro konzumaci alkoholických nápojů na Masarykově náměstí. Obdobné akce se těší velké oblibě veřejnosti, takže je město vítá, případně podporuje. Rozšířit nabídku akcí o pivní slavnosti považujeme za přínos,“ potvrdil Stanislav Blaha, starosta Uh. Hradiště.

Jarošovský pivovar slavnostně zahájí výrobu 30. září, samozřejmě za předpokladu, že se neobjeví nečekané překážky. Ročně vyrobí až 20 tisíc hektolitrů piva.

Český pivní festival 2016 odstartoval v Praze na Letné

Publikováno:před rokemZdroj:Pražské novinky

Český pivní festival 2016 na pražské Letenské pláni bude trvat do 28. května 2016. Nenechte si ho ujít!

Český pivní festival 2016, který odstartoval v Praze na Letné už 12.května a trvat bude do 28. května 2016. Festival prezentuje opravdový poklad České republiky, české pivo, ve společnosti výborného jídla.

Piva z desítek českých mikro, mini a středně velkých pivovarů jsou čepována výhradně do skla a je o ně velmi dobře pečováno. Pivní festivalové portfolio je doplněno o zastudena chmelenou tankovou festivalovou desítku a dvanáctku, uvařené speciálně u příležitosti Českého pivního festivalu 2016 v Královském pivovaru Krušovice.

Kromě zlatavého moku ochutnáte česká vína, tradiční točené limonády a kávové speciality. Na festivalové zahrádce dokonce najdete i koktejlový bar.

Potěšit své chuťové pohárky můžete masnými výrobky přímo od řezníka, pečivem z pečlivě vybrané rodinné pekárny a suroviny, z kterých kuchaři jídla na festivalu připravují, jsou vždy čerstvé a v nejlepší kvalitě. Festivalové menu je tvořeno převážně tradiční českou kuchyní a servírováno na porcelán.

V gurmánské rozmanitosti si každý den pochutnáte na mezinárodních delikatesách z Itálie, Španělska, Velké Británie nebo Ameriky. O víkendu do čtvrté hodiny odpolední probíhají pozdní snídaně, takzvané brunche.

Doprovodný festivalový program propojuje kulturu s gastronomií prostřednictvím hudebních vystoupení a workshopů s rozmanitou, převážně gastronomickou tématikou. Prazskenovinky.cz informovala Šárka Vávrová ředitelka festivalu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983