Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

První pivo, které je určené pro pití ve vysokých nadmořských výškách

Publikováno:před rokemZdroj:RychláGuma.cz

Pivo s názvem Betsy je speciálně navrženo pro pití ve výškách 10.000 metrů nad mořem. Proč? To se dozvíte v tomto článku.

Nejlepší způsob, jak se dostat přes dlouhý a stresující let, je vychutnat si při tom studené pivo. Bohužel věci chutnají tak nějak jinak, když jsou ve vysokých nadmořských výškách. Takže Vaše oblíbené pivo nemusí chutnat stejně tak dobře, když jste ve výšce 10.000 metrů nad mořem.

Toto chce napravit jedna letecká společnost, která vyvíjí jedinečné pivo. To je navrženo tak, aby chutnalo dobře i během letu vysoko nad zemí.

Pivo se jmenuje Betsy a je vyvíjeno v Hongkongu. Konkrétně leteckou společností Cathay Pacific. Ta přepravuje nejčastěji cestující na lince Hongkong – Velká Británie.

Pivo Betsy je pojmenováno po prvním letadle, které letecká společnost vlastnila. Je navrženo tak, aby doplňovalo změny v chuti, když jsou cestující ve vysokých nadmořských výškách.

Pivo se například snaží změkčovat své hořké chutě, jelikož právě ty jsou o mnoho silnější v přetlakových kabinách.

Pivo se bude podávat na letech z Hongkongu do Velké Británie. A také v letištních salóncích v Hongkongu a na letišti Heathrow.

Takže pokud někdy uvíznete v dlouhém letu z Hongkongu, tak alespoň budete mít k dispozici velmi dobré a speciální pivo.

Krušovice mění positioning, sází na charakter

Publikováno:před rokemZdroj:MediaGuruKrušovice

Krušovice chtějí oslovit muže s charakterem, tváří značky se stává Václav Rašilov.

Pivní značka Krušovice přichází s novým positioningem, strategií a kreativním konceptem. I nadále pokračuje se sloganem „Buď jsi král, nebo ne“, posouvá se ale k tematice charakteru a charakterním mužům. Novou tváří značky, tzv. krušovickým králem, se stal herec Václav Rašilov, který ztvární obyčejného muže neobyčejného svým charakterem, který je mu neustále v patách. Díky tomu dělá správné věci, i když se nikdo nedívá.

Nový koncept jde ruku v ruce s novou strategií, v níž se Krušovice zaměřují na moment spotřeby „uznání“, který je v alkoholickém segmentu typický pro whisky. V pivech se hodí pro ležáky, z nichž pochází i produktová novinka Krušovic – za studena chmelený ležák, který byl uveden na trh v polovině února. „Ležáku velmi věříme. Je to ojedinělá inovace u velkého pivovaru. Očekáváme, že dosáhne největších objemů v portfoliu. Cenově bude stejně postavený jako naše 12°,“ popsala Lenka Kroupová ze společnosti Heineken, do jejíhož portfolia Krušovice patří.

Komunikačně chce značka zacílit především na mladší spotřebitele ve věku 30 až 40 let, kteří mají smysl pro zodpovědnost, vlastní názor a mají daleko od věčných stěžovačů. Ocení kvalitní pivo a nebojí se za něj připlatit.

Kampaň „Pivo s charakterem“ je rozdělena do tří fází. První již začala u příležitosti uvedení za studena chmeleného ležáku v online prostředí. Od 3. dubna na ni naváže televizní imageová kampaň, která poběží na stanicích skupiny Prima.

Od 5. května bude pokračovat v podobě marketingové podpory Mistrovství světa v ledním hokeji, které bude letos probíhat v Německu a Francii. Až do 21. května budou nasazeny sponzorské spoty na ČT sport. Na pařížských stadionech, kde je zakázána reklama na alkohol, budou Krušovice komunikovat pouze prostřednictvím symbolu koruny s claimem „královský charakter“. Televizní a internetovou kampaň doplní komunikace v outdooru, rádiu a v místě prodeje.

Kreativní koncept pochází z dílny agentury VCCP, pod digitální částí kampaně je podepsána Bistro Agency. Produkci zajistila společnost Bistro Films. Režie se ujal Laurence Dunmore. O mediální nákup offline médií se stará mediální agentura Starcom, o digitální média AdExpress.

Vývoz Pilsner Urquell poprvé atakoval hranici milionu hektolitrů

Publikováno:před rokemZdroj:České novinyAutor:ČTKPrazdroj

Vývoz piva Pilsner Urquell loni vzrostl meziročně o deset procent na 970.000 hektolitrů. Poprvé atakoval milionovou hranici. Klíčovými trhy zůstávají tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem, řekl v Plzni ČTK Vladimír Jurina, manažer značky z Prazdroje.

Loňské výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila; počítá s tím v polovině dubna. V roce 2015 prodal Prazdroj v České republice a v cizině deset milionů hektolitrů všech druhů piva, zhruba stejně jako v roce 2014.

Plzeňský Prazdroj převezme v pátek japonská skupina Asahi. Za pět pivovarů v Evropě zaplatí Asahi téměř 200 miliard korun. Pilsner Urquell chápou Japonci podle zdrojů kolem plzeňského výrobce jako superprémiovou značku; z celkové kupní sumy skupiny tvořila hodnota plzeňského pivovaru asi 60 procent.

Klíčovými vývozními trhy pro Pilsner Urquell byly loni tradičně sousední země v čele s Německem, kde vypili přes 230.000 hektolitrů ležáku z Plzně, meziročně o devět procent více. Na Slovensku jeho prodej vzrostl o sedm procent na 227.000 hektolitrů. Do Polska z Plzně doputovalo 80.000 hektolitrů, což bylo o 16 procent více. Obliba vloni vzrostla také v USA, kde se ho vypilo téměř 80.000 hektolitrů. Každoročně o desítky procent roste trh v Jižní Koreji, kam loni zamířilo 73.000 hektolitrů plzeňského.

Export plzeňského ležáku v sudech a tancích se meziročně zvýšil o více než devět procent na 223.000 hektolitrů. Vedle evropských zemí se prodává čepovaný Pilsner Urquell na Tchaj-wanu, v Thajsku, Singapuru, Arménii a Izraeli. Objemy rostou i na saturovaných trzích, jako je Německo. "Plzeňský ležák je jedním ze symbolů ČR v zahraničí, jeho obliba ve světě stoupá a tento trend očekáváme i letos, kdy oslavíme 175. výročí uvaření první várky," uvedl obchodní sládek Václav Berka.

Stejně jako v ČR v posledních letech má nyní v cizině velký úspěch pivo čepované z tanků, z nichž se prodá už desetina točeného Pilsneru Urquell. Ve světě jich funguje 50 a letos má přibýt až 30 dalších. "I v zemi s tak odlišnou pivní kulturou, jako je Velká Británie, už má tanky deset hospod v Londýně, jejich výtoč piva se tam zvedla až o 200 procent," řekl Berka. Nejvíce piva v cisternách míří z Plzně na Slovensko a do Británie. Zájem o pivo čepované z tanků mají pivaři v Německu, Rakousku, Polsku a Švédsku. Premiéru mělo loni tankové pivo Pilsner Urquell v Norsku, Finsku a Irsku.

Pivovar Zubr slaví své 145. výročí Narozeninovým speciálem

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana DobrovskáZubr

Oslavit 145. narozeniny pivovaru Zubr mohou jeho příznivci již od pondělí 27. března, kdy se na čepech restaurací objeví ZUBR Narozeninový speciál, který byl uvařen u příležitosti oslav položení základního kamene pivovaru. Originální 14,5% tmavé pivo je nejsilnějším speciálem, který lze z produkce pivovaru Zubr ochutnat.

Limitovaný speciál nabízí originální chuťový zážitek. „Jelikož 145. narozeniny jsou výjimečnou událostí, chtěli jsme, aby i náš narozeninový speciál byl výjimečný. ZUBR narozeninový speciál je charakteristický svojí tmavou, hnědočernou barvou a sametově hustou pěnou. Nechybí ani dobrý říz a výrazná hořkost, které jsou typické pro naše piva. Díky tradičnímu výrobnímu postupu, který se v pivovaru Zubr využívá již od jeho založení, kvasil tento speciál v otevřených kádích a 60 dní vyzrával při nízké teplotě v ležáckém sklepě, což mu dodává silnou plnou chuť,“ popisuje novinku v nabídce Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Tajemství ZUBR Narozeninového speciálu spočívá především v kombinaci sladů a chmelů. Byl vyroben ze čtyř druhů moravských sladů (bavorského, karamelového, barevného a světlého), které byly připraveny z hanáckého ječmene tradičními sladařskými postupy. Každý z těchto sladů přináší do speciálu svou charakteristickou vůni, chuť a barvu, které společně dotváří jeho jedinečnost. Jeho výraznou hořkost mu do vínku daly čtyři druhy českých chmelů, kterým dominuje Žatecký poloraný červeňák z tršických chmelnic. Obsahuje 6,5 procent alkoholu.

„Speciál je možné ochutnat ve vybraných provozovnách, především v Přerově a okolí. K dostání bude také na našich narozeninových oslavách přímo v areálu pivovaru, kam všechny srdečně zvu. Ty proběhnou v pátek 21. dubna a připravili jsme pro všechny návštěvníky speciální dárek. Veškerou konzumaci nápojů v ceně vstupného,“ doplnil Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr. Předprodej vstupenek startuje již v pondělí 3. dubna v podnikové prodejně pivovaru a K.I.S. Přerov. Cena vstupenky v předprodeji je 145 Kč, na místě 200 Kč.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí holdingu PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, který je vítězem v degustačních soutěžích Zlatý pohár PIVEX 2017 v kategorii ležáků a České pivo 2016 v kategorii jedenáctistupňových piv. Ocenění v soutěži PIVEX 2017 si odnesla také piva Zubr Classic a Zubr Gold (1. a 3. místo v kategorii výčepních piv). Pivovar Zubr byl zároveň zvolen na letošním jubilejním ročníku pivovarem čtvrtstoletí. Pivovar tak navázal na loňský úspěch, kdy si absolutní vítězství v degustační soutěži PIVEX 2016 odnesl ležák Zubr Premium.

Máte rádi pivo? Těchto 5 věcí byste o něm měli vědět!

Publikováno:před rokemZdroj:Blesk.cz

Česko, národ pivařů! Kolikrát už jste slyšeli tuhle frázi? Patříte také k milovníkům zlatavého moku, kterému se často přezdívá tekutý chléb? A víte, jak je to vlastně s pivním hladem a nebo jak jde dohromady pivo a hubnutí?

1.Přírodní potravina
Pivo je nápoj sice alkoholický, narozdíl od slazených chemicky upravovaných limonád ale vytvářený přírodním způsobem. „Jedná se o přírodně kvašený nápoj, pro jehož výrobu je zapotřebí zkvasitelného cukru obilných zrn. Obsahuje sacharidy z obilovin, kombinaci minerálů (především draslík a hořčík), vitamíny, zejména ze skupiny B, C a E a hlavně přírodní antioxidanty,“ říká sládek plzeňského pivovaru Václav Berka, který má s vařením piva desetileté zkušenosti.

V zrzavém moku najdete i řadu prospěšných látek. Například přírodní antioxidanty, mezi nimi hlavně selen, a fytoestrogeny, které napomáhají regulovat přirozený úbytek ženských hormonů v období přechodu.

2.Mýtus pivního břicha
Pivo se zdravou stravou rozhodně moc spojované není. Čím to ale je, když samo o sobě ničemu neškodí? Image mu kazí konzumované množství. V Čechách ho totiž řada lidí konzumuje po litrech.

Pivo je potom spojováno s pivním břichem, a proto je neprávem vyznavači zdravého životního stylu opomíjeno. „Pivo za to však nemůže. Pivní bříško se neudělá z třetinky piva u ženy či jednoho půllitru u muže – pokud se budeme držet nejnižší doporučené normy alkoholu,“ vysvětluje mýtus Hana Mojžíšová, výživová poradkyně.

3.Pivo a dieta
Snažíte se zhubnout, ale patříte mezi milovníky piva a počítáte s tím, že se své neřesti budete muset vzdát? Vlastně to nemusí být tak úplně pravda. Obvykle odborníci dietářům dovolují sklenku vína. „Sklenka suchého bílého vína (0,2 dcl) má v průměru 440 kJ a třetinka piva 10° (0,3 dcl) 390 kJ. Pivo má tedy jen poloviční množství alkoholu. Při větším objemu tekutiny tak volíme méně alkoholu. Pokud chceme kaloriemi a alkoholem z jakéhokoliv důvodu šetřit ještě více, vhodnou alternativou je nealko pivo, které obsahuje jen 80 kJ na 100 ml nápoje,“ tvrdí Mojžíšová.

4.Pivo místo limonády
Nealkoholické pivo může být i vhodnou alternativou ochucených nápojů pro sportovce, řidiče a výletníky. Oceníme ho v situaci, kdy na výletech potřebujeme vhodně doplňovat sacharidy jako zdroj energie a minerálů. Pivo je totiž přírodním iontovým nápojem. To alkoholické ale při sportování raději vynechte...

5.Pivní hlad
Ten pověstný pivní hlad. A že mezi pochoutky k pivu nepatří zrovna nejzrdavější strava, to není žádnou novinkou. Na všechny ty tučné a mastné pokrmy bychom si ale měli dávat trošku pozor! Chmelový mok totiž prokazatelně povzbuzuje chuť k jídlu, a tak toho snadno spořádáme víc, než bychom měli.

Říká se tomu »pivní hlad«. Pokud plánujeme snoubit jídlo a pití, i k pivu můžeme volit vhodnější či méně vhodné pokrmy. Mezi ty nevhodné pro naši linii i zdraví a běžně nabízené většinou pivnic patří uzeniny, smažená jídla, tučné sýry, chipsy. Vhodnou alternativou, pokud už si nemůžeme smažená či jinak nezdravá jídla odpustit, je také rozdělit se se svou společností. Rozhodnutí, co a kolik si čeho dáme, je jen na nás.

Japonský Asahi si na nákup Prazdroje půjčí 200 miliard

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czPrazdroj

Japonský pivovar Asahi si na koupi Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských pivovarů vezme od bank úvěr ve výši 7,4 miliardy eur (200 miliard korun). S odkazem na sdělení firmy o tom v úterý informovala agentura Reuters.

Asahi se v prosinci dohodl na koupi východoevropských pivovarů od americko-belgické firmy Anheuser Busch InBev za 7,3 miliardy eur.

Japonci se kromě Plzeňského Prazdroje stanou majiteli polských značek Tyskie a Lech, slovenského Topvaru, maďarského Dreheru a rumunského Ursusu. Pivovary patřily světové pivovarské dvojce SAB Miller, kterou převzala jednička na trhu InBev. Prodej se uskutečnil také proto, aby obří fúzi povolily antimonopolní úřady. Mezi zájemci o koupi Prazdroje byla i skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.

Asahi si na nákup půjčí u japonských bank Sumitomo Mitsui Banking a Mizuho Bank. Není neobvyklé, že si firmy berou na akvizice překlenovací půjčky, než si zajistí dlouhodobější financování například pomocí dluhopisů.

Asahi je největším japonským pivovarem, jehož historie sahá do 19. století. Nejprodávanější značkou firmy je Asahi – Super Dry.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Publikováno:před rokemZdroj:Brněnský deník

Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

Kološkopek pojme šestnáct lidí, deset jich šlape. Skupina pak zaplatí asi šest tisíc korun. Využití najde Kološkopek jak v Brně, tak i na festivalech a dalších akcích. „Nejdříve zavedeme víkendový provoz. Zatím hledáme ideální trasu, která nebude vadit provozu a zároveň bude atraktivní," popsal Fišer. Na toaletu si pak posádka Kološkopku může odskočit v Moravské galerii a ve spřátelených podnicích.

Na projektu spolupracuje pivovar Starobrno. „Nápad se nám velmi líbí. Dobře doplňuje Šalina pub. Podpoříme ho a zpropagujeme na webu i sociálních sítích," uvedla Zdeňka Mindlová ze společnosti Heineken.

Korunkový uzávěr. Jak vznikla zátka na pivo?

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Vladan Šír

Češi jsou sice národ pyšných pijáků piva a čím dál častěji si jej nalévají doma z lahví, ale jak oblíbený alkoholický nápoj bezpečně uzavřít do lahve, pro ně museli vymyslet jiní.

Letos v únoru tomu bude přesně 125 let od doby, kdy v Americe patentovali korunkový uzávěr. Drobný vynález, který se i přes nejnovější výstřelky vědy a techniky celou tu dobu používá v téměř nezměněné podobě.

Do roku 1892 se lahve uzavíraly korkovým, keramickým nebo kovovým špuntem, které bylo třeba obalit vrstvou provázků, aby při nakládání s lahvemi piva či nejnovějšího hitu – sodovky – nevylétly. Jisté zlepšení přinesly keramické třmenové uzávěry, jež dobře těsnily, ale byly poněkud nemotorné a těžké. I ty se však v malém měřítku používají dodnes.

Teprve irský vynálezce William Painter žijící v americkém Baltimoru přišel s geniálním zjednodušením: lahve uzavíral strojově kouskem kulatého plechu s vlnitým okrajem, který se na vrcholu lahve jednoduše zacvaknul do tvaru korunky. vznikl tak uzávěr, na jehož vnitřní straně, přiléhající na hrdlo lahve, byla tenká vrstva korku sloužící k utěsnění jejího obsahu i k zamezení, aby plech korodoval a zdraví nebezpečné látky pronikly do nápoje.

Jakmile obdržel svůj patent, rozjel se Painter po návštěvách výrobců piva a limonád, které přesvědčoval, aby jeho vynález začali aplikovat. Museli totiž upravit výrobu lahví tak, aby na nich korunky seděly a nesklouzávaly. Jistou překážkou také bylo, že jakmile se lahev uzavřela zátkou, nebylo jednoduché ji otevřít – traduje se, že pijáky piva šlo snadno rozpoznat podle rozřezaných rukou a kloubů. a podle českých tradic i chybějících zubů či výrazných odřenin kolem očí. I to však Painter vyřešil a roku 1894 si nechal patentovat otvírák ve tvaru klíče.

v českých zemích se Painterově korunkovému uzávěru začalo říkat zátka. výraz je nejspíše odvozen od příjmení českobudějovického a pražského podnikatele Ferdinanda Zátky, který byl v Rakousku koncem 19. století největším výrobcem sodovky.

v průběhu následujících desetiletí se korunka změnila velmi málo – pouze původní korkové těsnění vystřídal plast. Dobyla však celý svět, a stala se dokonce sběratelským předmětem.

Zatím vyřešili vedení obchodu

Publikováno:před rokemZdroj:Strakonický deníkAutor:Petr ŠkotkoDudák

K poslednímu březnu končí ve funkci ředitele pivovaru Marek Pohanka. Představenstvo pivovaru v současné době řeší obsazení tohoto místa.

„Zatím jsme vyřešili vedení obchodu a marketingu,“ říká člen představenstva Josef Štrébl.

Kdo tedy zodpovídá za obchodní linii pivovaru?
Marek Pohanka oficiálně končí k 31. březnu, a na tom se nic nezměnilo. Dočasně byl řízením obchodu a marketingu pivovaru pověřen člen obchodního týmu Zdeněk Kouba.

A kdo bude řídit pivovar?
Pivovar jako takový dál bude řídit představenstvo s tím, že sládek Dušan Krankus, který je členem představenstva pivovaru, má pro výjimečné situace podpisové právo.

Můžete něco říct k výběrovému řízení na ředitele pivovaru?
Snad jen to, že někteří uchazeči už se přihlásili, ale vzhledem k tomu, že jde o otevřenou záležitost, nemohu uvádět další podrobnosti.

Nový pivní hotel má výčep v každém pokoji

Publikováno:před rokemZdroj:RychláGuma.cz

Možná jste o něm už slyšeli. BrewDog je skotský pivovar, který je pověstný svým marketingem. Nyní má nové překvapení. Pivní hotel.

Pivovar BrewDog je na vzestupu. Přes všechny výhody, které má pro svoje zaměstnance, se nyní dal na novou kolej podnikání.

Jedná se o hotelové služby. A ne zrovna ledajaké. Nový hotel se jmenuje DogHouse, neboli psí bouda. A podle plánů by se jeho stavba měla zaplatit výhradně z příspěvků na stránce Indiegogo.com. Což zatím vypadá nadějně. Jelikož se zatím podařilo vybrat téměř 250.000 USD.

Hotel DogHouse by se měl nacházet hned vedle pivovaru BrewDog, který je ve městě Columbus ve státě Ohio.

A na co se mohou všichni návštěvníci těšit?
V každém pokoji budou pivní výčepy, aby si každý host mohl kdykoliv natočit svoje oblíbení pivo BrewDog.

Součásti sprch budou upravené ledničky. To abyste mohli mít svůj oblíbený nápoj kdykoliv po ruce. I ve sprše.

Unikátní restaurační stravování, které bude párovat chutné jídlo s určitým druhem piva. Pro maximalizaci chutí.

Dále bude mít každý host možnost vyzkoušet pivní lázeňské procedury. Pivní olejovou pedikúru, masáže se sladovým ječmenem, obličejové masky napuštěné chmelem, a další.

Společnost BrewDog konstatuje, že návrhy hotelu by měly být dokončeny do června tohoto roku. A hotel plánuje otevřít na konci roku 2018.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.04.2018 21:206.172/6.172