Dolf van den Brink, který stojí v čele společnosti Heineken NV, odpovídal na Bloombergu na otázku týkající se nákladových a cenových tlaků, kterým čelí pivovary. V odpovědi nejdříve vychválil výsledky, kterých jeho firma dosáhla za minulý rok, včetně 12% růstu tržeb a zisků. Letos podle něj bude na ziskovost stále do určité míry doléhat pandemie a s ní spojená omezení. Velkou otázkou je pak schopnost promítat nákladové tlaky do prodejních cen. Včetně toho, jak by se vyšší ceny odrazily v poptávce po pivu.
Podle ředitele Heinekenu byl spotřebitel doposud „docela odolný“. Ukazuje se to na jeho reakci na zvyšování cen v minulém roce, kdy jen ve druhém pololetí pivovar zvedl ceny v průměru o 11 %. Ohledně dalšího vývoje je ale dobrá opatrnost, protože „to, co se nyní děje, je bezprecedentní.“ V posledním čtvrtletí minulého roku Heineken zvyšoval ceny tak, aby plně eliminoval růst nákladů v absolutním vyjádření. Jak bylo uvedeno, prodané objemy ale „zůstaly odolné“.
Jednání o cenách pro letošní rok podle ředitele probíhají dobře, patrné ale je, že nákladovým tlakům čelí všichni a Heineken není žádnou výjimkou. Tržby z prémiových značek pak rostou dvojnásobným tempem ve srovnání s celým produktovým portfoliem. Ukazuje se tak, že silnější značky jsou odolnější vůči zvedání cen. Jaká je ale vlastně celková cenová strategie v různých zemích? Zvedá například Heineken ceny více v některých zemích a dotuje prodeje jinde?
Van den Brink na tyto otázky odpověděl, že pro jeho společnost je rozhodující růst nákladů v dané zemi. Zejména u rozvíjejících se ekonomik se pak přidává ještě vliv měnového kurzu. Právě na těchto trzích byly přitom minulý rok patrně největší nákladové tlaky a ředitel očekává, že tomu tak ještě nějaký čas bude. I prodejní ceny jsou tak zvyšovány nejvíce zde, týká se to konkrétně zemí jako Nigérie či Brazílie. Například v západní Evropě bude zvyšování cen méně výrazné.
Van den Brink je podle svých slov potěšen z toho, jak dochází k otevírání restaurací po celé Evropě, i když návrat do normálu bude „ještě nějaký čas trvat“. Trend je ale pozitivní. Co další vývoj nákladů? Ředitel uvedl, že ohledně letošního roku má firma poměrně dobrý obrázek dalšího vývoje, nejasný je ale rok příští a je několik možných scénářů.
Heineken na svém twitterovém účtu poukazuje na studii od Oxford Economics, podle které pivo generuje 0,8 % globálního produktu, když generuje celkovou přidanou hodnotu ve výši 555 miliard dolarů.
Oxford Economics také odhaduje, že pivo přímo a nepřímo vytváří asi 0,8 % celkového počtu pracovních míst ve světové ekonomice.
Na jednom místě
948 pivovarů
17.988 piv
10.655 pivních zpráv
Sledujte s námi
boom pivovarů
STAHUJTE
mobilní aplikaci
České pivovary
© Zdenek Vokoun
Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655
Pivní novinky
Čtvrtek 25.dubna 2024
Svátek dnes zapíjí Marek
Svátek dnes zapíjí Marek
Nejnovější zprávy a informace
- 20.04.2024
Létající pivovary nabízejí ojedinělé chutě i styly, pivaři je vítají - 22.04.2024
Pilsner Urquell: Pivo, které vzniklo náhodou, inspirovalo celý svět - 22.04.2024
Krušovickým pivům se dařilo na Zlaté pivní pečeti v Litoměřicích - 23.04.2024
Když plzeňský ležák otevírá dveře do světa aneb Mladí lidé v Prazdroji - 23.04.2024
Jak se doopravdy Češi stravují? Ke snídani si dá každý stý Čech pivo!
Naposled aktualizované pivovary
Pivovar Trilobit
Královéhradecký měšťanský pivovar
Rodinný pivovar Zichovec - Louny
MadCat Craft Brewing
Měšťanský pivovar Kojetín
Naposled aktualizovaná piva
Tahoun Houpavá
Bad Flash American Wheat 10°
Trilobit-Suchdol-Chmel.institut Jitřenka
Zichovec 17 Everything Everywhere All Sabro
Hradecký Klenot 14° May Day Kiss
Nejnavštěvovanější pivovary
Pivovar Gambrinus
Pivovar Plzeňský Prazdroj
Pivovar Starobrno
Nejnavštěvovanější pivotéky
Pivovar Gambrinus
Pivovar Plzeňský Prazdroj
Pivovar Starobrno
Krása piva
Novinky
Seznamy
Galerie
Diskuse
Historie piva
Dělění piva
České pivo - České zlato Ѵ© 2013-2024 , verze portálu 2.2.2020.e, verze dat 23.04.2024 20:50
Informace obsažené na této webové stránce slouží pouze pro obecnou informovanost. Provozovatel se snaží udržovat informace aktuální a správné, ale nedává záruky jakéhokoliv druhu, výslovné nebo předpokládané, o úplnosti, přesnosti, spolehlivosti, vhodnosti nebo dostupnosti s ohledem na webové stránky nebo informace, produkty, služby či související grafiky obsažené na internetových stránkách pro jakýkoli účel.
Webové stránky tohoto serveru obsahují také odkazy na stránky jiných subjektů, přičemž provozovatel nenese zodpovědnost za obsah nebo případnou nefunkčnost těchto stránek.
Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah příspěvků a podkladů uvedených přispěvateli. Pokud jste přesvědčeni, že cokoli na stránkách porušuje autorská práva, která vlastníte nebo spravujete, provozovatel po ohlášení dané skutečnosti příslušné dokumenty z webových stránek neprodleně odstraní. V souladu se zákonem o ochraně osobních údajů mají uživatelé právo žádat změnu nebo smazání osobních údajů, které jsou užívány neoprávněně.
Používání webových stránek a ostatních produktů projektu „České pivo - České zlato“ je podmíněno přijetím souhlasu s využíváním souborů cookies a potvrzením plnoletosti. V případě nesouhlasu s podmínkami stránky opusťte.
Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah příspěvků a podkladů uvedených přispěvateli. Pokud jste přesvědčeni, že cokoli na stránkách porušuje autorská práva, která vlastníte nebo spravujete, provozovatel po ohlášení dané skutečnosti příslušné dokumenty z webových stránek neprodleně odstraní. V souladu se zákonem o ochraně osobních údajů mají uživatelé právo žádat změnu nebo smazání osobních údajů, které jsou užívány neoprávněně.
Používání webových stránek a ostatních produktů projektu „České pivo - České zlato“ je podmíněno přijetím souhlasu s využíváním souborů cookies a potvrzením plnoletosti. V případě nesouhlasu s podmínkami stránky opusťte.