Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Heineken končí s podnikáním v Rusku, aktivity ukončí i dánský Carlsberg

Publikováno:před 2 letyZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivovar Heineken ukončí své podnikání v Rusku. Nizozemská společnost to uvedla v pondělním prohlášení. Už dřív hovořila o utlumení nových investic a vývozu do Ruska. Firma chce podnik převést na nového vlastníka. Ke stažení z Ruska se podle svého pondělního sdělení odhodlal i dánský pivovar Carlsberg.

Na základě dříve oznámeného strategického přezkumu svých aktivit firma podle prohlášení dospěla k závěru, že vlastnictví podniku v Rusku není v současném prostřední udržitelné ani životaschopné. Proto se rozhodla z Ruska odejít.

Cílem Heinekenu je převod podniku na nového vlastníka, plně v souladu s mezinárodními a místními zákony.

„Abychom zajistili bezpečnost a pohodu našich zaměstnanců a minimalizovali riziko znárodnění, dospěli jsme k závěru, že je nezbytné, abychom v tomto přechodném období pokračovali v nedávno omezeném provozu,“ dodala firma. Zaručila se také, že do konce roku bude vyplácet mzdy všem 1 800 svým zaměstnancům a udělá vše, aby jim zajistila zaměstnání i v budoucnosti.

Z převodu vlastnictví nebude mít firma žádný zisk a očekává odpisy a další nepeněžní mimořádné náklady kolem 400 milionů eur (9,8 miliardy Kč). Po dokončení transferu už nebude Heineken v Rusku přítomen.

dánský pivovar Carlsberg.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Reuters

Na základě dříve oznámeného strategického přezkumu svých aktivit firma podle prohlášení dospěla k závěru, že vlastnictví podniku v Rusku není v současném prostřední udržitelné ani životaschopné. Proto se rozhodla z Ruska odejít.

Cílem Heinekenu je převod podniku na nového vlastníka, plně v souladu s mezinárodními a místními zákony.

„Abychom zajistili bezpečnost a pohodu našich zaměstnanců a minimalizovali riziko znárodnění, dospěli jsme k závěru, že je nezbytné, abychom v tomto přechodném období pokračovali v nedávno omezeném provozu,“ dodala firma. Zaručila se také, že do konce roku bude vyplácet mzdy všem 1 800 svým zaměstnancům a udělá vše, aby jim zajistila zaměstnání i v budoucnosti.

Z převodu vlastnictví nebude mít firma žádný zisk a očekává odpisy a další nepeněžní mimořádné náklady kolem 400 milionů eur (9,8 miliardy Kč). Po dokončení transferu už nebude Heineken v Rusku přítomen.

Heineken patří mezi největší pivovary na světě. Vlastní více než 300 mezinárodních, regionálních, lokálních a speciálních značek piva a ciderů. Po celém světě má více než 82 000 zaměstnanců.

V Rusku firma působí od února 2002, kdy zde koupila první pivovar v Petrohradu. Celkem vlastní v Rusku osm pivovarů a ruské značky piv jako Ochota, Žiguljovskoje, Stepan Razin, Bočkarjov, Tri Medveďa, Doctor Diesel, Sedoj Ural, Bereg Bajkala, Okskoje, Šichan a Amur-pivo.

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj vyzval mezinárodní společnosti, aby opustily ruský trh poté, co Rusko před měsícem zahájilo vojenskou invazi na Ukrajinu.

Carlsberg: V Rusku končíme také
Konkurenční Carlsberg, který vlastní největší ruský pivovar Baltika, několik hodin po Heinekenu oznámil, že z ruského trhu odejde také. „Přijali jsme obtížné a okamžité rozhodnutí usilovat o úplnou likvidaci našeho podnikání v Rusku, což je podle nás v současném prostředí správná věc,“ uvedla firma. „Po dokončení těchto kroků nebudeme v Rusku přítomni,“ dodala.

Carlsberg byl podle agentury Reuters západním pivovarem nejvíce vystaveným ruskému trhu. Začátkem měsíce uvedl, že zahájil strategickou revizi svého podnikání, ponechal ale v provozu svých osm pivovarů v zemi. V Rusku pro něj pracuje 8 400 lidí.

Společnost Carlsberg měla do konce roku 2021 v Rusku dlouhodobá aktiva v hodnotě 19,2 miliardy dánských korun (63,5 miliardy Kč). To představuje zhruba 15 procent jejích celkových aktiv nebo 44 procent celkového vlastního kapitálu, vyplývá z její výroční zprávy

Vnitroblok bývalé pošty v centru Brna oživí pivovarská zahrádka

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar HarryAutor:Filip Vrána, PRHarry

Pivovar Harry chystá v centru Brna pivovarskou zahrádku. Bude jedna z největších v jihomoravské metropoli. Zahrádka ve vnitrobloku bývalé pošty bude mít rozměry zhruba poloviny fotbalového hřiště, najednou se do ní vejde až 200 lidí. Unikátní prostor určený i pro kulturní akce bude mít venkovní výčep s barem, gril a další vybavení.

„Ke každému pivovaru historicky patřily i pivovarské zahrádky. Prostor vnitrobloku v centru města si o pulzující zahrádku přímo říká. Otestovali jsme to předloni v létě, než započala rekonstrukce prostor, v rámci Metro Open Air a je jasné, že vnitroblok bývalé pošty má skvělou atmosféru,“ řekl předseda představenstva Pivovaru Harry Petr Syřiště.

Celková investice do nového podniku s restaurací v areálu bývalé pošty v centru Brna vyšla investory v loňském roce na 25 milionů korun. Jednalo se tak o jednu z největších investic v tomto oboru v tuzemsku. Na projektu se podílí hned několik akcionářů, kteří se současně stávají významnými hosty.

S přípravou nové zahrádky nabízí majitelé i novou investiční příležitost. „V současné době máme k dispozici poslední 3 investiční akcie, z jejichž prodeje hodláme částečně pokrýt investici do nové zahrádky. Pivní fanoušci si tak mohou doslova koupit svoje vlastní místo. Každý z investorů si může pořídit akcii, kterou získává podíl na pivovaru. V rámci akcionářského programu bude kromě dividendy odměněn i akcionářskou slevou, permanentní rezervací nebo speciálními várkami,“ dodává Syřiště.

Pivovar Harry začal s výrobou loni v prosinci. V současnosti už má na čepu 8 vlastních druhů piv od ležáků po ta svrchně kvašená. „V naší nabídce si vybere každý. Klasický pivař ocení vysoce pitelný ležák Born, ten, kdo má rád pestrý výběr zase docení 5 unikátních svrchňáků,“ říká Tamara Dolníčková, vrchní sládková pivovaru. Vařit pod jednou střechou svrchně i spodně kvašená piva je trend posledních let. Podle sládkové to vychází z poptávky spotřebitelů. Především v Brně, které je pulzujícím studentským městem, roste zájem o pestřejší nabídku, než jaká byla zvykem v minulosti.

Šluknov se chystá na opravu sladovny, chce v ní minipivovar

Publikováno:před 2 letyZdroj:Děčínský deníkAutor:Alexandr VanžuraŠluknov

Chátrající renesanční budova sladovny, posledního zbytku bývalého pivovaru ve Šluknově, by se během několika let měla výrazně proměnit. Město plánuje její nákladnou rekonstrukci. Po jejím dokončení by se zde mělo v minipivovaru vařit pivo, v areálu bude také restaurace a penzion. Ve Šluknovském výběžku by se jednalo o první pivovar na západ od Varnsdorfu.

Na opravu jedné z nejstarších budov ve městě se Šluknov chystá již několik let. „Tady nahoře budou pokoje, o trochu menší než v přízemí. A dole bude kuchyně, na kterou bude navazovat restaurace a minipivovar,“ ukazuje v plánech na opravu vedoucí odboru rozvoje šluknovské radnice Martin Chroust.

Pivovary CZ Group hlásí meziroční nárůst prodejů o více než 10 %

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovary CZ GroupAutor:Šárka Podlenová, PRLitovel

Akciová společnost Pivovary CZ Group, která od 1. října 2021 slučuje pivovary Holba, Litovel a Zubr, prodala vloni 727 000 hl nápojů, což je o 10 % více než v předchozím roce. Tržby dosáhly 1,2 mld. Kč bez DPH. Export meziročně posílil o více než 22 %.

Na podzim loňského roku došlo ke sloučení pivovarů Holba, Litovel a Zubr. Cílem bylo zvýšit konkurenceschopnost všech tří značek, posílit jejich pozice na trhu a zlepšit koordinaci v oblasti logistiky a distribuce
.
„Přestože od transformace uplynulo zatím jen pár měsíců, hodnotíme ji úspěšně. Sloučení přineslo zjednodušení organizační struktury a zefektivnění procesů napříč celou společností,“ komentuje Ing. Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group a. s. „Nic se nezměnilo ani na filosofii našich řemeslných pivovarů vařit a dodávat poctivé pivo nejvyšší kvality. To i nadále vaří sládci a jejich zkušení kolegové v Hanušovicích, v Litovli a v Přerově a všechny tři pivovary působí každý pod svou vlastní značkou.“

K vývoji prodejů a tržeb v loňském roce i k růstu jednotlivých brandů se vyjadřuje obchodní ředitel společnosti Ing. Tomáš Konečný.
„V roce 2021 jsme prodali 727 000 hl nápojů, tedy o 10 % více než v roce 2020. Tržby bez DPH vystoupaly na celkových 1,2 mld. Kč, s čímž jsme s ohledem na nepředvídanost situace poměrně spokojeni. Pokud bychom se zaměřili na jednotlivé značky, nejvíce posilovala Holba (o více než 9 %) a Litovel (o více než 5 %), Zubr si udržel objem jako v předchozím roce. Na necelý dvojnásobek stoupl objem privátních značek určených pro exportní trhy.“

Na tuzemském trhu tyto pivovary meziročně posílily o více než 5 %, když výstav přesáhl 510 000 hl. Prodej baleného piva vzrostl o 14 %, oblíbené jsou především plechovky s více než 40% nárůstem především díky zastoupení ochucených piv a mainstreamových „jedenáctek“. U čepovaného piva, které nejmasivněji zasáhly protipandemické restrikce, byl zaznamenám pokles o necelých 6 %.

„Během pandemie pro nás byla prioritní maximální podpora našich partnerů, tedy primárně hospodských a restauratérů. Meziroční výkyvy u čepovaného piva tak pro nás nejsou hlavním kritériem. Jako zásadní totiž vnímáme samotnou udržitelnost a fungovaní segmentu přímého prodeje, tedy gastronomických zařízení, která jsou nedílnou součástí naší české kultury,“ pokračuje T. Konečný.

Pivovary CZ Group momentálně dodávají své pivo do více než 3500 hospod, restaurací a hotelů po celé České republice.

Necelou třetinu prodeje piv Pivovarů CZ Group tvoří export. V této sféře výstav dosáhl 210 000 hl, což představuje nárůst o více než 22 %. V zahraničí je největší zájem o plechovky (nárůst o více než 80 %), v závěsu se drží prodej lahvových nápojů (nárůst o 15 %) a sudů (totožný prodej).

„V roce 2021 jsme expedovali do 26 zemí. Stabilně na prvním místě zůstává největším exportním trhem Polsko s nárůstem o více než 10 %. Největší skok v prodejích jsme ovšem zaznamenali ve Švédsku, které se dostalo na druhé místo za Polsko,“ dodává Ing. Tomáš Konečný ze společnosti Pivovary CZ Group.

Coby zajímavá zpětná vazba popisující srovnání s konkurencí slouží pivní degustační soutěže, kterých se pivovary Holba, Litovel a Zubr pravidelně účastní.
„Kvalitu našich piv oceňují nejen naši štamgasti, ale opět jsme získali významná ocenění na tuzemských pivovarských soutěžích. Největšími loňskými úspěchy jsou výhry v soutěžích České pivo – Holba Šerák v kategorii 11° světlých ležáků - a Pivex – dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus se stal absolutním šampionem," říká Ing. Tomáš Pluháček, výrobně technický ředitel, a následně doplňuje. „Přestože v roce 2022 čelíme dramatickému růstu cen vstupů, zejména energií a obalového materiálu, neustoupíme od tradičního postupu výroby českého piva."

ŽENY VAŘÍ PIVO – Martina Valterová

Publikováno:před 2 letyZdroj:Life4you.czMonopol

Martina Valterová pracuje v jednom z nejkrásnějších pivovarů, teplické re- stauraci Monopol, která sídlí v citlivě zrekonstruované secesní budově z roku 1850, kde byl za první republiky lázeňský kabaret. „Ve 14 letech, kdy se rozhodovalo o mé budoucnosti, jsem věděla jen to, že nechci na gymnázi- um. Takže o tom, že půjdu na pivovarskou školu do Plzně, rozhodli rodiče,“ komentuje start své kariéry v pivovarnictví Martina. „Ale že u piva zůstanu 35 let, to jsem si už rozhodla sama.“

Po škole nastoupila do pivovaru Zlatopramen, kde si prošla povinným„kolečkem“ po všech odděleních provozu. Od laboratoře až po varnu. Po 25 letech práce ve velkém pivovaru odešla do minipivovaru Na Rychtě v Ústí nad Labem a v roce 2015 přijala nabídku nastoupit jako sládková do nově vznikajícího pivovaru v restauraci Monopol v Teplicích. „Byla to pro mě výzva, kterou jsem přijala s úctou a pokorou,“ říká Martina. Pokora a poctivá práce je podle ní vedle kvalitních surovin a dodržování technologických po- stupů to hlavní, co dělá kvalitní pivo.

Než nastoupila do Monopolu, neměla žádné zkušenosti se svrchně kvašený- mi pivy. „Ale nenechala jsem nic náhodě. První zkušební várky jsem si vařila doma a pak jsme s majitelkou degustovaly a vybíraly, co nám nejvíc chutná. Tak vznikl ALE 14% Monopol, který je ve stálé nabídce,“ říká Martina.

Pivo vaří především pro hosty restaurace, tomu je podřízeno i její výrobní portfolio. Na výčepu má vždy pět druhů piva – čtyři ležáky a jeden speciál. K tomu připravuje další svrchně kvašené speciály, které se střídají podle se- zóny.

Za svá piva získala několik prestižních ocenění na mnoha soutěžích, nejrůz- nějšími diplomy má vytapetovanou zeď na varně. „Samozřejmě si ocenění vážím, pro mě je ale nejdůležitější vidět plnou restauraci hostů, kteří si po- chutnávají na mém pivu. A za největší úspěch považuju, že jsem se jako žena v pivovarnictví uplatnila a vydržela, i když to jednoduché nebylo,“ dodává

Zámek Svijany otevírá luxusní pivní lázně

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Kateřina Kociánová, PRSvijany

Pivo se ve svijanském pivovaru vaří už od roku 1564 a téměř 460 let tak blahodárně působí na své konzumenty zevnitř. Letošní rok v tomto směru přináší novinku – vybrané kvalitní suroviny a meziprodukty vznikající při výrobě piva na ně poprvé začnou působit i zvnějšku. V nově otevřených pivních lázních na Zámku Svijany je čeká mimořádný zážitek v podobě horké lázně ve vířivých dubových vanách s kvalitní svijanskou vodou obohacenou o pivovarské kvasnice, slad a chmel. Součástí procedury je i konzumace kroužkovaného ležáku Zámek a odpočinek na slaměném lůžku.

„Liberecký kraj nabízí řadu různých léčebných a zkrášlujících procedur v různých lázních, ale pivní koupele přímo u zdroje velkého pivovaru zde dosud chyběly. Byl by proto hřích nevyužít vysoce kvalitní pivovarské suroviny ze sousedního pivovaru a nenabídnout hostům tuto prémiovou službu ve stylovém zámeckém prostředí,“ řekl manažer Zámku Svijany Libor Stejskal. „Lázně s profesionální péčí jsou navíc příjemným zpestřením pobytu v Hotelu & Zámku Svijany.“

Dvě designové místnosti s pivní lázní, prostorným slaměným lůžkem a sprchovým koutem byly vybudovány v budově bývalé školy naproti Zámku Svijany. Jejich výstavba byla zahájena v únoru loňského roku, ale vlivem covidové situace a nedostatku stavebního materiálu se stavba protáhla až do roku letošního.

Řada prokazatelných léčebných účinků
„Naše lázně disponují dvěma místnostmi. Jedna místnost vám poskytne zážitek koupele v jedné vaně a je určena maximálně pro dvě osoby. Ve druhé místnosti je umístěna dvojvana a její kapacita je od dvou do čtyř osob. Obě místnosti nabízejí ve vanách z dubového dřeva horkou koupel s perličkovou lázní o teplotě 34 až 37 °C se speciální pivní směsí. K dostatečné hydrataci slouží výčep kroužkovaného ležáku Zámek umístěný v blízkosti vany, který je hostům k dispozici spolu s tradičními ručně vyráběnými preclíky z pekařství u Rýdlů,“ přibližuje Libor Stejskal lázeňskou proceduru.
Po koupeli, která trvá podle doporučení 20 až 30 minut, následuje odpočinek na slaměném lůžku. Během něj se organismus uklidní a harmonizuje: prohřáté tělo se přestane potit, svaly se uvolní, srdeční tep se zpomalí, klesá krevní tlak a obnovuje se tělesná energie. Pokožka zároveň vstřebává účinné látky, které na kůži při koupeli ulpěly. Pivní koupel má řadu prokazatelných léčebných účinků a přináší pocit čisté a omlazené pleti.

Svijany investují do balení TopClip

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Kateřina Kociánová, PRSvijany

Místo dosavadní plastové fólie začnou Svijany jako první český pivovar používat pro balení plechovek piva praktický a ekologický papírový šestipack TopClip.
Do potřebného zařízení investují více než deset milionů korun. Výhodou nového balení je mimo jiné to, že z šestipacku lze po vychlazení jednoduše odebírat jednu nebo více plechovek, zatímco ostatní zůstávají nadále zafixovány v papírovém držáku.

Patentovaný obal TopClip vyvinula společnost Smurfit Kappa jako náhradu spojování plechovek do skupinového balení pomocí smršťovací fólie v roce 2019. Moderní obal se zcela obejde bez plastů, je recyklovatelný a pro přírodu absolutně neškodný. Podle údajů výrobce má také o 30 procent menší uhlíkovou stopu než balení do fólie.

„Nový obal je jednoduchý a elegantní, ale především daleko praktičtější. Vyloupnout z něj v lednici vychlazenou plechovku je úplná hračka,“ pochvaluje si ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

Pivovar má letos v plánu také investice do technologického vybavení na filtraci piva, nového analyzátoru v pivovarské laboratoři včetně dalšího příslušenství a inovovaného inspektoru lahví ve stáčírně. Zásadní investici pak bude představovat zajištění vyšší energetické soběstačnosti pivovaru pomocí solárních panelů na střechách pivovarských budov.

Svijany představují letošní velikonoční design

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Kateřina Kociánová, PRSvijany

Na letošní Velikonoce Svijany připravily opět limitovanou sérii svátečních obalů, které potěší nejen sběratele, ale i běžné zákazníky. Minimalistický sváteční design z dílny dvorního svijanského návrháře Jakuba Růžičky využívá tradičních grafických motivů evokujících svátky jara v různých barevných řadách.
Sezónní edice půllitrových plechovek nepasterovaného svijanského piva s motivem svátků jara pivovar hodlá vyrobit více než jeden milion kusů. Velikonoční plechovky budou po omezenou dobu k dostání v běžné maloobchodní síti, stejně jako lahvové pivo s velikonočními etiketami.

V prodeji je již také originální velikonoční šestipack půllitrových plechovek s nepasterovaným pivem. Balení TopClip obsahuje šest půllitrových plechovek Svijanského Mázu 11 % ve velikonočním designu a je k dostání v pivovarské prodejně a na e-shopu pivovaru.

Další velikonoční balení – již osvědčený velikonoční multipack s osmi půllitrovými lahvemi nejprodávanějšího svijanského piva, Svijanského Mázu 11 % – na zákazníky čeká například v řetězcích Billa, Globus, Tesco a Makro. Ve stejných prodejnách mohou nakupovat také letošní velikonoční edici oblíbeného dvoulitrového balení piva  Plechovek pro chlapy.

Všechna velikonoční balení a celý široký sortiment pivovaru nabízí pivovarská prodejna v blízkosti pivovaru. S výjimkou lahvového piva lze pro nákup využít i e-shop pivovaru.

Dlouholetá tradice, letos ponovu
Pivovar Svijany dlouhá léta dodržuje tradici sezónních balení piva pro vánoční a velikonoční trh. „Za tu dobu je to už slušná řada různých nápaditých designů, které vydají na samostatnou sbírku. Letošní velikonoční grafika je jiná v tom, že koresponduje s novým, moderním vzhledem obalů svijanského piva, který jsme představili teprve loni v červnu,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík. „Je přehlednější, graficky čistší a dobře odráží skutečnost, že Svijany nejsou běžné průmyslové pivo, ale že jsou výsledkem poctivé, řemeslné pivovarské práce. Věřím, že se bude všem našim fanouškům a milovníkům svijanského piva líbit.“

Pivovar Bakalář v problémech. Kvůli ruskému majiteli přichází o zákazníky

Publikováno:před 2 letyZdroj:Mělnický deníkAutor:Josef RodBakalář

Poměrně znatelně dolehla válka na Ukrajině i na Tradiční pivovar v Rakovníku - Bakalář. Ten musel zastavit export do Ruska, což pro něj znamená významnou ztrátu. Navíc jeho výrobky stáhly z prodeje obchody Albert, a to nejen v regionu, ale i v některých prodejnách po celé republice. Jednalo se přitom o největšího tuzemského odběratele lahvového piva.

„Stalo se tak proto, že náš majitel je Rus, a to na pokyn holandského majitele společnosti. Přitom je to podle mě slušný a pracovitý chlap, který je v současné době mimo naší republiku. Kromě Albertu přestávají mít ze stejného důvodu o naše pivo zájem i někteří hostinští. Těší nás alespoň fakt, že se naopak objevují noví odběratelé,“ konstatoval ředitel pivovaru Jiří Kovář.

Bakalář již zastavil vývoz piva do Ruska, které bylo doposud největším exportním trhem. Do země putovala zhruba třetina produkce pivovaru.

„Poklesly i další exportní trhy, ale přerušení dodávek do Ruska nás postihlo znatelně. To, co se ale děje na Ukrajině, je velké neštěstí a jednoznačně odsuzujeme agresi vůči nezávislému státu. Navíc by bylo složité tam pivo dovézt a získat platby,“ vysvětlil ředitel.

Od září s jiným ředitelem
Vedle poklesu prodeje piva o desítky procent na pivovar dolehly i dražší ceny energií, které se od loňského roku zvýšily několikanásobně. Navíc se zvýšily i ceny pohonných hmot a materiálu.

Všechny tyto skutečnosti se mohou výrazně odrazit na tvrdých úsporných opatřeních, aby byl pivovar v Rakovníku zachován.

Přitom v loňském roce i přes nepřízeň covidu-19, který se do jeho života výrazně promítl, vyrobil pivovar 160 tisíc hektolitrů piva, což byla vůbec rekordní produkce v jeho novodobé historii.

Letošní rok bude posledním pro jeho ředitele Jiřího Kováře, který se chystá v září odejít do důchodu. „Odchod jsem si představoval samozřejmě jinak, ale myslím si, že pivovar se nachází i po dvou letech omezení kvůli pandemii ve výborné kondici a nyní budu připravovat jeho předání svému nástupci,“ uzavřel Kovář.

Nejbližší akcí rakovnického pivovaru bude Velikonoční jarmark na pivovarském dvoře, který se po dvouleté pauze uskuteční v sobotu 9. dubna od 10 hodin. V plánu je rovněž uspořádání tradiční akce Vítání léta.

Značky Holba, Zubr a Litovel chystají marketingové novinky

Publikováno:před 2 letyZdroj:MediaGuru.czHolba

Firmě Pivovary CZ Group, která zastřešuje pivovary Holba, Zubr a Litovel, se meziročně zvýšily prodeje. Společnost plánuje nové marketingové aktivity a také produkty.



Společnost Pivovary CZ Group oznámila za loňský rok meziroční nárůst prodeje o 10 %, tržby bez DPH vystoupaly na celkových 1,2 miliardy korun. Nejvíce se o růst tržeb zasloužil export. Do společnosti patří od 1. října 2021 pivovary Holba, Litovel a Zubr. „Přestože od transformace uplynulo zatím jen pár měsíců, hodnotíme ji úspěšně. Sloučení přineslo zjednodušení organizační struktury a zefektivnění procesů napříč celou společností,“ vysvětluje Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group. Detaily ohledně sloučení a dalších projektů oznámili zástupci firmy na středeční tiskové konferenci v Olomouci.

Ke sloučení zmíněných pivovarů došlo kvůli zvýšení konkurenceschopnosti všech tří značek, posílení jejich pozice na trhu a zlepšení koordinace v oblasti logistiky a distribuce. Sloučení se však nedotklo zaměstnanců, ani jednotlivého vystupování značky. „Nic se nezměnilo ani na filozofii našich řemeslných pivovarů vařit a dodávat poctivé pivo nejvyšší kvality. To i nadále vaří sládci a jejich zkušení kolegové v Hanušovicích, v Litovli a v Přerově a všechny tři pivovary působí každý pod svou vlastní značkou,“ dodává Jaromír Dvorský.

Vzhledem k rozvolňujícím se opatřením plánují Pivovary CZ Group znovuotevřít pro veřejnost všechny tři pivovary. Od 1. dubna chtějí obnovit exkurze a plánují také řadu tradičních eventů. Součástí plánovaných aktivit je oslava 150. narozenin pivovaru Zubr. V marketingových aktivitách přibydou také novinky v sortimentu. Pivovary své zákazníky lákají na nové pivo Litovel Josef a Holba nealko, které na trh přijdou v nejbližších dnech a týdnech.

Dalším společným projektem je nový pivní džbánek Holba, na kterém spolupracoval český designér Rony Plesl. „Prvotní nápad na džbánek Holby byl sice rychlý, ale dlouho jsme hledali přesnou proporci. Velice těžká byla pak práce s logem, které je hodně grafické a jeho převedení do plastické podoby není jednoduché,“ vysvětluje autor designu. Zároveň také doplňuje, že se designem chtěl pivovar lišit od ostatních značek, a proto zvolil vyšší džbánek s velkým uchem a výraznou optikou.

Další novinkou, kterou na konferenci zástupci pivovarů představili, je první provozovna v konceptu nazvaném Ryzí pramen. „Chtěli jsme vyjádřit hrdost na náš původ, proto jsme při tvorbě interiéru spolupracovali s dodavateli z našeho regionu. Naším cílem je totiž nejen nabídnout návštěvníkům to nejkvalitnější pivo, ale také vytvořit příjemné prostředí působící originálním a zároveň čistým dojmem,“ vysvětluje Ondřej Hnila, brand manager Pivovaru Holba. Dodal také, že se pivovar aktuálně zaměřuje na region východních Čech, kde plánuje otevření nových poboček. V horizontu pěti let plánuje otevřít celkem deset nových provozoven.

Tomáš Pluháček, výrobně technický ředitel, doplňuje, že v letošním roce čelí odvětví velkému růstu cen vstupů, zejména energií a obalového materiálu. Zároveň také konstatuje, že od 19. dubna dojde ke zdražení cen čepovaného piva o jednu korunu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655