Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Budvar chystá velkou investici

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil.

V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček.

Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele
Nový šéf Budvaru bude vybrán ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun
Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun.

Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar letos investuje 730 milionů, prodej piva se loni zvýšil

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České noninyAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil. ČTK to dnes řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček. Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele až ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun. Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun.

Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar letos investuje 730 milionů, prodej piva se loni zvýšil

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil. ČTK to dnes řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček. Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele až ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun. Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun. Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Nedávejte Ganéšu na lahev, vyzval český pivovar hinduista.

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:ČTKPrimátor

Hinduistický aktivista Rádžan Zéd vyzval český pivovar Primátor, aby nepoužíval obrázek hinduistického boha Ganéši na lahvích piva. Náchodský pivovar se ale brání, že obrázek stáhl už na počátku výroby před dvěma roky.

Zéd, který žije a přednáší ve Spojených státech, v prohlášení uvedl, že používání hinduistických božstev, konceptů či symbolů pro komerční účely není vhodné a zraňuje city věřících. Zvláště pak spojení božstva s alkoholickým nápojem je krajně neuctivé, dodal.

Podle ředitele náchodského pivovaru Josefa Hlavatého se obrázek sloní hlavy boha Ganéši objevil pouze na prvotním nákladu etiket piva Primátor India Pale Ale.

"Pak jsme zjistili, že už s tím měl problém nějaký jiný pivovar, takže jsme to stahovali a tuto etiketu jsme přestali úplně používat," řekl Hlavatý. Přesný počet vyrobených piv s původní etiketou Hlavatý neuvedl.

Heineken odkupuje ztrátové pivovary japonské firmy Kirin v Brazílii

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Zet.czAutor:ČTK

Japonská firma Kirin Holdings prodává své ztrátové pivovary v Brazílii nizozemské pivovarnické skupině Heineken za 706 milionů dolarů (18 miliard korun). Japonská pivovarnická skupina se tak vzdává brazilského trhu, na kterém ztrácí podíl a kde čelí růstu nákladů na suroviny kvůli propadu místní měny. Heineken se díky této transakci stane druhým největším pivovarem v Brazílii s podílem kolem 19 %.

Dohodu musí schválit brazilské antimonopolní úřady. Dokončena by měla být v první polovině letošního roku. Včetně dluhu Heineken zaplatí za divizi 1,09 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

Brazilská divize Kirinu provozuje 12 pivovarů. Vznikla v roce 2011, kdy Kirin koupil za 6,3 miliardy realů (51,6 miliardy Kč) brazilskou značku Schincariol. V loňském roce divize vykázala provozní ztrátu 284 milionů realů.

Brazilská ekonomika letos vstupuje do třetího roku recese. Heineken se však domnívá, že místní trh je v dlouhodobém výhledu atraktivní a prémiový segment zde roste rychleji než celý trh. Brazílie je třetím největším pivovarnickým trhem na světě. Heineken má v Brazílii pět pivovarů, které získal v roce 2010 akvizicí pivovarnických aktivit mexické skupiny FEMSA.

Brazilskému trhu piva zcela dominuje světová jednička AB InBev se svou brazilskou divizí AmBev, která má pod kontrolou asi dvě třetiny tohoto trhu.

Český pivovar čelí opožděné výzvě, aby na lahvi nebyl bůh Ganéša

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKPrimátor

Hinduistický aktivista Rádžan Zéd vyzval český pivovar Primátor, aby nepoužíval obrázek hinduistického boha Ganéši na lahvích piva, protože je to podle něj „krajně nevhodné“. Podle náchodského pivovaru je ovšem výzva opožděná zhruba o dva roky, protože firma obrázek Ganéši sama stáhla hned na počátku výroby.

Podle ředitele náchodského pivovaru Josefa Hlavatého se obrázek sloní hlavy boha Ganéši objevil pouze na prvotním nákladu etiket piva Primátor India Pale Ale. „Pak jsme zjistili, že už s tím měl problém nějaký jiný pivovar, takže jsme to stahovali a tuto etiketu jsme přestali úplně používat,“ řekl v pondělí Hlavatý. Přesný počet vyrobených piv s původní etiketou Hlavatý neuvedl.

Rádžan Zéd, který žije a přednáší ve Spojených státech, v prohlášení uvedl, že používání hinduistických božstev, konceptů či symbolů pro komerční účely není vhodné a zraňuje city věřících. Zvláště pak spojení božstva s alkoholickým nápojem je krajně neuctivé, dodal.

Heineken kupuje pivovary v Brazílii od japonské firmy Kirin

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Investičníweb.czAutor:ČTK

Japonská společnost Kirin Holdings prodává své ztrátové pivovary v Brazílii nizozemské pivovarnické skupině Heineken za 706 milionů USD (18 miliard Kč). Japonský pivovar tak opouští brazilský trh, na kterém ztrácí podíl a kde čelí růstu nákladů na suroviny kvůli poklesu místní měny. Heineken se stane druhým největším pivovarem v Brazílii s podílem kolem 19 procent.

Dohodu musí schválit brazilské antimonopolní úřady. Dokončena by měla být v první polovině letošního roku. Včetně dluhu Heineken zaplatí za divizi 1,09 miliardy USD, napsala agentura Reuters.

Brazilská divize Kirinu provozuje 12 pivovarů. Vznikla v roce 2011, kdy Kirin koupil za 6,3 miliardy realů (51,6 miliardy Kč) brazilskou značku Schincariol. V loňském roce divize vykázala provozní ztrátu 284 milionů realů.

Brazilská ekonomika letos vstupuje do třetího roku recese. Heineken se však domnívá, že místní trh je v dlouhodobém výhledu atraktivní a prémiový segment zde roste rychleji než celý trh. Brazílie je třetím největším pivovarnickým trhem na světě. Heineken má v Brazílii pět pivovarů, které získal v roce 2010 akvizicí pivovarnických aktivit mexické skupiny FEMSA.

Brazilskému trhu piva zcela dominuje světová jednička AB InBev se svou brazilskou divizí AmBev, která má pod kontrolou asi dvě třetiny tohoto trhu.

Speciál Staročeský Malvaz 13% i na Slovensku

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápojeKrušovice

Tohtoročnú pivnú sezónu otvárajú Krušovice s pivným špeciálom Staročeský Malvaz 13%, ktorý uspokojí všetkých náročných milovníkov piva. Tento polotmavý pivný špeciál jantárovej farby sa vyznačuje plnou chuťou a zamatovou horkosťou a je stvorený pre všetkých, ktorí hľadajú v pive viac ako len spôsob na ideálne uhasenie smädu. Staročeský Malvaz 13% je dostupný v limitovanej edícii od začiatku februára vo vybraných puboch na celom Slovensku.

Pivo Malvaz má v pivovare Krušovice dlhú históriu. Vyrábalo sa vždy pri výnimočných príležitostiach a je ukážkou prísne stráženého umenia sládkov, ktoré sa odovzdáva po generácie. Základom tohto polotmavého 13-stupňového špeciálu je tradičný postup výroby z výberových sladov, žateckého chmeľu a kvalitnej vlastnej vody z podzemných vrtov.

Na prvý pohľad je Staročeský Malvaz typický svojou jantárovou farbou, ktorá predznamenáva intenzívny zážitok. Jeho silu a plnú chuť vyvažuje výraznejšia, dlhotrvajúca a príjemná zamatová horkosť. Vďaka svojmu charakteru sa hodí na špeciálne príležitosti, ktoré si chcete naplno vychutnať, alebo ak pre svoju zbierku pivných zážitkov práve vyhľadávate nové chute zlatého moku.

„Krušovice už niekoľko rokov prinášajú pivárom na Slovensku nielen kvalitné české kráľovské pivo, ale pravidelne aj pivné špeciality, ktoré obohatia chute slovenských pivárov. Sme radi, že v týchto dňoch im môžeme predstaviť Staročeský Malvaz, skutočný skvost z dedičstva krušovických sládkov,“ hovorí Natália Ormandy, senior brand manager v spoločnosti HEINEKEN Slovensko.

Pivný špeciál Staročeský Malvaz 13% je dostupný od začiatku februára vo vybraných puboch na celom Slovensku v limitovanej edícii do vypredania zásob.

Litovel plánuje rozšíření minipivovaru

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápojeLitovel minipivovar

Litovelští pivovarníci disponují od roku 2011 vlastním minipivovarem. Ročně se v něm uvaří kolem patnácti tisíc litrů piva, což je asi sto dávek piva. Menšího objemu varných nádob využívají jak ti, které láká možnost uvařit si vlastní pivo, tak samotný Pivovar Litovel pro své potřeby. Zájem je o spodně i svrchně kvašená piva.

„Minipivovar nejčastěji slouží pro komerční vaření piva, které tvoří až šedesát procent uvařených dávek. Je oblíbené jako dárek pro muže, k výročím, ale třeba i pro vaření svatebních speciálů. Vlastní pivo si objednávají také skupiny přátel, různé kluby či firmy pro své obchodní partnery,“ popisuje sládek Pivovaru Litovel Petr Kostelecký.

Kapacita minipivovaru však přestává stačit. „Letos plánujeme rozšířit kvasné a ležácké kapacity a zvýšit tak roční kapacitu minipivovaru,“ říká ředitel Pivovaru Litovel Lumír Hyneček.

Speciály jsou nejoblíbenější
Nejčastěji se vaří spodně kvašená piva a ležáky, ale také vícestupňové speciály. „V poslední době také roste zájem o svrchně kvašená piva typu ale a ipa a jejich speciály. Už jsme tak vařili například medovou ipu či medové pšeničné pivo,“ doplňuje Kostelecký.

Výroba piva probíhá pod odborným vedením sládka. „Pivo si mohou zájemci vařit podle doporučených i vlastních receptur. Ve dvou varných nádobách s objemem 250 litrů, což je stokrát méně ve srovnání s naší běžnou varnou, vzniká zlatý mok stejně jako při klasické výrobě, tedy vařením, kvašením a konečně zráním, které celý proces uzavírá,“ dodává sládek Petr Kostelecký.

Minipivovar slouží také samotnému Pivovaru Litovel jako laboratoř k vývoji a testování nových pivních receptur. „Již v roce 2011 jsme zde poprvé uvařili například třináctistupňový polotmavý nefiltrovaný speciál Litovel Gustav, který jsme pojmenovali po slavném českém zápasníkovi Gustavu Frištenském, zeti prvního litovelského sládka,“ vzpomíná sládek. Kromě polotmavého speciálu tu v posledním roce vznikla další piva

Jaký trumf uvádí ředitel pivovaru? Rodinu

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Strakonický deníkAutor:Petr ŠkotkoDudák

Ředitel pivovaru Marek Pohanka (snímek) přišel do Strakonic před osmi lety jako šéf obchodu a marketingu. Po odvolání Jaroslava Tůmy v únoru 2015 se přihlásil do výběrového řízení a v květnu se stal ředitelem pivovaru.

Na začátku letošního roku přišla nabídka od konkurence. O jeho služby projevily zájem Pivovary Staropramen. „Dostal jsem velmi lukrativní nabídku. Když k tomu navíc připočteme fakt, že osm let dojíždím za svojí rodinou do Prahy, jsem opravdu velmi na vážkách,“ řekl ve středu.

Vlastníkem strakonického pivovaru je město. Z neoficiálních zdrojů zazněly zprávy, že případný odchod Marka Pohanky by znamenal problémy. Přesto starosta města Břetislav Hrdlička na otázku, jaký je jeho názor na současnou situaci ve vedení pivovaru, odpověděl: „Až mi pan Pohanka potvrdí tuto záležitost, zaujmu k tomu stanovisko. Nyní je na dovolené.“

O něco sdílnější byl nejbližší spolupracovník Marka Pohanky, sládek a člen představenstva Dušan Krankus. „Ano, vím o tom, že dostal velmi zajímavou profesní nabídku od pivovaru Staropramen, protože nás, jako představenstvo, o tom informoval. Není to informace, nad kterou bych jásal. Jeho rozhodnutí ještě v tuto chvíli není definitivní, a tak vyčkejme na jeho konečné stanovisko,“ uvedl Dušan Krankus.

Pivovary Staropramen, s.r.o., ústy své tiskové mluvčí Denisy Mylbachrové při telefonickém rozhovoru zájem o Marka Pohanku nepopřely, nicméně podrobnosti neuvádějí. „Průběh výběrových řízení na pracovní pozice v naší společnosti nekomentujeme,“ napsala PR manažerka Denisa Mylbachrová.
V současné době je Marek Pohanka na dovolené s rodinou.

Únor 2015 – Propuštění Jaroslava Tůmy z postu ředitele.
Duben 2015 – Po šesti letech přestala být sládkovou strakonického pivovaru Dagmar Vlková.
Květen 2015 – Do prázdného křesla ředitele akciové společnosti DUDÁK – Měšťanský pivovar Strakonice, usedl šéf obchodu a marketingu této společnosti Marek Pohanka.
Červen 2015 – Novým sládkem pivovaru se stal Dušan Krankus.
Leden 2016 – Z postu předsedkyně představenstva je odvolána Marcela Vlčková. Novým členem byl jmenován sládek Dušan Krankus.
Zdroj: http://strakonicky.denik.cz/zpravy_region/jaky-trumf-uvadi-reditel-pivovaru-rodinu-20170210.html

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.11.2017 11:125.760/5.760