Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Krušovice uvařily za studena chmelený ležák

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápojeKrušovice

Královský pivovar Krušovice představuje unikátní pivní novinku. Výrobní tým pivovaru a jeho sládek Michal Havrda splnili slib, který si dali před dvěma lety, a uvařili populární, za studena chmelený ležák, který v celonárodním objemu nabízí jako vůbec první v České republice.

Za studena chmelené krušovické pivo, vynikající bohatším a výraznějším aroma žateckého chmelu, se exkluzivně objeví na pultech prodejen Albert od 15. února.

Za studena chmelená piva se těší velké popularitě, doteď však byla výsadou pouze malých pivovarů nebo sezónní záležitostí. Královský pivovar Krušovice je vůbec prvním velkým pivovarem u nás, který dokázal tento unikátní produkt uvařit ve velkém objemu a nabídnout ho lidem za dostupnou cenu. Nový krušovický ležák má mimořádné chuťové vlastnosti a výbornou pitelnost, což umocňuje také fakt, že se nejedná o sezónní produkci. Ležák za studena chmelený doplní současné portfolio krušovických piv, a to jak lahvových, tak i sudových.

V čem tkví kouzlo studeného chmelení? Jedná se o proces, který dokáže ze žateckého chmele dostat to nejlepší. Do již uvařeného piva se přidá Žatecký poloraný červeňák, který během zrání při nízké teplotě ležák obohatí o charakteristickou chmelovou vůni a výrazné chmelové doznívání. V každém doušku je cítit bohatá a výrazná chuť chmele, který patří k nejlepším na světě. „Naší unikátní technologii studeného chmelení jsme vyvíjeli téměř dva roky tak, abychom dosáhli za použití jednoduchého technického řešení optimální chmelové vůně. Myslím, že se nám to povedlo a věřím, že si ho oblíbí i naši zákazníci,“ dodal sládek krušovického pivovaru Michal Havrda.

Za studena chmelený, spodně kvašený světlý ležák s obsahem alkoholu 4,8 % je pivo s vyváženou chutí, příjemným chmelovým aroma, výraznější hořkostí a jedinečným chmelovým charakterem. Na pultech prodejen Albert se nový krušovický Ležák za studena chmelený objeví postupně od 15. února, o 14 dní později bude k dostání v běžné prodejní síti.

Nový, za studena chmelený krušovický ležák se v rámci nové kampaně uvede v celé své kráse a zařadí se mezi ta nejprémiovější česká piva jako „pivo s charakterem“ pro „muže s charakterem“. Představí i „nového krále“: obyčejného, zásadového muže neobyčejného svým ryzím charakterem a pevnými hodnotami.

Heineken se pije. V Evropě i Asii

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy Kč). Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken.

V Mexiku a Vietnamu nárůst, v Nigérii a Rusku pokles
Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o deset procent na 3,5 miliardy eur. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy Kč).

Nizozemská světová dvojka
Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller.

Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard Kč).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Pivovar ožil za dvacet milionů, ročně vyrobí 4 800 hektolitrů piva

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Dobrý DenAutor:Petr ČechJarošovský

Jarošovský pivovar se po dlouhých 19 letech vrátil na pivní mapu České republiky. Ročně vyprodukuje až 4 800 hektolitrů piva, jeho milovníkům nabídne 10 druhů piv, včetně svrchně kvašených speciálů. „Pivovar je však koncipován na maximální kapacitu dvacet tisíc hektolitrů, které chceme dosáhnout do pěti let,“ prozradil Miroslav Harašta, ředitel pivovaru.

„Gró našeho piva je místní voda, lokální suroviny ale také zaměření na přísnou hygienu ve výrobě, která nám zaručí nejvyšší kvalitu piva. I bez pasterizace garantujeme měsíční trvanlivost, během výroby totiž eliminujeme styk piva s atmosférickým vzduchem, čímž bráníme případné infikaci piva bakteriemi. A při jeho vaření vycházíme z historických receptur,“ prozradil Harašta. „Obnovu výroby piva považuji za návrat k identitě. Vždyť v Jarošově se vařilo už od roku 1688,“ připomněl Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště.

Pivovar stál více než 20 milionů korun, povstal z „trosek“ bývalé dřevovýroby na adrese Pivovarská 303. Jen šest set metrů od bývalého pivovaru, který proslavil hit rockové skupina Argema. „S kapelou intenzivně jednáme o souhlasu používat písničku k propagaci naší značky. Snad jsme na dobré cestě,“ prozradil Harašta.

Jarošovský pivovar vypustí do světa čtyři stálice - klasickou desítku, jedenáctku Juru, dvanáctku Jarošovský ležák a čtrnáctku Šohaje. Pivo vaří z žateckého chmele a kroměřížského i záhlinického sladu. Aktuálně je k dostání hlavně v samotném pivovaru, ale i v pivotékách na Uherskohradišťsku a Zlínsku. „Čepuje se zatím jen v Buchlovicích, Bílovicích a od středy i ve vinárně v Jarošově,“ doplnil ředitel pivovaru, který zaměstnává čtyři lidi. Do konce roku se však jejich počet zvýší na sedm.

A cena? „Jarošovské pivo určitě nekoupíte v supermarketech za 6,90 korun… Ale rádi bychom spolupracovali s Makrem, které jako jeden z mála řetězců má funkční program pro lokální potraviny. Cena piva odpovídá úsilí na jeho výrobu, padesátilitrový sud dvanáctky vyjde zhruba na dva tisíce,“ prozradil Harašta.

Zisk Heinekenu loni výrazně vzrostl, stoupl i odbyt piva

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy korun), a mírně tak překonal odhady analytiků. Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích. Heineken to uvedl ve středečním sdělení.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o deset procent na 3,5 miliardy eur, což bylo rovněž mírně nad očekáváním analytiků. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy korun) a o zhruba jedno procento předčily odhady.

Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

O Zlatý soudek Pivex se uchází rekordní počet pivovarů

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTK

O hlavní ocenění soutěže Zlatý soudek Pivex se bude letos v Brně ucházet 35 značek piv od devatenácti tuzemských pivovarů a minipivovarů. Je to nejvíce ve čtyřleté historii soutěže. Vítězové budou známi na galavečeru pivovarníků a sladovníků 2. března, kdy budou vyhlášeni i vítězové starší soutěže lahvového piva Pivex.

Zájem o soutěž sudových piv roste. "Nárůst je dost razantní, což jen potvrzuje trend, který trh sleduje," uvedl ředitel pořádající agentury Snipu Jiří Morávek. Do Pivexu se po letech znovu přihlásil například humpolecký pivovar Bernard nebo brněnský minipivovar Hauskrecht. Odborná degustace sudových piv se koná v den vyhlášení výsledků 2. března. Ve stejný den budou vyhlášena i nejlepší lahvová piva, jejichž druhé kolo degustace se konalo v Brně dnes a koná se popětadvacáté.

Do této hlavní části soutěže lahvových piv se přihlásilo 40 značek, o pět méně než loni. Soutěží se tradičně v pěti hlavních kategoriích, kterými jsou světlý ležák, světlé výčepní pivo, nealkoholické pivo, tmavé pivo a poslední kategorií jsou míchaná piva. Odborníci hodnotí piva anonymně. Hlavními kritérii jsou chuť, plnost, vůně, říz nebo hořkost. Konečný výsledek bude určen součtem bodového hodnocení z obou kol.

Loni vyhrál Zlatý pohár Pivex Zubr premium z pivovaru v Přerově. Stejné pivo vyhrálo i mezi světlými ležáky. Zubr za svůj Gold získal navíc pro stejnou značku i primát v kategorii světlé výčepní pivo. Sesterský podnik v Litovli ovládl kategorii tmavých piv za Dark tmavé výčepní. Dařilo se i hanušovickému pivovaru, který je třetím podnikem skupiny středomoravských pivovarů PMS.

Letos jsou v soutěži především velké pivovary jako Velkopopovický Kozel, Krušovice, Radegast či Staropramen. Z pivovarských skupin jsou zastoupeny PMS, skupina Plzeňského Prazdroje, Heinekenu nebo Pivovary Lobkowicz.

Tradice Pivexu pochází z 90. let minulého století, kdy se na brněnském výstavišti konal i stejnojmenný veletrh. Soutěže se v devadesátých letech účastnilo i přes sto značek, vstup na akci měly jako součást poplatku za veletrh. Nyní musejí platit poplatky za každé přihlášené pivo. Pivex jako veletrh skončil v roce 2000. Velké pivovarské skupiny a výrobci technologií už o něj neměli zájem. Soutěž Pivex ale přežila veletrh a letos má jubileum, odborníci vyhlásí i pivovar čtvrtstoletí.

Akcionáři Heinekenu NV dostanou vyšší dividendu. Mohou za to výsledky hospodařen

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Patria.czAutor:Pavel Daniel

Akcionáři světové dvojky trhu s pivem - Heineken NV – mohou být spokojeni. Díky hospodářským výsledkům totiž vedení společnosti navrhne navýšení dividendy o 3 procenta, ve srovnání s loňským rokem, a to na 1,34 eur za akcii. Může za to navýšení celoročního zisku a příjmů společnosti. A to i přes měnové výkyvy, se kterými se musel Heineken potýkat.

Spotřebitelé Heinekenu se mění. Rostl hlavně v Asii
Čistý zisk za rok 2016 vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur, a mírně tak překonal odhady analytiků. Firma uvedla, že prodeje piva rostly hlavně v Asii, Heineken si ale vedl dobře i na velkých evropských trzích. Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej klíčové značky skupiny - Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

„Výsledky hospodaření za loňský rok odráží „jasnou nadprůměrnou výkonnost" portfolia značek Heinekenu, stejně jako diverzifikovaná geografická přítomnost skupiny,“ řekl Jean-Francois van Boxmeer, generální ředitel společnosti Heineken NV. Provozní zisk pivovarské skupiny bez započítání jednorázových položek vzrostl o deset procent na 3,5 miliardy eur, což bylo také mírně nad očekáváním analytiků. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur a o zhruba jedno procento předčily odhady.

Dvojka světového trhu s pivem chce zvýšovat provozní marži
Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů. V ČR Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Heineken NV bude muset, podle generálního ředitele Boxmeera, v roce 2017 čelit pokračujícímu poklesu poptávky v USA. Chce ale pokračovat v rozšiřování značky Lagunitas na dalších globálních trzích, a zdvojnásobit růst značky v USA. Skupina by také měla dosáhnout v roce 2017 zlepšení provozní marže v souladu se střednědobou prognózou, a to o 40 bps, nepočítaje do toho nové akvizice a nepředvídatelné události.

Podle Jána Hladkého, analytika Patria Finance, hospodařil Heineken v roce 2016 s provozním ziskem 3,54 miliardy eur, což značí organický růst na úrovni 10 % při tržním konsensu 3,47 mld. EUR. "Provozní marže se rozšířila meziročně o 54 bps na 17 procent a zásluhu na tom nese zejména region Asie-Pacifik, kde rostla spotřeba piva Tiger až o 18 procent na 24,5 mhl," konstatoval Ján Hladký. Důvodem tohoto rychlého tempa je podle něj rozšiřující se střední třída obyvatelstva a její nově nabytá kupní síla. Západní Evropa, pro Heineken největší trh generující téměř 50 % tržeb, vykázal organický růst prodeje piva na úrovni 0,7 % v celkovém objemu 79 mhl. Heineken globálně prodal 200 mhl piva s 3% organickým růstem. Prémiový segment rostl o 4 % na 32 mhl.

"Do dalšího roku očekává management rozšíření provozní marže o přibližně 40 bps v linii se střednědobými cíli. Měnové výkyvy by měly mít podobný dopad jako v předešlém roce 2016, kdy byl provozní zisk zatížen 75 mil. EUR. Výše kapitálových výdajů se změní jen mírně, držet by se měly těsně pod 2 mld. EUR, přičemž v roce 2016 dosáhly 1,8 mld. EUR. Heineken v současnosti rychle expanduje – v Brazílii jedná o odkupu aktivit svého rivala Kirin, v UK probíhá akvizice sítě hospod Punch Taverns a ve Vietnamu vyjádřil zájem o podíl v Saigon Beer Alcohol Beverage Corp., což je největší tamní prodejce piva. Akcie zareagovaly na oznámení 4,5% růstem ceny," uvedl Ján Hladký.

Zisk Heinekenu loni vzrostl o více než 8 procent, stoupl i odbyt piva.

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

● Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken.
● Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o 10 procent na 3,5 miliardy eur, a překonal tak odhady analytiků.
● Prodej piva rostl zejména v Asii, pivovar si ale dobře vedl i v Evropě.

Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy korun), a mírně tak překonal odhady analytiků. Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích. Heineken to uvedl ve středečním sdělení.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o 10 procent na 3,5 miliardy eur, což bylo rovněž mírně nad očekáváním analytiků oslovených agenturou Reuters. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy korun) a zhruba o jedno procento předčily odhady.

Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Je tady sedmadvacátý mezinárodní pivní festival. Udělí Zlatou pivní pečeť

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Za krásnější Vimperk

V hlavní roli pivo!
O čem je řeč? Blíží se Mezinárodní pivní festival!
Vypravte se 16. – 18. února na 27. Mezinárodní pivní festival na českobudějovickém výstavišti!

pivni-pecetV hlavní roli se představí pivo a chybět nebude ani atraktivní kulturní program se známými kapelami. Těšit se můžete na KABÁT REVIVAL PLZEŇ, Martinu Pártlovou s kapelou, Rozkrock a další.

V průběhu festivalu proběhnou přímo na pódiu zábavné pivní soutěže, přičemž celý 27. Mezinárodní pivní festival je spojen s 3. největší degustační soutěží na světě, soutěží o Zlatou pivní pečeť.
Ta začne už 13. února v rámci neveřejné části festivalu a následně vyvrcholí veřejným festivalem pro širokou veřejnost.

Pro pivo z Friesových bud musíte do 1217 metrů nad mořem. Jinde jej nečepují

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:PanoramaAutor:Ondřej StratilíkFriesovy Boudy

Přes velká okna je vidět přímo na devět set metrů dlouhou sjezdovku s vlekem. Jindy se odtud dají dobře sledovat i okolní boudy a lesnaté svahy, teď se ale schovaly do mraků. To největší lákadlo "vyhlídkové" resturace penzionu Andula na Friesových boudách se však skrývá uvnitř. Minipivovar Fries. Pivo se tu začalo vařit v roce 2012 hned po rekonstrukci známé krkonošské destinace.

A od té doby zde sládkuje i mladý Jan Weisner: "Nevařím podle knížek, ale všechno vychází z mých zkušeností." Než zakotvil na krkonošském hřebenu, prošel podniky v Berouně a Mělnickém Vtelnu.

Pivovar v Andule není velký, maximální objem jedné várky je 200 litrů, měsíčně se jich udělá zhruba patnáct. Jak vysvětluje Karel Polívka, provozovatel Friesových bud, pivovarnictvým se nechtěli živit, jde hlavně o doplněk zdejší restaurace. "I tak od nás pivo pořád někdo chce," těší Polívku.
I proto se možná kapacita ležáckého sklepa ještě o dva tanky zvětší. Piva se tu zkrátka vypije dost. V létě i v zimě.

Desítka vede
Základní surovinou je pramenitá voda vyvěrající nad Andulou. A vzhledem k poměrně malému objemu varny si Weisner může dovolit i experimenty jako třeba IPA, APA či Summer Ale. "Přesto se tu suverénně nejvíc vypije klasické desítky," popisuje sládek.

Za dobu, co pracuje v 1217 metrech nad mořem , si ověřil, že voda se zde vaří už při 97 stupních a že hořkost je hlavní. "Češi chtějí hořká piva, takže za poslední tři roky jsme zhořkli," pokračuje.

V době naší návštěvy nabízel výčep dvě místní piva. Začali jsme světlou spodně kvašenou dvanáctkou (0.5 litru za 46 korun). pití ležáku provázejí dva základní dojmy - překvapivě velká svěžest a velmi dobrá pitelnost. A navíc se potvrzují i sládkova slova o nepřehlédnutelné hořkosti. Pravdou zřejmě bude, že zdejší voda je ideální právě pro dvanáctku.
Druhá v pořadí přišla polotmavá spodně kvašená třináctka (0.5 litru za 48 korun). i do ní se promítl Weisnerův hořký "trend". Její citelnější těžkost je navíc ideální pro zimní popíjení. Nepříliš vítaná sladkost a jindy obligátní kávový odér u téhle třináctky téměř chybí.

Pivo z Friesových bud zatím nedonesete, ale v průběhu letoška by se to mělo změnit. Sládek začne plnit PET lahve. Etikety už jsou hotové.

Budvar chystá velkou investici

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil.

V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček.

Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele
Nový šéf Budvaru bude vybrán ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun
Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun.

Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 08:385.613/5.613