Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Našly si Krušovice nového krále? Má jím být Václav z herecké dynastie Rašilovů

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Marketing&MediaKrušovice

Pouze na stanicích televizní skupiny Prima poběží nový 30vteřinový spot, se kterým chce značka Krušovice z portfolia nadnárodní pivovarnické skupiny Heineken navázat na úspěšnou sérii reklam se svým králem. Herce Vladimíra Černohorského, který loni zvolil dobrovolný odchod ze života, v něm – po víc než půlročním hledání vhodného představitele – nahrazuje Václav Rašilov, mladší bratr známějšího Saši z herecké dynastie Rašilovů.

Ve svém prvním spotu pro značku Krušovice je její nová tvář vystavena „krizovým“ situacím – jako jsou drobná dopravní nehoda nebo manželská rozepře vrcholící rvačkou – které prověřují její charakter. Ten se vlastně sám hlásí o slovo, představuje ho totiž 218 centimetrů vysoký neherec českého původu, kterému sice nikdy není vidět do tváře, ale Rašilova nikdy neopouští. A vždy ho v rozporu s jeho prvotními úmysly upomene, jak se chová charakterní muž: udělá správnou věc i když se nikdo nedívá.

Reklama je totiž součástí komunikační linie nového produktu v portfoliu značky – světlého, za studena chmeleného ležáku. A v Heinekenu jsou přesvědčeni, že se jedná o pivo s mimořádným chuťovým profilem a výbornou pitelností a že projevený charakter si zaslouží odměnu, tedy „pivo s charakterem“.

Režisérem spotu, který – jako celou novou komunikaci – navrhla dvorní agentura Heinekenu, pražská VCCP, byl britský reklamní tvůrce Laurence Dunmore. Dunmore, který je mimochodem režisérem celovečerního filmu Libertine, získal za svou práci v reklamě už i zlato v Cannes. V Česku je ale určitě nejznámější jeho skvěle provedený spot The Parting Glass pro irskou whiskey Tullamore Dew, který se zde vysílá už několik roků.

Výrobní tým pivovaru a sládek Michal Havrda na technologii pro výrobu tohoto piva, které Krušovice nabídnou jako „první v celonárodním objemu“, prý pracoval dva roky. Nový ležák je, co se objemu alkoholu týče, o něco lehčí než stávající krušovická „dvanáctka“. Heineken si však jeho osobité chuti – studené chmelení zdůrazňuje aroma chmele na úkor jeho hořkosti – cení natolik, že jej nacenil stejně jako dvanáctku. A doufá, že jeho prodeje se jí do budoucna vyrovnají.

Spot v kampani doplní sponzorské vzkazy na ČT Sport vysílané v době nadcházejícího mistrovství světa v hokeji, jehož jsou Krušovice opět hlavním partnerem. Dále pak výhradně programaticky nakoupený digital, venkovní média ve velkých městech, ale i sponzoring na rádiu Expres. A zatímco produkci spotu měla na starosti Bistro Films, online část kampaně realizuje její sesterská Bistro Social.

V dubnu se těšte na divadelní prohlídky Budvaru

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápojeBudvar

Každou dubnovou středu od 19:30 se lidé opět mohou zúčastnit „divadelních“ prohlídek pivovaru v historických kostýmech. Místo obvyklého výkladu průvodců v nich návštěvníci sledují klíčové okamžiky z historie pivovaru prostřednictvím hraných scének v dobových kostýmech. Jedná se již o čtvrtou sérii prohlídek, které byly dosud vždy vyprodány. Vstupenky je nutné rezervovat předem.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru připravilo na dubnové večery čtvrtou sérii „divadelních“ prohlídek pivovaru v historických kostýmech. Každou středu převezmou roli průvodců herci, kteří v hraných scénkách přenesou návštěvníky do klíčových okamžiků v historii pivovaru. Zájem o předcházející prohlídky tohoto typu byl velmi vysoký.

„Divadelní prohlídky jsme původně plánovali jen jako malé zpestření oslav 120. výročí založení pivovaru na podzim 2015. Zájem návštěvníků byl obrovský, a proto jsme tyto prohlídky zopakovali loni v dubnu a v říjnu. Protože bylo opět zcela vyprodáno, nabídneme veřejnosti další čtyři večerní výlety časem,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí divize Gastro z Budějovického Budvaru, který odpovídá za služby Návštěvnického centra.

„Divadelní“ prohlídky mají i významnou vzdělávací funkci. Scénáře jednotlivých výstupů totiž vycházejí z ověřených historických skutečností, mimo jiné i ze zápisů jednání správní rady Českého akciového pivovaru.

„Divadelní“ prohlídky se uskuteční v termínech 5., 12., 19. a 26. dubna 2017 od 19:30. Zájemci budou očekáváni ve vestibulu Návštěvnického centra Budějovického Budvaru. Vstupenky je nutno předem rezervovat. Objednat je lze na exkurse@budvar.cz, na telefonu 387 705 347, na e-shopu Budweiser Budvar a také na webových stránkách www.cbsystem.cz. Cena vstupenky je 200,- Kč, pro studenty a děti 100,- Kč.

Standardní prohlídky pivovaru budou i nadále probíhat beze změny – tj. každý den včetně víkendů od 9:00 do 17:00 hodin. Nezbytná je vždy rezervace vstupenek předem. Každý pracovní den ve 14:00 se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace. Průvodci hovoří česky nebo některým z dalších 6 světových jazyků. Další podrobnosti o prohlídkách Budějovického Budvaru, včetně jejich on line rezervace, najdete na webové stránce http://www.visitbudvar.cz/.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru nabízí již od roku 2005 zábavu i poučení a poskytuje řadu dalších služeb. Loni navštívilo Budějovický Budvar více než 60 000 lidí. Přímo v areálu pivovaru funguje „Original Pivnice Budvarka“, která bude 3. 4. 2017 otevřena po rozsáhlé rekonstrukci se zcela novým interiérem. Design restaurace je novým gastronomickým konceptem Budějovického Budvaru. V restauraci mohou návštěvníci kromě dokonale ošetřeného piva ochutnat především gastronomické speciality tradiční české kuchyně. Nabídku služeb doplňují prodejna piva a suvenýrů a také komplexně vybavené prostory pro firemní školení či společenské akce.

Staropramen vypráví příběh Granátu a přichází s velikonočním speciálem

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Týden.czStaropramen

Zatímco celkové objemy prodeje piva na českém pivním trhu v gastronomii již třetím rokem stagnují, množství čepovaného polotmavého a tmavého piva v restauracích roste. I to je jedním z důvodů, proč Staropramen před Velikonocemi představuje limitovanou edici Granátu 13 speciál, která se objeví ve vybraných restauracích a hospodách v Česku a na Slovensku. Smíchovský pivovar zároveň odvypráví fascinující příběh tohoto pivního skvostu, který dal jméno celé pivní kategorii.

Na čepu bude limitovaná edice Granátu 13 speciál od 1. dubna a pivo poputuje do 600 českých a 100 slovenských restaurací a hospod. Zkrátka nepřijdou ani příznivci Granátu v maloobchodech. Ti se mohou těšit na své oblíbené pivo v podobě, kterou znají, ale s limitovanou edicí etiket. Velikonoční speciál Granát 13 speciál je polotmavý ležák, který byl uvařen ze tří druhů sladů a chmele v čele s Žateckým červeňákem.

Granát = polotmavé pivo
"Granát má za sebou úžasný příběh. Vařit se na Smíchově začal už před více než 130 lety a za první republiky si získal obrovskou oblibu. I díky tomu začaly pivovary používat označení Granát pro celou kategorii polotmavých piv. Od začátku druhé světové války se ale jeho receptura předávala pouze ústně mezi sládky a pivovarští si ho sami pro sebe vařili tajně jen jednou za rok na Vánoce. K zákazníkům se opět dostal až v roce 2000, kdy jej Staropramen upravil do současné podoby a kdy se stal oficiálním pivem projektu Praha - Evropské město kultury roku 2000. Poté se stal Granát nedílnou součástí nabídky našich piv," řekl vrchní sládek pivovaru Staropramen Zdeněk Lux.

Původní receptura Granátu je při výjimečných příležitostech, jako jsou například Dny českého piva či právě Velikonoce, pozměněna a staropramenští sládci ho vaří v limitovaných edicích. "Rádi bychom, aby Granát s jeho barvou, chutí a plností mohli ochutnat všichni příznivci dobrého piva," dodal Lux.

Polotmavá a tmavá piva obecně
Jak je to s kategorií polotmavých a tmavých piv obecně? Tato piva jsou oblíbenější v gastronomii než v maloobchodech. Poměrně výrazný propad spotřeby točeného piva u nás, který bylo možné v minulosti zaznamenat, se (podle dat společnosti Data Servis - informace s.r.o.) zastavil v roce 2014. Od té doby spotřeba v gastronomických zařízeních stagnuje, v roce 2014 se v nich vypilo 5,15 milionu hektolitrů piva, o rok později 5,11 milionu hektolitrů a v roce 2016 pak 5,08 milionu hektolitrů.

"Naopak na vzestupu je v rámci gastronomie v Česku spotřeba tmavých a polotmavých piv. Zatímco v roce 2014 jich návštěvníci tuzemských restaurací a hospod vypili 152 tisíc hektolitrů, loni už to bylo 195 tisíc hektolitrů. V rámci tohoto trhu tak tmavá a polotmavá piva loni tvořila 3,8 % celkové spotřeby, což je nejvíc od roku 2009," upřesňuje Senior Brand manažerka značky Staropramen Petra Chovancová.

Spotřeba v regionech
U našich sousedů ze Slovenska se od roku 2014 množství vypitého "točeného" prakticky nezměnilo a drží se na hodnotě 1,8 milionu hektolitrů ročně. Rozdíly v konzumaci polotmavého a tmavého piva nalezneme i regionálně. Na špici se drží hlavní město, loni se v jeho restauracích a hospodách vypilo téměř 78 tisíc hektolitrů polotmavého a tmavého piva, což tvoří bezmála 40 procent celkové spotřeby. Na pomyslném druhém místě je severní Morava s téměř 27 tisíci hl, což na trhu tvoří přibližně 14 procent. Ostatní regiony se ve spotřebě daného piva drží mezi 12 a 20 tisíci hektolitry za rok. Nejhůře z nich jsou na tom východní Čechy, kde se loni vytočilo necelých 9 tisíc hektolitrů.

Pokud bychom si tato čísla pro zajímavost přepočetli na jednoho obyvatele, bude náskok Prahy ještě výraznější. V roce 2016 každý obyvatel hlavního města teoreticky vypil 122 půllitrů tmavého či polotmavého piva, zatímco v krajích Olomouckém a Moravskoslezském to bylo jen 29 půllitrů. V případě Prahy ovšem musíme počítat i s velkým množstvím (domácích i zahraničních) turistů, kteří chtějí tuzemské tmavé ležáky ochutnat a kteří by tak výslednou spotřebu na jednoho obyvatele zcela jistě snížili.

Pivovarník vyrábí pivo na míru podle DNA

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Odhaleno.cz

Pivovarník Ciaran Giblin z Londýna představil světu unikát mezi chmelovými moky. Je totiž vyroben na míru podle lidské DNA. Sládek pivovaru Meantime totiž podrobil vlastní dědičnou informaci analýze, aby zjistil, k jakým chutím má blízko a které mu naopak nelahodí. Podle výsledků testu pak uvařil první pivo na míru, jemuž se také říká empirické pivo, zvané Double Helix. A hodlá tuto specialitu nabízet zájemcům, kteří za ni budou ochotni zaplatit.

Ciaran si nechal provést analýzu DNA ve společnosti 23 and Me v listopadu minulého roku. V ní se genetikové zajímali především o přítomnost receptorů TAS2R, které ovlivňují specifické chutě u člověka. Tedy lépe řečeno osobní náchylnost dávat přednost určitým chutím. A Ciaran má rád především ty nahořklé z kávy a kapusty.

„Pokud chcete vyrobit pivo, které si opravdu zamilujete, musíte se tomu opravdu oddat a postoupit o míli dál, v tomto případě určit přesně své chutě předepsané vlastními geny! Spousta lidí diskutuje o možnosti využít genetické testování na určování toho, co konzumujeme, ale já jsem si říkal, že nejlepší bude tuto teorii otestovat prakticky a něco uvařit. Vzniklo pivo Double Helix, které je uvařeno podle specifických chutí jedné osoby – té mé,“ svěřil Giblin deníku The Telegraph.

Dvakrát chmelené pivo typu IPA – India Pale Ale (světlé svrchně kvašené pivo extra chmelené) – s vyváženou hořkostí z různých typů amerických chmelů má v aroma ananas a mango, jeho chuť je plná a vyvážená, silně nahořklá.

Pivovar Meantime představil Double Helix v testovací řadě Pilot Series, kterou lze zakoupit online a také ve vybraných hospodách po celém Londýně.

První pivo, které je určené pro pití ve vysokých nadmořských výškách

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:RychláGuma.cz

Pivo s názvem Betsy je speciálně navrženo pro pití ve výškách 10.000 metrů nad mořem. Proč? To se dozvíte v tomto článku.

Nejlepší způsob, jak se dostat přes dlouhý a stresující let, je vychutnat si při tom studené pivo. Bohužel věci chutnají tak nějak jinak, když jsou ve vysokých nadmořských výškách. Takže Vaše oblíbené pivo nemusí chutnat stejně tak dobře, když jste ve výšce 10.000 metrů nad mořem.

Toto chce napravit jedna letecká společnost, která vyvíjí jedinečné pivo. To je navrženo tak, aby chutnalo dobře i během letu vysoko nad zemí.

Pivo se jmenuje Betsy a je vyvíjeno v Hongkongu. Konkrétně leteckou společností Cathay Pacific. Ta přepravuje nejčastěji cestující na lince Hongkong – Velká Británie.

Pivo Betsy je pojmenováno po prvním letadle, které letecká společnost vlastnila. Je navrženo tak, aby doplňovalo změny v chuti, když jsou cestující ve vysokých nadmořských výškách.

Pivo se například snaží změkčovat své hořké chutě, jelikož právě ty jsou o mnoho silnější v přetlakových kabinách.

Pivo se bude podávat na letech z Hongkongu do Velké Británie. A také v letištních salóncích v Hongkongu a na letišti Heathrow.

Takže pokud někdy uvíznete v dlouhém letu z Hongkongu, tak alespoň budete mít k dispozici velmi dobré a speciální pivo.

Krušovice mění positioning, sází na charakter

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:MediaGuruKrušovice

Krušovice chtějí oslovit muže s charakterem, tváří značky se stává Václav Rašilov.

Pivní značka Krušovice přichází s novým positioningem, strategií a kreativním konceptem. I nadále pokračuje se sloganem „Buď jsi král, nebo ne“, posouvá se ale k tematice charakteru a charakterním mužům. Novou tváří značky, tzv. krušovickým králem, se stal herec Václav Rašilov, který ztvární obyčejného muže neobyčejného svým charakterem, který je mu neustále v patách. Díky tomu dělá správné věci, i když se nikdo nedívá.

Nový koncept jde ruku v ruce s novou strategií, v níž se Krušovice zaměřují na moment spotřeby „uznání“, který je v alkoholickém segmentu typický pro whisky. V pivech se hodí pro ležáky, z nichž pochází i produktová novinka Krušovic – za studena chmelený ležák, který byl uveden na trh v polovině února. „Ležáku velmi věříme. Je to ojedinělá inovace u velkého pivovaru. Očekáváme, že dosáhne největších objemů v portfoliu. Cenově bude stejně postavený jako naše 12°,“ popsala Lenka Kroupová ze společnosti Heineken, do jejíhož portfolia Krušovice patří.

Komunikačně chce značka zacílit především na mladší spotřebitele ve věku 30 až 40 let, kteří mají smysl pro zodpovědnost, vlastní názor a mají daleko od věčných stěžovačů. Ocení kvalitní pivo a nebojí se za něj připlatit.

Kampaň „Pivo s charakterem“ je rozdělena do tří fází. První již začala u příležitosti uvedení za studena chmeleného ležáku v online prostředí. Od 3. dubna na ni naváže televizní imageová kampaň, která poběží na stanicích skupiny Prima.

Od 5. května bude pokračovat v podobě marketingové podpory Mistrovství světa v ledním hokeji, které bude letos probíhat v Německu a Francii. Až do 21. května budou nasazeny sponzorské spoty na ČT sport. Na pařížských stadionech, kde je zakázána reklama na alkohol, budou Krušovice komunikovat pouze prostřednictvím symbolu koruny s claimem „královský charakter“. Televizní a internetovou kampaň doplní komunikace v outdooru, rádiu a v místě prodeje.

Kreativní koncept pochází z dílny agentury VCCP, pod digitální částí kampaně je podepsána Bistro Agency. Produkci zajistila společnost Bistro Films. Režie se ujal Laurence Dunmore. O mediální nákup offline médií se stará mediální agentura Starcom, o digitální média AdExpress.

Vývoz Pilsner Urquell poprvé atakoval hranici milionu hektolitrů

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTKPrazdroj

Vývoz piva Pilsner Urquell loni vzrostl meziročně o deset procent na 970.000 hektolitrů. Poprvé atakoval milionovou hranici. Klíčovými trhy zůstávají tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem, řekl v Plzni ČTK Vladimír Jurina, manažer značky z Prazdroje.

Loňské výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila; počítá s tím v polovině dubna. V roce 2015 prodal Prazdroj v České republice a v cizině deset milionů hektolitrů všech druhů piva, zhruba stejně jako v roce 2014.

Plzeňský Prazdroj převezme v pátek japonská skupina Asahi. Za pět pivovarů v Evropě zaplatí Asahi téměř 200 miliard korun. Pilsner Urquell chápou Japonci podle zdrojů kolem plzeňského výrobce jako superprémiovou značku; z celkové kupní sumy skupiny tvořila hodnota plzeňského pivovaru asi 60 procent.

Klíčovými vývozními trhy pro Pilsner Urquell byly loni tradičně sousední země v čele s Německem, kde vypili přes 230.000 hektolitrů ležáku z Plzně, meziročně o devět procent více. Na Slovensku jeho prodej vzrostl o sedm procent na 227.000 hektolitrů. Do Polska z Plzně doputovalo 80.000 hektolitrů, což bylo o 16 procent více. Obliba vloni vzrostla také v USA, kde se ho vypilo téměř 80.000 hektolitrů. Každoročně o desítky procent roste trh v Jižní Koreji, kam loni zamířilo 73.000 hektolitrů plzeňského.

Export plzeňského ležáku v sudech a tancích se meziročně zvýšil o více než devět procent na 223.000 hektolitrů. Vedle evropských zemí se prodává čepovaný Pilsner Urquell na Tchaj-wanu, v Thajsku, Singapuru, Arménii a Izraeli. Objemy rostou i na saturovaných trzích, jako je Německo. "Plzeňský ležák je jedním ze symbolů ČR v zahraničí, jeho obliba ve světě stoupá a tento trend očekáváme i letos, kdy oslavíme 175. výročí uvaření první várky," uvedl obchodní sládek Václav Berka.

Stejně jako v ČR v posledních letech má nyní v cizině velký úspěch pivo čepované z tanků, z nichž se prodá už desetina točeného Pilsneru Urquell. Ve světě jich funguje 50 a letos má přibýt až 30 dalších. "I v zemi s tak odlišnou pivní kulturou, jako je Velká Británie, už má tanky deset hospod v Londýně, jejich výtoč piva se tam zvedla až o 200 procent," řekl Berka. Nejvíce piva v cisternách míří z Plzně na Slovensko a do Británie. Zájem o pivo čepované z tanků mají pivaři v Německu, Rakousku, Polsku a Švédsku. Premiéru mělo loni tankové pivo Pilsner Urquell v Norsku, Finsku a Irsku.

Pivovar Zubr slaví své 145. výročí Narozeninovým speciálem

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana DobrovskáZubr

Oslavit 145. narozeniny pivovaru Zubr mohou jeho příznivci již od pondělí 27. března, kdy se na čepech restaurací objeví ZUBR Narozeninový speciál, který byl uvařen u příležitosti oslav položení základního kamene pivovaru. Originální 14,5% tmavé pivo je nejsilnějším speciálem, který lze z produkce pivovaru Zubr ochutnat.

Limitovaný speciál nabízí originální chuťový zážitek. „Jelikož 145. narozeniny jsou výjimečnou událostí, chtěli jsme, aby i náš narozeninový speciál byl výjimečný. ZUBR narozeninový speciál je charakteristický svojí tmavou, hnědočernou barvou a sametově hustou pěnou. Nechybí ani dobrý říz a výrazná hořkost, které jsou typické pro naše piva. Díky tradičnímu výrobnímu postupu, který se v pivovaru Zubr využívá již od jeho založení, kvasil tento speciál v otevřených kádích a 60 dní vyzrával při nízké teplotě v ležáckém sklepě, což mu dodává silnou plnou chuť,“ popisuje novinku v nabídce Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Tajemství ZUBR Narozeninového speciálu spočívá především v kombinaci sladů a chmelů. Byl vyroben ze čtyř druhů moravských sladů (bavorského, karamelového, barevného a světlého), které byly připraveny z hanáckého ječmene tradičními sladařskými postupy. Každý z těchto sladů přináší do speciálu svou charakteristickou vůni, chuť a barvu, které společně dotváří jeho jedinečnost. Jeho výraznou hořkost mu do vínku daly čtyři druhy českých chmelů, kterým dominuje Žatecký poloraný červeňák z tršických chmelnic. Obsahuje 6,5 procent alkoholu.

„Speciál je možné ochutnat ve vybraných provozovnách, především v Přerově a okolí. K dostání bude také na našich narozeninových oslavách přímo v areálu pivovaru, kam všechny srdečně zvu. Ty proběhnou v pátek 21. dubna a připravili jsme pro všechny návštěvníky speciální dárek. Veškerou konzumaci nápojů v ceně vstupného,“ doplnil Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr. Předprodej vstupenek startuje již v pondělí 3. dubna v podnikové prodejně pivovaru a K.I.S. Přerov. Cena vstupenky v předprodeji je 145 Kč, na místě 200 Kč.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí holdingu PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, který je vítězem v degustačních soutěžích Zlatý pohár PIVEX 2017 v kategorii ležáků a České pivo 2016 v kategorii jedenáctistupňových piv. Ocenění v soutěži PIVEX 2017 si odnesla také piva Zubr Classic a Zubr Gold (1. a 3. místo v kategorii výčepních piv). Pivovar Zubr byl zároveň zvolen na letošním jubilejním ročníku pivovarem čtvrtstoletí. Pivovar tak navázal na loňský úspěch, kdy si absolutní vítězství v degustační soutěži PIVEX 2016 odnesl ležák Zubr Premium.

Máte rádi pivo? Těchto 5 věcí byste o něm měli vědět!

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Blesk.cz

Česko, národ pivařů! Kolikrát už jste slyšeli tuhle frázi? Patříte také k milovníkům zlatavého moku, kterému se často přezdívá tekutý chléb? A víte, jak je to vlastně s pivním hladem a nebo jak jde dohromady pivo a hubnutí?

1.Přírodní potravina
Pivo je nápoj sice alkoholický, narozdíl od slazených chemicky upravovaných limonád ale vytvářený přírodním způsobem. „Jedná se o přírodně kvašený nápoj, pro jehož výrobu je zapotřebí zkvasitelného cukru obilných zrn. Obsahuje sacharidy z obilovin, kombinaci minerálů (především draslík a hořčík), vitamíny, zejména ze skupiny B, C a E a hlavně přírodní antioxidanty,“ říká sládek plzeňského pivovaru Václav Berka, který má s vařením piva desetileté zkušenosti.

V zrzavém moku najdete i řadu prospěšných látek. Například přírodní antioxidanty, mezi nimi hlavně selen, a fytoestrogeny, které napomáhají regulovat přirozený úbytek ženských hormonů v období přechodu.

2.Mýtus pivního břicha
Pivo se zdravou stravou rozhodně moc spojované není. Čím to ale je, když samo o sobě ničemu neškodí? Image mu kazí konzumované množství. V Čechách ho totiž řada lidí konzumuje po litrech.

Pivo je potom spojováno s pivním břichem, a proto je neprávem vyznavači zdravého životního stylu opomíjeno. „Pivo za to však nemůže. Pivní bříško se neudělá z třetinky piva u ženy či jednoho půllitru u muže – pokud se budeme držet nejnižší doporučené normy alkoholu,“ vysvětluje mýtus Hana Mojžíšová, výživová poradkyně.

3.Pivo a dieta
Snažíte se zhubnout, ale patříte mezi milovníky piva a počítáte s tím, že se své neřesti budete muset vzdát? Vlastně to nemusí být tak úplně pravda. Obvykle odborníci dietářům dovolují sklenku vína. „Sklenka suchého bílého vína (0,2 dcl) má v průměru 440 kJ a třetinka piva 10° (0,3 dcl) 390 kJ. Pivo má tedy jen poloviční množství alkoholu. Při větším objemu tekutiny tak volíme méně alkoholu. Pokud chceme kaloriemi a alkoholem z jakéhokoliv důvodu šetřit ještě více, vhodnou alternativou je nealko pivo, které obsahuje jen 80 kJ na 100 ml nápoje,“ tvrdí Mojžíšová.

4.Pivo místo limonády
Nealkoholické pivo může být i vhodnou alternativou ochucených nápojů pro sportovce, řidiče a výletníky. Oceníme ho v situaci, kdy na výletech potřebujeme vhodně doplňovat sacharidy jako zdroj energie a minerálů. Pivo je totiž přírodním iontovým nápojem. To alkoholické ale při sportování raději vynechte...

5.Pivní hlad
Ten pověstný pivní hlad. A že mezi pochoutky k pivu nepatří zrovna nejzrdavější strava, to není žádnou novinkou. Na všechny ty tučné a mastné pokrmy bychom si ale měli dávat trošku pozor! Chmelový mok totiž prokazatelně povzbuzuje chuť k jídlu, a tak toho snadno spořádáme víc, než bychom měli.

Říká se tomu »pivní hlad«. Pokud plánujeme snoubit jídlo a pití, i k pivu můžeme volit vhodnější či méně vhodné pokrmy. Mezi ty nevhodné pro naši linii i zdraví a běžně nabízené většinou pivnic patří uzeniny, smažená jídla, tučné sýry, chipsy. Vhodnou alternativou, pokud už si nemůžeme smažená či jinak nezdravá jídla odpustit, je také rozdělit se se svou společností. Rozhodnutí, co a kolik si čeho dáme, je jen na nás.

Japonský Asahi si na nákup Prazdroje půjčí 200 miliard

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Novinky.czPrazdroj

Japonský pivovar Asahi si na koupi Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských pivovarů vezme od bank úvěr ve výši 7,4 miliardy eur (200 miliard korun). S odkazem na sdělení firmy o tom v úterý informovala agentura Reuters.

Asahi se v prosinci dohodl na koupi východoevropských pivovarů od americko-belgické firmy Anheuser Busch InBev za 7,3 miliardy eur.

Japonci se kromě Plzeňského Prazdroje stanou majiteli polských značek Tyskie a Lech, slovenského Topvaru, maďarského Dreheru a rumunského Ursusu. Pivovary patřily světové pivovarské dvojce SAB Miller, kterou převzala jednička na trhu InBev. Prodej se uskutečnil také proto, aby obří fúzi povolily antimonopolní úřady. Mezi zájemci o koupi Prazdroje byla i skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.

Asahi si na nákup půjčí u japonských bank Sumitomo Mitsui Banking a Mizuho Bank. Není neobvyklé, že si firmy berou na akvizice překlenovací půjčky, než si zajistí dlouhodobější financování například pomocí dluhopisů.

Asahi je největším japonským pivovarem, jehož historie sahá do 19. století. Nejprodávanější značkou firmy je Asahi – Super Dry.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.12.12.2017 16:175.822/5.822