Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Bernard provokuje feministky. Opravil kritizované „sexistické“ billboardy

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:ParlamentníListy.czAutor:David HoraBernard

Kritika ze všech stran se snáší na pivovar Bernard. A to kvůli reklamě. Ta podle některých obsahuje sexistické prvky. Pivovar sice zareagoval novými billboardy, podle některých ale v tomto směru zase nepříliš povedeně.

Na nové billboardy zareagovali v minulých dnech zástupci Stínové rady pro reklamu, kteří majiteli napsali otevřený dopis. Panu Bernardovi vyčetli nejen údajně sexistické prvky v předešlých reklamách, ale v tomto kontextu se jim nelíbí ani reklamy nové.

V otevřeném dopise vysvětlují, co se jim nelíbí ani na nových billboardech. „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaši, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise.

Nyní se do nových reklam opřela i Johanna Nejedlová na stránkách Deníku Referendum. „Marketingoví kreativci pivovaru Bernard se opět pochlapili (záměrně používám tahle slova) a představili nové reklamní billboardy, na nichž předchozí motivy půllitru a ‚pin up girl‘ doplnili o obličej majitele pivovaru Stanislava Bernarda a nápis ‚feminist edition‘, ‚za vším hledej ženu‘ či ‚pivo s koulemi‘,“ píše Nejedlová s tím, že pivovar, aby reagoval na kritiku, zvolil trapnou frašku, jíž se podle jejího názoru pokouší provokovat feministky.

Nejedlá ve svém komentáři píše, že ji zaráží, že nejen Bernard, ale ani žádný další výrobce piva si neuvědomuje nebo naschvál nevidí, že úplně opomíjí polovinu populace, když svoji reklamu cílí jen na muže. Nakonec se zamýšlí i nad tím, jestli lidé vůbec chtějí ve veřejném prostoru reklamu na alkohol. „Shodli jsme se, že reklamy na cigarety jsou nepřijatelné. Stejně tak by podle mne měly být nepřijatelné i reklamy na alkohol, který je prokazatelně obdobně nebezpečný,“ míní autorka článku.

Exšéf pivovaru Eggenberg dostal trest. Zaznělo i jméno Mrázka

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTKEggenberg



Za dotační podvod si bývalý předseda představenstva českokrumlovského pivovaru Eggenberg Jiří Shrbený odpyká pět let vězení. Podle rozsudku způsobil škodu přes 42 milionů korun, když zneužil dotaci určenou na obnovu objektu pivovaru po povodních v roce 2002. Rozhodl o tom pražský vrchní soud, jehož verdikt je pravomocný. Proti rozhodnutí lze podat pouze mimořádný opravný prostředek, a to dovolání k Nejvyššímu soudu.

Vrchní soud zamítl odvolání Shrbeného, v němž chtěl zrušit pětiletý trest, který v kauze předloni vynesl českobudějovický soud. Podle pravomocného rozsudku získal od ministerstva zemědělství zhruba 52 milionů korun na obnovu objektu. Peníze ale použil pro vlastní účely, a nikoliv na odstranění povodňových škod.

Zpravodaj odvolacího soudního senátu Petr Hovorka při zdůvodnění rozsudku zmínil, že se bezpečně prokázalo, že za státní peníze objekt opraven nebyl, a nesloužily tak určenému účelu. Faktury, které měly vyvedení dotačních peněz zakrýt, byly fiktivní.

Podle advokátů Shrbeného se naopak nepodařilo prokázat, že peníze byly použity jinak. Požadovali proto, aby byl jejich klient zproštěn obžaloby, případně aby kauzu znovu projednal prvoinstanční soud. "Žádný trestný čin jsem nespáchal," řekl soudu Shrbený.

Odvolací senát však žádné vady v jednání podřízeného soudu nenašel, s jeho verdiktem a argumenty pro odsouzení se ztotožnil. "Prokázalo se, že práce nebyly provedeny," řekl Hovorka. Kromě trestu vězení musí Shrbený zaplatit způsobenou škodu. Soud mu vyměřil také peněžitý trest jeden milion korun. Pokud ho nezaplatí, měl by ve vězení strávit o rok déle. Sedm let také nesmí působit v čele firem.

V soudní síni několikrát zaznělo jméno kontroverzního podnikatele Františka Mrázka, který podle veřejných zdrojů pivovar koupil v roce 1991 při privatizaci. O několik let později byl vložen do nově vzniklé akciové společnosti, v jejímž představenstvu zasedl i Shrbený. Ten před soudem zmínil, že mu Mrázek pomáhal s obnovou pivovaru. Ke kauze se však podnikatel vyjádřit nemohl. Soudy začaly případ řešit v roce 2014, tedy osm let po jeho smrti.

Justice řeší ještě další kauzu, která se týká Shrbeného. Případ má na stole Krajský soud v Českých Budějovicích.

Samson se vrací. Jeho světlá „desítka“ je stříbrná

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Budějcká DrbnaSamson

Světlá výčepní „desítka“ značky Samson bodovala na soutěži Pivo České republiky 2017, která proběhla v Českých Budějovicích. Klání mělo jedenadvacet kategorií a zúčastnilo se ho 361 soutěžních vzorků. To je přibližně o dvacet více než v loňském roce. Pivovar Samson získal stříbrnou medaili v kategorii Světlé výčepní pivo.

Samsonova „desítka“, světlé výčepní pivo, uspěla ve své kategorii mezi 26 konkurenty a umístila se na krásném druhém místě. „To jen dokazuje pozitivní vliv nedávné investice 380 milionů korun našeho vlastníka AB InBev v naší zemi a především v našem pivovaru Samson. Ta umožnila zmodernizovat výrobní proces a zároveň zachovat jeho původní receptury. Jejím prostřednictvím jsme tak mohli zlepšit kvalitu našeho piva, což skvělé umístění v soutěži nesporně dokládá,“ říká generální ředitel pivovaru Samson Daniel Dřevikovský.

„Rekonstrukce a modernizace výroby nám umožnila mnohem větší kontrolu nad daným výrobkem. Jeho kvalita se tak násobně zlepšila a my se viditelně dostáváme zpět do povědomí. Demonstruje to nejen úspěch světlé výčepní „desítky“, ale také umístění našeho tmavého ležáku, který ve své kategorii skončil na krásném pátém místě,“ dodává vedoucí laboratoře a Quality Manager pivovaru Samson Kateřina Leštinová.

V uplynulých letech získala piva z pivovaru Samson ocenění například v mezinárodní soutěži Česká pivní pečeť nebo na soutěži Stockholm Beer Festival. „Pivo české republiky je další prestižní pivovarnickou degustační soutěží, které jsme se účastnili. Umístit se na takto dobrém místě pro nás znamená nejen radost, ale také závazek do budoucna. Budeme nadále klást maximální důraz na co nejpřísnější dodržování technologických postupů při výrobě našeho piva,“ tvrdí Dřevikovský. Pivovar Samson České Budějovice je hrdou součástí portfolia společnosti AB InBev, která je jedním z největších světových pivních koncernů. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Budweiser či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.

Rodinný pivovar Bernard se může pochlubit pestrou škálou speciálů

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDNES.czBernard

Aby vše ze svého sortimentu představil i svým zákazníkům, rozhodl se před několika lety spustit projekt Rotující pípa, který se prvotně usídlil pouze v místech prodeje. Jedná se o koncept výčepního kohoutu, na němž se v hospodách, kde se čepuje Bernard, střídají jednotlivé pivní druhy.

Zákazník tak má možnost ochutnat postupně všechny druhy piva Bernard.

Celý projekt je založený na retro stylu, kdy pro každý druh piva vznikl originální obrázek PIN-UP dívky. Za tři roky se koncept Rotující pípy v hospodách stal velmi oblíbeným, a tak zhruba před dvěma lety začal pivovar postupně zveřejňovat jednotlivé dívky i na svém firemním facebookovém profilu. Jednotlivé dívky vzbudily již v té době větší či menší vlnu zájmu, vše vyvrcholilo v prosinci 2015 v případě Černé 12, kdy se naplno rozhořela kritika zejména ze strany různých genderových a feministických skupin.

Na základě těchto ohlasů se pivovar Bernard rozhodl svou Rotující pípu představit široké veřejnosti v rámci květnové masivní outdoorové kampaně. Jednotlivé dívky jste tak mohli zahlédnout na billboardových plochách po celé České republice i Slovensku. Kampaň opět rozdmýchala vlnu kritiky, a proto se v pivovaru Bernard rozhodli na červen připravit sérii tří vizuálů PIN-UP s obličejem p. Bernarda, kde se snaží humorným způsobem téma PIN-UP odlehčit a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu.

Vaněk proslavil pivovar. Kokeš chystá vysoce energetickou edici vyladěnou fotbalisty

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Sport.czKokeš

Kouzlo nechtěného. Jako kdyby se na hřišti ocitl před vlastní brankou v hluboké defenzívě a odkopem v nouzi nejvyšší trefil branku soupeře... Fotbalový reprezentant Ondřej Vaněk se jako svědek u soudu přímo zaskvěl svými hláškami. Především tvrzením, že kokeš není kokain, ale značka piva. Stejnojmenný pivovar se samozřejmě hned chytil nabízené příležitosti a jeho značka teď bude mnohem populárnější.

Během projednávání drogové kauzy obviněných Vítězslava Meišnera a Patrika Barančíka jde především o extázi a kokain, jemuž se v odposleších říká kokeš.

Tento týden u soudu jako svědek konečně promluvil fotbalista Ondřej Vaněk. Legionář z ruské Ufy, který v inkriminovanou dobu hrál za Plzeň a byl s kamarádem Meišnerem často v kontaktu.

Na otázku, co je to kokeš, byl perfektně připravený. „Pivo. Značka piva," odvětil pod přísahou vítězoslavně Vaněk.

V jednom pravdu má. Kokeš je skutečně značka pěnivého moku z rodinného pivovaru v Kamenici nad Lipou.

A teď aby si vypečený fotbalista řekl u firmy o prémii za jedinečnou reklamu, kterou prostě nevymyslíš...

Bílý Kokeš pro Západní Čechy...
„Vážení přátelé našeho pivovárku a milovníci Kokeše. Na základě dnešního přehledu tisku a zvýšené poptávky uvedeme v dohledné době novou recepturu vyladěnou našimi sportovci," uvedl pivovar na své facebookové stránce.

Není divu, že se chopil šance, kterou mu Vaněk ideálně připravil.

„Bude to vysoce energetické pivo Bílý Kokeš :-D. Limitovaná edice však bude určena pouze pro Západní Čechy ;-) Ve srandě vaši pivovarníci :-D," avizuje pivovar.

Kdo ví, co tomu řekne Gambrinus, který s plzeňskou Viktorií úzce spolupracuje...

Gambrinus shodou okolností minulý týden ohlásil odchod od fotbalové reprezentace. Na sociálních sítích už padají první návrhy, že nejvyšší domácí soutěž, která je momentálně bez sponzora, by se tedy mohla jmenovat Kokeš liga!

Festival Pivo na Náplavce představí desítky minipivovarů, nechybí ani ty pražské

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Pražský patriot

Na náplavce Rašínova nábřeží mezi výtoňským železničním a Palackého mostem se zítra a v sobotu koná degustační festival malých a mini českých pivovarů Pivo na Náplavce.

Na akci se představí zhruba pět desítek pivovarů. Mezi nimi budou i ty pražské. Můžete tak ochutnat pivo z Lodi Pivovar, z pivovaru Hostivar, pivovaru Kunratice, z pivovaru Moucha, z Počernického pivovaru, z pivovaru U tří růží i ze Zemského pivovaru Praha. Celkově bude na festivalu k ochutnání zhruba 150 pivních speciálů.

Stejně jako v předchozích letech i letos se mohou návštěvníci těšit na příležitostnou várku festivalového piva, tentokrát se jmenuje Vltavské ouško. Jedná se o 10% světlé výčepní pivo z rodinného pivovaru Krušnohor na Sokolovsku. K dispozici ho bude úctyhodných 500 litrů.

Vstup na festival i doprovodný hudební program je zdarma, podmínkou konzumace piv však je koupě skleněného džbánku za stovku. V pátek se na festivalu začíná čepovat ve 14, v sobotu už v 10 hodin. Po oba dny se končí ve 22 hodin.

Připraven je i doprovodný hudební program. V pátek zahraje od 18 hodin kapela Vasilův Rubáš, před ní Rudovous. V sobotu například Nirvana tribute či Švihadlo.

Sexistická reklama? Bernard opět pohoršil feministky

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav PetrBernard

Humpolecký pivovar znovu provokuje a snaží se přilákat pozornost. Oprášil retro pin-up girls na svých bilboardech. Kritici a strážci genderové diskriminace ho už vyzvali ke stažení téhle údajně sexistické kampaně.

Mladá černoška v krátkých růžových šatech tleská černé dvanáctce od Bernarda, jiná spoře oděná a v lyžích se pak usmívá zády opřena o sklenici bernardího piva Černá lavina.

Na jiném bilboardu stojí usměvavá roztleskávačka v červeném dresu a obličejem samotného Stanislava Bernarda před orosenou sklenici a nápisem Pivo s koulema. Takzvané pin-up girls s Bernardovou hlavou prezentuje pivovar jako „Feminist edition“.

Spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard těžko mohl ještě víc popíchnout feministky a zanícené strážce genderové diskriminace. V kampani za „rotující pípu“ s nabídkou více druhů humpoleckých piv v podstatě oprášil bilboardy z roku 2015. A pohledným nakresleným kráskám v americkém retro stylu přidal v některých případech svůj obličej.

Nominace na Sexistické prasátečko
„Cílem bylo jednak udělat si trochu legraci, a to i ze sebe, a také chceme naznačit lidem, aby se nebrali tak moc vážně. Jde také o to, vyvolat diskusi nad svobodou projevu. Kampaň je naprosto v souladu se zákony i etikou. Jen se nechceme nechat sešněrovat všelijakou překorektností nebo přeregulovaností,“ vyjádřil se Bernard pro server Lidovky.cz.

Reakce na sebe nedala dlouho čekat. Bilboard se už u nás objevil v nominacích na letošní ročník Sexistické prasátečko. A skupina aktivistů včele se Stínovou radou pro reklamu, nebo slovenským (Bernard se hodně prodává na Slovensku) webem Sexistický kix vyzvala Bernarda v otevřeném dopise, aby celou kampaň stáhl.

„Tyto reklamy navazují na Vaši online kampaň z předešlých let, vůči které se zvedla vlna kritiky ze strany široké veřejnosti z důvodu jejich sexistického (a v některých případech i rasistického) obsahu,“ píší Bernardovi.

A na jiném místě dodávají: „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí.“

Vlna kritiky nebo názor hrstky lidí?
Bernard s těmito názory nesouhlasí, ale vadí mu nejvíc, že autoři dopisu podle jeho názoru lžou, když tvrdí, že už původní verze kampaně „zvedla vlnu kritiky ze strany široké veřejnosti“.

„O žádnou širokou veřejnost se nejednalo. Skupiny kritiků na Facebooku a jinde byly mnohem méně početné oproti množství lidí, které nám naopak vyjádřilo podporu,“ říká spolumajitel humpoleckého pivovaru.

O tom, že aktuální kampaň pivovaru nelze označit za vyloženě sexistickou a už vůbec ne neetickou, jsou přesvědčeni i někteří odborníci na marketink a reklamu. „Sexistická? To určitě není. Bernard chce možná spíš provokovat, vyvolat pozornost,“ říká legenda v oboru reklamy a marketingu Jiří Mikeš, někdejší prezident Rady pro reklamu a exředitel Asociace komunikačních agentur.

O reklamě ve všech souvislostech přednášel například na Světovém kongresu reklamy, na Vídeňské univerzitě, na FAMU a věnuje se výuce komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů pražské VŠE.

Mikeš má ale s kampaní Bernarda jiný problém. „Nechápu ji, nelíbí se mi. Nerozumím tomu, proč spojovat v kampani pivo a ženy. Jakože Bernard je pivo pro ženy?,“ dodává Mikeš.

Začalo to Aničkou Dajdou
Humpolecký pivovar – na rozdíl od většiny konkurence - skutečně umí v reklamě vyvolat pozornost a jeho kampaně provokují. Nejen, že od počátku dává sám Bernard v různých podobách svou tvář etiketám piv a bilboardům, ale i tématy prezentace.

Mnozí si například pamatují bilboardy ze série „Svět se zbláznil, držte se“, ve kterých od roku 2004 komentoval různé absurdní situace ve společnosti – počínaje vystoupením falešně zpívající Aničky Dajdou při soutěži Superstar.

Bernardovy reklamy se tak úspěšně vymykají klasické prezentaci pivovarů ve stylu rozjásaných partiček a hromadných oslav té jediné správné značky.

Jednou z mála výjimek se stala před dvěma lety mystifikace Gambrinusu, když úspěšně skoro celý květen vydával své pivo za značku nového minipivovaru Patron a mnozí pivaři na trik skočili.

Znojmo: V areálu pivovaru začnou budovat inženýrské sítě

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:ParlamentníListy.czZnojemský

V následujících dnech začnou v areálu bývalého pivovaru v Hradní ulici práce na budování kompletně nových inženýrských sítí. „Jedná se o jednu největších investic města pro letošní rok, a to ve výši cca 12,4 milionů korun. Vybudování inženýrských sítí je nutnou podmínkou pro další rozvoj areálu a pro přilákání dalších investorů,“ komentuje investici Vlastimil Gabrhel, starosta města Znojma.

V souvislosti se stavebními pracemi prosíme všechny, aby k rotundě a hradu chodili Jižní přístupovou cestu. Ti, kteří budou mířit do letos otevřené Expozice pivovarnictví, kterou otevřelo město ve spolupráci s Národním zemědělským muzeem a společností Heineken, se k ní Hradní ulicí samozřejmě dostanou.

„V souvislosti s budováním inženýrských sítí bude v centru Znojma nezvykle zvýšený provoz nákladních automobilů. Prosíme proto občany o trpělivost a shovívavost. Opravy by neměly trvat déle než tři měsíce,“ dodává starosta.

Prvním investorem v bývalém areálu pivovaru byl v roce 2014 Znojemský městský pivovar, který tu o rok později znovuobnovil výrobu piva. A letos areál oživila zmíněná nová Expozice pivovarnictví.

Od vybudování kompletně nových inženýrských sítí si znojemská radnice slibuje přilákání dalších investorů do atraktivního prostředí v samotném srdci historického centra Znojma, o které už investoři projevují zájem.

Rasistické, urážlivé k ženám. Bernard provokuje a opět sklízí kritiku

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDENS.czAutor:Filip HoráčekBernard

Na vytrvalou, několik let trvající kritiku svých reklam feministkami zareagoval pivovar Bernard svérázně. Na stovkách billboardů po Česku začal majitel propagovat černé pivo s afrem na hlavě a prémiový ležák představuje jako „pivo s koulemi“. Kritiků se tím však nezbavil, naopak.

„Snažíme se humorným způsobem odlehčit téma pin-up a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu,“ vysvětlil pivovar svůj nejnovější reklamní počin. Stojí za ním reklamní agentura Butterflies & Hurricanes.

Nejde o ojedinělý výstřelek, ale o reakci na kritiku, která se táhne za několika jeho kampaněmi na rotující pípu. Ta umožňuje hospodským z jednoho výčepního kohoutu střídat pivní speciály, aby hosté postupně ochutnali všechny chutě.

Začalo to už před lety, kdy tento svůj projekt začal pivovar z Humpolce lokálně propagovat pomocí takzvaných pin-up dívek - tedy obrázků, které se masově rozšířily v pop kultuře a symbolizují sexuální symboly. Jednou z nejznámějších pin-up girl byla Marylin Monroe.

V kampani pivovaru každý pivní speciál symbolizovala jiná dívka v retro stylu. Kritiku si Bernard vyslechl už ve chvíli, kdy vizuály umístil na Facebook. Feministky, ale nejen je, zvedla ze židle zejména reklama na černou 12°, reprezentovanou polonahou černoškou. „Od té doby se potýkáme s útoky od různých genderových a feministických skupin, které nás a naši kampaň kritizují, často dost nevybíravým způsobem,“ sdělil mluvčí Zdeněk Mikulášek.

Vizuály s ženami s tmavou barvou pleti na černou dvanáctku nebo černou lavinu pobouřily a vysloužily si přívlastky „rasistické“ a „sexistické“.

Kritika neutichla ani letos, když v květnu pivovar spustil další podporu své rotující pípy a své „pivní víly“ umístil na billboardy. Nyní kvůli negativním ohlasům mění hlavy žen za tvář majitele Stanislava Bernarda, který se na řidiče směje jako černoch nebo transvestita. Ani tyto svérázné reklamy na „pivo s koulema“ či s bujarým afrem kritiky neukonejšily.

„Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ napsala Stanislavu Bernardovi Stínová rada pro reklamu spolu s dalšími jednotlivci a organizacemi. Podotýkají, že vyobrazení polonahých žen nesouvisí s produktem a žádají stažení billboardů.

„Kampaň pivovaru Bernard je do určité míry kontroverzní. No a co? Je to reklama na pivo. Neřeším, jestli se mi nápad líbí či nelíbí, ale reklama je od toho, aby zaujala. To se Bernardu rozhodně podařilo, a že reklama pracuje s určitou mírou nadsázky, je její přirozený princip,“ hodnotí kampaň Ondřej Obluk, ředitel tuzemské pobočky reklamní agentury Ogilvy & Mather.

„Reklamy, které nedostatek nápadu nahrazují nahým ženským tělem, jsou bezpochyby sexistické a trapné, tady ale nevidím jediný důvod, proč by měla někoho urážet. Navíc kůži na trh nese pan Bernard, který propůjčil reklamě svoji tvář, nikoliv feministky. Jestli je kampaň uráží, mohou pít jinou značku piva,“ dodal.


Co vzkazuje pivovarník Bernard feministkám, které bojují proti jeho kampani?

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Reflex.czAutor:Marek StonišBernard

Pivovarník Stanislav Bernard se pro Reflex.cz vyjádřil k aktivistkám ze Stínové rady pro reklamu, které žádají stažení jeho billboardové kampaně „Feminist edition“ kvůli údajnému sexismu.

„Ony mají svůj problém a snaží se ho řešit na úkor všech,“ říká v krátkém rozhovoru. „Bojem, zákazy nebo regulacemi. Já jim ze srdce a bez ironie přeji to nejlepší. Pokud ony budou vnitřně spokojené, nebudou — s prominutím - blbnout kolem takových věcí, jako je reklama na pivo. Já je respektuju, nemám s nimi žádný problém, nebojuji s nimi. Ale protože celou problematiku týkající se podobného typu aktivismu studuji několik let, vím, že za aktuálními problémy kolem mé kampaně je problém, který mají především ony samy se sebou.“

O tom, co se prostřednictvím kampaně snaží Stanislav Bernard říct o naší společnosti, si můžete poslechnout ve videu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.04.2018 21:506.160/6.160