Historie a současnost Pivovaru Zubr

Moderní dějiny pivovaru Zubr, tedy v té podobě, jak ho známe dnes, začínají rokem 1872, kdy byl položen jeho základní kámen. Pivo se ale v Přerově vařilo od nepaměti. Pivovar Zubr vybírá pro svá piva kvalitní regionální suroviny a ve výrobě využívá tradiční klasické technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě.pivovar

● 1252 - Král Přemysl Otakar II. udělil privilegia trhové vsi Přerovu, tedy i práva vařit pivo.
● 1480 - Vzniká panský pivovar, který dal postavit Vilém z Pernštejna. Od té doby přibyla do znaku města Přerova černá zubří hlava se zlatou houžví v nozdrách, rodový erb pánů z Pernštejna.
● 1872 - Byl položen základní kámen ke stavbě akciového pivovaru. Jeho oficiální název zněl „První moravský pivovar akciový se sladovnou v Přerově“
● 1873 - V tomto roce byl pivovar slavnostně posvěcen a uskutečnila se první várka piva. pivovarPivo se začalo prodávát pod registrovanou ochrannou známkou.
● 1898 - Pivovaru byl udělen diplom (ocenění kvality piva) na Jubilejní výstavě ve Vídni
● 1913 - Vznikl nový kartel pod názvem – Ochranný svaz českomoravských pivovarů v Přerově.
● 1940 - Pivovar dosáhl základního kapitálu ve výši 8 000.000 korun
● 1948 - Byl založen národní podnik Hanácké pivovary se sídlem v Přerově, který tvořil přerovský pivovar, pivovar v Prostějově, Olomouci, Těšeticích a Kroměříži.
● 1949 - K podniku se dodatečně přičlenily Severomoravské pivovary – závody Litovel a Hanušovice
● 1953 - Dochází k nové reorganizaci podniku: pivovarHanácké pivovary byly rozděleny na tři samostatné podniky: Přerovský pivovar-národní podnik Přerov; Olomoucké pivovary-národní podnik Olomouc; Severomoravské pivovary, národní podnik Litovel.
● 1955 - Tři národní podniky byly znovu sloučeny a vytvořeny opět Hanácké pivovary, národní podnik Přerov.
● 1958 - V pivovaru pracuje největší počet zaměstnanců v jeho historii – celkem 600. Od té doby se jejich počet stále snižoval, až se v posledních letech ustálil na počtu kolem dvou set.
● 1960 - 1.července 1960 byl ustaven nový celokrajský podnik Severomoravské pivovary, národní podnik Přerov, který vznikl spojením národních podniků pivovarHanácké pivory Přerov a Ostravské pivovary Ostrava.
● 1970 - Poprvé v historii překročila celková produkce piva 500 tisíc hl – přesně dosáhla 512.644 hl
● 1982 - Pivovar dosáhl své nejvyšší produkce piva v historii - 559 153 hl
● 1988 - Pivovar zrušil vlastní sladovnu, od té doby pivovar veškerý slad nakupuje
● 1990 - Po zrušení krajů v roce 1990 byl podnik transformován na "Moravskoslezské pivovary Přerov, akciová společnost", sdružující pivovary Přerov, Olomouc, pivovarOpava, Litovel, Hanušovice a Vsetín.
● 1997 - V létě tohoto roku zasáhly Pivovar Zubr ničivé povodně – stoletá voda
● 2000 - V srpnu 2000 se v Přerově začalo pivo stáčet do PET lahví. Brzy nato pivo dodávané v PET lahvi (Šenkýř) uspělo v soutěži Pivex - skončilo na třetím místě v kategorii světlá výčepní piva v konkurenci 35 značek.
● 2001 - V únoru 2001 se pivovar pustil do budování nové varny. Nové zařízení na výrobu mladiny mělo být plně automatické. V roce 2001 byl také odvysílán první reklamní spot na celoplošných českých TV stanicích.
● 2003 - Jedenáctka Zubr Gold, kterou si do té doby konzumenti mohli dopřát pouze točenou, pivovarbyla od července 2003 na trhu také v lahvích. Desítka Zubr Classic v tomto roce získalo ocenění KlasA, které uděluje ministr zemědělství kvalitním domácím potravinářským a zemědělským produktům.
● 2005 - Na konci dubna 2005 pivovar uvedl na trh novou sadu etiket lahvového piva. Jejich autorem byl specialista na obalový design Vladimír Kovařík, který s pivovarem spolupracoval již řadu let, a využil ve svých návrzích technologických možností metalického efektu v kombinaci s tiskem na bílém podkladu.
● 2010 - Byla zahájena výstavba objektu nové stáčírny a skladů v pivovaru Zubr
● 2011 - Nová stáčírna a sklady v pivovaru byly uvedeny do provozu.
Zdroj:Stránky Pivovaru Zubr, 2017


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Zubr

Kdy:dle objednávkyObec:PřerovZdroj:Pivovar Zubr

Rádi Vás přivítáme u nás v pivovaru. Přijďte si prohlédnout místa, kde se vaří pivo Zubr, a odhalte historii a tajemství výroby kvalitního moravského piva.

● Exkurze se mohou zúčastnit pouze osoby starší 18-ti let, popř. osoby starší 15-ti let v rámci výuky v doprovodu pedagogů
● Minimální/maximální počet návštěvníků: 10/25 osob ve skupině
● Návštěvní doba: pondělí - pátek 8.00 - 14.00 hod.
● Délka exkurze: cca 1 hodina
● Exkurze jsou zdarma a může zahrnovat ochutnávku kvasnicového piva v ležáckém sklepě
● Exkurzi je ideální objednat min. týden předem!

Aktualizováno: před 7 lety

Pivovary Holba, Litovel a Zubr v roce 2022 zvýšily výstav na více než 770 tisíc hektolitrů

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar ZubrAutor:Dita Václavíková, PR

Rok 2022 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel, velmi úspěšný. Potvrzuje to celkový výstav piva a nápojů, který v loňském roce vzrostl o 6 % na celkových 770 818 hl. V roce 2022 vzrostly i celkové tržby Pivovary CZ Group, které dosáhly 1,374 mld. Kč a proti roku 2021 se tak navýšily o 14 %.

„Rok 2022 byl výzvou pro každý pivovar v Česku. Potýkali jsme se s ochlazením ekonomiky, dozvuky covidové pandemie a zejména nárůstem vstupních nákladů a cen energií. Přesto můžeme oznámit, že Pivovary CZ Group loňský rok zvládly velmi dobře a byl pro nás ekonomicky a výrobně úspěšný. Potvrzuje se, že tradiční český způsob vaření piva a důraz na ty nejkvalitnější suroviny přináší úspěch u zákazníků i v současné ekonomicky složitější době. Dokladem toho je i výrazný nárůst prodejů sudového a tankového piva,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti.

Celková produkce piva a tržby pivovarů PCZG vzrostly
V roce 2022 se navýšila celková produkce na 770 818 hl. Pivovarům se podařilo překonat výstav za rok 2021 o 6 % a dokonce o 3 % překonaly výstav z roku 2019, tedy doby před covidovou pandemií. Tržby v roce 2022 dosáhly 1,374 mld Kč a překonaly o přibližně 14 % rok 2021. „Za nárůstem tržeb stojí zejména posílený export, částečná obnova on grastro trhu, prodej prémiového sortimentu a úprava cen v roce 2022. To jsou všechno faktory, které se podílejí na růstu. Velmi potěšující jsou čísla dokládající nárůst tankového piva v hospodách a restauracích, byť objem prodeje v gastro segmentu stále pokulhává za rokem 2019“ říká Tomáš Konečný a doplňuje: “Víme, že Čechům naše pivo chutná a vidíme i částečný návrat zpět k čepovanému pivu v restauracích.“

Plechovky, sudy a tanky patří mezi nejoblíbenější
I v letošním roce dominoval trend plechovek, které se u pivovarů Holba, Litovel a Zubr zvýšily o 16 %. Sudové pivo zaznamenalo v roce 2022 také velký úspěch s nárůstem o 22 %. Mimořádně potěšující je i nárůst tankového piva (dokonce o 25 % vůči roku 2019), což souvisí se zvyšující se poptávkou zákazníků a větším počtem instalací tanků do hospod a restaurací. „Na pivní kultuře a servisu si dáváme záležet. Naši výčepní procházejí pravidelnými školeními, standardem jsou i stylové sklenice a jiné pivní doplňky, podle kterých každý pozná to „svoje pivo,“ říká Tomáš Konečný.

Výrazný úspěch ochucených piv a novinky Holba Nealko
Pivovary CZ Group (nebo Společnost PCZG) myslí i na ty, kteří si chtějí dát pivní osvěžení bez alkoholu. Ať už se jedná o klasické nealkoholické pivo, nebo o speciální ochucená piva. Pokračuje trend rostoucí obliby ochucených piv, jejichž produkce vloni vzrostla o 23 %. Export dokonce zaznamenal raketový nárůst až o 90 % a v Česku je dokladem oblíbenosti nárůst prodeje ochucených piv o 7,5 %.

Prodej nealkoholického piva zaznamenal rekordní meziroční růst o 65% a dokonce o 10% překonal objem roku 2019. Za tímto nárůstem stojí především Holba Nealko ve všech obalech.

Společnost Pivovary CZ Group a.s. má v portfoliu pivovary značek Holba, Litovel a Zubr. Pivovary patří mezi tradiční české výrobce piv působící především na Moravě. K výrobě piva používají kvalitní regionální suroviny a ve výrobě se využívá tradiční klasická technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě. Roční výstav skupiny se dlouhodobě pohybuje okolo 700 tis. hl, přičemž téměř třetina produkce směřuje na zahraniční trhy. Piva společnosti Pivovary CZ Group a. s patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější oceňovaná piva v ČR. Každoročně se umisťují na předních příčkách prestižních degustačních pivovarských soutěží jako je České pivo organizované Českým svazem pivovarů a sladoven, nebo PIVEX.

Chtěla míchat parfémy, teď míchá pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Jana Pavlová

Expertka na pivovarnictví a sládková Nataša Rousková o tom, proč se místo pro francouzské parfémy rozhodla pro české pivo, jak vytrénovat degustační schopnosti a jakých zločinů se na pivu může dopustit špatný hospodský.

České pivovarnictví si ve světě vydobylo takové renomé, že by bylo rouhání se o něj připravit,“ říká Nataša Rousková, sládková přerovského pivovaru Zubr. Zeď její kanceláře pokrývají desítky diplomů a pohárů. „Musíme je průběžně prostřídávat,“ směje se. Za svou kariéru získala více než stovku domácích i mezinárodních ocenění, a je proto označována za královnu českého ležáku. Trh s pivem se pod vlivem trendu malých pivovarů proměňuje, klasika v podobě technologie i samotného produktu ale zůstává. A počet žen, které stojí v čele velkých i malých pivovarů, roste.

Lidovky.cz: Ženy a pivo nebo chcete-li pivovarnictví. Jak to jde k sobě?
Když jsem před třiceti lety vyšla ze školy, na trhu působily tak tři sládkové. V posledních deseti letech je nás v České republice stále více, v současnosti kolem třiceti. A já to vítám. Je to především díky rostoucímu počtu minipivovarů, v nichž ženy nacházejí stále častěji uplatnění. Pohlaví není pro naši profesi rozhodující, důležité je, zda má člověk technické nadání a dobré degustační schopnosti.

Lidé mají k našemu pivu vztah, jsou to naši patrioti

Publikováno:před rokemZdroj:Móda.czAutor:Renáta Holcová

Přinášíme vám exkluzivní letní rozhovor s "první dámou" pivovaru ZUBR. Nataša Rousková z pivovaru Zubr nám vyprávěla nejen o své práci, ale také o rodinném životě a o vztahu Čechů k pivovarnictví jako k národnímu pokladu. Na zdraví!

Pivovarnictví je svým způsobem odvětvím mužů. Jako rodilá Plzeňačka si však myslím, že to tak úplně pravda není viz marketingová ředitelka Plzeňského prazdroje nebo předsedkyně Českého svazu pivovarů. Jaký je Váš názor?

Musím přiznat, že od té doby, kdy přestaly ženy vařit pivo doma jako nezbytnou součást jídelníčku a výživy celé rodiny, se pivovarnictví u nás stalo a do velké míry stále je doménou mužů. Žen ale pracuje v pivovarnictví poměrně dost, a to i ve výrobě. Jenom nejsou tak vidět. Často pracují na stáčírnách, při kontrole kvality piva v laboratořích a mnohé jako managerky kvality.

Jak jste se na tuto pozici dostala?
Vystudovala jsem Vysokou školu chemickotechnologickou v Praze, tehdy katedru Kvasné chemie a bioinženýrství, jejíž součástí bylo i pivovarnictví. Po jejím absolvování jsem nastoupila do firmy, tehdy ještě socialistické, Severomoravské pivovary a sladovny k. p. Přerov, která sdružovala 7 pivovarů – Přerov, Hanušovice, Litovel, Opava, Ostravar, Radegast a Vsetín. První rok jsem začala pracovat jako podnikový referent THN, potom mikrobiolog a technolog. Po mateřské dovolené jsem v rámci firmy přešla do pivovaru ZUBR v Přerově, kde jsem dodnes. Letos v září to bude již 37 let v pivovarnictví, z toho 24 let ve funkci sládka.

Co musí umět správná sládková?
Každý na to může mít jiný názor. Já si myslím a netýká se to jen žen, že by měla mít dostatečné odborné vzdělání a zkušenosti, musí mít odvahu a chuť hodně pracovat, nic nehrát a musí být i dobrý organizátor a psycholog. A především musí mít ráda pivo. Ideální stav je ten, kdy se vám povolání stane koníčkem a mně se to splnilo.

Jak se Vám daří balancovat čas mezi rodinu a úspěšnou kariéru?
Museli jsme s manželem plánovat a sladit náš pracovní i osobní život. Některé rituály ale byly a jsou nedotknutelné. Třeba společná rodinná dovolená.

Jaký je Váš vztah k pivu?
Pivo mám ráda od A do Z. Zamilovala jsem si ho už jako mladá holka, a tak to zůstalo dodnes. Preferuji ho nejenom mezi alkoholickými nápoji, protože má skvělý poměr všech složek. Od poměrně nízkého obsahu alkoholu přes hořkou a osvěžující chuť, která dobře uhasí žízeň. Mám ráda i celý proces jeho výroby, protože mě neustále zkouší a překvapuje. S pivem rozhodně není nuda.

Co je Vaším receptem na úspěch v pivovarnictví?
Každý si musí svůj vlastní recept najít a vytvořit sám. U mě to byla zásada, že v profesním životě je pivo a jeho kvalita vždy na prvním místě.

Proč jsme právě my národem pivařů a máme na toto vůbec nárok?
Určitě a jsem tomu moc ráda. Myslím si, že to má kořeny v dávné minulosti, možná už ve středověku. Díky půdním a klimatickým podmínkám se tu vždy dobře dařilo základním surovinám pro výrobu piva, a to jsou sladovnický ječmen a chmel. Receptura, která tehdy vznikla, se lety a zkušenostmi vyvíjela a dále zdokonalovala.

Co Čech, to recept na to, jak by mělo pivo chutnat nebo jak by se mělo točit. Jak jste se jako hlavní sládek vyrovnávala s případnou kritikou?
Naštěstí většina těch dotazů, názorů a receptů je dobře míněna a vycházejí z toho, že Češi mají pivo rádi a opírají se o dobrou a dlouholetou pivní kulturu. Češi zkrátka poznají dobré pivo. S případnou kritikou, pokud je oprávněná, nemám problém. Ráda si vyslechnu názory „pivařů z terénu“. To znamená lidí, kteří pivo pravidelně pijí a ví o čem mluví.

Jak se mění požadavky Čechů na pivo v průběhu časů?
Jak se zdokonalují technicko-technologické možnosti, rostou i požadavky na výrobu a kvalitu piva. My, pivovarníci ale musíme určit, co je ještě pivu a jeho kvalitě prospěšné, a co už ne.

Co vyžadují od piva podle Vás ženy?
Některé ženy se pivu vyhýbají, což je škoda, protože preferují sladkou chuť a klasické pivo se jim zdá příliš hořké. Jiné se obávají jeho vyšší energetické „náročnosti“. Ta je ale ve srovnání s ostatními slazenými nápoji, džusy a drinky téměř shodná. Preference v chuti nelze zásadně ovlivnit, a proto jsou pro některé ženy vhodnější tmavá, méně chmelená piva nebo míchaná piva typu radlerů, ať už jsou s alkoholem nebo bez.

Jaký je Váš vztah k módě?
Módu mám ráda. Baví mě ji sledovat, ale nejsem člověk, který slepě přijímá všechny „diktáty poslední módy“. Spíše si v aktuálních trendech vybírám, co mi sluší a co se mi líbí. Upřednostňuji sportovní a elegantní módu.

Máte oblíbenou značku nebo návrháře?
Nemám jednoznačnou preferenci, každá značka a návrhář má svůj osobitý styl. Vždy je ale už na první pohled znát profesionální přístup a kvalitní materiály.

Čím je pro pivo specifický právě přerovský region?
Líbí se mi, že mám možnost používat velmi kvalitní regionální suroviny. Ať už sladovnické ječmeny vypěstované na úrodné Hané, tak místní chmel odrůdy „Žatecký poloraný červeňák“, vypěstovaný na Tršicku. Náš pivovar byl založen před 150 lety a já jsem pyšná na to, že pořád používáme tradiční způsob výroby vycházející z původních receptur. Současně mě těší, že za dobu jeho existence si místní lidé vytvořili k pivovaru ZUBR dobrý vztah, naše pivo jim chutná a jsou to patrioti.

Jaký je hit v oblasti piva pro léto 2022?
Hitem letošního roku je černý 15% speciál, uvařený u příležitosti 150 let založení pivovaru. Vím, že toto silné pivo se v letních měsících pije obtížněji, ale za ochutnání stojí. Pro léto jsme proto uvařili i lehčí limitovanou edici polotmavé jedenáctky, která je na trhu od poloviny června. A pak můžou milovníci piva ochutnat celou naši osvědčenou klasiku ZUBR Gold, Grand, Gradus nebo svěží ochucené pivo ZUBR Yuzu a limeta.

Co chystáte pro své fanoušky jako pivovar Zubr?
Právě začíná léto, a to je pro pivovar vždy příležitost věnovat se našim zákazníkům a konzumentům nejenom v restauracích a restauračních zahrádkách, ale i v otevřeném terénu při nejrůznějších víkendových akcích a festivalech. Pivovar ZUBR letos oslavil 150 let založení. U této příležitosti byla vydána kniha o historii pivovaru a připravili celou řadu soutěží pro naše příznivce.

Před 150 lety byl položen základní kámen současného pivovaru Zubr v Přerově

Publikováno:před rokemZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Před 150 lety, 25. dubna 1872, byl položen základní kámen současného pivovaru Zubr v Přerově. Původní jméno pivovaru znělo První moravský pivovar akciový se sladovnou v Přerově.

Pivo se začalo v pivovaru vyrábět již o rok později. Pivovar Zubr ročně uvaří zhruba 255.000 hektolitrů piva, z toho 60 procent v předchozích letech směřovalo do sudů určených hlavně pro odběratele z restaurací. Podíl exportu se pohybuje přes 20 procent.

Po roce 1948 byl spolu s několika dalšími pivovary začleněn do národního podniku Hanácké pivovary, poté následovaly další organizační změny. Jedním z milníků v historii pivovaru byl rok 1970, kdy produkce piva poprvé překročila 500.000 hektolitrů.

V současnosti pivovar patří do společnosti Pivovary CZ Group, která sdružuje pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích. Společnost Pivovary CZ Group loni zvýšila prodej piva o deset procent na 727.000 hektolitrů. Za rokem 2019, kdy situaci na trhu ještě neovlivnila pandemie koronaviru, loňský výstav zaostával o necelá tři procenta. O více než devět procent loni vzrostl výstav Pivovaru Holba v Hanušovicích, Pivovar Litovel vykázal pětiprocentní růst a Pivovar Zubr udržel produkci piva na úrovni roku 2020.

Pivo se v Přerově začalo vařit v roce 1480 v panském pivovaru, který nechal postavit Vilém z Pernštejna. Od té doby přibyla do znaku Přerova černá zubří hlava se zlatou houžví v nozdrách, rodový erb pánů z Pernštejna. A zubr se tak dostal i do názvu dnešního pivovaru.

Nejsilnější speciál a neomezená konzumace piva v ceně vstupenky

Publikováno:před rokemZdroj:Olomoucká Drbna

Připomínku položení základního kamene 25. dubna 1872 plánuje na tento pátek v podobě speciální festivalové akce přerovský pivovar. Pro příznivce chmelu a sladu připravil Zubr výroční tmavý speciál 15,0 %. Narozeninová novinka je nejsilnějším pivem z portfolia společnosti. Ve svém areálu nabídne pivovar na své 150. výročí také hudební program, který zakončí populární kapela Rybičky 48.

Vstupenka na akci 22. dubna vyjde v předprodeji na 350 korun, na místě pak návštěvníci zaplatí čtyři sta. V areálu je pak čeká možnost neomezené konzumace piva a nealkoholických nápojů v ceně vstupenky.

Kromě piv ze stálého sortimentu budou lidé moct ochutnat také novinku v podobě tmavého piva Zubr Výroční speciál 15,0 %. Toho uvařili v pivovaru 750 hektolitrů, na festivalu a ve vybraných podnicích bude k dostání do vyprodání zásob. „Protože je pro nás 150. výročí výjimečnou událostí, přáli jsme si, aby byl také náš narozeninový speciál výjimečný. Jedná se o silné tmavé pivo typu porter, které zaujme svou plností s charakteristickými rysy jednotlivých druhů sladů – českého, mnichovského, karamelového a barevného. Právě ty dodávají pivu výraznou tmavou barvu a spolu s několika odrůdami českého chmele i harmonickou chuť, hustou pěnu a dobrý říz. Tento jedinečný speciál s 6,5 % alkoholu kvasí v otevřených kádích a zraje v ležáckém sklepě 100 dní při nízké teplotě, což mu dodává jeho lahodnou a plnou chuť,“ popsala Nataša Rousková, která již 24 let působí jako sládková pivovaru Zubr.

Brány pivovaru se otevřou od půl čtvrté odpoledne. „Letošní kulaté 150. výročí oslavíme tradičně s našimi fanoušky a příznivci dobrého piva. Kromě široké nabídky piv, včetně těch čerstvě oceněných na degustační soutěži o Zlatý pohár PIVEX, a bohatého hudebního programu jsme pro návštěvníky opět přichystali narozeninový dárek v podobě neomezené konzumace alkoholických a nealkoholických nápojů z produkce pivovaru, která je již zahrnuta v ceně vstupenky,“ podotkla Kateřina Vilímová z marketingového oddělení značky Zubr s tím, že v rámci hudebního programu se mohou lidé těšit také na skupiny Kameron, Stará dobrá ruční práce či Penzistor.

Výročním speciálem 15% slaví Zubr své narozeniny

Publikováno:před rokemZdroj:České nápoje

Jako každý rok zahájí festivalovou sezónu v Přerově narozeninová oslava pivovaru Zubr, která proběhne v pátek 22. dubna 2022 od 15:30 hodin v areálu pivovaru. Letos bude výjimečná tím, že pivovar Zubr slaví 150. výročí od svého založení. Návštěvníci se mohou těšit na novinku v podobě tmavého piva Zubr Výroční speciál 15,0 %, který byl uvařen k příležitosti 150. narozenin. Kromě širokého sortimentu piv z produkce pivovaru na ně čekají také soutěže a bohatý hudební program, který zakončí koncert populární kapely Rybičky 48.

Brány pivovaru se návštěvníkům otevřou v pátek 22. dubna 2022 v 15:30 hodin. O hudební program se letos postarají oblíbené skupiny Kameron, Stará dobrá ruční práce, Penzistor a zlatým hřebem večera budou Rybičky 48.

„Letošní kulaté 150. výročí položení základního kamene pivovaru oslavíme tradičně s našimi fanoušky a příznivci dobrého piva. Kromě široké nabídky piv, včetně těch čerstvě oceněných na degustační soutěži o Zlatý pohár PIVEX, a bohatého hudebního programu jsme pro návštěvníky opět přichystali narozeninový dárek v podobě neomezené konzumace alkoholických a nealkoholických nápojů z produkce pivovaru, která je již zahrnuta v ceně vstupenky,“ zve na oslavu Kateřina Vilímová, brand manager značky Zubr.

Vstupenky lze zakoupit v předprodeji za 350 Kč v podnikové prodejně pivovaru nebo online a na místě pak za 400 Kč. „Navíc máme pro návštěvníky připravený ještě jeden speciální dárek. U příležitosti tohoto významného jubilea vylosujeme ze všech vstupenek tři výherní, jejichž šťastní majitelé od nás získají 150 piv zdarma,“ dodává Kateřina Vilímová.

Kromě piv ze stálého sortimentu si mohou návštěvníci vychutnat také novinku v podobě tmavého piva Zubr Výroční speciál 15,0 %, který byl uvařený pouze pro tuto výjimečnou příležitost oslavy 150 let výročí pivovaru a je dosud nejsilnějším speciálem z jeho produkce.

„Protože je pro nás 150. výročí výjimečnou událostí, přáli jsme si, aby byl také náš narozeninový speciál výjimečný. Jedná se o silné tmavé pivo typu porter, které zaujme svou plností s charakteristickými rysy jednotlivých druhů sladů – českého, mnichovského, karamelového a barevného. Právě ty dodávají pivu výraznou tmavou barvu a spolu s několika odrůdami českého chmele i harmonickou chuť, hustou pěnu a dobrý říz. Tento jedinečný speciál s 6,5 % alkoholu kvasí v otevřených kádích a zraje v ležáckém sklepě 100 dní při nízké teplotě, což mu dodává jeho lahodnou a plnou chuť,“ popisuje novinku v nabídce Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Zubr Výroční speciál 15,0 % právě míří do distribuce a bylo ho uvařeno 750 hektolitrů. K dostání bude v čepované podobě ve vybraných pivnicích a restauracích zejména na střední Moravě až do vyprodání zásob. V podnikové prodejně pivovaru si lze zakoupit také limitovanou edici dárkového balení tohoto speciálu v 0,75 l lahvi s patentním uzávěrem.

Pivovar Zubr oslaví své 150. narozeniny Výročním speciálem 15,0 %

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar ZubrAutor:Dita Václavíková, PR

Jako každý rok zahájí festivalovou sezónu v Přerově narozeninová oslava pivovaru Zubr, která proběhne v pátek 22. dubna 2022 od 15:30 hodin v areálu pivovaru. Letos bude výjimečná tím, že pivovar Zubr slaví 150. výročí od svého založení. Návštěvníci se mohou těšit na novinku v podobě tmavého piva Zubr Výroční speciál 15,0 %, který byl uvařen k příležitosti 150. narozenin. Kromě širokého sortimentu piv z produkce pivovaru na ně čekají také soutěže a bohatý hudební program, který zakončí koncert populární kapely Rybičky 48.

Brány pivovaru se návštěvníkům otevřou v pátek 22. dubna 2022 v 15:30 hodin. O hudební program se letos postarají oblíbené skupiny Kameron, Stará dobrá ruční práce, Penzistor a zlatým hřebem večera budou Rybičky 48.

„Letošní kulaté 150. výročí položení základního kamene pivovaru oslavíme tradičně s našimi fanoušky a příznivci dobrého piva. Kromě široké nabídky piv, včetně těch čerstvě oceněných na degustační soutěži o Zlatý pohár PIVEX, a bohatého hudebního programu jsme pro návštěvníky opět přichystali narozeninový dárek v podobě neomezené konzumace alkoholických a nealkoholických nápojů z produkce pivovaru, která je již zahrnuta v ceně vstupenky,“ zve na oslavu Kateřina Vilímová, brand manager značky Zubr.

Vstupenky lze zakoupit v předprodeji za 350 Kč v podnikové prodejně pivovaru nebo online a na místě pak za 400 Kč. „Navíc máme pro návštěvníky připravený ještě jeden speciální dárek. U příležitosti tohoto významného jubilea vylosujeme ze všech vstupenek tři výherní, jejichž šťastní majitelé od nás získají 150 piv zdarma,“ dodává Kateřina Vilímová.

Kromě piv ze stálého sortimentu si mohou návštěvníci vychutnat také novinku v podobě tmavého piva Zubr Výroční speciál 15,0 %, který byl uvařený pouze pro tuto výjimečnou příležitost oslavy 150 let výročí pivovaru a je dosud nejsilnějším speciálem z jeho produkce.

„Protože je pro nás 150. výročí výjimečnou událostí, přáli jsme si, aby byl také náš narozeninový speciál výjimečný. Jedná se o silné tmavé pivo typu porter, které zaujme svou plností s charakteristickými rysy jednotlivých druhů sladů – českého, mnichovského, karamelového a barevného. Právě ty dodávají pivu výraznou tmavou barvu a spolu s několika odrůdami českého chmele i harmonickou chuť, hustou pěnu a dobrý říz. Tento jedinečný speciál s 6,5 % alkoholu kvasí v otevřených kádích a zraje v ležáckém sklepě 100 dní při nízké teplotě, což mu dodává jeho lahodnou a plnou chuť,“ popisuje novinku v nabídce Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Zubr Výroční speciál 15,0 % právě míří do distribuce a bylo ho uvařeno 750 hektolitrů. K dostání bude v čepované podobě ve vybraných pivnicích a restauracích zejména na střední Moravě až do vyprodání zásob. V podnikové prodejně pivovaru si lze zakoupit také limitovanou edici dárkového balení tohoto speciálu v 0,75 l lahvi s patentním uzávěrem.

Šampionem soutěže Pivex je Zubr Gold, Pivovar Zubr má titul pivovar třicetiletí

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTK

Šampionem letošního ročníku soutěže lahvových piv Zlatý pohár Pivex 2022 se stal Zubr Gold, který zvítězil i mezi světlými výčepními pivy. Pořadatelé 30. ročníku soutěže také na dnešním slavnostním večeru vyhlásili vítěze Zlatého superpoháru Pivex 1992 až 2022, tedy pivovar třicetiletí. I tento titul získal Pivovar Zubr. Současně se soutěží lahvových piv se konal také 8. ročník soutěže sudových piv a první ročník soutěže speciálů.

Vítězi Zlatého soudku Pivex 2022 se mezi světlými ležáky stala Gambrinus Nepasterizovaná 12, mezi světlými výčepními pivy Braník Světlý. Zvláštní cenu pro minipivovar získal Medlánecký Kluzák 11 z pivovaru Moravia Brno.

V prvním ročníku soutěže speciálů Zlatý pohár Special Pivex 2022 zvítězila Soutock-žitná IPA z minipivovaru Proud, který patří do skupiny Plzeňský Prazdroj.

Dnešní degustace sudových piv byla poslední ze sérií ochutnávek, z nichž vzešli vítězové. Do dvoukolové soutěže lahvových piv bylo letos přihlášeno 45 pivních značek v pěti kategoriích, do soutěže sudových piv 35 pivních značek ve dvou kategoriích pro velké pivovary a speciální kategorii pro minipivovary. "Soutěž Pivex je mimo jiné unikátní tím, že v ní mohou soutěžit pivovary velké i minipivovary. Počet přihlášených vzorků hodně souvisí se situací na trhu, letos je vidět, že pokles cestovního ruchu silně ovlivnil i pivovary, certifikát z naší soutěže jim může pomoci jako marketingový nástroj," poznamenal Jiří Morávek, ředitel pořádající společnosti SNIP&CO.

Do soutěže balených piv loni výrobci přihlásili 30 značek, letos 45 značek, u sudových piv byl počet loni srovnatelný, 33 značek ve srovnání s letošními 35 značkami.

Certifikovaní degustátoři hodnotí vzorky anonymně, označené jsou pouze kódy. Vzhledem k tomu, že většina degustátorů jsou sládci ze soutěžících pivovarů, systém jim přiděluje vzorky tak, aby nehodnotili vlastní produkci. Hlavními hodnoticími kritérii jsou chuť, plnost, vůně, říz a případně hořkost. Konečný výsledek je určen součtem hodnot z obou kol. Hodnocení sudových piv má jen jedno kolo.

Pivovary Holba, Zubr a Litovel loni prodaly přes 700 tisíc hektolitrů piva

Publikováno:před 2 letyZdroj:Olomoucká Drbna

V říjnu minulého roku se definitivně spojily do společného projektu Pivovary CZ Group výrobci piva z Olomouckého kraje - Holba, Litovel a Zubr. Tržby nové akciové společnosti vzrostly meziročně o 10 procent, stále však mírně zaostávají za předcovidovým obdobím. Kvůli vyšším nákladům pivovary přistoupí i k mírnému navýšení ceny piva v hospodách a restauracích.

Podle zástupců vedení společnosti představuje fúze podniků zejména organizační a administrativní usnadnění, výroba v pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli funguje takřka beze změny.

Obchodní ředitel společnosti Pivovary CZ Group Tomáš Konečný informoval, že skupina prodala 727 tisíc hektolitrů nápojů, z toho takřka 99 procent tvořilo pivo a nápoje na jeho bázi. Odvětví výroby piva se kvůli pandemii potýká s rychlou proměnou struktury hlavních odbytišť. „Poměr retailu tedy baleného piva a gastra neboli restauračních zařízení, prošel turbulentními změnami. Co běžně trvalo pět nebo deset let, se událo během dvou let. Velká část konzumentů se posunula do retailu. Produkce pro gastro pro nás před pandemií představovala 55 procent výroby, nyní je to pod 40 procenty,“ uvedl obchodní ředitel Konečný.

Pivovary využívají chmel z tršické oblasti a slad ze Zábřehu, který zpracovává ječmen z Hané a východních Čech. Chtějí také zachovat svůj postup vaření piva, což s sebou ale při současné inflaci přináší určité komplikace. „Čelíme dost zásadnímu nárůstu nákladů. Inflace je kolem jedenácti procent. U některých vstupů došlo ke zdražení i o 60 nebo 80 procent. Také nárůst cen energií musíme nějakým způsobem přežít. Třeba i zdražováním piva, kterému se asi nevyhneme,“ prohlásil na tiskové konferenci výrobně technický ředitel Tomáš Pluháček.

K úpravě ceny piva trojice pivovarů z regionu by mělo dojít 19. dubna. „Změna se bude týkat čepovaného piva, u kterého dojde k navýšení ceny. Baleného piva se v danou chvíli zdražení týkat nebude," objasnil Tomáš Konečný s tím, že půllitr sudového a tankového piva bude stát nově o jednu korunu více.

Sudové pivo naposledy zdražovaly společnosti Litovel, Holba a Zubr v září minulého roku, a to takřka po dvou letech. Jestli bude kvůli dražším energií potřeba ještě výraznějších úprav, zatím není podle obchodního ředitele Konečného jasné. „Nemůžeme predikovat, co se stane s energiemi, případně s obalovými materiály v druhé polovině tohoto roku. Významnou část těchto vlivů jsme schopní absorbovat různými opatřeními v rámci výroby, obchodních a servisních činností. Tak, abychom celou tu nálož vyšších nákladů nepřenášeli na naše zákazníky. Což je i tento případ. Nárůst nákladů je výrazně vyšší, než jak jsme ho promítli do úpravy ceny,“ upozornil jeden z členů vedení pivovarské skupiny.

Pivovary CZ Group zaznamenaly nárůst o 14 procent v oblasti baleného piva a o 22 procent posílil exportní segment společnosti. Celkové tržby společnosti byly 1,2 miliardy korun. V současnosti firma investuje i do vylepšení výroby a dalších zařízení.

V Litovli probíhá dokončení nové kartonové balící linky, v Hanušovicích proběhla investice do rekonstrukce chladících systémů a do snížení emisí kotelny. V Přerově pak došlo úpravám sklepů pro lepší podmínky ležení piva. „Celkově se jednalo o investici za zhruba sto milionů korun,“ podotkl Tomáš Pluháček s tím, že pivovary se kvůli proměně stylu konzumace piva více zaměřily také na balení piva do přepravek či patnáctilitrových soudků.

ŽENY VAŘÍ PIVO – Nataša Rousková

Publikováno:před 2 letyZdroj:Life4you.cz

Nataša Rousková je nejúspěšnější česká sládková, na kontě má víc než stovku ocenění z nejrůznějších pivních soutěží. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí. Vystudovala potravinářskou fakultu VŠCHT, původně se ale chtěla věnovat kosmetice. „Jenže teprve když jsem v rámci povinného kolečka po různých katedrách přišla na kvasnou chemii, cítila jsem tam hluboké znalosti, ob– rovskou profesionalitu a pochopila jsem, že české pivovarnictví má ve světě největší renomé. Řekla jsem si, proč jet studovat parfémy do Francie, když můžu v Čechách studovat pivo,“ vzpomíná na své začátky. Hodně ji ovlivnila profesorka Basařová, kterou uznával celý pivovarnický svět. „Její přednášky byly hrozně zajímavé, měla totiž zkušenosti z provozu i znalosti z výzkumu, navíc ji uznávali odborníci z celého světa.“

Do pivovaru Zubr nastoupila Nataša po mateřské v roce 1993 a už v něm zů- stala po celý svůj profesní život. Zubr vyrábí výhradně spodně kvašená piva klasickým způsobem podle tradičních receptur.

Na český ležák je patřičně hrdá. Neobává se, že by zásluhou nových piv- ních stylů, které přinášejí minipivovary, ztratil u českých pivařů na atraktivitě.

„Myslím, že u nás bude stále převládat český ležák, ale i mezi minipivovary budou časem stálice, které budou lidi vyhledávat právě proto, že jim chutná právě jejich styl.“ Sama dává přednost tradiční české klasice, ale neodmítá ani jiné styly piv, jen u nich postrádá pitelnost. „Já si chci u piva příjemně posedět a proklábosit celý večer,“ říká Nataša a vysvětluje, proč je pitelnost piva důležitá. „Když je harmonie mezi plností, alkoholem, hořkostí i sladko– stí, pak vám to do sebe zapadne jako puzzle a vznikne ta krásná lahodná sametová chuť, která vás vybídne, abyste si dali ještě jedno další. Hospoda a její přátelská atmosféra je pro české pivní prostředí důležitá, proto doufám, že nám tu pivní česká kultura zůstane, až se vypořádáme s koronavirem, byla by strašná škoda, aby se lidi nescházeli s přáteli a nepovídali si u piva.“

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.02.2023 09:35140